[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tunnel N65 Vught


petje78

Vraag

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast Hallowed
En heb je gereden toen? Verders kijk ik geen Harry Potter dus zou niet weten wie dat is...

'

ik heb dat stukje verwijderd omdat ik toch even in discussie wou blijven en het onnodig vind en ook stom om een discussie op dergelijke manier te beeindigen. In elk geval excuses mocht deze opmerking teveel zijn geweest.

Ja ik heb verder gereden. Maar voorzichtig. Stel ik was er finaal door heen getrapt en ik had een ongeluk veroorzaakt dan had ik behoorlijk wat uit te leggen gehad. Dat weet ik, en zie de berichten van Theod met mij meerdere heel zeker.

Een goede werkgever en die van mij deed dat ook zegt dan ook: als het niet gaat, dan gaat het niet, dan laten we iemand komen. Mijn beslissing was, het gaat nog goed, dus ik ben dan verantwoordelijk als het niet zo was!

Keep on trying!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Hallowed
OMG:stom: Lees eens goed wat ik typte en herstel je antwoord dan even

lees eens wat de rest ook schrijft svp.

Als die remblokken op zijn, na een jaar na een dag of van mijn part na 10 seconden na de APK merk je dat echt wel. En rij je desondanks toch door ben jij verantwoordelijk! Jij rijdt!

In het geval van achterstallig onderhoud, dus na een jaar zoals jij in je voorbeeldje aanhaalt ben jij MEDE verantwoordelijk!

Degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud wordt OOK aangepakt, maar jij als bestuurder en zeker als ervaren vrachtwagenchauffeur bent MEDE verantwoordelijk op dat moment.

Als jij dan aangeeft dat er achterstallig onderhoud is, of de KLPD ziet dat zelf zal dat echt wel mee wegen in het oordeel van een rechter, maar jij als bestuurder maakt de overtreding en bent altijd mede verantwoordelijk. Er kunnen dan tientallen argumenten mee gewogen worden waarom je toch bent gaan rijden, maar je blijft MEDE verantwoordelijk.

Ik weet niet hoe we het je duidelijker kunnen maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
de essentie is dat je een verbodsbord negeert!

De essentie is dat ik mezelf blijkbaar niet aan elke regel houd en daar door hier als cowboy uitgemaakt word.

Het enigste wat ik vraag is om mensen in hun waarde te laten net zoals ik normaal gesproken moraalridders in hun waarde laat.

Dat je je mening kenbaar maakt prima, maar waarom collega's/forumleden zo afvallen omdat ze niet op bepaalde dingen zo reageren zoals jezelf zou doen/zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Hallowed
De essentie is dat ik mezelf blijkbaar niet aan elke regel houd en daar door hier als cowboy uitgemaakt word.

Het enigste wat ik vraag is om mensen in hun waarde te laten net zoals ik normaal gesproken moraalridders in hun waarde laat.

Dat je je mening kenbaar maakt prima, maar waarom collega's/forumleden zo afvallen omdat ze niet op bepaalde dingen zo reageren zoals jezelf zou doen/zou willen.

ik ga er even vanuit dat je stukje over het collega's afvallen in het algemeen bedoelt is. (Ik heb NOG niemand cowboy genoemd in dit stukje :D )

Over in hun waarde laten: Freddie wordt hier uitgemaakt voor moraalridder. Dat klinkt ook bepaald niet vriendelijk. Of zou SimonL dat positief bedoelt hebben. Vast niet...

Ik zie de reactie van Freddie ook als een reactie op die term.

Wat ik probeerde uit te drukken met mijn berichtje de essentie is:

dit is de kern van dit topic, hier loopt het fout op.

Maar er wordt zoveel om heen geluld om toch maar gelijk te krijgen. Terwijl diverse mensen met rede laten zien dat desbetreffende het niet heeft.

Ik probeer respect te tonen voor een ander zijn mening, maar ik word er ook moedeloos van als men het niet wilt zien. Ik heb geprobeerd met rede op jouw bericht te reageren en wellicht had ik een ander berichtje moeten quoten. Het ging in elk geval niet om "het cowboy" verhaal als jij je aangevallen voelt wat dit betreft door Freddie of wie dan ook moet je bij de admins zijn.

De term moraalridder die gebruikt werd is in mijn ogen ook bepaald niet vleiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik doel inderdaad in het algemeen. Het is een steeds vaker voorkomend iets hier op het forum dat het forum in 2 hoeken gedreven word. 1 hoek met de "moraalridders" en de andere hoek met "cowboys".

Ik geloof dat je me verder wel snapt.

Maar nog even zwart wit gezien terug op het onderwerp:

Ja ik rijd bij Vught gewoon door omdat ik weet dat er geen nieuw laagje ligt. (overigens heb ik vandaag extra opgelet en vandaag gingen de lampen weer niet aan).

Net als bij Veenendaal bij de oude afrit, kwam je van de A12 stonden er borden met 3.90, kwam je van de Klomp dan stond er niets, zelfs geen 4 mtr bord. Ook daar reed ik door omdat ik weet dat het kan.

En ja zelfs de Velsertunnel maar dan alleen noord-zuid omdat vv domweg niet schijnt te passen, ondanks dat meneer controleur 3.96 had gemeten adviseerde hij mij toch het pontje te pakken. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Hallowed
Ik doel inderdaad in het algemeen. Het is een steeds vaker voorkomend iets hier op het forum dat het forum in 2 hoeken gedreven word. 1 hoek met de "moraalridders" en de andere hoek met "cowboys".

Ik geloof dat je me verder wel snapt.

ik snap je helemaal en jij snapt mij ook helemaal.

Sommigen willen het niet snappen :D

Dat van die 2 hoeken ben ik het wel mee eens.

Er is een een gezegde dat internet alles vergroot, daar bedoelen ze niet de objecten op de porno mee (flauw grapje, maar om de sfeer er een beetje in het houden :D) maar vooral de meningen.

Dat zie je hier ontzettend terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja ik rijd bij Vught gewoon door omdat ik weet dat er geen nieuw laagje ligt. (overigens heb ik vandaag extra opgelet en vandaag gingen de lampen weer niet aan).

Dus ben je niet in overtreding en kan en mag je gewoon de weg vervolgen, dus ook geen cowboy:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat maar zitten. Gelukkig zijn er mensen zoals Hallowed die me wel willen begrijpen.

Freddie als jij aan wil nemen dat ik dyslectisch prima, lekker doen als jij jezelf daar goed bij voelt. Maar ook dit kan ik wederom opnemen als een belediging. Ik meen gisteren dit woord letterlijk gelezen te hebben maar ik lees het nu niet meer.

Ik stop maar met deze discussie. Wellicht is het beter om te overwegen om mijn account te laten verwijderen in plaats van me druk te maken om een beetje verdraagzaamheid in plaats van het in hoekjes/hokjes denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
jij bent echt het schoolvoorbeeld van een moraalridder, iedereen wel even op zijn fouten wijzen. Waarom ben je geen betaalde politieagent geworden? Wat ik hierboven gequote heb is klinklare onzin. Van wie is die auto? Van de baas. Wie is er eindverantwoordelijk voor het materiaal? De baas. Wie moet zich aan de wettelijk maximale hoogte van 4 meter houden? De baas. Wie betaald de boete uiteindelijk? De baas.

Zo'n baas wil ik ook ,die alles betaaldLOL.

Een ander voorbeeld ,je gaat overbeladen en je krijgt een ongeluk of in het ergste geval je rijdt iemand dood.

Dan weet ik zeker dat de chauffeur verantwoordelijk is,want de baas was er niet bij met laden.

Of je koppelt je aanhanger niet goed aan en je verliest hem ,wie is dan de verantwoordelijke niet je baas.

Volgens mij is een chauffeur ten alle tijde verantwoordelijk voor de auto.

Ik ben het helemaal eens met freddie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

p.s. beste simonloos het gaat in dit topic niet om de hoogte van je wagen, nee beste knul het gaat erom dat er een hoogtesignalering is geplaatst.

dit meetsysteem geeft aan dat je te hoog bent en dat je een omleiding moet volgen.

en het intereseert niemand hoe hoog jij bent, als jij gemeten word en het systeem gaat af, en de borden geven jou de aanwijzing dat je de omleiding moet volgen, dan heb jij dat maar gewoon te doen.

zo zijn de verkeersregels, je krijgt een aanwijzing en die dien je te volgen!

en ook al meet jij ter plekke 300x de hoogte van je wagen, en ook al ben jij 300x niet te hoog, als je doorrijd door die tunnel ben je strafbaar wegens het negeren van een verkeersaanwijzing!

en daar gaat deze discusie over, en nergens anders over!

Ik ben heel eerlijk ik ben laatst ook doorgereden bij een tunnel.

Ik weet het het is niet slim van me.

Maar heb heel eerlijk er ook niet over nagedacht dat ze je de bekeuring kunnen na sturen :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
beste simonloos.

sinds wanneer is het normaal dat je je eigen fouten en tekortkomingen kunt afschuiven als zijnde de verantwoordelijkheid van anderen en niet die van jezelf.

jij haalt er dingen bij die niks met het onderwerp te maken hebben, ja zelfs dingen waar het in het topic niet over gaat.

het gaat erom zoals ik je al eerder heb uitgelegd over het negeren van een gebodsbord.

als jij verkeersborden die je aanwijzingen geven al of niet terecht negeert, dan ben jij fout en niet iemand anders.

als jij gaat rijden met een voertuig dat technisch niet in orde is dan ben jij daar verantwoordelijk voor.

want het is namelijk zo dat je met technische gebreken niet de weg op mag.

jij haalt er voorbeelden bij over een kaopt lampje, en ja daar ben jij simonloos verantwoordelijk voor.

jij rijd ermee en niet je baas, een baas die naar ik aanneem meerdere wagens op de weg heeft en daar zelf niet dagelijks mee rijd.

een baas is afhankelijk voor onderhoud en gebreken aan een wagen maar als zijn personeel hem niet verteld wat de gebreken zijn dan kan hij ook niets.

dus als er iets ernstigs gebeurt zal je baas daar op worden aangesproken, en reken maar dat je baas bewijzen genoeg heeft zoals onderhousstaten en onderhoudsmeldingen, ne tzoals hij zal beschikken over lijsten van mankementen die door de chauffeurs zijn doorgegeven.

als jij je mankement niet doorgegeven hebt, dan sta je mooi alleen te kijken want je baas gaat dan vrijuit.

ik weet niet of er bij jopuw firma zoiets bestaat als een handboek chauffeur, als dat zo is dan zou ik dat maar eens gauw doorlezen want ik garandeer je dat dit soort dingen daarin vermelld staan en ook wie verantwoordelijk is voor het een en ander.

maar waarom reageer jij niet inhoudelijk op wat er staat?

we hebben het over het negeren van een gebodsbord en niet over eventuele gebreken aan een wagen.

we hebben het over de tunnels bij vught en niet over de velsertunnel!

we hebben het over de hooghte van een wagen en niet over remmen, banden of andere zaken!

blijf on topic en haal er niets bij deze hele discussie word door jezelf uitgelokt, en dan moet je ook een stoere kerel zijn en je ongelijk erkennen alsdat zo is.

In wat moet ik mijn ongelijk erkennen? Dat ik doorrijd als dat bord begint te knipperen? Beetje lastig, ik rijdt gewoon door als ik weet dat ik 4 meter ben. En we hadden het daarna over verantwoordelijkheden van de chauffeur, zo kwamen we op de remmen enz. En blauwe borden áltijd bindend? Blauwe snelheidsborden ook? En vind je dat boeiend klinken ofzo? Simon Loos? je zegt het zo vaak...

Er hebben inmiddels 7 mensen gestemd op doorrijden, er hebben er 3 gereageerd. Kunnen die andere 4 ook niet even hun motivatie neerzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zo'n baas wil ik ook ,die alles betaaldLOL.

Een ander voorbeeld ,je gaat overbeladen en je krijgt een ongeluk of in het ergste geval je rijdt iemand dood.

Dan weet ik zeker dat de chauffeur verantwoordelijk is,want de baas was er niet bij met laden.

Of je koppelt je aanhanger niet goed aan en je verliest hem ,wie is dan de verantwoordelijke niet je baas.

Volgens mij is een chauffeur ten alle tijde verantwoordelijk voor de auto.

Ik ben het helemaal eens met freddie

Dat heeft toch helemaal niks met het door de eigenaar verplichte onderhoud te maken? Dit wat jij zegt is iets waar jij feitelijk invloed hebt. Over het wel of geen onderhoud plegen ga jij niet over...

Even een voorbeeldje, de hoogteroeren van het gecrashte Turkish Airlines toestel werkten niet goed. Weet je wie er aangeklaagd worden? De vliegtuigmaatschappij en BOEING. De piloten viel niks te verwijten werd er gezegd. Die werkten met kapotte instrumenten zonder dat ze dat wisten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
denk je nou echt dat ik zo rooms ben en dat soort dingen nooit gedaan heb?

in góttingen was vroeger een viaduct waar je gewoon over mocht rijden.

later stond er een bord met 24t erop.

hoe vaak denk je dat ik omgereden heb?

ik ben echt niet roomser als de paus ik heb alleen een verekte hekel aan zogenaamde stoere praat.

ik weet donders goed het verschil tussen theorie en praktijk.

ik ken de regels, en houd me er zoveel mogelijk aan.

maar geloof me als ik zeg dat ik alle regels en wetten wel eens of meerdere malen heb overtreden.

maar ik heb me nooit verscholen achter de rug van me baas of wie dan ook.

als ik een overtreding bega dan sta ik daar zelf voor en schuif het niet af op anderen.

maar helaas is de wetgeving voor met name aansprakelijkheid de laatse jaren behoorlijk veranderd.

je word steeds meer aangesproken op je eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

de gevolgen hiervan kunnen zeer ingrijpend zijn!

zelfs zo ingrijpend in je dagelijks bestaan dat je financieel helemaal geplukt word met alle gevolgen van dien.

daarom zeg ik ook pas op wat je doet, er zijn nu eenmaal wetten die je behoorlijk kunnen raken financieel.

een snelheidsovertreding, ach valt wel mee als je het een beetje normaal doet tot 30km/u dan valt het wel mee.

kom je echter boven die 30km/u uit dan word je tegenwoordig keihard aangepakt en ben je zo een weeksalaris kwijt.

kijk en daar pas ik voor, ik kies mijn overtredingen dan ook zorgvuldig uit, weeg altijd af wat de kosten en de baten zijn.

en door een tunnel rijden terwijl de signalering zegt dat ik te hoog ben, das me net ff te duur.

ik ben onderwg om geld te verdienen, niet om de staatskas te spekken!

Denk je dat ik het stoer vind ofzo? Vind jij stoer om te zeggen dat anderen stoere praat hebben? Ik doe gewoon mijn werk en ga niet nodeloos omrijden. Als ik weet dat ik eronderdoor kan dan kan ik eronderdoor punt uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Makkelijke vuistregel

Wit met rode rand (rond) = verboden

Wit met rode rand driehoek (punt omhoog) = pasop

Blauw = gebod

En zoals altijd zijn hier ook uitzonderingen op zoals adviessnelheid.

Als laatste;

Rood bord met witte rand = smakelijk eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Even een voorbeeldje, de hoogteroeren van het gecrashte Turkish Airlines toestel werkten niet goed. Weet je wie er aangeklaagd worden? De vliegtuigmaatschappij en BOEING. De piloten viel niks te verwijten werd er gezegd. Die werkten met kapotte instrumenten zonder dat ze dat wisten...
Waarom wordt alles gequote behalve dit stukje??
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Hallowed
Waarom wordt alles gequote behalve dit stukje??

Omdat we vrezen dat je daarna de Titanic, de Koersk en naar alle waarschijnlijkheid ook de Hindenburg er bij gaat halen?

(Tja ik wou even mee doen in het rijtje lolbroeken LOL, met rede hebben we het geprobeerd, dat lukte niet, dan maar met een poging tot humor.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
omdat het helemaal niets met het onderwerp van deze topic te maken heeft?
Het ging over wie er een probleem heeft bij het falen van materiaal geloof ik... dus het heeft er wel degelijk mee te maken.

Ik heb vandaag eens even bij ons nagevraagd over wie de boete betaald als je niet weet dat je hoger bent dan 4 meter maar wel voor een dichte tunnel komt te staan. In mijn geval was het antwoord: Simon Loos. Dus voor diegene die graag een baas wil die dit soort boetes betaald, solliciteer eens bij Simon Loos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
eh nee die geven een adviessnelheid aan.

echter het blauwe bord met een hoogteaanduiding erin geeft de maximale hoogte aan

Bord-L01.gifHoogte onderdoorgang, bijvoorbeeld; de brug waar je onderdoor rijdt is 4,2 meter hoog

Dit waag ik toch te betwijfelen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit waag ik toch te betwijfelen..........

Officiële titel van het bord is vooraanduiding maximale hoogte.

Echter waar het hier omgaat is een elektronisch bord dat aangaat indien na een hoogte meting een voertuig te hoog heeft bevonden.

In dit geval is het geen vooraanduiding meer maar een gebodsbord met het gebod de weg te verlaten en een andere route te nemen., te vergelijken met een matrixbord dat een snelheid aangeeft of het rode kruis boven een rijbaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het ging over wie er een probleem heeft bij het falen van materiaal geloof ik... dus het heeft er wel degelijk mee te maken.

Sedert wanneer kan je een vliegtuig vergelijken met een vrachtauto.

Daarbij heb ik al in een erdere post geschreven dat wanneer er een plotseling opduikend technisch gebrek aan een voertuig de oorzaak is van een ongeval is het een klusje is voor advocaten die dan wel uitzoeken wie daadwerkelijk schuldig is.

Ik heb vandaag eens even bij ons nagevraagd over wie de boete betaald als je niet weet dat je hoger bent dan 4 meter maar wel voor een dichte tunnel komt te staan. In mijn geval was het antwoord: Simon Loos. Dus voor diegene die graag een baas wil die dit soort boetes betaald, solliciteer eens bij Simon Loos.

"Als jij als ervaren beroepschauffeur niet weet dat jou voertuig hoger is dan 4meter moet je het woordje ervaren naar weer verwijderen en een meetlat meenemen."

Dit is een uitspraak van een ex-transportondernemer die beter met een vrachtwagen overweg kan dan de meeste chauffeurs hier op het forum, hij had nog een andere opmerking aan een zogenaamde ervaren chauffeur die na een ritje Italië met verbrande remmen terug kwam;

"Ik heb je aangenomen om te rijden en niet om te remmen dus pak je boeltje maar en ga maar terug naar het arbeidsbureau."

Of dat Simon Loos de bekeuring betaalt boeit mij eigenlijk niet, heb overigens dergelijke verhalen vaker gehoord maar als paaltje bij perkje kwam gaven ze niet thuis, het gaat er om dat er chauffeurs zijn die willens en wetens verkeersregels overtreden en mogelijk mensen in gevaar brengen om 5min eerder thuis te zijn.

Ik heb dergelijke stunten ook uitgehaald tot zo'n twintig jaar terug, door het zien van de meest ernstige ongevallen ben ik op tijd tot besef gekomen dat dergelijke gedrag toen al niet meer kon vanwege de drukte op de wegen, de drukte op de wegen is alleen maar toegenomen, dus veiliger wordt het niet als we dergelijke ge- en verboden naar eigen inzicht overtreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb vandaag eens even bij ons nagevraagd over wie de boete betaald als je niet weet dat je hoger bent dan 4 meter maar wel voor een dichte tunnel komt te staan.

Volgens mij heb je of een slechte leraar gehad bij je opleiding of je hebt wat lessen gemist.. :D.

Mij is duidelijk gemaakt tijdens het lessen dat IK mij van de afmetingen van mijn voertuig op de hoogte dien te stellen. Dit zijn dingen die elke chauffeur hoort te weten van zijn materiaal waar hij mee op stap is..

Oke... dat wil niet zeggen dat ik het ook altijd doe, maar ik zou het wel moeten doen.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Om maar ff wat cliché's te gebruiken van het forum de laatste tijd :D

Deze jonge onervaren stoere chauffeur (cowboy in de volksmond) met een V8 (helaas nog zonder open pijp) die betaald is door de dikke winsten die ons bedrijf maakt rijd gewoon om :D Ik rij met zeecontainers en die willen bovenop nog wel is een deukje hebben!! Dat wil zeggen een deuk van binnen naar buiten, dus dat er eigenlijk een bult op zit!! Kan ik niet meten vanaf de zijkant, omdat die '' bulten '' vaak in het midden zitten ;)

PS.. Ik ben wel in loondienst maar deel wel me eigen ritten in!! Ik ben ook verantwoordelijk voor me vrachtwagen (vandaar dat er zelden een ander op rijd) Onderhoudsbeurtjes, APK en auto wassen regel ik allemaal zelf met de garage!! Ben eigenlijk een zelfstandige in loondienst!!

gr Bunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Om maar ff wat cliché's te gebruiken van het forum de laatste tijd :D

Deze jonge onervaren stoere chauffeur (cowboy in de volksmond) met een V8 (helaas nog zonder open pijp) die betaald is door de dikke winsten die ons bedrijf maakt rijd gewoon om :D Ik rij met zeecontainers en die willen bovenop nog wel is een deukje hebben!! Dat wil zeggen een deuk van binnen naar buiten, dus dat er eigenlijk een bult op zit!! Kan ik niet meten vanaf de zijkant, omdat die '' bulten '' vaak in het midden zitten ;)

PS.. Ik ben wel in loondienst maar deel wel me eigen ritten in!! Ik ben ook verantwoordelijk voor me vrachtwagen (vandaar dat er zelden een ander op rijd) Onderhoudsbeurtjes, APK en auto wassen regel ik allemaal zelf met de garage!! Ben eigenlijk een zelfstandige in loondienst!!

gr Bunny

Dan krijg je zeker ook meer als D5 betaald met al die verantwoordelijkheden?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden