[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

geeft geen pauze aan


the4men

Recommended Posts

  • Forumlid
ik rij van de week op een andere auto en deze geeft geen melding na 4 uur rijden dat ik pauze moet maken

ook het lampje in mijn teller gaat niet branden

kan ik dat instellen of moet de garage dat doen

het is een siemens vdo 1381

Heeft die van mij ook nog nooit gedaan. Is voor ons ook niet belangrijk. Wij rijden om 8 uur weg of later, en om 12.15 ga ik toch eerst een uurtje slapen. Meestal als de dag eropzit hebben we nog geen 8 rijuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij van de week op een andere auto en deze geeft geen melding na 4 uur rijden dat ik pauze moet maken

ook het lampje in mijn teller gaat niet branden

kan ik dat instellen of moet de garage dat doen

het is een siemens vdo 1381

Misschien is het de laatste uitvoering van de 1381 waar de "nieuwe rijtijdenwet" in geprogrammeerd is. Hierbij worden de overige werkzaamheden niet bij je rijtijd opgeteld waardoor je voor je gevoel misschien langer door kan gaan. Bij de oude uitvoering werden de overige werkzaamheden wel bij je rijtijd opgeteld zodat je eerder pauze moest maken volgens de tachograaf echter niet volgens de "nieuwe rijtijdenwet". Dit geldt voor alle merken trouwens.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Misschien is het de laatste uitvoering van de 1381 waar de "nieuwe rijtijdenwet" in geprogrammeerd is. Hierbij worden de overige werkzaamheden niet bij je rijtijd opgeteld waardoor je voor je gevoel misschien langer door kan gaan. Bij de oude uitvoering werden de overige werkzaamheden wel bij je rijtijd opgeteld zodat je eerder pauze moest maken volgens de tachograaf echter niet volgens de "nieuwe rijtijdenwet". Dit geldt voor alle merken trouwens.

Jan

In de DT staan geen wetten geprogrameerd. Alleen bij het tellertje van de max. rijtijd is een herkenningspunt aanwezig. Overige werkzaamheden konden nooit bij het rijden worden opgeteld: ander werk is geen rijden. Hier wordt het verschil gemaakt tussen de rijtijdenwet en de arbeidstijdenwet. Op een andere plek kwam ik tegen dat de melding van max rijtijd helemaal verdwenen zou zijn bij de nieuwste versie DT. Ik heb hier echter geen bevestiging van. Komt wellicht nog.

Ide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de DT staan geen wetten geprogrameerd. Alleen bij het tellertje van de max. rijtijd is een herkenningspunt aanwezig. Overige werkzaamheden konden nooit bij het rijden worden opgeteld: ander werk is geen rijden. Hier wordt het verschil gemaakt tussen de rijtijdenwet en de arbeidstijdenwet. Op een andere plek kwam ik tegen dat de melding van max rijtijd helemaal verdwenen zou zijn bij de nieuwste versie DT. Ik heb hier echter geen bevestiging van. Komt wellicht nog.

In de oude rijtijdenwet moest je na 4,5 uur arbeid 3/4 uur pauze nemen. Nu is het na 4,5 uur rijden dat je pauze moet nemen. Laden en lossen valt onder arbeid dus dit werd vroeger bij je rijtijd opgeteld.

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden