[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Punch ontwikkelt trucknavigatie voor CarCube


easyrider

Recommended Posts

  • Forumlid

Punch Telematix heeft een eigen trucknavigatiesysteem ontwikkeld voor de CarCube boordcomputer. Het nieuwe navigatiesysteem houdt rekening met de beperkingen die gelden voor vrachtwagens en is voor het eerst te bekijken op het gratis ITT-event dat Punch op donderdag 3 juni a.s. in Houten organiseert.

Punch Telematix' trucknavigatie kan een route berekenen zonder wegen die qua toegestaan gewicht, asbelasting, doorrijhoogte en voertuigbreedte ongeschikt zijn voor deze truck. "Waar nodig worden inrijverboden voor vrachtauto's en routes voor gevaarlijke stoffen vermeden, terwijl het trucknavigatiesysteem ook ongunstige secundaire wegen en woonwijken zoveel mogelijk buiten de route houdt", vertelt Chris Boogaard, Country Manager Nederland bij Punch Telematix.

"De CarCube stuurt de geschatte aankomsttijd door naar de FleetWorks backofficesoftware zodat voor de planning en klanten een zo accuraat mogelijke ETA beschikbaar is."

Adressen worden met de opdracht meegestuurd naar de CarCube. Bij het activeren van de navigatie hoeft de chauffeur alleen het gewenste adres te selecteren.

Het systeem leidt de chauffeur via audiovisuele instructies naar zijn bestemming. "De gesproken aanwijzingen bevatten ook straatnamen zodat de chauffeur gemakkelijk de juiste weg vindt", licht Boogaard toe.

De CarCube waarschuwt de chauffeur in tekst en beeld voor het naderen van gevaarlijke bochten, stijgings- en dalingspercentages en zijwind. Ook laat het navigatiesysteem met iconen op de kaart zien waar beperkingen voor vrachtauto's gelden, zoals maximale doorrijhoogtes, inrijverboden voor trucks en routes die verboden zijn voor gevaarlijke stoffen.

Bron: http://www.ttm.nl/nieuws/id27860-punch-ontwikkelt-trucknavigatie-voor-carcube.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zou tijd worden dat er eens goede navigatie software in de Carcube komt!!! :D

Ik heb me er altijd al over verbaast dat er in zo'n duur apparaat zulke vreselijk slechte

navigatie software zat?! Toen ik hem in de auto kreeg, heb ik hem één of twee keer gebruikt, en daarna mooi m'n Garmin Nuvi 350 weer meegenomen! Werkte vele malen beter!

Maar gaat Peter Appel die software ook gebruiken dan??? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar gaat Peter Appel die software ook gebruiken dan??? ;)

Tja, wie weet. :confused:

De navigatie die er nu in zit is bepaald geen reclame voor de Carcube. Het werkt, je kunt er mee navigeren, maar daar is ook alles mee gezegd.

Waar ik me het meest aan erger is dat de navigatie je nog kilometers lang probeert te laten keren voordat het een nieuwe route berekend, als je besluit een andere weg te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

He, dan ben ik niet de enige die klaagt/klaagde over de navigatie.

Ik heb bij Punch Equipment Development Solutions gewerkt.

En daar wij een zusterbedrijf waren van deze ontwikkelingsafdeling en service-monteurs, kregen wij dit zooitje als eerste in de auto's.

Ik heb me meerdere malen bezwaard tegen de software.

Vanaf kantoor naar huis, was volgens de navi 25 km, terwijl als ik de N wegen nam, ik er 11 km over deed.

Werd tijd dat ze eens iets aan dit ding gingen doen.

Gelukkig heb ik sinds een week een nieuwe auto, gewoon met een TomTom Live.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van leeuwarden naar Sneek, stuurt hij je via Heereveen:confused:.

Dan begin ik echt te twijfelen of ik wel via de N weg kan met de vrachtwagen.

Ik heb toch altijd mijn (zware, grote) statenboek mee waar ook de wegenkaarten in staan en vaak niet voor niets. Zo-ie-zo wil ik altijd van te voren weten aan welke kant van een stad ik moet zijn bij een onbekend adres.

Maar als ze van kantoor naar huis 25 km zouden rekenen, zou ik niet erg vinden.

Hogere km vergoeding :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nog ff en de vrachtauto rijdt vanzelf naar de bestemming,

kan de chauffeur slapen tijdens de rit :D

Als dat toch eens zou kunnen?! :D

Maar even alle gekheid op een stokje... Ik heb niet alleen bij vd Vegt met de Carcube gewerkt, maar ook bij St. vd Brink hebben ze die dingen erin zitten. Ik kreeg daar ongeveer 2,5 jaar geleden al zo'n apparaat in de auto. Ik heb toen een keer met die man staan praten die ze inbouwde, en die vertelde me dat een Carcube ongeveer €1600,- kost, en hij was het toen al met me eens dat de navigatie niet geweldig was!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van leeuwarden naar Sneek, stuurt hij je via Heereveen:confused:.

Dan begin ik echt te twijfelen of ik wel via de N weg kan met de vrachtwagen.

Dat gaat prima daar. De afrit van de A32 heet zelfs Reduzum/Sneek. Dus ook de bewegwijzering stuurt je over de N weg.

De kaart in Carcube is trouwens aardig achterhaald voor de A7 bij Sneek. Af en toe denk je dat je midden door een meer heen rijdt.....

Al eerder gezegd, zelfs de A35 bij Almelo en de nieuwe rondweg van Veenendaal staan nog niet op de kaart. Ook andere handige wegen moet je zelf ontdekken. Zoals de nieuwe provinciale weg Pijnacker-Zoetermeer.

Ik heb toen een keer met die man staan praten die ze inbouwde, en die vertelde me dat een Carcube ongeveer €1600,- kost, en hij was het toen al met me eens dat de navigatie niet geweldig was!!!

Navigatie is ook nooit het hoofddoel geweest van Carcube. Uiteindelijk gaat het om de urenverantwoording. Scheelt ook een hoop handwerk voor de salarisadministratie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Navigatie is ook nooit het hoofddoel geweest van Carcube. Uiteindelijk gaat het om de urenverantwoording. Scheelt ook een hoop handwerk voor de salarisadministratie!
Oké?! Dit is nieuw voor me. We hebben toen bij vd Brink een bijeenkomst gehad i.v.m. de introductie van de Carcube, en daar werd een partij interresant gedaan over dat het én voor de urenadministratie was, en dat er een zeer uitgebreid navigatiesysteem inzat! Dus wij waren er zeer benieuwd naar! Maar toen we er mee gingen expirimenteren viel het toch even vies tegen! :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, Marnix heeft gelijk. Het oorspronkelijk doel van de Carcube was registratie en communicatie.

De navigatie en positiebepaling (lees controle) was bijzaak. Daar is toen bij ons nogal wat ophef over geweest. Sommigen hadden geen goede afspraken gemaakt met de werkgever, of simpelweg een verbod gehad (lui met grote bek) en gebruikten de bus van de baas ook in het weekend.

Toen ik tegen m'n belgische baas zei, dat ie gerust mocht controleren hoelang ik op zaterdagavond bij de hoeren nodig had, kreeg ie rode wangetjes (scheinheil, net of wij niet wisten wat ie s'avonds in het hotel uitvrat als ie niet thuis sliep) en heeft ie nooit meer iets gezegd/gecontroleerd.

Ik had een andere baas/werkgever/chef op het moment dat ik m'n auto kreeg. En die was niet zo moeilijk naar zijn personeel :cool:

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden