[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Samen op de weg auto's en vrachtwagens


RobertN

Recommended Posts

Wow helemaal top dat je intresse toont in ons kunnen en niet kunnen :tu:

Ik zal ook een poging doen.

Als je op een 2 baansweg een vrachtauto ingehaald heb bij verkeerslichten ga dan niet naar rechts tenzij je de kruising over bent.Je zal niet de eerste zijn die met een kapotte kofferbak midden op de kruising stilstaat omdat het verkeerslicht op oranje/rood springt.

Een vrachtwagen heeft met bochtenwerk meer ruimte nodig wat resulteert dat als je rechtsaf draait en er zijn 2 rijstroken dat een vrachtwagen wel eens de linkerrijstrook nodig heeft (staat een beetje lullig als je de verkeerslichten omver rijd)

Hou rekening met de soms veel langere remweg.

Ik zeg soms want ik heb rondom schijfremmen (5 assen) en als ik leeg ben remt dat als een tierelier en zou ik persoonlijk er niet kort achter willen rijden met mijn prive auto.

Ga er ook niet recht/kort achter rijden want er is ook een dode hoek achter de oplegger waar we de auto's niet in zien.Meestal ben ik dan heel blij als de zon schijnt want dan zie ik de schaduw.

Er zal vast nog meer zijn maar dat zal wel aangevuld worden denk ik.

Probeer eens met iemand mee te rijden.Als je de dingen in de praktijk ziet blijft het meestal wel hangen.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maybe een onderwerp voor een nieuw forumonderdeel waar vraag een aanbod hierover bij elkaar komen:confused:

of maybe een nieuwe site waar vraag en aanbod bij elkaar kunnen komen oid???

maybe in samenwerking met werkgever(s)...

zou zomaar het begin van een nieuw tijdperk in de rijopleiding kunnen betekenen als dit goed uitpakt:ja:

kunnen we koos spee weer eens de les lezen ipv andersomLOL

Maybe een link of samenwerking met het verkeersforum??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Italie is het heel normaal dat er in wegwerkzaamheden richting aangegeven wordt als men verplicht van rijbaan verwisseld.

Ik vindt dat eigenlijk helemaal nog niet zo verkeerd.

In Italie zit het volk de hele dag met hun lichten te knipperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om even terug te komen op dat rijbanen verhaal.....

Ben altijd met dit spul onderweg.

Afgelopen (en aankomende) weken rijd ik samen met collega dagelijks naar De Mortel (Peelroute) om die 20 meters kwijt te raken

Foto-PS4SH74N.jpg

Vandaag ook weer zoiets...

We gaan bij Boxmeer de snelweg af om beneden rechtsaf de N272 op te gaan. Patrick rijd voor me en die blokkeert al een beetje de baan voor linksaf ivm met de uitzwaai. Ik zet hem voor de zekerheid nog wat verder naar links zodat ik zeker weet dat hij vrij spel heeft. De stoplichten voor links en rechts stonden nog op rood.

Toch was er een automobilist die vond dat ie met zijn neus onder dat stoplicht voor linksaf moest staan...... Pat en ik hadden alle zwaailampen aan en knipperlicht naar rechts. Half op de linkerbaan... Maar waar een schaap over de dam is.......... Precies.... De hele linker baan weer vol....

Maar wij kregen groen. Ik patrick via de bak maar een beetje begeleid om te waarschuwen als het echt niet meer ging maar evengoed wel gaan rijden om het verkeer niet verder dan nodig op te houden....

Pas toen die buizen loodrecht op zijn zijraam afkwamen kreeg die hannes het in de gaten en dook ie de berm maar in.... heheheheh waarop de rest van die Jodokusen hem volgden......

Let wel op.... Ik had alles in de peiling zodat er geen gevaarlijke situaties onstonden, maar we wilde die meneer even laten weten dat ie in het vervolg misschien eens wat beter anticipeerde!:hamer:

De dag ervoor was patrick zich nog helemaal lam geschrokken toen er een in een fiesta ons alle twee tegelijk inhaalde in een onoverzichtelijke bocht.

Dan praten we dus over minimaal 50 meter.... Het scheelde nog geen meter of het was weer een gevalletje frontaal.

Als patrick deze grapjas nog een keer in zijn spiegel krijgt rijd ie hem of haar klem!

bewerkt door Remi Menger
foto toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gros van zulke domoren heeft volgens mij niet eens in de gaten dat ze stom bezig zijn.... Ze zien enkel die irritante vrachtwagen die half op de verkeerde baan staat... Met een beetje geluk snappen ze nog dat dat noodzakelijk is om de bocht te kunnen maken... Waar ze echter totaal niet bij nadenken is dat het een beetje kan uitzwaaien aan de achterzijde..

Helaas heb ik vaak het gevoel dat ze helemaal niet na willen denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe is het spreekwoord ook al weer?? De goeden moeten het met de kwaden ontgelden... zoiets??

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel meedenken... en dan is er een groep die het gewoon niet ziet, niet moedwillig maar gewoon omdat ze het niet begrijpen... en dan is er de groep die het wel of niet snapt maar gewoon vindt dat alle truckers asocialen zijn die moedwillig hun best doen om anderen (hunzelf dus) in de weg te rijden..

Tegen die laatste groep vechten is als vechten tegen de bierkaai... zij weten toch dat ze gelijk hebben...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is net andersom.

je knippert naar rechts als er ingehaald kan worden op 2 baanswegen.

en links als het niet kan.

als je links knippert dan weten ze automatisch dat ze op moeten passen omdat je ook linksaf kunt afslaan en blijven ze er wel achter.

Juist! Maar zelf doe ik dat liever niet, want als er in dat geval toch iets misgaat zou ik dan wellicht aan een evt. ongeval medeschuldig kunnen zijn als ik een acher me rijdende personenauto dmv rechts knipperen te kennen geef dat hij me kan inhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden