[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Auto botst achter op pijlwagen A32


trucker johan

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou, ik dacht ook dat het mij nooit zou kunnen overkomen.

Maar vorige week, volgens mij ergens bij Eindhoven in de buurt stond er zo'n pijlwagen nogal verdekt opgesteld (net na/in een bocht)en het stond ook verder niet aangegeven van te voren.

Die was echt makkelijk over het hoofd te zien.

Gelukkig is er daar dan niets gebeurd maar ik vond het een vrij gevaarlijke situatie.

Dus ik zeg nooit nooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou, ik dacht ook dat het mij nooit zou kunnen overkomen.

Maar vorige week, volgens mij ergens bij Eindhoven in de buurt stond er zo'n pijlwagen nogal verdekt opgesteld (net na/in een bocht)en het stond ook verder niet aangegeven van te voren.

Die was echt makkelijk over het hoofd te zien.

Gelukkig is er daar dan niets gebeurd maar ik vond het een vrij gevaarlijke situatie.

Dus ik zeg nooit nooit!

nou als je dit dus tegen komt moet je gewoon Rijkswaterstaat 0900-8002 bellen want als het een gevaar vormt moet dat gemeld worden !!!!

misschien ook voor de medeweggebruiker die nog achter zit.

Zo kunnen kunnen we veilig van de weg gebruik maken

(normaal gesproken krig je twee voorwaarschuwingen een op 600 meter een op 300 meter dan de Botsabsorber en dan na 150 meter werkzaamheden / ongeval

of met wegportalen eerst een pijl volgende een kruis dan na 150 meter een bots na 150 meter werkzaamheden / ongeval)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

normaal gesproken krig je twee voorwaarschuwingen een op 600 meter een op 300 meter dan de Botsabsorber en dan na 150 meter werkzaamheden / ongeval

of met wegportalen eerst een pijl volgende een kruis dan na 150 meter een bots na 150 meter werkzaamheden / ongeval)

Dit zijn de goede bedrijven maar je hebt er ook die denken door 1 a 2 man niet in te zetten wat extra geld te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
normaal gesproken krig je twee voorwaarschuwingen een op 600 meter een op 300 meter dan de Botsabsorber en dan na 150 meter werkzaamheden / ongeval

of met wegportalen eerst een pijl volgende een kruis dan na 150 meter een bots na 150 meter werkzaamheden / ongeval)

Dit zijn de goede bedrijven maar je hebt er ook die denken door 1 a 2 man niet in te zetten wat extra geld te pakken.

nou als je dit dus zie ECHT melding van doe. dan krijgt die aannemer wel op zijn kl.t.n maar het is wel voor de veiligheid van de mensen op de weg.

Want als het om veiligheid gaat bezuinigen ze bij Rijkswaterstaat echt NIET!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja zeker! Alleen in DLD heb ik minder waardering voor de wegwerkers.

Als je om 17.00 bij Frankfurt 2 rijstroken afsluit, om iets in de berm te doen, terwijl zo´n grote stad leeg loopt, vraag ik mij af of daar waardering voor moet zijn.

Of die wegwerkers die op de a61 de rechterstrook en de vluchtstrook afsluiten voor eenvoudige werkzaamheden, maar ondertussen lekker een bammetje zitten te eten op de rechterbaan, terwijl de file opliep naar een half uur vertraging, nee daar heb ik geen begrip voor.

In NLd. vind ik de werkzaamheden in de regel goed geregeld. Hier wordt er tenminste over nagedacht.

En daar kan men in Dld nog wat van leren!:ja:

Precies, in het weekend of in de avond/nacht zie je ook niemand daar aan de weg werken terwijl ze dat hier wel volop doen om de overlast tot het minimum te beperken. Het gaat in Duitsland ook zo traag, was in de zomer van 2010 een aantal keer over de A1 gereden en daar had je verschillende stukken baustelle, kwam er in januari en februari weer langs en er was gewoon niks veranderd. kijken hoe dat over een paar weken is als ik weer 6 weekjes mee mag op de rit:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vanmiddag ergens, weet niet eens meer waar, was het té goed bedoeld....

Iemand stond gras te maaien met zo'n overmaatse strimmer onder de vangrail. Busje met pijlenwagen op de vluchtstrook, en waar gaat die man staan met z'n oorbeschermers op? Tussen het busje en de pijlenwagen, tussen de dissel en de vangrail:eek:

Als er dan iemand die wagen raakt... laat maar:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanmiddag ergens, weet niet eens meer waar, was het té goed bedoeld....

Iemand stond gras te maaien met zo'n overmaatse strimmer onder de vangrail. Busje met pijlenwagen op de vluchtstrook, en waar gaat die man staan met z'n oorbeschermers op? Tussen het busje en de pijlenwagen, tussen de dissel en de vangrail:eek:

Als er dan iemand die wagen raakt... laat maar:zegtniets:

Maarten

Je bedoeld dat de pijlenwagen als aanhanger achter het busje hing? anders snap ik em ff niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pas geleden reed ik ook bijna een wegwerker aan die als een blind paard de weg opstapte. Tegen domheid is geen medicijn geloof ik hè. Er stonden netjes een pijlwagen en pylonnen. Ik matig altijd mijn snelheid als ik zoiets tegenkom maar als sommige zelf niet met hun eigen veiligheid bezig zijn, dan weet ik het ook niet meer :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

actiewagen_pijlwagen_03.jpgbotsabsorber_tma_04.jpg

even voor de informatie

de linker foto is een AKTIEWAGEN / PIJLWAGEN

deze wordt gebruikt voor langdurige afzettingen en kan

rijdende weg omhoog gekanteld worden en de pijl gedraaid

en de rechter foto een BOTSABSORDER

deze wordt gebruikt bij kortstondige afzettingen

en rijdende afzetting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden