[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe CAO Wegtransport een feit


michel73

Vraag

  • Forumlid

Er is een nieuwe CAO Wegtransport. Afgelopen zaterdag stemden leden van CNV Beroepsgoederenvervoer in grote mate vóór het eindbod dat de werkgevers hadden neergelegd.

1051_170.jpgVolgens een woordvoerder van CNV Beroepsgoederenvervoer worden vandaag brieven aan TLN en KNV verstuurd met het verslag van de stemming. Daarmee staat niets de nieuwe CAO nog in de weg.

De leden van FNV Bondgenoten gingen aan het begin van de maand al akkoord met het eindbod van de werkgevers. De verwachting was dat de leden van CNV ook akkoord zouden gaan.

Daarmee is een opvallend soepel einde aan de onderhandelingen gekomen. Aanvankelijk werd door de bonden met het mes op tafel onderhandeld en werd er meteen gedreigd met stakingen. De kredietcrisis zorgde er echter voor dat men inzag dat hoge eisen stellen minder realistisch werd, waardoor het eindbod van de werkgevers vrij gemakkelijk werd aanvaard.

De nieuwe CAO Wegtransport loopt zoals voorgesteld van 1 oktober 2008 t/m 31 december 2009. De loonstijgingen zijn per 1 januari 2009 3,5 procent en per 1 oktober 2009 0,9 procent. Daarbij komt per 1 januari 2009 een tegemoetkoming ziektekosten van 0,6 procent van het verdiende SV-loon.

Bron: www.ttm.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

In de bijlage zijn de zover uitgewerkte gegevens terug te vinden.

bron. tln[ATTACH]11507[/ATTACH]

[ATTACH]11508[/ATTACH]

[ATTACH]11509[/ATTACH]

[ATTACH]11510[/ATTACH]

[ATTACH]11511[/ATTACH]

Lees ik dit nou goed? Een weekend overstaan 10 euro netto p/d en 13 zoveel bruto? Dit heb ik nooit geweten, ik schrijf altijd 10 uur en 41,28. Anders mag ie lekker zelf een weekendje overstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Lees ik dit nou goed? Een weekend overstaan 10 euro netto p/d en 13 zoveel bruto? Dit heb ik nooit geweten, ik schrijf altijd 10 uur en 41,28. Anders mag ie lekker zelf een weekendje overstaan.

een weekend hou je nooit wat van over behalve als je een rijdend weekend hebt. kijk maar goed na of je die 10uur die je schrijft ook krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
een weekend hou je nooit wat van over behalve als je een rijdend weekend hebt. kijk maar goed na of je die 10uur die je schrijft ook krijgt.

Een goed punt, voor de volgende route.

Ik heb 1 keer een weekend over gestaan, en dat heeft mij alleen maar geld gekost.:(

Zowiezo heel raar, een weekend weg van huis en haard, en er nix voor krijgen, behalve je onkosten.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
een weekend hou je nooit wat van over behalve als je een rijdend weekend hebt. kijk maar goed na of je die 10uur die je schrijft ook krijgt.

Die krijg ik echt Bever. Hij vindt t namelijk ook te gek voor woorden hoe weinig je anders krijgt. Hij schuift trouwens wel eens meer wat extra's toe.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een goed punt, voor de volgende route.

Ik heb 1 keer een weekend over gestaan, en dat heeft mij alleen maar geld gekost.:(

Zowiezo heel raar, een weekend weg van huis en haard, en er nix voor krijgen, behalve je onkosten.:confused:

Als je voor het weekeinde gewwon 2 keer 13 1/2 uur schrijft, moettie dat volgend EUROPESCHE regelgeving m.i. gewoon betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dus vanaf 1 januari moeten de brutobedragen op je salarisstrook aangepast worden? (ik heb nu nog de schaal uit de Login CAO er op staan...).

Nee de login is momenteel geldig (sinds 31 oktober)tot de Algemeen Verbindend Verklaring van de TLN/KNV-CAO door Donner :(

Tenzij je vakbondslid bent:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee de login is momenteel geldig (sinds 31 oktober)tot de Algemeen Verbindend Verklaring van de TLN/KNV-CAO door Donner :(

Tenzij je vakbondslid bent:cool:

Wow... hier ben ik je even kwijt.

Login was afgekeurd (wist ik)

Jij zegt dat ie nu dus weer geldig is.

Wat heeft Donner er nu nog mee van doen, gaat hij nog actie ondernemen begrijp ik?

Enne vakbondslid, wat is hier dan de meerwaarde van in dit geval? (in mijn oude begroepsgroep was ik ook nooit lid... maar transport is cowboyland...denk dat ik me tzt wel ergens ga aansluiten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wow... hier ben ik je even kwijt.

Login was afgekeurd (wist ik)

Jij zegt dat ie nu dus weer geldig is.

Wat heeft Donner er nu nog mee van doen, gaat hij nog actie ondernemen begrijp ik?

Enne vakbondslid, wat is hier dan de meerwaarde van in dit geval? (in mijn oude begroepsgroep was ik ook nooit lid... maar transport is cowboyland...denk dat ik me tzt wel ergens ga aansluiten).

De Login-Cao is niet meer rechtsgeldig!

Alleen nu mogen niet aangesloten werkgevers toepassen wat ze willen.

Ze hoeven dus op dit moment niet de TLN-Cao toe te passen totdat deze AVV verklaard word.

Daarom is het aan te raden dat de AVV snel geregeld is, dan kunnen er ook eventueel nalevingsprocedures gestart worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De Login-Cao is niet meer rechtsgeldig!

Alleen nu mogen niet aangesloten werkgevers toepassen wat ze willen.

Ze hoeven dus op dit moment niet de TLN-Cao toe te passen totdat deze AVV verklaard word.

Daarom is het aan te raden dat de AVV snel geregeld is, dan kunnen er ook eventueel nalevingsprocedures gestart worden.

Dat is toch hetzelfde Gemusejager?

Voor zover ik weet heb je als Bondslid recht op doorbetaling volgens de 2007-2008 TLN/KNV-CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat is toch hetzelfde Gemusejager?

Voor zover ik weet heb je als Bondslid recht op doorbetaling volgens de 2007-2008 TLN/KNV-CAO.

Een aangesloten werkgever bij TLN/KNV moet gewoon de CAO blijven doorbetalen.

Dat heeft met de aangesloten werknemers volgens mij niets te maken.

De ongeorganiseerde werkgevers kunnen op het moment dat een CAO verlopen is afwijken van dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een aangesloten werkgever bij TLN/KNV moet gewoon de CAO blijven doorbetalen.

Dat heeft met de aangesloten werknemers volgens mij niets te maken.

De ongeorganiseerde werkgevers kunnen op het moment dat een CAO verlopen is afwijken van dit.

Je merkt dus gauw genoeg of je werkgever het goed met zijn personeel voor heeft of niet :rolleyes:

Een werkgever die probeert de personeelskosten te drukken om op die manier winst te maken via bijv. zo'n LogInn constructie, dan weet je gelijk wat voor werkgever je hebt. Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als er in je contract staat dat de betaling volgens de lopende CAO zal gebeuren sta je waarschijnlijk redelijk sterk als je het op een rechtzaak laat aan komen. Ook als je baas buiten de AVV je loon "aanpast", een rechter zal dan waarschijnlijk geneigd zijn om te zeggen dat in dit geval de CAO ook nog betaald moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ha spieker,uit jou bericht maak ik op dat deze cao slecht is,

bij ons bedrijf betalen ze gewoon wat ze moeten betalen namelijk E7 en er worden geen uren geschrapt.

ik ken legio bedrijven met een tln cao die gewoon weg d5 betalen op buitenlandse ritten en dan ook nog eens 5 tot 10 schrappen in de 4 weken

want deze chauffeurs hebben zogenaamd geen grens formaliteiten meer (laat me niet lachen zeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden