[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Daar gaat de loon verhoging weer


hwm.klaassen

Vraag

  • Forumlid

Prijzen in supermarkten gaan flink omhoog

18 augustus 2007, 11:42 (16 reacties)

00320924.jpgvergroot.gif

RIJSWIJK (ANP) - De prijzen in de supermarkten gaan de komende tijd flink omhoog. Vooral voor zuivelproducten, brood, kaas en chocolade zal de consument meer moeten gaan betalen.

De prijsverhogingen, die kunnen oplopen tot ruim 20 procent, zijn het gevolg van hogere grondstofkosten. Dit meldt Distrifood, het vakblad voor de supermarkten. De duurdere grondstoffen zijn weer een gevolg van een combinatie van een groeiende vraag naar voedsel, tegenvallende oogsten door slecht weer en de stijgende vraag naar biobrandstoffen.

Albert Heijn heeft tot nu toe alleen zijn broodprijzen verhoogd, maar sluit niet uit dat andere artikelen ook duurder worden. ,,Wij houden de ontwikkelingen scherp in de gaten en bekijken vervolgens wat dit betekent voor Albert Heijn. Voorop staat dat wij onze middenpositie in de markt willen behouden'', aldus een woordvoerster.

Een woordvoerder van levensmiddelenconcern Laurus geeft een soortgelijke reactie: ,,Wij worden duidelijk geconfronteerd met prijsverhogingen in de markt. Waar nodig zullen wij ons prijsniveau marktconform aanpassen.''

(16 reacties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast Bert-Vossie

Klopt Richard, daarom heb ik altijd een hekel aan een CAO met een langere looptijd.

En al helemaal als dat maar 1,5 % is zoals nu het geval is.

Maar ja, hopenlijk leren de heren en dames van de bonden hier weer iets van ?:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het wordt tijd dat de bestuurders waker worden.En meer dingen doen wat ze beloven.Als het zo door gaat over 10 jaar geen bond meer Hwm

daar ben ik het enorm mee eens,

ik had al een bericht meer gezien wat me wel beviel,

je bent op dreef huub:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet zo zeuren, het hoort er allemaal bij. Go with the flow. De ene keer is er oorlog in de supermarkt, de andere keer hebben ze daar weer wat meer speling. Dan is de benzine voor je luxe wat duurder, dan weer wat minder. Niet doen alsof we van een chauffeurssalaris niet rond kunnen komen. Een beetje meer is leuk natuurlijk, dat wel. Komt er vast aan "binnenkort" want iedereen zit ook al in het topic "chauffeurs weggekocht" te neuzen. Tekort aan chauffeurs betekent voor iedereen wel meer vrijheid in overstappen of iets meer vragen van je huidige baas. Denk je daar niet aan, dan moet je bij jezelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Niet doen alsof we van een chauffeurssalaris niet rond kunnen komen..

Dat kunnen wij natuurlijk niet gebruiken.

Zo denken de werkgevers ook!

Zeker geen koophuis, auto, en gezin?

Ik heb een collega die heeft dit, en kan het ook met z'n overuren maar net rooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Niet zo zeuren, het hoort er allemaal bij. Niet doen alsof we van een chauffeurssalaris niet rond kunnen komen. Een beetje meer is leuk natuurlijk, dat wel.

mmmm, alweer zo 1.

kom jij mijn lasten betalen, of schenk jij mij een gratis vacantie?

ik heb er moeite mee , om mijn hoofd boven water te houden.

doe niets apparts, gewoon de dingen die iedereen doen.

geen dure auto, geen dure hobby's.

EN IK DOE NIET ALSOF

kweet niet waar jij werkt, maar ik heb een koophuis,

en je hoort mij niet zeggen dat ik het slecht heb,

want, we leven nog, ik mag gaan werken( iets wat ze niet allemaal kunnen zeggen)

maar dat we een goei loon hebben, nee dat niet.

niet met de verantwoording die we hebben, en hoe ze ons behandelen.

en wat we er voor moeten doen, en ik zeg ook niet dat dit door de werkgever komt.

maar als jij nu zegt: doe maar niet alsof, zakt me de broek vanaf.

dan zou jij degene zijn die niet ging staken, mocht erop aan komen.

want IK verdien toch genoeg, waarom zou ik me eigen druk maken.

okee, jij je zin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is het probleem bij veel chauffeurs.Je weet wel ze trouwen of sammen wonen.Ze gaan kijken of ze een huis kunnen huren Wat de kosten zijn

Huis huren gaat moeilijk zijn veel plaatsen moeten ze 3a 5 jaar wachten

Ze gaan kijken wat ze koopen kunen De wil wil wel Zeker als ze alle twee werken.De bank gaat aan het rekenen.En ze moeten alles zelf betalen of de ouders hebben nog wat.Dan zijn de lasten niet zo hoog.Er komen kinderen en de chauffeur moet naar die 48 uur toe.Dan komt er veel minder binnen als eerst.Zijn er bij hebben twee auto"s En nog meer van die dingen.Dat zal dan toch weg moeten.Het wil niet zeggen dat de chauffeur schudig is Want de bank kan het ook Heb al een paar gevallen gehad en een geval loopt nog.Dan heeft de chauffeur het niet best.Of ze worden ziek.over uren vallen weg waar niet op gerekent is meer van dat soort dingen.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sorry het is niet mijn bedoeling mensen op zere teentjes te trappen natuurlijk, maar ik vond het lichtelijk overdreven dat we nu weer door een prijsstijging in de supermarkt allemaal failliet lijken te gaan. Zó erg is het nu ook weer niet, dat is maar wat ik duidelijk wou maken.

Je moet elkaar in zo'n forum niet naar beneden praten, het is geen zeurclubje hier. We zijn/worden chauffeurs hier, vinden het een machtig mooi beroep en je verdient echt niet slecht hoor. Dat je met dit salaris een huis, auto, enz aanschaft die je eigenlijk niet kunt betalen als je partner ooit tijdelijk zonder baan komt te zitten, je bij een overstap een minder salaris krijgt (ik noem maar wat, het zijn maar voorbeelden, ik ga bewust niet in op persoonlijke reacties) e.d. staat daar buiten lijkt me.

Leef ik dan in een sprookjeswereld? Is 1500/1600 bruto per maand startsalaris (!!) voor 40 uur (met overuren toch zeker al tegen de 2000 of meer) dan echt zo'n slecht salaris? Natuurlijk moeten we er verdomd hard voor werken, vaak onder wat (tijd)stress en een fiks aantal uren maken per dag vergeleken met anderen om ons heen, maar daar kiezen we voor in dit beroep dus daar moet je geen issue van maken.

Natuurlijk zou ik het geweldig vinden wat meer euro's op mijn bankrekening te zien elke maand. Of ik wel of niet zou staken vind ik zelf erg persoonlijk. Dat is aan jou om te beslissen, niet om door een ander opgelegd te krijgen. Ligt helemaal aan je persoonlijke situatie, je baas/onderneming, loonschaal/trap, enz. Natuurlijk snap ik dat sommigen dit onder (on)collegiaal verstaan, maar nogmaals; iedereen zit in een ander pakket Tiny. Met een opmerking als "mmmm, alweer zo 1" vind ik je benadering een erg oppervlakkige. Als het je niet bevalt bij je huidige werkgever of in je huidige werk moet je misschien een overstap overwegen, maar ook dat is weer heel persoonlijk natuurlijk. Het heeft weinig zin om iemand met een andere mening dan de jouwe gelijk als 'fruitcake' af te schilderen, niet?

Een mooie zondag iedereen. We gaan maar 's bij de familie langs vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik verdiende bij mijn vorige baas,

1700 euro , maakte daarbij soms wel 70 uur per week,

je had wel tvt uren want je kreeg niet alles uitbetaald,

maar aan het einde van het jaar mocht je er 30 meenemen,

en de rest was je kwijt, en nu had ik nog zekers 100 uren staan,

en die ben ik ook kwijt, door een foutje in de computer

hadden ze te veel uren aan mij gegeven,

maar met 4o uren kom ik nog maar aan 1400,

en daar kun je tegenwoordig niet meer van leven,

als je een eigen huis hebt, en kinderen, en mijn vrouw werkt partime

omdat we liever zelf de kinderen opvoeden, en niet iemand anders.

maar ik ben inderdaad ergens anders gaan werken, en mijn loonstrookje moet ik nog krijgen, en ja , het ziet er veel rooskleuriger uit.

en met wat ik bedoel "nog zo 1"

is dat er mensen zijn die geen keus hebben, ook al verdienen ze weinig.

en dat er inderdaad gezinnen zijn die de kop niet boven water kunnen houden

door opnieuw ingevoerde wetten en regeltjes.

en omdat jij het wel goed hebt( en er mischien geen weet van hebt)

reageer je zo van : wat lig je te klagen.

je kunt niet iemand anders zijn situatie inschatten.

dat bedoel ik ermee,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ cabrio: Nee dat wordt krap. Overuren niet mogelijk, je houdt het bij 1600 euro voor 40u? Of worden bij jou de overuren niet uitbetaald straks.

@ tiny: Heb je misschien gelijk in. Ik praat inderdaad vanuit mijn eigen toekomstige situatie waarbij ik in schaal D-0 begin en ongeveer 1600 bruto krijg voor 40uur werk. Natuurlijk is het nu nog mogelijk (makkerlijk zelfs) hier zo'n 55uur van te maken, wat een totaal van ruim 60 overuren per maand is waardoor mijn brutomaandloon een tikkie hoger ligt. Ik heb zo lijkt het geen slechte werkgever gevonden.

Heb je die mogelijkheid niet, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je financieel in de knoop ligt. In mijn geval zou ik dan uit kunnen kijken naar een andere werkgever, maar ik snap ook wel dat niet iedereen dit gegund is (eisen van de partner, kinderen). Ik moet er inderdaad niet te makkelijk over doen. Maar mijn instelling is altijd, als je het ergens niet goed hebt zoek je wat anders. Wij streven naar geluk, dan maar wat minder centen. Misschien een jonge-honden-instelling nog, wordt er vast wel uitgeslagen een keer. Ik heb al die veranderingen van regeltjes ook niet meegemaakt waardoor ik een andere insteek heb in deze natuurlijk. Tja, die 48u zitten er voor mij ook aan te komen, maar het enige zinnige wat daarop te zeggen valt is take it or leave it. Wat doe je eraan. Ik kan alleen maar hopen (en een beetje verwachten omdat de markt dan nog krapper wordt) dat de lonen ook wat meestijgen zodat het ongeveer geleveld wordt uiteindelijk.

ps: tiny, dat jullie ondanks een niet altijd even geweldige financiele situatie ervoor kiezen jullie kinderen zelf op te voeden ipv meer te werken (zoals het zo mooi heet: carriere te maken) en ze ergens te 'dumpen', daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Ik zou hier ook voor willen kiezen mocht het ooit zover komen bij ons, we moeten dan maar zien hoe we dat in vredesnaam regelen, want mijn meiske houdt net als ik ook niet van thuis zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
mmmm, alweer zo 1.

kom jij mijn lasten betalen, of schenk jij mij een gratis vacantie?

ik heb er moeite mee , om mijn hoofd boven water te houden.

doe niets apparts, gewoon de dingen die iedereen doen.

geen dure auto, geen dure hobby's.

EN IK DOE NIET ALSOF

kweet niet waar jij werkt, maar ik heb een koophuis,

en je hoort mij niet zeggen dat ik het slecht heb,

want, we leven nog, ik mag gaan werken( iets wat ze niet allemaal kunnen zeggen)

maar dat we een goei loon hebben, nee dat niet.

niet met de verantwoording die we hebben, en hoe ze ons behandelen.

en wat we er voor moeten doen, en ik zeg ook niet dat dit door de werkgever komt.

maar als jij nu zegt: doe maar niet alsof, zakt me de broek vanaf.

dan zou jij degene zijn die niet ging staken, mocht erop aan komen.

want IK verdien toch genoeg, waarom zou ik me eigen druk maken.

okee, jij je zin

kan mij hier helemaal in vinden zit met het zelfde probleem maar ja er zijn er bij die het altijd beter heben nou ik red me ook maar net moet niet minder worden dan moet ik er maar hard aan gaan denken om mijn huis te verkopen zit niks anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het lijkt er nu net op of alleen een chauffeur zo slecht verdient maar er zijn veele beroepen die er slechter voor staan!

mijn vriend heeft veel geleerd voor zijn beroep en kan geen overuren maken. hij is cv installateur en verdiend netto maar net iets meer dan mij!

met mijn overuren verdien ik dus meer.

nu wordt het wel een heel zielig verhaal dat alleen chauffeurs het hoofd niet boven water kunnen houden.

uiteraard wij als 2 verdieners en zonder kinderen hebben het makkelijk maar toch weet ik zeker dat er veel beroepen zijn die het slechter hebben voor hhheelll zwaar werk! soms zijn de nederlanders iets te verwend denk ik.:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
het lijkt er nu net op of alleen een chauffeur zo slecht verdient maar er zijn veele beroepen die er slechter voor staan!

mijn vriend heeft veel geleerd voor zijn beroep en kan geen overuren maken. hij is cv installateur en verdiend netto maar net iets meer dan mij!

met mijn overuren verdien ik dus meer.

nu wordt het wel een heel zielig verhaal dat alleen chauffeurs het hoofd niet boven water kunnen houden.

uiteraard wij als 2 verdieners en zonder kinderen hebben het makkelijk maar toch weet ik zeker dat er veel beroepen zijn die het slechter hebben voor hhheelll zwaar werk! soms zijn de nederlanders iets te verwend denk ik.:sjalom:

Als 2 verdiener heb je altijd makkelijker praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als 2 verdiener heb je altijd makkelijker praten.

dat is waar maar ik voorzie toch ook een toekomst met kindjes hoop ik en dan zullen we het ook met minder moeten doen.

ik denk en hoop dat ik daar nu de juiste voorbereiding voor getroffen heb om het straks rond te kunnen breien.

en dan met het oog op een slechtere economie.

we zullen dan veele stappen achteruit moeten.

maar wat ik probeer te zeggen is dat er veele gezinnnen zijn die veel minder krijgen/verdienen per maand en toch heel gelukkig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
dat is waar maar ik voorzie toch ook een toekomst met kindjes hoop ik en dan zullen we het ook met minder moeten doen.

ik denk en hoop dat ik daar nu de juiste voorbereiding voor getroffen heb om het straks rond te kunnen breien.

en dan met het oog op een slechtere economie.

we zullen dan veele stappen achteruit moeten.

maar wat ik probeer te zeggen is dat er veele gezinnnen zijn die veel minder krijgen/verdienen per maand en toch heel gelukkig zijn.

Die andere krijgen misschien minder, maar wel elke avond thuis. Wij verdienen inderdaad nog vrij goed, ondanks dat we toch een hele week van huis zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb een vraag ( wil niemand op zijn tenen trappen of aanvallen maar gewoon even duidelijkheid hebben )...

Ik wil me hier dus totaal niet in moeien en weet natuurlijk niet hoe jullie gezins situatie is maar ik heb hier al een paar keer bedragen gelezen van chauffeurs die hier vermelden dat ze tussen de 1800 en 2500 Euro netto verdienen. Dit is toch een zeer mooi loon? Sommige mensen die een goede kantoor job uit oefenen hebben dit loon zelfs niet.

Ik hoor genoeg Belgische vrachtwagen chauffeurs die onmiddelijk willen wisselen voor een NL'er zijn loon.

In truck stops hoor je het bijna dagelijks als ze over lonen bezig zijn, "NL chauffeurs zijn de best betaalde". Ze zijn 'jaloers' op jullie lonen hoor. ;)

Maar even terug naar die bedragen, zijn die dan uit de lucht gegrepen?? Klopt dit wel of niet?

Ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal een loons verhoging krijgen, meer geld is altijd leuk zeker als je een gezin hebt, kan je wat meer met doen. :tu:

Trouwens hier onder lees je zo één post van iemand wat zelfs meer dan 2500 netto heeft. Dat is toch niet slecht betaald...?

Ik verdien +/-2500 NETTO per maand bij ongeveer 50 tot 55 uur. Bij meer uren verdien ik meer...logisch. Omgerekend in guldens is dat 5,500 duizend gulden NETTO per maand. En ja ik reken nog steeds om naar de oude vertrouwde gulden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ja reken eens even het aantal uren dat een chauffeur van huis is.Deel dat maandsalaris eens door t aantal uren,en kijk dan eens of dat nog allemaal zo rooskleurig uitziet.

Een kantoorbaan duurt gemiddeld 40 uur per week.....

En Accordracer werkt snachts! Mag het dan meer zijn?

of zie ik t nu verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

D.D--> Die bedragen kloppen vrij aardig. Persoonlijk zit ik er een paar honderd boven. Maar het leven is zo rot duur. Overal een euro teken voor inplaats van de vroegere guldenteken. Wij persoonlijk kunnen redelijk rondkomen, maar valt niet altijd mee. De leuke dingen kunnen we nog steeds, maar niet meer zoals vroeger.

Blijft altijd opletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ja reken eens even het aantal uren dat een chauffeur van huis is.Deel dat maandsalaris eens door t aantal uren,en kijk dan eens of dat nog allemaal zo rooskleurig uitziet.

Een kantoorbaan duurt gemiddeld 40 uur per week.....

En Accordracer werkt snachts! Mag het dan meer zijn?

Dat begrijp ik zeker wel, ik heb ook 60 tot 70 rij uren per week, ik werk ook in weekends dus ik weet wel zeer duidelijk hoe het er uit ziet. Ik vroeg mij gewoon af dat tussen de 1800 en 2500 euro netto verdienen toch niet slecht is? Zoals ik al zei wou ik niemand aanvallen bij mijn post en stelde ik een vraag. Maar jij ziet mijn post precies anders, als ik verkeerd overkwam in mijn post dan bied ik mijn excuses aan, dat was zeker niet de bedoeling...

Met die kantoor job bedoelde ik meer een 'goede functie' in een bedrijf hebben ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden