[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
nee jij ziet het nog beetje verkeerd!

je moet gewoon gaan scheiden en stoppen met werken.dan krijg je meteen elke maand dikke huursubsidie en als je schoolgaande kindjes hebt krijg je daar ook dik geld voor.ik heb laatst gesproken met een chauffeur die zichzelf niet omhoog wilde laten schalen van D5 naar E6 want dan zou hij zeker boven de inkomensgrens komen en zou zijn dochter ineens dik 240 euro per maand minder studiefinanciering krijgen.

mijn zoon krijgt er 74 euro. dus die collega is zo gek nog niet bezig want die plukt nog net overal van waar ik niks meer van krijg.we hebben uit gerekend dat hij van de staat per jaar voor studie van zijn kids en dat soort dingen 4400 euro per jaar krijgt...

hij hoeft dus ongever 338 euro per 4 weken minder te verdienen dan ik en dan houdt hij nog meer over dan ik..

werkende mensen worden gewoon bestolen in dit land zo is het en zo zal het altijd wel blijven

Die chauffeur heeft dan toch groot gelijk als ie het zo doet en net als je zelf zegt,we worden al jaren bestolen.

Geef hem groot gelijk want ik zit ook liever in D5 dan in E6 en dat is ook puur alleen vanwege de belasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo veel meer dat je verdient zo veel meer belasting ga je betalen

Daar kom je achter als je 3 kinderen naar de middelbare school gaan

Dan moet je is kijken waar je buiten valt.Kan alleen zeggen dat het af en toe piepen is En maar denken ik verdien iets meer als een ander Je betaald iets meer als een ander.En zo is het.En mensen die heel veel verdienen

Laten het in buitenland over maken.Klopt ook niet Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel moet ons salaris gaan worden?? ik heb eens een beetje gerekend en als ik met m,n boereverstand het goed heb kom ik uit op een bedrag van eu12,50 NETTO!! om hetzelfde aan het eind van de maand te krijgen als nu.

maar dan krijg je weer een situatie die ook al geschetst is dat elke willekeurige verlader gaat zeggen doe mijn lading maar met om het even welke oostblokker vervoeren, oja er zullen er zijn die eisen dat hun lading met een Nl chauffeur gereden word maar die verladers moet je dan met een luchtafweerlamp gaan zoeken, m,a,w dan blijft er geen spat werk over voor ons, maar om dan toch maar op dit salaris te blijfen hangen met als gevolg dat wij er 25% op achteruit gaan gaat mij net even te ver.

en om dan maar gelijk met z,n allen op een woonwagenkamp te gaan staan gaat mij net even te ver want de meeste willen dan in het weekend d,r auto mee naar de wagen en dan zit ik in het weekend nog tegen al die vrachtwagens aan te kijken, vraag dan maar een plekkie bij frans op de bult ofzo.

of zou het idee van onze regering soms zijn dat wij met z,n alle met al die vrachtauto,s verkassen naar iets van Polen, Tchechie, Hongarije ofzo??

en die zogenaamde onderzoeken die aantonen dat chauffeurs meer thuis willen zijn :confused: die heb ik hier thuis bij de wc hangen.

hoe komen die mensen van het fnv aan die wijsheid?? als ik hier op het forum de desbetreffende kaderleden hoor klagen dat er geen chauffeur op die vergaderingen komt.

Die mensen van het FNV die dat soort onderzoeken doen gaan voor het gemak van zichzelf uit;

het zijn voornamelijk gepensioneerden met teveel vrije tijd, bijna VUTers, het huisje afbetaald, de kinderen groot en uit huis, dus wat blijft er over? Die gasten hoeven niet meer zo hard te gaan, die zijn binnen en hebben genoeg aan 40 uur per week en nu roepen dat we allemaal minder willen werken.

Nu ze zelf hun schaapjes op het droge hebben verzieken ze het voor hun (ex-) collegas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je weet dat inpakker (ster) bij een koekfabriek, waarvoor opleiding 0 vereist is (je hoeft zelfs geen Nederlands te kunnen spreken), al gehonoreerd worden tegen een ruime 11 euro per uur bruto, tsja, wat moet een chauffeur dan verdienen per uur, gelet op bijvoorbeeld:

1: Opleiding(en) zoals C, E achter C, CCV-B, ADR, HACCP, en weet ik wat nog meer?

2: Verantwoordelijkheid voor wagen en lading.

3: Stress door werkdruk, danwel verkeerssituaties.

4: Lange dagen maken/onregelmatige tijden.

5: Meerdere dagen van huis.

Ik zou op grond van bovenstaande zeggen dat een chauffeur toch minimaal naar de 20 euro bruto per uur zou moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je bedoeld toch de vakchauffeur toch niet zo wiekend chauffeur

die het weer eens goedkoper doen als de vaste en daar mee

het salaris van hun onder uit halen en ook nog eens de 48u werkweek overtreden.

Bij mijn weten wordt een weekend chauffeur hetzelfde betaald als een vaste chauffeur. Ik tenminste wel. Ik krijg gewoon volgens de CAO betaald, niks meer en niks minder. Inschaling naar ervaring, dus niet voor c1 opleggerwerk doen ofzo.

Ik vraag me ook af wat je bedoelt met de 48 urige werkweek overtreden? In een weekend haal ik de 48 uur niet hoor.:confused:

Overigens zie ik mezelf met 12 jaar fulltime ervaring toch ook wel als een vakchauffeur ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je de uren bij je eigen werkgever zeg 40 u (denk ik zo:confused:)

zal je snel aan de 48 uur zijn dacht ik zo

ook al heb je 2 werkgevers is het toch maar 48u.(wel licht ben je ondernemer)

maar dan nog kom je met WenR besluit in conflikt wand ieder wiekend sturen mag niet

Ha zo.. ik vat hem.

Er zijn inderdaad chauffeurs die naast hun eigen werkgever nog bijwerken in het weekend, bijvoorbeeld via een uitzendburo. Als je dat elke week doet kom je inderdaad in conflict met de arbeidstijden. Zolang je analoge tachograaf rijdt is daar nog wel mee te werken, digitaal wordt dat lastiger volgens mij. Ik snap ook niet helemaal dat er chauffeurs zijn die elke week 6 of zelfs 7 dagen werken, maar goed.

Ik ken ook een aantal chauffeurs die door de week een kantoorbaan buiten het vervoer hebben, en op zaterdag erbij werken. In principe kun je dan boven de 48 uur uitkomen, maar de vraag is hoe je dat controleert? Een vakantiebriefje met "andere werkzaamheden verricht" volstaat volgens mij al namelijk.

Ik zelf rijdt in principe alleen op zaterdag, en op zondagavond. Door de week ben ik thuis. Een enkele keer, als ze echt omhoog zitten doe ik door de week nog wel eens wat, maar zeker niet elke week.

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met het aantal weekenden werken, als je juist alleen maar in het weekend werkt? Ik heb elke weer zeker meer dan 48 uur aaneengesloten rust, echter nooit op zaterdag en zondag. Volgens de letter van het besluit zou dit niet mogen, maar je zou denken dat dit geen probleem moet zijn omdat ik door de week niet werk....

Ze moeten juist blij zijn met mensen die alleen in het weekend werken op de wagen, des te minder zijn de fulltime chauffeurs aan de beurt om zaterdags te rijden.. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien een beetje off topic maar wil het toch even kwijt.....voordat ik begon aan de opleiding (ben er nog mee bezig) had ik niet verwacht dat het soms zo moeilijk zou zijn.

Met andere woorden...... chauffeurs worden in deze maatschappij zwaar ondergewaardeerd. Mensen moesten es weten wat je allemaal moet leren.

Techniek, administratie,verkeer en dan heb ik het nog niet eens over alle klasses van ADR.

Ik ben van mening dat daar maar eens naar gekeken moet worden, en ja je verdient natuurlijk meer als je adr rijdt maar dan nog.

OMHOOG DAT BASISLOON!!!!

Zo dat lucht op!!

Groetjes Ingrid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ja, als je het als een beroepsopleiding ziet, op zich ben je natuurlijk enorm snel klaar, binnen het jaar heb je de spullen die nodig zijn voor dit werk.

En dat red je eigenlijk met geen ander beroep.

Het is wel degelijk een beroepsopleiding als je het mij vraagt :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat klopt gedeeltelijk; je kunt je opleiding vrij snel op zak hebben, chauffeursdiploma, rijbewijzen, ADR en nog andere certificaten (ATP bijvoorbeeld voor koelvervoer hetgeen niet verplicht is overigens).

Maar daarmee ben je er in dit vak nog niet .. je moet de broodnodige ervaring opdoen.

Maar ik zou dit vak ook weer niet als ongeschoold willen zien.

Overigens zijn er zat beroepen waar je evensnel aan de slag kunt komen, wat die verdienen per uur weet ik echter niet. Wat zou een heftruckchauffeur verdienen? Want dat heftruckcertificaat stelt ook niet zoveel voor. Waarmee zou je ons beroep eigenlijk moeten vergelijken om te zien of we relatief weinig verdienen???

Als ik zo naar de ons direct onringende landen kijk ... dan verdient de NL chauffeur nog niet zo slecht .... kijk maar naar de Duiters en de Belgen, die verdienen minder dan wij.

Luxemburg daarintegen zit weer hoger dan ons ... vorige week met een Duitser gesproken die bij een L bedrijf werkt. Die heeft 15 euro bruto per uur, maar daar zit dan weer wel zijn onkostenvergoeding ook in.

Lood om oud ijzer zou ik haast zeggen.

(wel is het zo dat NL zeer veel belasting betalen over hun inkomen / en dat veel zaken/goederen/eten hier in NL duurder zijn dan in bijvoorbeeld Ddland)

Je kunt bijna geen goede vergelijking maken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Dat klopt gedeeltelijk; je kunt je opleiding vrij snel op zak hebben, chauffeursdiploma, rijbewijzen, ADR en nog andere certificaten (ATP bijvoorbeeld voor koelvervoer hetgeen niet verplicht is overigens).

Maar daarmee ben je er in dit vak nog niet .. je moet de broodnodige ervaring opdoen.

Maar ik zou dit vak ook weer niet als ongeschoold willen zien.

Overigens zijn er zat beroepen waar je evensnel aan de slag kunt komen, wat die verdienen per uur weet ik echter niet. Wat zou een heftruckchauffeur verdienen? Want dat heftruckcertificaat stelt ook niet zoveel voor. Waarmee zou je ons beroep eigenlijk moeten vergelijken om te zien of we relatief weinig verdienen???

Als ik zo naar de ons direct onringende landen kijk ... dan verdient de NL chauffeur nog niet zo slecht .... kijk maar naar de Duiters en de Belgen, die verdienen minder dan wij.

Luxemburg daarintegen zit weer hoger dan ons ... vorige week met een Duitser gesproken die bij een L bedrijf werkt. Die heeft 15 euro bruto per uur, maar daar zit dan weer wel zijn onkostenvergoeding ook in.

Lood om oud ijzer zou ik haast zeggen.

(wel is het zo dat NL zeer veel belasting betalen over hun inkomen / en dat veel zaken/goederen/eten hier in NL duurder zijn dan in bijvoorbeeld Ddland)

Je kunt bijna geen goede vergelijking maken dus.

Hallo,in Nederland is toch alles veel beter geregeld,denk aan ziektewet,pensioen,etc

Daar betaal je voor en daar lever je gewoon op in.

Als ik straks dusdanig weinig binnen krijg ga ik gewoon de groente in en kom ik wel aan de uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo,in Nederland is toch alles veel beter geregeld,denk aan ziektewet,pensioen,etc

Daar betaal je voor en daar lever je gewoon op in.

Als ik straks dusdanig weinig binnen krijg ga ik gewoon de groente in en kom ik wel aan de uren.

Dan heb je de laatste jaren weinig nieuws gelezen, Alles is stukken minder geworden, neem de wao, daarvoor moet je gekeurd worden, als je nog 2 vingers kunt bewegen 5 % eraf, je hebt nog 1 goed oog, 10 % eraf, je been functioneerd nog tot de knie en de ander ben je kwijt, mazzelaar maar 25 % eraf, we draven achteruit kwa goed geregeld hier,

tegenwoordig moet je gewoon zelf alles regelen en verzekeren, want de staat trek overal z'n handjes vanaf, maar je mag gewoon overal voor betalen hoor, ww premie, zww maar het ooit krijgen!!!

Nederland is allang niet meer het walhalla.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze moeten juist blij zijn met mensen die alleen in het weekend werken op de wagen, des te minder zijn de fulltime chauffeurs aan de beurt om zaterdags te rijden.. :)

maar dan nog kom je met WenR besluit in conflikt want ieder weekend sturen mag niet

Er zijn altijd ontheffingen te verkrijgen. Dus voor weekendwerkers, meer dan zoveel zondagen per periode, 7 dagen aaneen schema's etc etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik straks dusdanig weinig binnen krijg ga ik gewoon de groente in en kom ik wel aan de uren.

De groente gaat nog wel spetakel opleveren denk ik met

invoering van 48uur:D (vooral als er strenger gecontroleerd wordt)

Damn zeg.....mensen weten echt niet wat ze meemaken dan in

de supermarkt,en groentechauffeurs die aan hun vrouw vragen om

hun eens flink te knijpen omdat ze niet geloven dat ze al thuis zitten:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurinopstand
Wat wij als Nederlandse chauffeurs vergeten is dat we een van de best betaalde chauffeurs zijn van Europa, op basis van ons bruto-salaris.

In België en Duitsland verdienen ze een heel stuk minder.

Natuurlijk willen wij onze inkomsten behouden wanneer we verplicht slechts 48 uur mogen draaien ...

... maar we moeten niet vergeten dat onze werkgevers ook moeten kunnen blijven concurreren met vervoerders uit andere landen, anders prijzen we onszelf uit de markt ... met al het banenverlies ten gevolge en dan?!

Voor de velen onder ons betekent dit een inkomstenachteruitgang van 20 a 25%

En dat terwijl onze Ministers er weer 10% bijkrijgen dit jaar .. en zij toch al op een bruto maandinkomen zitten van 10.000,- euro per maand.

Moeten zij ook naar een 48 urige werkweek ... of hebben ze voor zichzelf een uitzondering gecreeerd???

Ik heel Europa is momenteel een chauffeurstekort ik ben dus niet zo bang dat we werk kwijt raken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurinopstand
Die mensen van het FNV die dat soort onderzoeken doen gaan voor het gemak van zichzelf uit;

het zijn voornamelijk gepensioneerden met teveel vrije tijd, bijna VUTers, het huisje afbetaald, de kinderen groot en uit huis, dus wat blijft er over? Die gasten hoeven niet meer zo hard te gaan, die zijn binnen en hebben genoeg aan 40 uur per week en nu roepen dat we allemaal minder willen werken.

Nu ze zelf hun schaapjes op het droge hebben verzieken ze het voor hun (ex-) collegas.

Ik ben zelf kaderlid en laat ik duidelijk zijn; ik vind zelfs 48 uur te veel!!! Ik vind dat wat ik nu in 48 uur verdien, in 40 uur bij elkaar moet kunnen sprokkelen en dan naar huis!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Ik ben zelf kaderlid en laat ik duidelijk zijn; ik vind zelfs 48 uur te veel!!! Ik vind dat wat ik nu in 48 uur verdien, in 40 uur bij elkaar moet kunnen sprokkelen en dan naar huis!!!

Het gaat vaak niet om het aantal uren, de meeste chauffeurs vinden het ook fijn op de auto! Doen dit werk voor de hobby!!!!!! Dus bedankt kaderlid......en daarom ben ik niet bij de bond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben zelf kaderlid en laat ik duidelijk zijn; ik vind zelfs 48 uur te veel!!! Ik vind dat wat ik nu in 48 uur verdien, in 40 uur bij elkaar moet kunnen sprokkelen en dan naar huis!!!

strak plan maar dan zal het basisloon fiks omhoog moeten en daar zullen de chauffeurs zelf voor moeten knokken want de fnv gaat met een fooi akkoord zie de laatste keer

daar hebben we eenheid voor nodig en die is er niet en zal nooit komen ook als de mannen niet enthousiast gemaakt worden door magere looneisen

het roer moet compleet om de vraag is wie neemt de handschoen op ?

waarschijnlijk niemand en zo slapen we allemaal verder zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden