[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Fijne collega!


zweden

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag een aanhanger gelost die een collega gisteren had geladen. 10 ton betonnenpijpen en toebehoren. Dus vanochtend eerst maar eens in die aan hanger gaan kijken, het was donker dus ik zag weinig maar ik zag zo gouw geen spanbanden. Ik dacht zal eerst de motorwagen maar laden. Na een uurtje klaar met laden, aanhanger aangekoppelt en maar weer in de aanhanger gekeken (het was licht geworden). En tot mijn grote verbazing was er niks vast gezet.

Heb toen die collega gebelt en hij zei dat er geen spanbanden in de aanhanger lagen en vond het niet echt nodig om het vast te zetten. Heb zelf toen toch maar zelf nieuwe spanbanden gepakt en het hele zooitje vastgezet, ik vond het wel nodig.

Marcel

1137la.jpg

1137lb.jpg

1137l9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van dat samenraaspel achterop kan ik me nog iets voorstellen, maar ik zie een boxtrailer (koeler) dus vraag ik me af waar je je spanbanden wilt vastzetten. Ik zie nl. nergens ogen of haken in de vloer en met een dwarsstangetje kom je ook niet ver. Ik zou bijna zeggen niet nogid, daar palet tegen de rij opligt, maar om het omhoogkruipen te voorkomen had ik waarschijnlijk wel een bandje om de laaste 3 getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van dat samenraaspel achterop kan ik me nog iets voorstellen, maar ik zie een boxtrailer (koeler) dus vraag ik me af waar je je spanbanden wilt vastzetten. Ik zie nl. nergens ogen of haken in de vloer en met een dwarsstangetje kom je ook niet ver. Ik zou bijna zeggen niet nogid, daar palet tegen de rij opligt, maar om het omhoogkruipen te voorkomen had ik waarschijnlijk wel een bandje om de laaste 3 getrokken.

Haken om vast te zetten zien je niet maar die kan je om hoogklappen uit de vloer.

En op de foto slecht te zien maar de buizen liggen niet helemaal tegen het kopschot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lekker voor dat vloertje ook, al dat ruwe beton koud erop :eek:

Beetje hout eronder was ook fijn geweest misschien.

Sowieso geen vracht die je in zo'n trailer moet vervoeren als je mij vraagt.

Kijk, dat veranderd de zaak. Als je een mogelijkheid hebt om het vast te zetten, dan is het wel zo gepast.

Liggen de spanbanden bij jullie standaard bij de trailer of heb een eigen kist op je trekker.

Wat als je dan moet afkoppelen, zoals nu en je hebt je eigen banden gebruikt? Briefje bij de papieren of zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag een aanhanger gelost die een collega gisteren had geladen.

Sowieso geen vracht die je in zo'n trailer moet vervoeren als je mij vraagt.

Liggen de spanbanden bij jullie standaard bij de trailer of heb een eigen kist op je trekker.

Blijft toch moeilijk he dat lezen :confused:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, dat veranderd de zaak. Als je een mogelijkheid hebt om het vast te zetten, dan is het wel zo gepast.

Liggen de spanbanden bij jullie standaard bij de trailer of heb een eigen kist op je trekker.

Wat als je dan moet afkoppelen, zoals nu en je hebt je eigen banden gebruikt? Briefje bij de papieren of zo...[/quote

Er zoude in alle aanhangers spanbanden moeten liggen, maar dat zijn wel dingen die erg makkelijk verdwijnen.

En bijna alle vrachtauto's en aanhangers zitten vast aan een bepaalde route, en niet elke dag is het de zelfde chauffeur die op de zelfde route rijd. En in die route waar die aanhanger op rijd rijden 3 verschillende vrachtauto's en aanhangers en minstens 3 verschillende personen.

Dus voor die chauffeurs is er erg weinig "eigen" auto, en dan stop voor een aantal mensen hun verantwoording.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet zeuren :D, spanband door de 1e rol (boven) naar achter onder trekken(rubber tussen),

spanband door laatste rol (boven) naar voor onder trekken(rubber tussen)...eventueel onderste ook maar is niet zo nodig, die liggen wel tegen kopschot, hoort bij je werk, je bent chauffeur of niet....

wat ik wel ongepast vindt is dat je collega het niet op houten balken of rubberen matten heeft geladen.

Gebruik je eigen spanbanden en zorg dat je ze weer mee heb als je gelost bent, zo kom je nooit voor een verrassing te staan, dat was waarschijnlijk ook het uitgangspunt van je collega, spanbanden in trailer werkt niet :D dingen raken altijd zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zeuren :D, spanband door de 1e rol (boven) naar achter onder trekken(rubber tussen),

spanband door laatste rol (boven) naar voor onder trekken(rubber tussen)...eventueel onderste ook maar is niet zo nodig, die liggen wel tegen kopschot, hoort bij je werk, je bent chauffeur of niet....

wat ik wel ongepast vindt is dat je collega het niet op houten balken of rubberen matten heeft geladen.

Gebruik je eigen spanbanden en zorg dat je ze weer mee heb als je gelost bent, zo kom je nooit voor een verrassing te staan, dat was waarschijnlijk ook het uitgangspunt van je collega, spanbanden in trailer werkt niet :D dingen raken altijd zoek.

Bij ons is het zo dat alle auto's en alle aanhangers spanbanden "moeten" hebben. Er is dus niemand die "eigen" spanbanden heeft. Maar ik vind het van hem een beetje onverantwoord om zo te rijden, en ik vind het niet zo erg om iets vast te zetten maar het is vele malen makkelijker als hij het direct doet bij het laden van die vracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk, dat veranderd de zaak. Als je een mogelijkheid hebt om het vast te zetten, dan is het wel zo gepast.

Liggen de spanbanden bij jullie standaard bij de trailer of heb een eigen kist op je trekker.

Wat als je dan moet afkoppelen, zoals nu en je hebt je eigen banden gebruikt? Briefje bij de papieren of zo...[/quote

Er zoude in alle aanhangers spanbanden moeten liggen, maar dat zijn wel dingen die erg makkelijk verdwijnen.

En bijna alle vrachtauto's en aanhangers zitten vast aan een bepaalde route, en niet elke dag is het de zelfde chauffeur die op de zelfde route rijd. En in die route waar die aanhanger op rijd rijden 3 verschillende vrachtauto's en aanhangers en minstens 3 verschillende personen.

Dus voor die chauffeurs is er erg weinig "eigen" auto, en dan stop voor een aantal mensen hun verantwoording.

Niet dat ik het wil goed praten maar dat zal met het wisselen wat hier straks met onze 48 uurtjes max. ook ongetwijfeld gaat gebeuren ook zo gaan gebeuren( wat interesseerd mij het, ik hoef er toch niet mee weg.....)

:mad::mad: gr martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

met dank aan de chauffeur die geladen heeft.Het is dankzij zulke kerels dat er al die wetten zijn over ladingzekering en dergelijke.Stel je maar eens voor wat met die lading gebeurt bij een noodstop of een uitwijkmaneuver.Indien hij geen riemen bijhad had hij nooit mogen laden wat ze op de planning ook zeggen.Bij controle onderweg waar dan ook zou hij het wel geweten hebben.Ik begrijp sommige mensen echt niet.:nee::nee::nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet zeuren :D, spanband door de 1e rol (boven) naar achter onder trekken(rubber tussen),

spanband door laatste rol (boven) naar voor onder trekken(rubber tussen)...eventueel onderste ook maar is niet zo nodig, die liggen wel tegen kopschot, hoort bij je werk, je bent chauffeur of niet....

Precies....

wat ik wel ongepast vindt is dat je collega het niet op houten balken of rubberen matten heeft geladen.
Beetje hout eronder was ook fijn geweest misschien.

Het ligt prima zo hoor. Vlak beton op een vlakke vloer. Ik zou er geen hout onder liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik dat zou gaan doen heb ik er een dagtaak aan en kan ik wel stoppen met werken.:mad:

En reageren en die smiley werkt niet samen, of hou dan inderdaad je mond of gebruik die smiley niet.

Of niet te vlug reageren en wachten op het antwoord aan wie iets gevraagd is doet ook wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het dan toch over het vastzetten van lading hebt dan heb ik hier nog een linkje:http://www.mobilit.fgov.be/data/route/regcir/cargo-securing_guidelines_nl.pdf

Europese richtlijnen voor beste praktijken over het zekeren van lading voor wegtransport. Het kost ff tijd om alles te lezen maar het kan ook zeer nuttig zijn.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb als charterchauffeur gereden; had eigen spanbanden. Het gebeurde wel eens dat ik een volle oplegger moest afkoppelen; als er dan spanbanden gebruikt waren dan haalde ik die er af.

1. elke chauffeur is verantwoordelijk voor zijn.

2. als ik ze laat zitten, wanneer krijg ik ze dan terug.

3. misschien moet ik mijn volgende adres wel spanbanden gebruiken en dan heb ik tekort.

Heb ook wel eens iets aangekoppeld wat door een ander was geladen; altijd zonder spanbanden; als ik het niet vertrouwde dan alsnog een paar er over.

Het is een hoop werk; en het zal de planner worst zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Heb het ook aan de hand gehad bij 1 van mn vorige bazen...Een collega had geladen bij de corus,palletjes met rollen 3 stuks voor rimini...Lekker k.t geladen al het gewicht voorop en totaal verkeerd vastgezet met kettingen...Meneer had geen zin in het ritje dus melde zich ziek en ik zei de gek ging ermee weg..:rolleyes:

Ben denk een uur bezig geweest om die 3 rollen goed vast te zetten,hele reis een drama met rijden via frejus oude weg (nog binnendoor dus elke rotonde het gevoel dat ie op zn kant zou gaan,en echt stapvoets over de rotonde)

Was er lekker klaar mee toen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden