[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijtijd


Gast johannes70

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat al eerder geschreven is, voor weekenden hoef je geen verlofbrief te hebben. Die is alleen nodig bij vakanties, vrije dagen e.d. die WEL betaald worden.

Wat er op de dagen dat jij niet rijdt met je auto gebeurt, daar hoef je GEEN verantwoording voor af te leggen, alles staat in de tacho, met naam erbij. Dus dan zien ze gelijk dat jij dat niet geweest bent. Op die manier kun je ook prima de ontbrekende kilometers verantwoorden.

Als ik in t Buitenland mn rust sta te maken, voer ik nooit het land in, maar gewoon het bedje. Dat is dus waarschijnlijk wel fout als ik het zo lees. Ga ik vanaf vanavond meer eens veranderen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verlof briefjes voor het weekend?!? Waar hebben jullie aan liggen snuiven. Meteen mee stoppen, want daar gaan jullie zulke rare dingen van zeggen. Dit is elkaar gewoon gek maken.

Een verlofdag is een dag dat je verlof hebt met doorbetaling van loon. Weekend is geen verlof, want je krijgt dan geen cent betaald. Klinkt mij als de actie van 1 overijverige diender, waarbij het verhaal een eigen leven is gaan leiden en is ook zeer zeker aan te vechten.

Mocht er nu met de wagen wel gereden zijn in het weekend, dan moet er in het geval van een analoge tacho kopieën van de weekend schijven in liggen(als de wagen gebruikt is door een ander dan jij). Bij een digitale is alles opgeslagen in het apparaat zelf en is bij een controle gewoon uit te lezen door de controlerende instanties.

Zorg altijd bij een controle dat je op de hoogte bent van de geldende wetgeving en dat je het kan verwoorden. Het heeft mij iig al vele boetes gescheeld.

Als er in t weekend ,of door de week, met jouw auto gereden hoef je helemaal geen kopie-en van schijven bij te hebben van die auto,je baas dient je dan gewoon een verlof verklaring mee te geven.

En als de sherrif het niet vertrouwd kan hij via de RVW(zo heet dat tegenwoordig toch,de rijksverkeersinspectie??) een bedrijfscontrole laten plaatsvinden.

Stel dat je firma 100 auto,s heeft,,dan hoef jij toch ook geen kopie-en van die 100 auto,s bij te hebben om te bewijzen dat je NIET gereden hebt.

Je schijven zijn van het bedrijf maar de data die daar op staan zijn prive en daar heeft niemand iets mee te maken,alleen jij en de agent die jou wil controleren en niet je collega en de agent die hem wilt controleren.

Het blijft natuurlijk wel zo dat, als je een beetje moeilijke arbeidsgeschiedenis hebt de laatste week,een goede verlof brief en evt een kopie van een schijf je verhaal een stuk geloofwaardiger kan maken(lees:eenvoudiger te analiseren voor de sherrif).

Dat kan iedere rit anders zijn en dat beslist ieder voor zich,maar van mij krijgt niemand kopie-en van mijn schijven,zelfs de baas niet,na 28 dagen zijn ze voor hem.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie kan mij vertellen hoe ik aan het eind van de dag kan zien wat mijn rijtijd van die dag was of kan dat gewoon niet???

Of Moet ik elke avond kijken wat mijn wekelijkse rijtijd is en dan zitten rekenen of zo??er zal toch wel een mallelijkere manier zijn??

Bvd.Johannes

wie schrijft die blijft johan gewoon elke x je rijtijd opschrijven voordat je pauze gaat maken:ja: dan weet je gelijk na je evt 2x 45 min pauze wat je nog max legaal mag rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden