[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Bedrijven dumpen de e6 chauffeurs nu de crises hun goed uitkomt


ceesverweij

Vraag

  • Forumlid

Het lijkt er op dat de meeste transport bedrijven het dumpen van de E6 chauffeurs die nu teduur zijn geworden,nu met de 48 uur en de crises die nu in hun voordeel werkt.Als E 6 chauffeur wordt je gewoon aan de kant gezet ik ben werkzaam bij moeijes dit is zo een bedrijf en overal waar je gaat solisiteren nemen ze je aan op D 5 E 6 of E 4 kennen ze nu niet meer.Ben benieud of er meer colega's hier ook een ervaring mee hebben,en het lijkt er op dat dit door de bedrijven is afgesproken waar we met ze allen voor hebben gevogten lijkt er op dat de werkgevers iets hebben bedacht om er op een gekopen manier van de te duur geworden chauffeurs te kunnen dumpen en dat gebeurd nu op grote schaal lijkt wel.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoi,

Mijn man zat bij zijn vorige baas ook in E6 en moest ivm eventueel failisement

daar weg en is ergens anders kunnen beginnen maar ja wel in D5,

prima het is niet anders.

Maar waar wij nooit bij stil gestaan hebben is dat het pensioen ook veel minder wordt.

Ik kreeg laatst een overzicht van het pensioenfonds en hij gaat er daardoor 2500 euro per jaar op achteruit wanneer hij zijn pensioen krijgt!

En dit is best veel, zeker wetende dat hij van 1960 is en ik 9 jaar jonger altijd voor de kids gezorgd. Nu heb ik zelf een kleine zaak aan huis ( Nagelstudio ), maar verdien te weinig om zelf een pensioen op te bouwen.

Wij hadden altijd gehoopt dat wanneer hij 65 zou worden om dan te kunnen genieten, eindelijk alle dagen mekaar zien, maar nee dit feest gaat mooi niet door, doordat al enkele jaren geleden de aanvulling voor de AOw is verandert tov de niet werkende vrouw.

Ik zal waarschijnlijk mijn werk wat ik nu doe dan niet meer kunnen lichamelijk en zal dan ergens in een fabriek of in de thuiszorg moeten gaan werken. Maar ja nu moet hij dus tot 67 jaar en ik ook :mad:

dat wordt dus van onze oude dag genieten wanneer mijn man 76 is , want ja dan ben ik eindelijk 67 !

Misschien een lang verhaal geworden, maar ja ook een verlaging in loon heeft consequenties voor je pensioen, en hoe je dus samen de toekomst in kan vullen.

Gr Johra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het lijkt er op dat de meeste transport bedrijven het dumpen van de E6 chauffeurs die nu teduur zijn geworden,nu met de 48 uur en de crises die nu in hun voordeel werkt.Als E 6 chauffeur wordt je gewoon aan de kant gezet ik ben werkzaam bij moeijes dit is zo een bedrijf en overal waar je gaat solisiteren nemen ze je aan op D 5 E 6 of E 4 kennen ze nu niet meer.Ben benieud of er meer colega's hier ook een ervaring mee hebben,en het lijkt er op dat dit door de bedrijven is afgesproken waar we met ze allen voor hebben gevogten lijkt er op dat de werkgevers iets hebben bedacht om er op een gekopen manier van de te duur geworden chauffeurs te kunnen dumpen en dat gebeurd nu op grote schaal lijkt wel.:confused:

Als je een bedrijf noemt, zou je dan duidelijker kunnen zijn welk bedrijf je daar mee bedoelt. Ik ken hier binnen de straal van 10 km twee transportbedrijven met die naam. Het zou niet netjes zijn als de goede een slechte naam krijgt door de ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je een bedrijf noemt, zou je dan duidelijker kunnen zijn welk bedrijf je daar mee bedoelt. Ik ken hier binnen de straal van 10 km twee transportbedrijven met die naam. Het zou niet netjes zijn als de goede een slechte naam krijgt door de ander.

Daar hebben ze geen van beiden hulp bij nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Praat het terugschalen van chauffeurs absoluut niet goed, maar ben bang dat veel bedrijven het gewoon "moeten" doen om te overleven.

Ze hebben geen andere keus, waar kun je anders nog veel op besparen? Onderhoud auto? Lijkt mij ook niet slim.

Als de tarieven niet zo onder druk zouden staan zou het "denk ik" ook niet op zo'n grote schaal gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

of het moeten is betwijvel ik.

chauffeurs laten der eigen terug schalen, en daar zit het probleem, of "voordeel" van de bazen.

neem bv de shell, die laat niks terug schalen, niet of minder betalen = niks leveren. zou zou het bij chauffeurs ook moeten zijn.

er is gewoon minder tevervoeren, er zouden auto en chauffeurs uitmoeten. maar men blijft proberen om heel het wagenpark toch maar aan het werk tehouden.

dat doet men door lagere prijzen bij de klant neer teleggen, waardoor men hoopt toch genoeg werk tehouden. en het verlies moet door de chauffeur betaald worden. en chauffeurs laten dat toe. de shell bv geeft niks toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt het over Shell, hoeveel oliemaatschappijen zijn er?

Is altijd al zo geweest, Shell 1 cent omhoog dan de rest ook.

Shell verlaagt de prijs met 2 cent, dan verlaagt de rest de prijzen ook met 2 cent.

Wat gebeurt er in transport:

Jij verhoogt je prijs met 2% en de "collega" vervoerder staat bij jouw klant op de stoep met de oude prijs.

Kun je gelijk afscheid nemen van je klant :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je hebt het over Shell, hoeveel oliemaatschappijen zijn er?

Is altijd al zo geweest, Shell 1 cent omhoog dan de rest ook.

Shell verlaagt de prijs met 2 cent, dan verlaagt de rest de prijzen ook met 2 cent.

Wat gebeurt er in transport:

Jij verhoogt je prijs met 2% en de "collega" vervoerder staat bij jouw klant op de stoep met de oude prijs.

Kun je gelijk afscheid nemen van je klant :mad:

En de chauffeurs zeggen : "Ja Baas,dankjewel, graag gedaan, een nieuw lampje, moet ik nog dieper bukken? en is slikken nou echt nodig? en graag gedaan. :stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Je hebt het over Shell, hoeveel oliemaatschappijen zijn er?

Is altijd al zo geweest, Shell 1 cent omhoog dan de rest ook.

Shell verlaagt de prijs met 2 cent, dan verlaagt de rest de prijzen ook met 2 cent.

Wat gebeurt er in transport:

Jij verhoogt je prijs met 2% en de "collega" vervoerder staat bij jouw klant op de stoep met de oude prijs.

Kun je gelijk afscheid nemen van je klant :mad:

en daar zou men juist blij om moeten zijn.

beter 1 klant die goed betaald, als 100 die een slechte prijs betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

om even in jou voorbeeld mee tegaan. dan gaat die klant voor de kwantitiet, inplaats van kwaliteit.

als je bv eigenrijder ben, dan doe je zoals forumlid JP, dan zet je de auto in de hoek.

of je verkoopt die auto.

wat voor zin heeft het om teblijven rijden, en aan het eind niks over tehouden?

want dat is wel wat er nu in veel gevallen gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Snap jouw redenatie ook wel.

Wat ik aan wil geven is dat die goede band die je met een klant hebt ineens niets meer waard blijkt te zijn als iemand ver onder de prijs duikt.

Verladers spelen de vervoerders tegen elkaar uit. En zoals ik al eerder aangaf zijn vervoerders geen oliemaatschappijen.

Speelt dit niet bij jullie in het hoge noorden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

je vrienden worden ook rare wezens als er geld in het spel komt. ;)

Verladers spelen de vervoerders tegen elkaar uit.

en vervoerder spelen chauffeurs weer tegen elkaar uit. :ja:

vervoerders zijn geen oliemaatschappijen.

nee klopt, maar beide wel ondernemer. en die oliemaatschapijen geven niks toe. ps de belasting ook niet. de duitse staat trouwens ook niet(maut). ;)

en elke chauffeur is/ heeft thuis ook een eigen "onderneming"

Speelt dit niet bij jullie in het hoge noorden?

de crisis is wereldwijd. dus ja hier speelt het ook. je kan het ook aan de leden aan de overkant van de plas vragen.

wij hadden 2-3jaar terug 35auto's en 3 charters. nu hebben we er 14 en 1 charter.

het is nu iets drukker, en hebben we er 2charters bij. (3 nu dus), zodra het iets minder word, staan ze gelijk weer opstraat. jammer voor hun, maar wij overleven het wel.

zelfs pas nog opslag gekregen. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Nou, de klant vindt die kwaliteit ineens niet meer zo belangrijk...denk ik.

weet ik niet.

als jij leuk verdient ga je misschien ook vaker uit eten.

en als je minder inkomsten heb, ga je meer bewust boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wij hadden 2-3jaar terug 35auto's en 3 charters. nu hebben we er 14 en 1 charter.

het is nu iets drukker, en hebben we er 2charters bij. (3 nu dus), zodra het iets minder word, staan ze gelijk weer opstraat. jammer voor hun, maar wij overleven het wel.

zelfs pas nog opslag gekregen. :tu:

Moedig besluit van je baas hoor.

Had je veel collega's met een tijdelijk contract?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

bedoel je met moedig, die opslag?

zo ja. niks moedigs aan. hij verdient bakken met geld.

hij/wij zijn/hebben zelfs nieuw gebouwt.

en er komt nog meer uitbreiding, waar ik nog niet over kan/mag praten.

wat jullie (in nederland) eens moeten leren, is dat niet alles werkt zoals in NL.

ik verdien brutto bv veel minder als in NL. netto heb ik wel meer als een nederlander. en dit terwijl mijn kosten hier lager liggen. laat ik het goed zeggen, lager kunnen liggen. want duur leven kunnen we allemaal.

ja ik heb nu een contract. een papiertje teminste waar zoiets opstaat. dit omdat ik dat nodig had voor de bank. (hypotheek) maar anders heeft dat papiertje weinig nut.

hoeveel is je contract in NL waard? juist niks.

om je vraag tebeantwoorden. hadden er veel een tijdelijk contract? nee.

hadden er veel een vast contract? geen idee, weet niet wie hem nodig had.;)

je komt werken, en jij (als chauffeur) zegt hoeveel.

je moet nu goed lezen wat ik schrijf.

men vraagt altijd:

wil je.....? (bv naar spanje)

waneer wil je weer......? (bv beginnen tewerken)

kan je.....? (bv laden)

ik/wij MOETEN niet zoveel. wel de middenweg in het midden houden natuurlijk. doe je dat bv niet, dan heb je geen werk.

ik kwam zaterdag thuis, maandag naar kantoor op me papieren inteleveren. cmr's en ritstaten. (woensdag had ik me salaris van oktober op de bank) en vroeg men waneer ik weer wilde? laat mij deze week maar thuis. gisteren belde ze, of ik 1 vandaag(vrijdag) even een tacho wilde laten keuren. (gedaan) en waneer ik weer wilde werken? mijn antwoord, als je me niet nodig heb, mij niet inplannen. gebeld hebben ze niet, dus min vrij tot dinsdag.:tu:

dingen werken een beetje 2 kanten op.

collegas met jonge kinderen hebben meer geld nodig, dus laten we meer werken. vrijgezellen hebben aan minder genoeg, en zijn meer thuis.

en we weten allemaal dat het crisis is. we moeten het werk onderling een beetje verdelen.

en die auto's zijn niet van de een op andere dag weg gedaan. 2 hier, 3 daar. en door het verloop, gingen er collega's weg.

we hebben dus wel een overschot aan chauffeurs, maar dat lossen we intern wel op.

specafiek voor ons, onze auto's rijden altijd. het non stop kirkenes-oslo gebeuren. dat kan met 1 chauffeur toch niet.

ik hoop dat je een beetje een beeld krijgt. het systeem werk anders hier.

maar aan me cneten moet die niet zitten. niet alleen aan die van mij trouwens, want dan heeft die morgen geen chauffeurs meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
en daar zou men juist blij om moeten zijn.

beter 1 klant die goed betaald, als 100 die een slechte prijs betalen.

Ik denk dat de normale Nederlandse transporteur toch ook wel iets geliever naar zijn personeel kijkt. Liever de chauffeur aan het rijden houden, en aan het eind van de maand iets minder over houden dan de chauffeur maar fijn de laan geven, wetend dat hij in deze periode toch niet meer aan werk komt, en zelf in de dikste Mercedes blijven rijden. En dan heb ik het niet over de grote multinationals maar over de bedrijven waarbij iedereen de baas nog kent. Bij de meeste bedrijven zijn men nogal erg gesteld op chauffeurs, daarbij heb je in NL op elke vierkante kilometer wel 5 transportbedrijven zitten, dus concurrentie genoeg die je het brood onder de neus weg kan duwen.

ja ik heb nu een contract. een papiertje teminste waar zoiets opstaat. dit omdat ik dat nodig had voor de bank. (hypotheek) maar anders heeft dat papiertje weinig nut.

hoeveel is je contract in NL waard? juist niks.

Net zoveel als in Finland.... ook om een hypotheek te krijgen zul je in NL een vast contract moeten hebben, en daarbij dus een vast inkomen. Mijn vriendin bijvoorbeeld, heeft een eigen bedrijf. En bij een eigen startend bedrijf gaat er heel veel geld in het oprichten van het bedrijf, daarnaast ben je de eerst komende jaren ook nog heel lang bezig om eigen geld weer in het bedrijf te stoppen. Doordat je daardoor dus op de bankrekening heeeeeel weinig verdiend, en de bank bij ondernemers naar het verdiende geld van afgelopen 3 jaar kijkt, kan zei op dit moment geen hypotheek krijgen... dat is misschien nog het grootste verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

wat ik in dit topic schreef is theorie (klote woord)

maar een oliemaatschappij geeft niks toe. (een onderneming.)

het gaat niet om de nederlandse tranporteur, want het probleem is wereldwijd. de transporteur heeft minder tevervoeren, maar de industrie heeft ook minder te produceren. in NL, maar ook in finland, en in afrika bv.

de gevolgen van een niet euroland, denkt men bv niet na.

engeland is voor jullie dicht bij, voor mij is dat tever weg. maar zweden is geen euro land. de gevolgen daarvan kunnen wij hier heel hard merken.

als je wil, wil ik daarover wel praten.

over dat eerste stukje van je posting.

ja mensen zijn hier ook redelijk aardig.

maar kijk naar je eigen. zolang je geld heb ben jij behupzaam naar je vrienden, als het iets minder met jou gaat ook nog. maar op het moment dat jij je huur niet meer kan betalen, dan laat je je vrienden ook vallen. je gaat dan eerst aan je eigen denken (financieel gezien)

je gaat je auto niet uitlenen aan een vriend, wetende dat je hem terug krijgt met een lege tank.

wat dat is er aan de hand in transportland. daar en hier.

over je tweede deel.

wat je hier (finland) nodig heb, verschilt niet zoveel met daar (NL)

de hele crisis is begonnen door (over)lenen.

lenen is nog altijd geld wat je niet heb uitgeven.

lenen/ een hypotheek afsluiten op een werkend salaris. (voor chauffeurs met overuren) is de "standaart" maar terug vallen kan men dan niet.

je creeert dan je eigen probleem. nee, niet zolang je werk/geld heb.

waarom zijn er zoveel chauffeurs bang voor die 48 uur?

waarom hebben zoveel mensen nu een probleem met minder inkomsten?

waarom raken er nu zoveel bedrijven in de problemen.

alles tegen kostprijs, maar geen rekening houden tegen terugval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
zolang je geld heb ben jij behupzaam naar je vrienden, als het iets minder met jou gaat ook nog. maar op het moment dat jij je huur niet meer kan betalen, dan laat je je vrienden ook vallen.

Als ik mijn huur niet kan betalen, laat ik mijn vrienden niet vallen. Ben me daar gek. Dan heb ik mijn vrienden misschien juist nodig!

ja ik heb nu een contract. een papiertje teminste waar zoiets opstaat. dit omdat ik dat nodig had voor de bank. (hypotheek) maar anders heeft dat papiertje weinig nut.

hoeveel is je contract in NL waard? juist niks.

Ik dacht dat een contract enige zekerheid gaf, dat je in ieder geval niet zomaar wordt ontslagen. Ik denk dat een contract in Nederland net zoveel waarde heeft als in België, Amerika, Engeland, etc. etc.

je vrienden worden ook rare wezens als er geld in het spel komt

Mijn vrienden zijn er om mij. Niet om mijn geld.... Misschien andere vrienden kiezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

waneer wil je weer......? (bv beginnen tewerken)

kan je.....? (bv laden)

Dat is toch normaal dat het van 2 kanten komt.

ik/wij MOETEN niet zoveel. wel de middenweg in het midden houden natuurlijk. doe je dat bv niet, dan heb je geen werk.

Waar ik zit moeten wij gelukkig ook heel weinig ,alles gebeurt in overleg?

collegas met jonge kinderen hebben meer geld nodig, dus laten we meer werken. vrijgezellen hebben aan minder genoeg, en zijn meer thuis.

en we weten allemaal dat het crisis is. we moeten het werk onderling een beetje verdelen.

Dat gebeurt bij ons ook.Al het werk wordt verdeeld dus werk wat je eerst nooit hoefde te doen kan nu wel gebeuren dat je het moet doen.

En bij ons zitten ook jongens met 6dagen op 6dagen(waaronder ik) en ons proberen ze wel zoveel mogelijk door te laten rollen omdat wij het in 6 dagen moeten verdienen.

En bij ons klaagt ook niemand omdat iedereen aan het werk blijft.

.

Gr mathijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Het lijkt er op dat de meeste transport bedrijven het dumpen van de E6 chauffeurs die nu teduur zijn geworden,nu met de 48 uur en de crises die nu in hun voordeel werkt.

Ben ik wel met je eens! Het is droevig, dat het zo moet, maar veel hebben het ermee te doen.

Alleen is het wel zo, dat als de chauffeurskrapte weer aantrekt, men toch vaak wel terug op e6 valt, puur om chauffeurs te behouden, en aan te trekken.

Toen er voor de crisis nog mensen zat gezocht werden, ging men ook vaak weer overstag, na een eerdere terugschaling.

Ik denk dat je even door de zure appel moet heen bijten, en straks weer met je eisen op tafel mag komen!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

je moet het gewoon eerlijk verdelen crisses of geen crisses ander krijg je

verdeeld heid binnen het bedrijf en dat werk niet mee zo wel voor de baas als het personeel.Dus als je mensen gaat voortrekken zijn de poppen aan het dansen dat is mijn ervaring.:tu: En als je het werk niet eerlijk verdeeld krijg je dit:kill: groet cees verweij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden