[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagentol


BERTUS2

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Voor Duitsland moet je het kentekenbewijs effe nakijken: Als het max. gewicht 12T hoger is, ben je tolplichtig. Is het nu 11.990 Kg, wat toch wel vaker voorkomt door terugkeuring van die bakwagens, heb je met de tol idd niets te maken.

Wat ik me nu wel afvraag.... privegebruik, op vakantie ermee, tacho?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Voor Duitsland moet je het kentekenbewijs effe nakijken: Als het max. gewicht 12T hoger is, ben je tolplichtig. Is het nu 11.990 Kg, wat toch wel vaker voorkomt door terugkeuring van die bakwagens, heb je met de tol idd niets te maken.

Wat ik me nu wel afvraag.... privegebruik, op vakantie ermee, tacho?????

ja een vriend heeft eigen vrachtwagen, we rijden in de zomer dus met onze twee eigen chauffeurskaarten op vakantie. is veel goedkoper dan met tien motoren ginds te rijden:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
ja een vriend heeft eigen vrachtwagen, we rijden in de zomer dus met onze twee eigen chauffeurskaarten op vakantie. is veel goedkoper dan met tien motoren ginds te rijden:tu:
ik hoop voor je dat je daarna niet nog normaal werkt met de chauffeurskaarten want ze slaan wel alles op en onthouden wat je gedaan hebt.

die chip maakt geen verschil tussen prive en werk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als 't geen beroepsgoederenvervoer is hoef je zoizo geen maut te betalen. Ook al ben je boven de 12 ton

Tip : kijk het even na op de site van de Duitse Maut.

Want of er nu verschil is tussen Beroepsgoederenvervoer en PRIVE ... ik vraag mij dat sterk af!!!

http://www.toll-collect.de/laendereinstieg/tcrdifr014_laendereinstieg.jsp?display=nl

www.maut.de

Het kan zijn dat ik er ergens overheen heb gelezen en dat het voor PRIVE gebruik van een vrachtwagen niet geldt .... maar over al stond für LKW ...

en aan de buitenkant kun je immers niet zien of dat voertuig prive wordt gebruikt of niet!!! Ik vrees dus met een vrachtwagen van 12 ton of meer dat je Mautplichtig bent.

Als op (hier ook al gezegd) je kenteken staat 11.990 kg dan zit je goed en ben je dus niet Mautplichtig voor Duitsland.

Om het echt HEEL zeker te weten zou je nog met de Duitse Mautinstantie kunnen bellen ... en zo mogelijk wat op zwart-op-wit krijgen (voor in het geval dat zij claimen dat je mautvrij zou zijn >/ 12 ton!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

..

Toll-exempt vehicles

In accordance with § 1 subsections 1 and 2 of the German Motorway Toll Act for Heavy Commercial Vehicles (ABMG), certain vehicles and vehicle combinations are exempt from the toll. These include:

  • Buses and coaches,
  • Military vehicles,
  • Police vehicles
  • Civil defence and emergency rescue vehicles
  • Vehicles used by a non-profit-making or charitable organisation to transport emergency aid in serious humanitarian crises
  • Fire service vehicles
  • Vehicles used by other emergency services
  • Vehicles in the service of the German Government
  • Vehicles used exclusively for highway maintenance and operation, including road sweeping and winter services
  • Vehicles used exclusively for purposes of the showman’s and circus industry
  • Vehicles not intended exclusively for the transport of goods

The motor vehicles must be readily identifiable as being intended for the relevant, specified purpose, with the exclusion of the above-mentioned vehicles used to deliver humanitarian aid and vehicles not intended exclusively for the transport of goods.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt idd gelijk Angelique. Heb 't ff opgezocht.

Tolplichtig zijn alle zware bedrijfswagens of voertuigcombinaties met een toegestaan totaalgewicht van ten minste twaalf ton die uitsluitend voor het goederenvervoer bestemd zijn. Hierbij moeten alle gebruikers van de Duitse tolplichtige wegen voor het afgelegde traject betalen – onafhankelijk van het land van herkomst. Voor bijzonderheden over het berekenen van het toegestane totaalgewicht bij voertuigcombinaties verwijzen wij u naar § 34 lid 7 van de Strassenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO).



Inzake de vraag of een aangedreven voertuig of een voertuigcombinatie uitsluitend bestemd is voor het goederenvervoer, is de algemene doelstelling van het voertuig doorslaggevend,onafhankelijk van het specifieke doel waarvoor het wordt gebruikt. Het is daarom niet relevant of er in het kader van het gebruik van de tolplichtige wegen daadwerkelijk goederen worden vervoerd. Ook het transport van een lading of het doel van de rit is in deze niet relevant. Van doorslaggevend belang is of bij het gebruik van de tolplichtige wegen het gebruikte type voertuig abstract-algemeen bekeken in het kader van de typische en exclusieve doelstelling geschikt en bedoeld is voor een regelmatig en op den duur beoogd gebruik in het goederenvervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden