Spring naar bijdragen

tim_my_90

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    34
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over tim_my_90

  • Verjaardag 30-05-1990

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tilburg

tim_my_90's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. tim_my_90

    File ratten

    Van wanneer is dit filmpje? Vanaf, ik dacht, afgelopen woensdag, kan je ook de voorheen linkse baan richting haven aanhouden om richting E19/Breda te gaan.. Dat is op je filmpje nog niet zo zie ik :)
  2. tim_my_90

    Een defecte tram

    Normaal gezien is die route die jij pakt niet sneller, of er moet wel erg veel file staan op het viaduct van Merksem... Je collega zal wel een dutje zijn gaan doen onderweg haha! Toch mooi dat er dan zo'n service busje bij die defecte tram staat en de rest van de tram bestuurders gewoon rustig wachten. Moet je gvd eens zien hoe druk die tram bestuurders zich maken als ik ivm laden/lossen een trambaan ook maar 3 minuten blokkeer. Dan is de wereld te klein...
  3. tim_my_90

    Die ....tractors ook!!!!

    Fuckkk.... Dan rijd je toch niet door!! Wat een idioot zeg
  4. En dan een de middelste dolly moeten afkoppelen aan het dock. Bende gelijk een uur bezig met koppelen xD
  5. Klopt helemaal. Vind de verkeerslichten over de gehele Noord-Oost tangent echt belabberd afgesteld. Of je nou met een Fiat Panda over de doorgaande weg rijd of met een vrachtauto met een treingewicht van 45ton.. als er ook maar één voertuig van een zijweg afkomt en de sensoren triggert schiet meteen het verkeerslicht op oranje en vervolgens rood. Wat dat betreft is investeren in een groene golf systeem of een vrachtwagen detectie systeem echt geen slecht idee voor die weg. Hoeveel brandstof daar wel niet verspeelt word. Voor een klant regio Baarle-Nassau doen wij ook weleens opslag in Tilburg, dan laden we in Baarle en lossen we het in Tilburg. Gaat over best redelijke gewichten, vrachten van 28ton geen uitzondering (en dat is vrij zwaar voor een auto met 310pk). Kom dan over het nieuwe gedeelte en zit me dan ook gewoon serieus aan die achterlijke verkeerslichten te irriteren die werken onder het motto "wie het eerst komt wie het eerst maalt".. Echt logisch dat een vrachtauto met een gewicht van 45ton moet stoppen voor één personenauto vanaf een zijweg. Blegh. En voordat ik weer 80 rijd zie ik het verkeerslicht voor me op groen staan wat vrijwel zeker wil zeggen dat ik weer kan gaan uitrollen/remmen, voor de tijd dat ik er ben komt er vast al wel weer iemand uit de zijweg. Verder vind ik de ontruimingstijd op die kruispunten ook allemaal VEEL te krap. Hoe vaak ik al wel niet heb gehad dat ik vanuit Dongen linksaf de rondweg op rijd en dat ik nog net mijn verkeerslicht op oranje zie springen. Nog voordat ik mijn bochtje linksaf heb afgemaakt zie ik rechts in mijn spiegels de auto's alweer oprijden, zo snel dat die groen krijgen. Niet erg als ze stilstaan, maar als het slecht weer is regen/nacht/mist en er komt van rechts een zwaar beladen vrachtauto of vlotte personenauto aan... geheid dat die dan boven op me knalt?! En kan ik daar dan wat aan doen? Lijkt me niet... Had gewoon groen pas na de streep werd het oranje. Die ontruimingstijden op die kruispunten op het nieuwe gedeelte rondweg zijn echt achterlijk kort. Als het 0.5 seconden is is het al lang. Beter maken ze daar 2 seconden van, is al een stuk veiliger. Pierre over dat door rood rijden. Ik pak er wel eens eentje mee, ben ik heel eerlijk in... Als ik bijvoorbeeld in de richting van Gilze rijd en het kanaal over ga. Die eerste 2/3 kruispunten zijn heel overzichtelijk. Ik rijd 80-84 en als ik al over de pijlen bij het kruispunt rijd springt het licht op oranje. Dan kan ik 2 dingen doen. Vol in de ankers, of echt NET AAN door rood. Tsjah, dan ga ik weleens door rood... Moeten ze die stoplichten maar beter afstellen. Zal het volgende week eens tellen maar volgens mij is het ook echt van groen - oranje - rood in 3 seconden ofzo. Heel kort in ieder geval voor mijn gevoel. Maargoed.... Nog een kleine aanpassing, want ik voel het al aankomen: anticiperen! Ja natuurlijk, dat doe ik ook. Zo kom ik vrijwel niet onder de 20km/h op de rondweg omdat ik hem voor die verkeerslichten laat uitrollen. En dat het door rood rijden ook niet nodig is snap ik ook wel.. Ik zie een auto aankomen vanuit een zijweg en weet al dat het licht op oranje/rood zal gaan. Maarja... Dat is ook weer zo gaar aan die stoplichten, het ene moment krijgt de auto vanuit de zijweg echt gelijk de trigger, terwijl de andere keer het verkeer op de hoofdrijbaan juist iets langer groen houd ondanks dat er niemand over de sensoren rijd. Ik snap in ieder geval vrij weinig van die lussen daarzo hoor. Nee, doe mij dan maar de Belgische manier van een 90-weg (of in dit geval 80 weg)... Rijd lekker 85, ziet 300meter verder een verkeerslicht op groen gaan en dan weet je gewoon al dat je die nog makkelijk gaat redden. Vind dat echt heerlijk in België hoor dat de verkeerslichten wat langer groen houden en niet zoals op die rondweg bij ons na 4 seconden groen alweer op rood gaan, omdat er iemand uit een zijweg komt. Nee... Mijn mening hoor, maar ik vind het echt slecht gesteld met de kruispunten. Verder wel een top weg, scheelt nogal wat tijd ipv allemaal dat binnendoor rijden :)
  6. Naar wat ik begrepen heb stond of reed de Belgische vrachtwagen op of de rechter rijstrook of de strook voor rechtsaf de Uiterste Stuiver op te gaan. De bakwagen reed op één van de twee rijstroken voor rechtdoor. De Belg wilde keren door hem even rond te gooien en het was voor mijn collega niet meer te mogelijk op tijd te remmen. Dus één van de twee chauffeurs heeft behoorlijk lopen slapen... Onderzoek zal uitwijzen...
  7. tim_my_90

    Een week vol verrassingen.....

    Zit die bandenboer in de Ledeboerstraat Pierre? Heb donderdag rond een uur of 11.45 de 324 daar in de straat gespot haha! Maar zag dat nummerke pas op je auto op het moment dat ik je passeerde Verder weer een mooi verhaal. Maar dat adresje in Duitsland is wel echt bizar joh. Ik kom echt overal met die distributie maar zo'n chaotisch adres als dat heb ik nog nooit meegemaakt. Sjongejonge, dat ziet eruit zeg op die foto's van je. Hebben ze daar geen parking ofzo voor het aanmelden?!
  8. Vind het eigenlijk maar sneu voor die chauffeur dit... Kan de beste overkomen!
  9. tim_my_90

    Het stoplicht

    Eujs dat is in Tilburg. Daar vliegen er zoveel door rood!!
  10. Goei filmpje! Wel een paar tips van een mede distributie chauffeur: dat achteruitrijden op de doorgaande weg is niet handig, haha, maar dat had je zelf geloof ik ook vrij gauw door. En als je ergens moet zijn waar je totaal onbekend bent is Google Streetview heeel handig. Dan kan je kijken wat de beste aanrijroute is en zien of je bochten wel/niet gaat halen. Ik heb er af en toe adressen tussen zitten maar je echt maar op één manier kan komen en/of wegkomen en daar kom ik dan met een starre 3-asser terwijl anderen er van zouden zeggen dat het een bakwagen adres is. Maar blijft altijd spannend distributie !
  11. Heb ze zien staan ja. Is een flinke klapper geweest, van die camper was weinig meer over en die lag aan de linker achterzijde echt compleet open!
  12. tim_my_90

    peter appel in de berm

    Heb zelf zo'n oplegger als 'vaste' en leeg (of ver leeg en afstanden rijden) gaat bij mij standaard de achterste as omhoog. Je hebt inderdaad gelijk dat ie dan weleens een beetje kan gaan 'dansen', maar op een recht stuk weg gebeurt er vrij weinig hoor als je zelf normaal je stuur vast houd en geen gekke dingen doet.
  13. Ik rijd zelf met een starre 3-asser waarvan de achterste as gelift kan worden. Heb er ook weleens andere achter hangen natuurlijk. Bijvoorbeeld een 1-assige city oplegger, een starre 2-asser, 2-asser waarvan achterste gestuurd, 2-asser met x-steering, 3-asser met achterste as gestuurd, 3-asser met middelste as star en voorste + achterste x-steering. Een city oplegger vind ik in het distributiewerk dat ik doe echt wel top. Maak me echt nooit, maar dan ook nooit zorgen of ik ergens wel of niet kan komen met de oplegger. Krijg dat trailertje toch overal wel in gedraaid haha! Heb er nu zo'n 10x mee gereden denk ik. Uitdaging is wel erg klein overigens, het word wel erg simpel met zo'n oplegger. Maargoed, om even terug te komen op het begin van mijn tekst: heb een vaste oplegger waar ik vrijwel elke dag mee op pad ben. Starre 3-asser met liftas achterop. Ik zweer erbij! Zelfs met "pittige" distributieritten waarbij ik op zowel binnenstad als industrie bezoeken mag, zou ik niets anders willen als mijn trailer. Eigenlijk heel simpel: als ik buiten een stad rijd heb ik toch geen stuurassen nodig. Het voordeel in de stad en zeker als het echt krap word: zolang ik hem niet overhaaks omgooi heb ik geen uitzwaai van de kont! Ideaal toch?! Krijg die trailer echt op de gekste plaatsen haha! Laatst een keer een 3-asser waarvan de achterste gestuurd is mee gehad. My god.. Snap niet dat iemand dat fijn vind rijden? Weet niet wat die kont van die trailer allemaal doet, maar die zwaait me toch een partij ver uit. Daar kan je toch geen winkels mee bevoorraden die op een erg krap gelegen locatie zitten? Gelukkig had ik de wijsheid om de voorste as te liften, 2-asser die achterop gestuurd is heeft ook veel uitzwaai maar dat was gelukkig nog niet zo erg als een 3-asser met stuuras achterop. Shit eh... Om een lang verhaal kort te maken: doe mij maar een starre 3-asser
  14. Bij deze Pierre: 4.5 tot 5.5 dienstuur = 15 minuten pauze 5.5 tot 9 dienstuur = 30 minuten pauze 9 tot 12.5 dienstuur = 45 minuten pauze 12.5 tot 14.5 dienstuur = 60 minuten pauze 14.5 of meer dienstuur = 90 minuten pauze
  15. Oh Pierre, nog één aanvulling op je 'jullie auto's altijd plankgas 90 over de Bechtweg': Het aantal auto's dat nog 'vlot' loopt is echt op één hand te tellen. Vrijwel alles is inmiddels begrensd op 83-85
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden