[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

overbelasting chauffeur


gelderseben

Vraag

  • Forumlid

hallo colega,s een vraagje ik werk met een gewone pompwagen,til soms pallet van 300/800 kg trek me rot mag dit zomaar van de arbo of arbeids inspectie

ik krijg geen elektriche pompwagen van mijn werk gever . vind die niet nodig

ik rij met trekker oplegger gaat lekker veel in, dat ook nog

groet ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
hallo colega,s een vraagje ik werk met een gewone pompwagen,til soms pallet van 300/800 kg trek me rot mag dit zomaar van de arbo of arbeids inspectie

ik krijg geen elektriche pompwagen van mijn werk gever . vind die niet nodig

ik rij met trekker oplegger gaat lekker veel in, dat ook nog

groet ben

Wees blij dat je met van dat soort lichte pallets mag werken!!

Een gemiddeld ibctje weegt al snel 1150 kg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ja en een ibctje dubbel!!!

dat kan ook wel eens voorkomen:D

ik heb ook nooit begrepen hoe de arbodienst voor kan schrijven dat je aan een pompwagen niet moet trekken maar moet duwen.

hoe doen hun dat met de 2 voorste ibc's die tegen het kopschot staan??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meende ooit gehoord/gelezen te hebben, dat je bij pallets boven de 500kg een EHP moet hebben.

Bij ons heeft elke auto een EHP omdat de cijfers aantonen dat er dan minder mensen in de ziektewet zitten. Op den duur zijn EHP's goedkoper.

Mijn vorige werkgever was ook te zuinig op zijn centen, daar hadden we ook geen EHP's, Daar hebben we het zo gespeelt dat de klanten zeiden dat hij EHP's moest aanschaffen voor ons, anders gingen ze op zoek naar een andere vervoerder. Werkt vooral goed bij klanten met zware pallets die je moet laten staan omdat je ze de laadklep niet opkrijgt. En zij geen heftruck hebben.

Edit: EHP's zouden ze verplicht moeten stellen vooral in de distributie. Je word nu helemaal niet meer moe:p:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Surf eens naar www.bgz.nl en stuur ze een mailtje. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet mag volgens de arbo-wet.

Ik heb destijds ook cruise-control op mijn auto gekregen via de arbo-arts.

De sterren en MAN's hadden allemaal cc vanaf een bepaald vlootnummer, maar de Renaults niet. "Tja, het zal er niet standaard opzitten." en "Je krijgt het alleen als het medische noodzaak (lees gesubsidïëerd) is."

De arbo-arts haalde tijdens het onderzoek ook het voorbeeld aan van een werkgever, die palletwagens kocht voor zijn chauffeurs. Degenen met rugklachten een electrische en de rest een handpompwagen. En wat krijg je een jaar later...: moeten er voor die andere chauffeurs alsnog electrische pompwagens besteld worden, omdat zij ondertussen ook rugklachten hebben. Lekker slim dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat zou kunnen. De arbo-arts, die ik had, vertelde me dat ook het preventief aanschaffen van hulpmiddelen gesubsidiëerd werd.

Maar het is inderdaad wel prettig om een baas te hebben, die uit zichzelf al besluit om voor iedereen electrische pompwagens aan te schaffen.

Op mijn oude trekker bij Depotrans had ik een handpompwagen, maar die was meer voor nood dan dat we hem continu moesten gebruiken. De 'noorderlingen' hadden wel een electrische, omdat zij ook regelmatig met potgrond reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden