[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeursdiploma verdwijnt ??


invaller

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
wat ook veel nederlanders deden , inschrijven in het buitenland rijbewijs wisselen , terug in nederland weer omwisselen en je kreeg code 70 op je rijbewijs , en zo had je ook geen chauffeursdiploma nodig

http://www.ivw.nl/onderwerpen/vrachtauto/chauffeur/vereiste_documenten/vrijstelling_code_70/

Maar aangezien die code 95 Europees is gaat deze vlieger ook niet op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een auto van meer als 3500kg rijdt maar minder dan 7500kg heb je wel een C rijbewijs nodig maar geen chauffeursdiploma, maar als je eerst CCV-B moet halen voordat je voor C opgaat klopt de regelgeving dus niet.

De wet is dus niet voor iedereen gelijk.

De bedoeling van wetten is dat ze voor iedereen gelijk zijn.

Het moet dus mogelijk (gemaakt) worden om zonder eerst CCV-B te hebben je C rijbewijs te halen!

Henk

dit klopt dus weer niet helemaal.

iedereen voor 1955 heeft geen CCV-B nodig en die zijn met dit nieuwe wetje ook vrijgesteld.

iedereen na 1955 MOET CCV-b hebben

haal je je CCV-B niet dan mag je alleen maar C tot 7,5 ton totaal gewicht rijden ( je mag dan dus ook gewoon je C rijlessen en examen doen ) je krijgt dan namelijk een beperking mee op je rijbewijs met het gewicht 7,5t

helaas bestaat dus de mogelijkheid dat idd je rijbewijs dus ook maar 5 jaar geldig word omdat je in elke 5 jaar minimaal 35 uur nascholing moet hebben gevolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

volgens mij klopt dat niet onder de 7.5 ton , maar waarvoor een voertuig waarbij c of d rijbewijs nodig is

Voor wie is de Richtlijn?

De Richtlijn geldt voor alle EU beroepschauffeurs en beroepschauffeurs die in de EU werken. Onder deze regelgeving is een geldige code vakbekwaamheid (code 95) verplicht voor het beroepsmatig besturen van een voertuig waarvoor rijbewijs C of D noodzakelijk is. In Nederland wordt deze code op het rijbewijs geplaatst.

http://www.cbr.nl/10474.pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Ook mensen met een groot rijbewijs maar zonder chauffeurs diploma kunnen deze code kunnen verkrijgen als hun rijbewijs van voor 10-09-2009 is.

Dat klopt. . . sterker nog, ik ben tot 2016 zelfs "vakbekwaam" met alleen een C-rijbewijs vanaf 1992!!!

Daarna NOOIT wat meer mee gedaan, zelfs geen CCV-B.

Als ik voor 2016 maar 35uren aan nascholing heb gedaan, dan krijg ik die code95 ook...

Tot die tijd kan/mag ik op een bakwagen rijden.......????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden