[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Tips


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben 48 jaar en momenteel bezig met de chauffeursopleiding. Ik heb 28 jaar in een heel andere wereld gewerkt nml op kantoor. Dat is nooit mijn ding geweest en vanaf de 1e dag had ik het gevoel daar niet thuis te behoren. Ik krijg nu de kans me om te laten scholen en de transportwereld in te stappen. Ik heb alle voor-an nadelen goed bekeken en de keuze bewust gemaakt. Ook financieël moet ik een flinke aderlating ondergaan maar dat neem ik zelfs voor lief. Hard werken, vele uren maken en heel vroeg opstaan zal voor mij geen probleem zijn. Het voornaamste voor mij is dat ik eidnelijk dat kan gaan doen wat ik altij heb gewild. Ik wil het beroep van chauffeur zeker niet romantiseren maar hat kantoorvolk is ook iets waar ik nooit aan heb kunnen wennen. Kortweg: mijn keuze is definitief. Kunnen jullie mij een idee geven of er voor een oudere beginnende chauffeur uberhaupt kansen zijn op de argeidsmarkt en eventueel enkele tips en adviezen geven voor als ik ergens op sollicitaite zou moeten. Ik ben op dit moment bij een reintegratie cq outplacement bureau dat mij tzt ergens moet zien onder te brengen. Dat zal zeker niet makkelijk worden. allereerst natuurlijk vanwege mijn leeftijd. Verder is het feit dat ik jarenlang een "kantoorpik" ben geweest wellicht geen voordeel maar zal daar eerder een vooroordeel aan hangen over mij. Kortweg. Zien julie kansen in de vervoersbranche voor mij of is het zinloos wat ik doe ?

Groeten, Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

een goed reintegratie outplacementbureau zal je de (on)mogelijkheden leren zien, als het goed is.

verder hangt het voor een heel groot gedeelte van jou eigen inzet en initiatieven af, hoe ver je zult komen, onmogelijk is er niks, het kan alleen een hele tijd duren.

van een ander moet je niet te veel verwachten, je weet wat je eigen (on)mogelijkheden zijn , dan ben je al een eind op de goede weg.

ik zou zeggen zet m op, laat je niet in een depressieve stemming praten als je de eerste keren bij een sollicitatiegesprek een nee krijgt en doorzetten.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Dennis410

niet lullig bedoeld maar kom je daar niet een beetje laat mee??? als t je op kantoor niet bevalt waarom bleef je er dan 28jr zitten???

weet je zeker dat t chauffeursvak iets voor jou is? ben je al eens meegeweest op de vrachtwagen, weet je wat er verder nog allemaal bij komt kijken?

val je niet aan hoor, vraag me alleen af of je er wel "klaar" voor bent

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hey dank voor je reactie. Nee snap je vraag wel. Ben wel es vaker met een kameraad meegereden hoor dus weet wel een beetje wat er bij komt kijken. Ja terechte vraag van je waarom ik het zo lang heb volgehouden op kantoor. Knap he. Op een gegeven moment krijg je een gezin, koop je een huis en kun je het je gewoonweg niet veroorloven een switch te maken. Nu doet ze de kans voor dus die wil ik pakken.

Groet, Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Dennis410

oke dan! ja als je er echt voor wilt gaan, je zeker bent van je zaak en je hebt de mogelijkheid dan zeg ik gewoon doen!

niet geschoten is altijd mis, kijk alvast eens rond bij bedrijven in de buurt of die interesse in een "ouder" persoon zonder ervaring hebben, missch kun je via een bedrijf wel iets regelen met je papieren halen enz. Denk dat je meeste kans maakt als je bij de bedrijven langs gaat en je je verhaal verteld!

suc6 en houdt ons op de hoogte

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoe dan ook het gaat niet eenvoudig voor je worden === LEEFTIJD!!!

Maar het is ook niet onmogelijk ... ... pffff ... glashard gezegd is er nu een chauffeursOVERSCHOT geen tekort. Je moet dus concurreren met jongere chauffeurs met-of-zonder ervaring.

In tijden van een chauffeurstekort had je een betere kans gemaakt.

Die kans is er denk ik nog steeds maar is wel erg klein.

Wat is je huidige situatie WW?

Wat betreft reintegratie cq outplacement bureau's daar heb ik niet zo heel erg veel vertrouwen in. Die krijgen immers geld voor het traject wat ze met jouw afleggen of dat nu positief is (jij aan de baan) of niet ... dan krijgen ze minder.

Wat zijn je andere opties?

Wat zijn je wensen ... ?

Hoeveel MOET je per maand verdienen om je gezin te kunnen onderhouden?

Welke transportbedrijven zitten er in de omgeving van Vaals?

In die regio werken NL transportbedrijven ook vaak met Duitse chauffeurs.

Hoeveel km zou je max. qua woonwerkverkeer willen afleggen ...

Wil je meerdere dagen van huis ... of iedere dag thuis zijn?

Ik zou eens bij een aantal bedrijven in je eigen regio langsgaan.

Misschien dat je mee kunt rijden ... of als bijrijder (al zie ik niet in dat je daar financieel wijzer van zou worden). Maar je weet nooit hoe het balletje gaat rollen.

Puur op basis van je leeftijd + geen ervaring als chauffeur schat ik je kansen niet bijzonder hoog in ..... eerder erg laag.

Klinkt natuurlijk hard ... maar ik vrees dat zo wel de kaarten liggen.

Je moet ook wat mazzel hebben. Doorzettingsvermogen ... en heel heel misschien je diensten voor de maand proeftijd wel 'gratis' aanbieden ... maw je zou wel eens best ver moeten willen gaan om een job te bemachtigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ook niet lullig bedoeld, maar na 28 jaar kantoor heb je toch een bepaalde "houding" (hoe leg je dat nou uit). Laat ik het zo zeggen je hebt een heel andere mentaliteit nodig in transport dan op kantoor . En dan bedoel ik natuurlijk niet het taalgebruik:D.

Je zegt dat je een paar keer mee bent geweest met een maat, maar wat deed jou besluiten om in het transport te gaan. Ik merk hier en ook in de omgeving een bepaald beeld van transport, dat vaak in de werkelijkheid toch anders is.

Ik ben er van overtuigd dat als je volhoudt dat je dit het liefste wilt, er een dag komt dat men je graag wil hebben, maar dat kan onder de huidige omstandigheden wel een tijd duren. Hoe ga je dat invullen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hey bedankt voor je reactie,

Ja dat bedoel ik dus. Natuurlijk is het chauffeursvak een heel andere wereld dan waar ik uit kom. Maar dat is ook nu juist de reden dat ik daar in wil. Over mentaliteit wil ik het niet hebben want daar kun je niet over oordelen als je er zelf niet ingezeten hebt en bovendien kun je niet iedereen over een kam scheren. Ik wil dat vak uitoefenen waarin ik me het meeste zelf kan zijn en ik met het prettigst kan voelen. Ik heb echt niet het stokoude romatische beeld voor me wat betreft het chauffeursvak. In cowboyverhalen geloof ook ik niet. Ik weet best wel wat de voorwarden zijn om daarin goed te kunnen funtioren. Ik ben het trouwens niet eens met je als verondersteld dat er veelal niet goed weet van is wat het chauffeursvak inhoud. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf veel respect hebben voor jullie en voor jullie werk. Dat is echt zo. Dat idee leeft vaak bij mensen uit het vak zelf. Natuurlijk zal ik me moeten bewijzen en vooral van dat vooroordeel dat er ten op zichte van kantoormensen bestaat moeten winnen. Ik merk nu al aan een paar reacties dat dat niet makkelijk zal worden. Je moet echter wel de kans krijgen om het tegendeel te bewizjen en te laten zien dat die vooroordelen niet terecht zijn. Anderzijds moeten anderen wellicht ook eens verder kijken dan hun neus lang is en niet te snel oordelen. Daar bedoel ik niets kwaads mee maar ik weet ook wel hoe mensen vaak oordelen over iets waar ze zelf eigenlijk geen oordel over kunnen geven omdat ze het niet ervaren hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

nee, makkelijk gaat het niet worden.

wel merk ik uit je woorden dat je de keuze voor jezelf al gemaakt hebt.

zeg je sociale leven maar vaarwel, vertel je gezin dat je misschien volgende week of de week erna weer even langs komt.....

hoeft niet, je zal het zelf een invulling moeten geven. minder van huis kan ook ;)

het gaat er om dat je iets vind waar jij je op je plek voelt.

veel succes er mee.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hey bedankt voor je reactie,

Ja dat bedoel ik dus. Natuurlijk is het chauffeursvak een heel andere wereld dan waar ik uit kom. Maar dat is ook nu juist de reden dat ik daar in wil. Over mentaliteit wil ik het niet hebben want daar kun je niet over oordelen als je er zelf niet ingezeten hebt en bovendien kun je niet iedereen over een kam scheren. Ik wil dat vak uitoefenen waarin ik me het meeste zelf kan zijn en ik met het prettigst kan voelen. Ik heb echt niet het stokoude romatische beeld voor me wat betreft het chauffeursvak. In cowboyverhalen geloof ook ik niet. Ik weet best wel wat de voorwarden zijn om daarin goed te kunnen funtioren. Ik ben het trouwens niet eens met je als verondersteld dat er veelal niet goed weet van is wat het chauffeursvak inhoud. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf veel respect hebben voor jullie en voor jullie werk. Dat is echt zo. Dat idee leeft vaak bij mensen uit het vak zelf. Natuurlijk zal ik me moeten bewijzen en vooral van dat vooroordeel dat er ten op zichte van kantoormensen bestaat moeten winnen. Ik merk nu al aan een paar reacties dat dat niet makkelijk zal worden. Je moet echter wel de kans krijgen om het tegendeel te bewizjen en te laten zien dat die vooroordelen niet terecht zijn. Anderzijds moeten anderen wellicht ook eens verder kijken dan hun neus lang is en niet te snel oordelen. Daar bedoel ik niets kwaads mee maar ik weet ook wel hoe mensen vaak oordelen over iets waar ze zelf eigenlijk geen oordel over kunnen geven omdat ze het niet ervaren hebben.

Zou je voor je droom willen verhuizen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hey bedankt voor je reactie,

Ja dat bedoel ik dus. Natuurlijk is het chauffeursvak een heel andere wereld dan waar ik uit kom. Maar dat is ook nu juist de reden dat ik daar in wil. Over mentaliteit wil ik het niet hebben want daar kun je niet over oordelen als je er zelf niet ingezeten hebt en bovendien kun je niet iedereen over een kam scheren. heb zelf op kantoor gewerkt dus ehhhh;)Ik wil dat vak uitoefenen waarin ik me het meeste zelf kan zijn en ik met het prettigst kan voelen. Ik heb echt niet het stokoude romatische beeld voor me wat betreft het chauffeursvak. In cowboyverhalen geloof ook ik niet. Ik weet best wel wat de voorwarden zijn om daarin goed te kunnen funtioren. Hoe weet je dat?Ik ben het trouwens niet eens met je als verondersteld dat er veelal niet goed weet van is wat het chauffeursvak inhoud. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf veel respect hebben voor jullie en voor jullie werk. Dat is echt zo.Hartstikke gaaf dat je respect hebt voor chauffeurs, maar ik bedoel meer wat jou beweegt. Ik heb ook heel veel respect voor verpleegkundigen in de psychiatrie, maar om dat nu zelf te gaan doen? Dat idee leeft vaak bij mensen uit het vak zelf. Over vooroordelen gesproken:DNatuurlijk zal ik me moeten bewijzen en vooral van dat vooroordeel dat er ten op zichte van kantoormensen bestaat moeten winnen. Ik merk nu al aan een paar reacties dat dat niet makkelijk zal worden.En deze reacties zullen in de praktijk nog veel harder zijn Je moet echter wel de kans krijgen om het tegendeel te bewizjen en te laten zien dat die vooroordelen niet terecht zijn. Uiteraard moet je de kans krijgen om je te bewijzen maar daar zit het hem nu net. Hoe lang is jou adem, hoeveel energie wil je steken in het bewijzen dat ook JIJ unne gooie bent?

Anderzijds moeten anderen wellicht ook eens verder kijken dan hun neus lang is en niet te snel oordelen. Daar bedoel ik niets kwaads mee maar ik weet ook wel hoe mensen vaak oordelen over iets waar ze zelf eigenlijk geen oordel over kunnen geven omdat ze het niet ervaren hebben.

Jij kunt ook niet echt oordelen over het chauffeursvak.......die paar keer dat je met een maat meegaat, is een topje van de werkelijkheid.

Leg ik je nu het vuur aan de schenen? Ja! Maar je vraag is oa of je kans maakt in transport. Het heel graag willen is heel belangrijk zoals hier al meer geopperd is, doorzettingsvermogen kun je niet genoeg hebben. Maar wat als je niet direct ergens kunt beginnen? Wat ga je doen in de tussentijd? Zo lang er geen echt gebrek aan chauffeurs is zal het vrij moeilijk worden. (leeftijd, ervaring)

Menig werkgever zal jou dezelfde vragen stellen want die wil ook weten wat jou beweegt, behalve respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hey bedankt voor je reactie,

Ja dat bedoel ik dus. Natuurlijk is het chauffeursvak een heel andere wereld dan waar ik uit kom. Maar dat is ook nu juist de reden dat ik daar in wil. Over mentaliteit wil ik het niet hebben want daar kun je niet over oordelen als je er zelf niet ingezeten hebt en bovendien kun je niet iedereen over een kam scheren. Ik wil dat vak uitoefenen waarin ik me het meeste zelf kan zijn en ik met het prettigst kan voelen. Ik heb echt niet het stokoude romatische beeld voor me wat betreft het chauffeursvak. In cowboyverhalen geloof ook ik niet. Ik weet best wel wat de voorwarden zijn om daarin goed te kunnen funtioren. Ik ben het trouwens niet eens met je als verondersteld dat er veelal niet goed weet van is wat het chauffeursvak inhoud. Ik denk dat veel mensen waaronder ikzelf veel respect hebben voor jullie en voor jullie werk. Dat is echt zo. Dat idee leeft vaak bij mensen uit het vak zelf. Natuurlijk zal ik me moeten bewijzen en vooral van dat vooroordeel dat er ten op zichte van kantoormensen bestaat moeten winnen. Ik merk nu al aan een paar reacties dat dat niet makkelijk zal worden. Je moet echter wel de kans krijgen om het tegendeel te bewizjen en te laten zien dat die vooroordelen niet terecht zijn. Anderzijds moeten anderen wellicht ook eens verder kijken dan hun neus lang is en niet te snel oordelen. Daar bedoel ik niets kwaads mee maar ik weet ook wel hoe mensen vaak oordelen over iets waar ze zelf eigenlijk geen oordel over kunnen geven omdat ze het niet ervaren hebben.

Erikjee,

Als ik dit zo lees en een inschatting maak van jouw instelling, dan denk ik dat als je er echt voor wil gaan, dat het je nog lukt ook! Volg je gevoel en je zal zien dat er soms meer mogelijk is, dan je vooraf gedacht had.

En ik heb het al meer op dit forum gelezen, je kunt later in het bejaardentehuis beter spijt hebben van dingen die je WEL gedaan hebt, dan van dingen die je NIET gedaan hebt.

Dus.....GO FOR IT!!! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Erikjee,

Als ik dit zo lees en een inschatting maak van jouw instelling, dan denk ik dat als je er echt voor wil gaan, dat het je nog lukt ook! Volg je gevoel en je zal zien dat er soms meer mogelijk is, dan je vooraf gedacht had.

En ik heb het al meer op dit forum gelezen, je kunt later in het bejaardentehuis beter spijt hebben van dingen die je WEL gedaan hebt, dan van dingen die je NIET gedaan hebt.

Dus.....GO FOR IT!!! :ok:

en neem in je achterhoofd mee wat je hier leest. Ben voorbereid op een niet al te makkelijke weg. Ben de vooroordelen voor;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoi Maarten,

Dus jij denkt dat in de winkeldistributie minder naar leeftijd gekeken zal worden?

Hoe komt dat?

Gr,

Erik

Je hebt 2 soorten chauffeurs:

-De jongens van het rijden en zo min mogelijk 'zwaar' werk

verrichten...

-De jongens die meer 'zwaar' werk verrrichten. Zoals: tillen,afstapelen,

karren verrijden.

Ik ben meer van de laatste catogorie, vind ik persoonlijk iets interessanter werk.

Daar komt bij, dat supermarkt bevoorrading een 'slechte' naam heeft...

Dusss.... Zullen ze je eerder aannemen.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Onlangs ook mijn E-achter-C gehaald.

C had ik al in 1992.

Nu gelijk een "bestuurderskaart" aangevraagd en inmiddles ontvangen.

Iedere vrijdag vrij ivm. ouderschaps-verlof.

Bij verschillende Uitzendbureau's ingeschreven, ook al diverse bedrijven ge-mailt.

Maar, één positieve reactie . . . . . ho maar....

Succes met verder zoeken....

A.s. vrijdag weer wat uitzoeken en aanschrijven dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden