Spring naar bijdragen
  • 0

Site United truckers.


david73

Vraag

  • Forumlid

Beste allemaal.

Na een antal reactie's ben ik eens gaan kijken of ik een wat strakkere vormgeving aan de site kom geven.

De bedoeling is om de teksten in de Div talen dmv vlaggetjes weer te geven zoals nu al op www.unitedtruckers.nl is te zien.

Op de site die ik nu heb opgezet staan deze echter op een aparte pagina.

Deze test site is te zien via http://www.webdesignerbrabant.nl/unitedtruckers.test LET OP de site is niet compleet en is ook niet zeker of deze het zal halen.

Graag de vraag aan jullie om je mening tegeven over de nieuwe site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Mijn hele persoonlijke mening :

Vind het veel te 'bling bling'. Je achtergrond doet pijn aan me ogen.

Je banners zijn niet strak, lijkt meer op een aankondiging van een 'barbiesite'. (banner cf is wel mooi).

Je teksten moet je anders uitlijnen en ik zou beginnen met een fatsoenlijke uitleg waarover het uberhaupt gaat. Je begint gelijk met downloaden petitie maar voor ik iets download wil ik graag weten waar het over gaat.

En als je verschillende nationaliteiten wilt bereiken dan moet je voor elke taal ook nog eens een fatsoenlijke uitleg schrijven ipv gelijk downloaden petitie.

Maar wil je dit allemaal wel horen ? In een ander topic kregen we kritiek omdat we zeiden dat je site 'amateuristisch' is.

En dat is ook zo.

Je kunt met internet miljoenen mensen bereiken op een hele goedkope manier. Maar je zult die mensen wel iets moeten bieden anders ben je ze vanaf de 1e pagina al weer kwijt.

Begin eens klein en met 1 taal. Zorg dat dat er gelikt uitziet en ga dan eens aan meerdere talen werken. Als je basissite goed opgezet is dan is het maar een kwestie van kopieren en vertalen.

En werk met een fatsoenlijk programma, microsoft publisher is nou niet echt een html/php editer.

En begin gelijk met je SEO oftewel zoekmachineoptimalisatie. Daarmee kom je toch hoger in de zoekresultaten en dat heb je echt wel nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik al eerder had willen zeggen :

Haal die goedkope statistieken eraf. Snap dat je trots bent als je veel bezoekers krijgt maar het is minder leuk als die teller zolang op hetzelfde blijft staan.

Werk met analytics, dan weet je echt alles, en het klopt nog ook. Die motigo kloppen in veel gevallen helemaal niet. En een diepere analyse krijg je er ook niet uit.

blijf consequent in je kleuren en schermopbouw....

en nogmaals, eerst een uitleg waar het om gaat en dan pas dieper op de zaak ingaan met downloaden etc etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen

ik ga me er een keer mee bemoeien.

de petie is al in meerderen talen dus zul je dat ook op de site moeten vermelden en nogmaals de site staat nog in de kinderschoenen komt daardoor miss wat knullig over maar gun die jongen ook even de tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Net de site ook bekeken en ik ben het ook met Derek Jan eens..

Het is een amateuristische look... ff snel een homepage, wat knopjes en bling-bling... Dit wekt geen vertrouwen bij de doelgroep in mijn ogen.

Natuurlijk is het niet de bedoeling om je af te kraken. je inzet is goed bedoeld dat voorop gesteld. Maar ik denk dat de pagina niet serieus genomen wordt.

Een website met de doelstelling zoals jullie voor ogen hebben moet strak en zakelijk zijn denk ik....geen poespas..gewoon hopla..Witte achtergrond, zwarte en normale lettertypes.. gewoon straight to the point en zakelijk.

Je kunt met frames gaan werken... 1 topframe, 1 mainframe en dan bijvoorbeeld 1 frame aan de linkerkant.. in het linker frame zet je dan je links.. in het main frame de text en in het topframe het logo.

zo'n text in het mainframe kun je al doen in notepad...

stel je text eerst op een kladblokje klaar en plaats het dan in je mainframe.html file... zet achter elk punt waar je een nieuwe regel wilt beginnen <BR> neer en voor een lege regel <P> en klaar is je main text..

ook je linker frame kun je al maken met notepad gebruik dan het ahref commando.. < ahref=" url naar de site "> Naam van de site </a> en je hebt al een text link. Als je wat hulp wilt kan ik je wel helpen.. Alleen zul je zelf wel de layout moeten bedenken.

Maar nogmaals probeer het meer zakelijk te laten lijken.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
.

Je kunt met frames gaan werken... 1 topframe, 1 mainframe en dan bijvoorbeeld 1 frame aan de linkerkant.. in het linker frame zet je dan je links.. in het main frame de text en in het topframe het logo.

Freddy, geen frames aub, dat pikken de zoekmachines niet....

Misschien beginnen met 1 index pagina met daarop alleen maar vlaggetjes. Deze zou je ook nog in flash kunnen maken zodat het er gelikt uitziet. Hoeft verder geen uitleg op....

Die vlaggetjes doorverwijzen naar :

nl.unitedtruckers.nl - en dan hier beginnen met een index.html met uitleg

fr.unitedtrukers.nl

de.unitedtruckers.nl

pl.unitedtruckers.nl

etc etc.

Je hoeft zo maar 1 keer de site te maken en die plaats je vervolgens op alle subdomeinen, en vertaal je.

Met een simpel html pagina kom je het verst.

Als dan in de toekomst die pool of duitser interesse heeft in je verhaal gaat hij gewoon direct naar zijn eigen subdomein. want als je dan bv pl.unitedtruckers.nl intypt opent vanzelf index.html (met daarin je uitleg in de betreffende taal)

Als je wilt adverteren is dit ook de beste manier : je linkt direct door naar het subdomein van de taal of het land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Freddy, geen frames aub, dat pikken de zoekmachines niet....

.

:D ik zei ook : je "kunt" ...hehehe.....maar het forum heeft ook iframes.. en zoekmachines indexeren het forum prima gezien de resultaten...

Maar er zijn inderdaad veel meer wegen..layers is een optie (wat ik als nadeel vind dat bij verschillende resoluties het vaak niet meer klopt).. maar straight html met table's is natuurlijk ook een optie.. en met tables heb je het grote voordeel ten opzichte van layers en frames dat die vaak voorzover mogelijk ook met de resolutie kunnen meegroeien..

Voor het maken van normale sites gebruikte ik meestal dreamweaver.. zeker als ik met tabellen ging werken... nadat het klaar was.. alle troep er met kladblok weer uitslopen.. voordeel is dan dat je WYSIWYG hebt en dus direct ziet of er iets veranderd moet worden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik vind de lay out met deze kleurstelling wel mooi. de banners bovenin het scherm zou ik wat strakker maken in een kleur die meer overeenkomt met de rest.

verder ben ik het met de anderen eens, op de startpagina zetten wie zijn we, wat is onze doelstelling. krijg je meer duidelijkheid door, en hou je de geintereseerden langer op je site. en zoals al gezegd werd, een link naar alle andere talen maken d.m.v een vlag. dit is mischien ook wel mooi als startpagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt allemaal voor de reactie.

Ik neem het zeker allemaal mee in de vergadering volgende week.

Mij werd gevraagd een website te maken en de een wilt het zo en de ander zo dus maar even de middeweg gekozen.

Ik vind persoonlijk de laatste versie beter als de eerste dit ivb met O.A de kleuren maar dat is mijn mening.

De reden dat er nu nog een gratis teller op zit is gewoon om vanaf het begin iets te kunnen meten beter iets als niets.

Aangezien alles nog in de kinderschoenen staat kan ik ook wat tijd betreft geen ijzer met handen breken.

Verder is het ook mijn bedoeling om ieder taal apart te laten verwijzen maar soms ontbreekt gewoon de tijd.

Verder ken ik niet alle talen en zal zeker eens een site gaan maken puur Nederlands gericht en dan vragen of er zijn die dit willen vertalen heb dat ooit met een website die ik heb gemaakt ook laten doen.

Als er zijn die een editor weten in het Nederlands waar je goed mee kunt werken verneem ik dit uiteraard graag.

Aan het een en ander zijn kosten verbonden waar ik het ook nog wel over ga hebben in een van de bijeenkomsten.

Maar goed ik neem alles wat hier is gepost zeker mee maar geef iemand met al weinig tijd even de tijd om met sugestie's van andere aan de slag te gaan.

MVG

David73

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als er zijn die een editor weten in het Nederlands waar je goed mee kunt werken verneem ik dit uiteraard graag.

Aan het een en ander zijn kosten verbonden waar ik het ook nog wel over ga hebben in een van de bijeenkomsten.

Dreamweaver

Microsoft Expression Web

en google eens op gratis html-editor ( http://www.mijnhomepage.nl/editors.php )

Verder wil ik je wel in ruil voor een bannertje een jaartje hosting aanbieden, gratis natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De reden dat er nu nog een gratis teller op zit is gewoon om vanaf het begin iets te kunnen meten beter iets als niets.

Google Analytics is gratis en het beste wat er op dit moment op de markt is. Je ziet alles wat er gebeurt op je site : waar men vandaan komt, hoelang, hoeveel paginas, etc etc etc

http://www.google.com/analytics/nl-NL/

Als je hulp nodig hebt voor je optimalisatie en statistieken analyse dan pm je me maar.

Ik lever dan wel kritiek maar wil je ook wel helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

waarom probeer je joomla niet eens uit.. is een complete cms met alles erop en eraan, zelfs petetie addons zijn ervoor te vinden en je kunt de site in verschillende talen laten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dreamweaver

Microsoft Expression Web

en google eens op gratis html-editor ( http://www.mijnhomepage.nl/editors.php )

Verder wil ik je wel in ruil voor een bannertje een jaartje hosting aanbieden, gratis natuurlijk.

waarom probeer je joomla niet eens uit.. is een complete cms met alles erop en eraan, zelfs petetie addons zijn ervoor te vinden en je kunt de site in verschillende talen laten werken.

Dit is er al, maar helaas voldoet het blijkbaar niet....

Zie www.belangenberoepschaufferus.nl :rolleyes::confused::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het FNV had eerst een site chauffeursforum.com en nu willen ze met ons "meeliften" en hebben ze hun site "Chauffeursbelangen" genoemd.

En ze hebben heel hun adressenbestand aangesproken om die site te promoten!

Ik dacht eerst echt dat het van de Chauffeurs Belangenvereniging was!

Het staat ook niet eerlijk en duidelijk vermeld dat het FNV is!

Aantal leden 41!

Katten naar "ons" forum, dat ze hier iedereen wegjagen en dat het hier zo rustig is... Lekker genuanceerd.

Rustig is het hier zeker niet!

En ze worden ook nog eens gesponsord door Esther!:D

Een voordeel.... Ze zijn het met elkaar roerend eens over de CAO LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het FNV had eerst een site chauffeursforum.com en nu willen ze met ons "meeliften" en hebben ze hun site "Chauffeursbelangen" genoemd.

En ze hebben heel hun adressenbestand aangesproken om die site te promoten!

Lees hier net een mailtje over waar ik helemaal niet op zit te wachten. Wellicht een idee om hun provider even te mailen dat men daar ongevraagd zit te spammen. Word niet echt op prijs gesteld dit soort mailacties.

Overigens ben ik met de mail van David ook helemaal niet blij. En zeker niet voor iemand die 'proffessioneel' met internet bezig is.

Als je nu een mail verstuurd naar een x-aantal ontvangers zet je die toch niet allemaal open en bloot in de 'aan' maar doe je toch even 'bcc' ???

Of je investeert even in een deftig mail programma......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lees hier net een mailtje over waar ik helemaal niet op zit te wachten. Wellicht een idee om hun provider even te mailen dat men daar ongevraagd zit te spammen. Word niet echt op prijs gesteld dit soort mailacties.

Overigens ben ik met de mail van David ook helemaal niet blij. En zeker niet voor iemand die 'proffessioneel' met internet bezig is.

Als je nu een mail verstuurd naar een x-aantal ontvangers zet je die toch niet allemaal open en bloot in de 'aan' maar doe je toch even 'bcc' ???

Of je investeert even in een deftig mail programma......

Mijn idee.... :ja:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lees hier net een mailtje over waar ik helemaal niet op zit te wachten. Wellicht een idee om hun provider even te mailen dat men daar ongevraagd zit te spammen. Word niet echt op prijs gesteld dit soort mailacties.

Overigens ben ik met de mail van David ook helemaal niet blij. En zeker niet voor iemand die 'proffessioneel' met internet bezig is.

Als je nu een mail verstuurd naar een x-aantal ontvangers zet je die toch niet allemaal open en bloot in de 'aan' maar doe je toch even 'bcc' ???

Of je investeert even in een deftig mail programma......

Ehmzz... ter verdediging van hun, misschien kan iemand zich mijn eerste mailbom herinneren van het CF.. ook de hele lijst op de verkeerde plek gezet en zo onze mailinglijst openbaar gemaakt...Zou ook hier wel mogelijk kunnen zijn,..

Moet je wel gelijk geven om een goed mailprogramma te gaan gebruiken. en mensen te laten kiezen of ze mail of geen mail wensen te ontvangen.

Wij hebben die keus ook op het forum en pas als het ECHT nodig mocht zijn zou ik die keuze overrulen (met misschien alle nadelige gevolgen van dien)..Maar we doen het in elk geval niet voor nieuwsbrieven of wat dan ook.....dan gaat er alleen maar mail naar de mensen die die optie aan hebben staan om mail te ontvangen van het forum.

En dan hebben ze het lef om als onderwerp "Geachte geïnteresserde in United Truckers" te gebruiken!

Dat geeft direkt aan waar ze hun e-mail adressen hebben geplukt!

En dan moeten wij vertrouwen krijgen in de bonden???

Denk het niet hè!

Ik hoop toch niet dat je bedoelt dat die lijst hier wegkomt.?..Want dat kan ik iedereen verzekeren, onze mailinglist blijft bij het CF en verder nergens...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee, die komt van een mail afkomstig van United Truckers.

Daar zit zo'n ding achter dat je even terugkoppeld als je het ontvangen hebt.

Toen ik bij "verzonden" keek zag ik ook die hele lijst e-mail adressen.

Daar hebben "ze" hem opgepikt.

Maar hopen dat ze er verder geen gebruik meer van maken!:mad::mad:

Ik heb er maar even een mailtje aan gewaagd:

Ruud!

Ik, en met mij vele anderen hebben een bloedhekel aan SPAM! Het is ronduit schandalig dat je op deze manier reclame bedrijft voor het FNV onder het mom van United Truckers.

Als je nog een klein beetje fatsoen bezit verwijder je de door jouw gebruikte adressen.

Een excuus in deze zou ook niet misstaan!

De groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt ben ik met je eens.

Zal niet meer op deze manier gebeuren.

Verder heb ik alleen leden van belangenberoeps chauffeurs gemail.

Voor mensen die een mail krijgen maar daar niet op zitten te wachten is het niet zo moeilijk, schrijf je uit of stuur me een mail met de vraag of ik je E-mail adres wil verwijderen dan zijn er geen problemen.

Ik heb een hekel aan spam maar verstuur het dus ook niet.

Lees hier net een mailtje over waar ik helemaal niet op zit te wachten. Wellicht een idee om hun provider even te mailen dat men daar ongevraagd zit te spammen. Word niet echt op prijs gesteld dit soort mailacties.

Overigens ben ik met de mail van David ook helemaal niet blij. En zeker niet voor iemand die 'proffessioneel' met internet bezig is.

Als je nu een mail verstuurd naar een x-aantal ontvangers zet je die toch niet allemaal open en bloot in de 'aan' maar doe je toch even 'bcc' ???

Of je investeert even in een deftig mail programma......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een ding wil ik even kwijt.

Wij versturen geen spam berichten zoals ik al eerder schreef.

Het verkapte forum van FNF doet dat wel.

Mijn partner kreeg die mail vandaag ook terwijl die helemaal niks met UT te maken heeft.

En achter het versturen van de mail zit niks achter wat er voor zorgt dat we zien dat het is ontvangem maar dat zit gewoon in outlook express.

En de mail is verstuurd naar iedereen die zich heeft ingeschreven als lid van belangenberoepschauffeurs.

Nee, die komt van een mail afkomstig van United Truckers.

Daar zit zo'n ding achter dat je even terugkoppeld als je het ontvangen hebt.

Toen ik bij "verzonden" keek zag ik ook die hele lijst e-mail adressen.

Daar hebben "ze" hem opgepikt.

Maar hopen dat ze er verder geen gebruik meer van maken!:mad::mad:

Ik heb er maar even een mailtje aan gewaagd:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ben ik met je eens.

Zal niet meer op deze manier gebeuren.

Verder heb ik alleen leden van belangenberoeps chauffeurs gemail.

Voor mensen die een mail krijgen maar daar niet op zitten te wachten is het niet zo moeilijk, schrijf je uit of stuur me een mail met de vraag of ik je E-mail adres wil verwijderen dan zijn er geen problemen.

Ik heb een hekel aan spam maar verstuur het dus ook niet.

@ david

Omdat ik op zowat hetzelfde tijdstip ook een mail van jouw kreeg noemde ik je in mijn post.

Die van jouw zie ik niet zozeer als spam aangezien ik me daarvoor ergens heb aangemeld. Het gaat me bij jouw puur om het feit dat je mijn mailadres zo 'op straat gooit'.

Het gaat een ander niets aan of ik mail van jouw ontvang of niet, en daarbij zie je gelijk dat er zo heel gemakkelijk misbruik van gemaakt kan worden.

Dus voortaan even opletten als je mail verstuurt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Iedereen kan zich in maar ook uitschrijven.

Is dit niet via de site dan effe een mailtje en ik verwijder je, dus niet gaan lopen mekkeren dat je mail krijgt die je niet wilt.

Ehmzz... ter verdediging van hun, misschien kan iemand zich mijn eerste mailbom herinneren van het CF.. ook de hele lijst op de verkeerde plek gezet en zo onze mailinglijst openbaar gemaakt...Zou ook hier wel mogelijk kunnen zijn,..

Moet je wel gelijk geven om een goed mailprogramma te gaan gebruiken. en mensen te laten kiezen of ze mail of geen mail wensen te ontvangen.

Wij hebben die keus ook op het forum en pas als het ECHT nodig mocht zijn zou ik die keuze overrulen (met misschien alle nadelige gevolgen van dien)..Maar we doen het in elk geval niet voor nieuwsbrieven of wat dan ook.....dan gaat er alleen maar mail naar de mensen die die optie aan hebben staan om mail te ontvangen van het forum.

Ik hoop toch niet dat je bedoelt dat die lijst hier wegkomt.?..Want dat kan ik iedereen verzekeren, onze mailinglist blijft bij het CF en verder nergens...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voordat er dingen geroepen worden dat ik er iets te maken zou hebben, dat heb ik niet. Wel wil ik kwijt, dat ik het dan een beetje vreemd vind dat de persoon in kwestie een mail via de UT mailer gekregen heeft blijkbaar, en dat die in antwoord op uitnodigingen aan FNV-ers die lid zijn van dit forum mee te komen praten met de Belangengroep Beroepschauffeurs, nu UT mensen uitnodigt om mee te komen discussieren. Het is maar een gedachte die ik heb. En, daar doe je iets mee of je doet er niets mee, daar is iedereen vrij in, daarom vind ik de reacties hier nogal heftig terwijl er m.i. alleen maar een goede bedoeling achterzit. Maar, ik kan me vergissen, ik heb die mail niet gelezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden