[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Goes de Meern ontslaat chauffeurs


turboRoodkapje

Recommended Posts

  • Forumlid

Heb met eigen ogen gezien dat van de week een witte poolse MAN aankwam met een goes trailer deze ging op de poten en een nederlandse kenteken ging er voor op de grossmarkt Karlsruhe.

Kan natuurlijk een charter zijn, of deze via een of andere constructie in dienst is bij Goes (Top, Vijn o.i.d.) weet je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Heb met eigen ogen gezien dat van de week een witte poolse MAN aankwam met een goes trailer deze ging op de poten en een nederlandse kenteken ging er voor op de grossmarkt Karlsruhe.

Ja, doe dan die hele rit met een Poolse auto, dan verdien je nog wat, nu speel je hooguit quitte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

En in Den Haag en Brussel dragen ze (bijna)  allemaal een stropdas en doen een grote of een kleine plas en alles blijft zoals het was, oh ja en dan kwam er ook nog een olifantje voorbij en blies één of ander verhaaltje uit, binnenkort is Goes helemaal verdwenen dat gaat niet lang meer duren, nu Polen straks zijn die weer te duur dan de Roemenen en de Bulgaren en voor het 31 december 2014 is is Firma Goes verleden tijd.

 

Helaas maar zo gaat het over het algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog steeds gebeurt er niets.

Wanneer staat er eens iets of iemand op die zegt tot hier en niet verder. Met thuis zitten en klagen alleen red je het niet.

En dat uit mijn mond.

Ik heb hier al eens eerder een discussie geprobeerd te starten over het waarom. Waarom laat de Nederlandse regering dit allemaal gebeuren. Het lijkt me toch dat dit soorf dingen de staat geld kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb met eigen ogen gezien dat van de week een witte poolse MAN aankwam met een goes trailer deze ging op de poten en een nederlandse kenteken ging er voor op de grossmarkt Karlsruhe.

Dat doen ze al een tijdje. De Pool (of Roemeen) koppelt hier aan en rijdt dan de trailer op tot ergens in Duitsland, de Nederlander lost en laad dan weer. De Roemenen die vorige week bij Goes stonden spraken enigszins Nederlands, dat dan weer wel.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek
En nog steeds gebeurt er niets.

Wanneer staat er eens iets of iemand op die zegt tot hier en niet verder. Met thuis zitten en klagen alleen red je het niet.

En dat uit mijn mond.

Ik heb hier al eens eerder een discussie geprobeerd te starten over het waarom. Waarom laat de Nederlandse regering dit allemaal gebeuren. Het lijkt me toch dat dit soorf dingen de staat geld kosten.

Ik zeg: Europa heeft Oost Europese belangen die blijkbaar meer wegen dan de lokale belangen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Goes export liep het vervoer van fruit (NL, B naar geheel D) door het prijsvechten dramatisch terug en werd gezocht naar een oplossing.

Ik werkte toen bij TOP transport&logistiek in Aalsmeer,

een firma met ongeveer 90 eigen auto's en flink aantal vaste charters in het vervoer en distributie van bloemen en planten vooral geheel Duitsland en deels Frankrijk

en dat draaide als een tierelier!!

Wel hard en lang werken maar alles strak geregeld en echt met recent fantastisch mooi materiaal met alles erop en eraan!!

 

post-3139-0-86317300-1395398918_thumb.jp

 

Op een gegeven moment werd duidelijk dat Goes de Meern dat had overgenomen met het doel flinke hoeveelheid werk binnen te slepen wat de kip met de gouden eieren moest zijn.

Dan praat je over een bedrag wat natuurlijk geen kattepis is maar die bedragen komen ze ons niet vertellen en als ze dat wel zouden doen snappen we er toch niks maar duidelijk is wel dat er veel geld in omging.

De nieuwe auto's die er door vervanging en dergelijke in kwamen werden zichtbaar in de huiskleuren van Goes gekleurd met enkele reclame-trailers voor de grootste klanten.....

 

post-3139-0-85650700-1395399612_thumb.jp

 

En zo kwam de dag dat ik de oranje Daf XF95 mocht verruilen voor een kersverse groene Daf XF105

nu toevallig met een nieuwe trailer in kleur van Chiccolella (toeval want doorgaans had niemand een vaste trailer)

Al met al een gigantische investering geworden en vrijwel meteen daarna gebeurde het volgende:

klant Freshdiscount; failliet

klant Sierex; failliet

klant Chiccolella; failiet

klant Sierafor; failliet

allen met een betalingsachterstand van formaat.!!! en de concurrentie vs oost€uropa in deze markt sloeg meteen keihard toe.!!! (Koops PL Boekenstein PL en meer van die soort)

 

Hoe sterk zo'n bedrijf dan ook is en hoe vindingrijk de directie ook mag wezen maar daar is wel een moment dat zo'n bedrijf gewoon als een snoeiharde penalty vol in de ballen krijgt.!!

En toen zijn de grote problemen ontstaan, veel te veel geld verloren gegaan, prestatiedrang van diverse leidinggevende, onzekere situatie ging ten koste van de werksfeer,

de bank ging problemen schoppen en nam uiteindelijk de leiding over met alle nare gevolgen van dien.

Het moment dat de aller belangrijkste klanten failliet gingen ben ik meteen ander werk gaan zoeken (en gevonden en daar nu werkzaam) want ik zag er ook geen brood meer in voor de toekomst.

 

En dan nu helaas het nieuws bevestigd door de gevestigde orde in het media-nieuws.

ik denk dat familie Goes er zelf amper iets aan hebben kunnen doen en dat dit een politieke kwestie is van "vrije"markt" waar niet tegenop te concurreren is!!

En ik voorspel dat de problemen over ca 50 jaar op een oorlogsniveau komen want geen van die "oosties" betaald aan AOW en/of pensioen en als zij daar aan toe zijn is er geen poen voor ze!!

Dat terwijl ze dan meer dan 40 jaar lang zijn uitgebuit en op niveau van een dier hebben moeten leven

maar de in de pluche wegzakkende zakkenvullers hebben daar kennelijk geen enkele boodschap aan en hakken respectloos door.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 140000 chauffeurs maken zij hun echt niet druk in Den Haag

 

Het zijn niet alleen chauffeurs he, wat denk jij dat er in de bouw aan de gang is.....

 

 

Dat terwijl ze dan meer dan 40 jaar lang zijn uitgebuit en op niveau van een dier hebben moeten leven

maar de in de pluche wegzakkende zakkenvullers hebben daar kennelijk geen enkele boodschap aan en hakken respectloos door.!!

 

 

Die mensen kunnen zelf ook nadenken toch of niet, die weten toch ook dat ze later ook moeten leven, daar heb ik dus niets mee. Ze komen hier voor het snelle geld. Prima, dat laat Europa toe. Dan moeten ze niet piepen als het fout gaat. Ik ben ook niet van mening dat ze uitgebuit worden of als een hond behand worden. Ze weten waar ze aan beginnen, als ze het niet aanstaat blijven ze maar thuis of moeten ze gaan staken voor meer geld of zo....

 

Ik kan er geen medelijden voor opbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden