[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vee/vlees-transport


Peanut

Vraag

  • Forumlid

:cool: Had even een vraag.........wie van jullie rijdt met vee of vlees?

( met vlees bedoel ik technische delen en niet in schaaltjes op'n pallet :p)

Wil graag meer hierover weten, stuur me maar 'n pb :cool:

:sjalom: Alvast bedankt

Grs Peanut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Ik weet niet wat je precies wilt weten maar voor zowel het vervoer van "de technische delen" als voor het vervoer van het nog niet tot technische deel verwerkte en dus nog levende beest geldt dat je goed op de transporttemperatuur moet letten.

Doe je dat niet dan krijg je óf last op je losadres óf last met de partij van de dieren.

Met hangende delen rustig de bochten in en uit anders bestaat de kans dat je de veroorzaker van een file wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
:cool: Had even een vraag.........wie van jullie rijdt met vee of vlees?

( met vlees bedoel ik technische delen en niet in schaaltjes op'n pallet :p)

Wil graag meer hierover weten, stuur me maar 'n pb :cool:

:sjalom: Alvast bedankt

Grs Peanut

Met hangend vlees kun je best wel snel bochten nemen vooral als het er strak en vast er in hangt. Ik heb er ongeveer 15 jaar mee gereden bij HSF in Winterswijk en er hingen koeien,kalfjes,geiten,schapen en varkens in.

En je moet niet bang voor bloed zijn, want met lossen of laden kom je wel eens onder het bloed te zitten, vooral met een lading koeienkoppen en na lossing moet je de auto weer helemaal uitspuiten en ontsmetten en de lege vlees haken weer ophangen in je oplegger.

Wat ook wel fijn is dat je altijd mag rijden met vers vlees op zon en feest dagen, dus de rijverboden tellen daar niet voor.

Ik mis het wel een beetje het rijden met hangend vlees, want het is toch wel iets aparts.(want ik rij nu met vis rond)

gr Rob:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je met hangend vlees rijdt (hespen, buiken, kwartieren,...) moet je zien dat er geen van de haken vallen. En dit gebeurt sneller dan je denkt. Als je controle krijgt en er ligt iets op de grond van je frigo heb je prijs in België. Ook zakken met vlees of organen (longen, nieren, harten,...) mogen niet op de grond staan. Deze moeten in een plastieken bak staan.

Het allerbelangrijkste is zoals eerder vermeld; de TEMPERATUUR. Als die te hoog is wordt gans uw lading vernietigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

het laden van hangend vlees kan je het beste doen door de hele trailer vol te laden, vervolgens even naar voor rijden en hard remmen, dan schuift het vlees naar voren, daarna goed je haken vast maken (vooral niet vergeten anders kan je lachen tijdens rijden) dan kan je de rest bijladen meestal nog een kwart trailer. Houdt wel je gewicht in de gaten, met koeien zit je al vlug aan je gewicht, en temperatuur goed in de gaten houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
het laden van hangend vlees kan je het beste doen door de hele trailer vol te laden, vervolgens even naar voor rijden en hard remmen, dan schuift het vlees naar voren, daarna goed je haken vast maken (vooral niet vergeten anders kan je lachen tijdens rijden) dan kan je de rest bijladen meestal nog een kwart trailer. Houdt wel je gewicht in de gaten, met koeien zit je al vlug aan je gewicht, en temperatuur goed in de gaten houden ;)

Als je zo laadt, zoals hier boven staat, gaat het niet altijd goed.

Probeer dit maar eens met hammen , schouders of nekken die op spreiders hangen, ik weet zeker dat je dan een hoop vlees op de grond hebt liggen en dat de klant het spul niet meer hoeft te hebben.

Dus als je vlees laadt dat op spreiders hangt, dan moeten alle sperren dicht zijn .(sperren=een vergrendeling)

Met koeien of varkens kun je wel zo laden, zoals helemaal boven staat beschreven.

gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen

of je nou met hangent veels of verpakt vlees rondrij je moet altijd de temp in de gaten houden.

maar let ook op als je een kratten vlees laad dat het niet op houten pallets staat want dat mag ook weer niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

:tu: Bedankt voor de antwoorden:sjalom:...............

:D1 ding scheelt,heb 8,5 jr. in de vleesindustrie gewerkt,dus weet wel aardig hoe&wat.....zijn alleen de fijne kneepjes he;)

:cool:Nu hopen dat ik zsm 'n baan hierin kan vinden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ook dat kun je gewoon ophangen hoor! :ja:

Nou ja, fraai is dat. Vinden die vissen dat nou wel leuk?

Sinds ik bij hetzelfde bedrijf heb gereden als Jacq, dus ook met hangend vlees, hier een kleine tip.

Als je twee stops hebt, of meer, maak zeker dat ze het in de juiste volgorde laden.

Had ooit een trip met twee stops, verkeerd om geladen.

De eerste klant eindigde min of meer met het omdraaien/verhangen van alle halve varkentjes met mijn tweede stop aan de drie rechtse rails, de volgende was een 400 km verder, dat was mijn langzaamste trip.................

Be eerlijk gezegd wel blij dat er geen koelmotor meer achter mij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden