Spring naar bijdragen

FH groentekar

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    46
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over FH groentekar

  • Verjaardag 01-03-1969

Converted

  • Biografie
    van 1987 tot en met 1998 internationaal gereden, toen van 1999 tot en met 2007 flexo-drukker geweest en sinds 2007 gecombineerde baan, drukker/ stanser bij Smurfit Kappa Trimbach en Chauffeur bij van Oers transport in Heerle/ Ridderkerk. Bevalt super zo'n gecombineerde job..
  • Locatie
    0164
  • Interests
    Vissen, varen en alles op 4 wielen en meer
  • Beroep
    Chauffeur nat./ int., drukker/stanser

FH groentekar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Heel, heeeeeuul ver weg in ieder geval Eric. Of zie ik Brammetje nou wél achter het stuur zitten?
  2. Oude wagen van mijn oud- werkgever Koningen transport in Hoofddorp. Het originele kenteken zit er nog op. de VJ-19-FF, nog een tijdje zelf mee gereden. Foto is genomen in Teheran..
  3. Vandaag bij Leidschendam was een (jonge) collega van mij aan de beurt om gecontroleerd te worden door allerlei instanties. Alles keurig op orde, papieren, schijven, wagen op en top, dus hebben ze niets kunnen vinden..... ...niets??... 'tuurlijk wel, hij kreeg een bekeuring van 220 euries, omdat het strookje gordijn dat achter het voorraam hangt niet gedoogd werd...sjongejonge zeg, hoeveel hebben dat er niet, zo'n raamband? Die kerel is een voorbeeld voor de jeugd die op de vrachtwagen rijdt, heeft altijd al zijn zaakjes op orde, leeft voor zijn wagen en zijn werk en dan wordt je hier op afgerekend.. Weer een paar dagen voor Jan met de korte achternaam werken.. Hoe de-motiveer je de vaklui??
  4. Joh, 25 jaar terug zagen we dat bed toch ook zelden? Stampen om op tijd te kunnen lossen en ook nog terugladen vóór het weekend. ( Lees vollen damp zonder begrenzer). En dan zat je 100+ te trappen met dat materiaal van die tijd ( 19.361, 190.42 en F12) met de ogen op stokjes. Waren wij goed bezig? Mwa,.. Nou is het een PL- er of zoiets en dan is het niet goed te praten..Flauw..
  5. ter vervanging van 2 oude Daf's..,3 BR-..-.. gekentekende Volvo's worden doorgeschoven en 1 Daf chauffeur ruilt hem voor zijn XF Super spacecab..
  6. Misschien iets van.."Eej Baassie, me ouwe kettingen zijn niet zo best meer, ik ga alvast ff naar Dronk nieuwe bestellen, verrek, ze liggen al op voorraad, neem ze gelijk mee".. Dan maar gelijk op de wagen flikkeren, heb ik ze iig bij als het losgaat daarboven. K.t, wat zou iedereen nu van me denken met blienkende kettingen in Augustus??
  7. FH groentekar

    ouwe routiers

    Routier "de Handwijzer" aan de Steenbergseweg.
  8. Waardoor je een beroerte krijgt? door een acuut probleem van de bloedvaten in je hersenen, ofwel CVA Een hersenbloeding ontstaat als er een bloedvat in je hersenen scheurt, je voelt iets knappen IN je hoofd, je kan bewusteloos raken.. Symptoom is onder andere slecht zicht, spraakstoornis, geheugen laat je in de steek en éénzijdige verlamming.. Bij een herseninfarct blokkeert de zuurstof in je hersenen door een bloedpropje van een bloedvat in de hersenen. Die gaat minder functioneren en sterft af. Hierdoor kun je bewusteloos raken, spraakstoornis krijgen, verwardheid en/ of éénzijdige verlamming. Tot zover de EHBO les.
  9. Als je de ontluchting open hebt staan spuit het er langs de ontluchting als een krachtige straal naar buiten, al is het een pisstraaltje. Je weet als je met dit spul rijdt, stoomschillen geheten, dat het door de warmte van het product zelf, uit gaat zetten. Als het dan ook nog eens warm weer is, versnelt het proces van uitzetten nog eens zo snel. Driekwart tank vullen en dan zo gaan rijden is meestal geen slimme oplossing, zowel voor de verkeersveiligheid ( rem- reactie) alsmede voor de kosten die verloren gaan, minder ton vervoeren maal zoveel ritten= zoveel euro p.j. Dus dan maar hopen dat het niet te ver uit gaat zetten. Helaas spreek ik uit ervaring, ik vervoerde dit spul vanuit Sint Truiden en Lepelstraat in de jaren '90 ( Bravi bv) in een oude mestoplegger van Kurstjens- Milsbeek, die had mijn werkgever gekocht om er speciaal stoomschillen mee te vervoeren, en af te leveren bij boeren in Nederland.. 's avonds geladen in St. Truiden, weggezet op de werf in Steenbergen en wou er 's ochtends vroeg mee weg. Hoefde en kon niet meer, het mangat deksel was door de druk(!) weggeslagen en echt heel de werf zat onder de rotzooi, incl. de toentertijd nieuwe FH en de trailert. Dat was een paar dagen bikken geblazen, en de lak van zowel de trekker als de oplegger waren door dat spul helemaal verweerd. Er werd de eerste tijd nix verdiend voor de baas met de nieuwe wagen..
  10. FH groentekar

    Volvo topic

    Niet spectaculair hoor, maar die gast rijdt hoofdzakelijk alleen Westland, hij is 18 en moet ergens beginnen hè, dus als ik een rit Etten- Leur- Tiel- Zwaag- Heerenveen- Sexbierum op een dag heb is dat natuurlijk een wereldrit. Dus rij ik Nationaal, Belgie, stuk Duitsland naar de Edeka's en vliegvelden en voorin Frankrijk.. ben maar weekendchauffeur hè, 's maandags roept baas 1, de drukkerij weer..
  11. @Shompie Nico reed op de VG-65-DY, klopt ja, die had bordje Renske achter de voorruit. Zag de collega's niet veel, ten eerste was ik van vestiging Hoogerheide en ten tweede was ik nog heul jong en interesseerde het me niet dat ik weken van huis was, en dat kon daar gewoon, wilde je ver, dan kreeg je ver..maar nie zeuren als je alweer met kerst en oud en nieuw onderweg stond..
  12. FH groentekar

    Volvo topic

    Ja precies, 500 meter heen en terug, dikke rit hoor voor een beginner! Ach, als jij net zoveel van Europa en daarbuiten met de vrachtwaggel heb gezien als dat ik heb gezien, heb je ut niet verkeerd gedaan, want bij Koningen kon alles..
  13. FTF 840 Zwtcie, Mercedes 1938 Grossraum (ex van Maanen) en onderweg voor Koningen Hoofddorp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden