[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

boete van loon inhouden


hondaatje

Vraag

  • Forumlid

Hallo collegaas,ik heb een vraag. Een tijd geleden heb ik een bekeuring gekregen. Nu heeft mijn toenmalige werkgever die gewoon betaald. Nu is sinds kort mijn contract afgelopen en bij de eindafrekening zag ik tot mijn verbazing dat hij die boete van toen alsnog van mijn loon heeft ingehouden. Kan of Mag dat zomaar, en hoe kan ik dit het beste oplossen.?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Hallo collegaas,ik heb een vraag. Een tijd geleden heb ik een bekeuring gekregen. Nu heeft mijn toenmalige werkgever die gewoon betaald. Nu is sinds kort mijn contract afgelopen en bij de eindafrekening zag ik tot mijn verbazing dat hij die boete van toen alsnog van mijn loon heeft ingehouden. Kan of Mag dat zomaar, en hoe kan ik dit het beste oplossen.?:confused:

als je de vraag eens anders stelde .

eerst eens vertellen waarvoor je boete heb gehad .

was dat voor te hard rijden of in opdracht van het bedrijf .

als hij hem toen betaald heeft en nu terugeist moet jij maar bewijzen dat het in opdracht was .

heb je dat zwart op wit staan .

hoe hoog was de boete . gaat het om een groot bedrag .

dit is uit je verhaal niet op te maken .

zoals de vraag nu staat kan ik je geen antwoord op geven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo collegaas,ik heb een vraag. Een tijd geleden heb ik een bekeuring gekregen. Nu heeft mijn toenmalige werkgever die gewoon betaald. Nu is sinds kort mijn contract afgelopen en bij de eindafrekening zag ik tot mijn verbazing dat hij die boete van toen alsnog van mijn loon heeft ingehouden. Kan of Mag dat zomaar, en hoe kan ik dit het beste oplossen.?:confused:

Dat ligt er maar net aan waar je die bekeuring precies voor gekregen hebt.

Als je het scherp bekijkt mag hij van je salaris niks inhouden,maar bekeuringen die je oploopt voor verkeersovertredingen of het rijtijdenbesluit is doorgaans rekening man en worden meestal verrekend met het loon.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit was een boete van rond de 700 euroos,gekregen in Zwitserland.Was voor het niet goed zekeren van lading in een koeler. ( adr leeggoed). Had het zo goed als het kon vastgezet met stangen. Had er blijkbaar niet genoeg. Bekeuring heb ik toen zelf betaald en later die week teruggekregen van mijn werkgever. Nu,na drie mnd,wordt het alsnog van mijn loon afgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit was een boete van rond de 700 euroos,gekregen in Zwitserland.Was voor het niet goed zekeren van lading in een koeler. ( adr leeggoed). Had het zo goed als het kon vastgezet met stangen. Had er blijkbaar niet genoeg. Bekeuring heb ik toen zelf betaald en later die week teruggekregen van mijn werkgever. Nu,na drie mnd,wordt het alsnog van mijn loon afgehouden.

als je dat kunt bewijzen dat je hem eerst zelf betaald hebt.

en dat hij daarna door jou werkgever vergoed is .

en dan na 3 maanden weer teruggevorderd word .volgens mij sta je dan iets sterker.

denk ik dat ik het er niet bij liet zitten .want volgens mij moet hij dat dan van je terugvorderen en mag hij dat nooit van je salaris inhouden zonder overleg .

.700 euro is een hoop geld dus ik zou kijken of er werk van te maken is.maar er zijn nog wel mensen die beter in deze materie thuis zijn .

gr piet

/

ps ik vind het een rotstreek .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb altijd begrepen dat het niet van je salaris ingehouden mag worden,maar of dat ook geldt voor de eindafrekening weet ik niet.

Maar er zitten op het forum ook mensen die de bond een warm hart toedragen,dus als ze hier niet reageren stuur ze ff een pbtje.

ps ik vind het ook een rotstreek:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
want volgens mij moet hij dat dan van je terugvorderen en mag hij dat nooit van je salaris inhouden zonder overleg .

Officieel klopt het wat u zegt.

Maar op de eerste plaats geeft de starter van het topic aan dat het hier de eindafrekening betreft. En dan kan het juridisch toch een heel andere zaak worden. Een eindafrekening (het woord zegt het eigenlijk ook) is een "plussen" en "minnen" van wat er over en weer te verrekenen valt en daar komt een eindbedrag uit. Ten gunste van de werknemer, of in het nadeel van de werknemer.

Dat de boete eerst terug is betaald doet daar niet aan af. Bij nader onderzoek kan toch de overtuiging zijn gerezen dat de boete toch aan de werknemer (zijn gedrag, nalatigheid) viel toe te rekenen. Ik ken de feiten niet, maar dat zou kunnen.

De terugbetaling van de boete (door de werkgever aan de werknemer) enige weken geleden, zou dan een onterechte betaling zijn geweest. De werkgever zou deze eerst (apart) kunnen terugvorderen bij de werknemer. En tot die tijd de uitbetaling van de afrekening aan de starter van dit topic kunnen opschorten (als zekerheidstelling).

Het voornaamste is dus om vast te stellen of deze boete terecht voor rekening van de werknemer zou zijn geweest.

ps ik vind het een rotstreek .

gr piet

Zonder enig overleg verdient dit zeker geen schoonheidsprijs, dat ben ik met u eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen gezegd.:mad:

Ik vindt het ook een rotstreek om je achter mensen van de bond te verschuilen en ten rade te gaan als het mis is, wordt lid en draag daarmee ook een steentje mee aan de CAO en andere misstanden.:ja:

Ben ik het op zich helemaal mee eens,maar als ze hier op het forum zitten en ook meediscusieren vind ik dat je dit ook mag vragen(mijn idee)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Officieel klopt het wat u zegt.

Maar op de eerste plaats geeft de starter van het topic aan dat het hier de eindafrekening betreft. En dan kan het juridisch toch een heel andere zaak worden. Een eindafrekening (het woord zegt het eigenlijk ook) is een "plussen" en "minnen" van wat er over en weer te verrekenen valt en daar komt een eindbedrag uit. Ten gunste van de werknemer, of in het nadeel van de werknemer.

Dat de boete eerst terug is betaald doet daar niet aan af. Bij nader onderzoek kan toch de overtuiging zijn gerezen dat de boete toch aan de werknemer (zijn gedrag, nalatigheid) viel toe te rekenen. Ik ken de feiten niet, maar dat zou kunnen.

De terugbetaling van de boete (door de werkgever aan de werknemer) enige weken geleden, zou dan een onterechte betaling zijn geweest. De werkgever zou deze eerst (apart) kunnen terugvorderen bij de werknemer. En tot die tijd de uitbetaling van de afrekening aan de starter van dit topic kunnen opschorten (als zekerheidstelling).

Het voornaamste is dus om vast te stellen of deze boete terecht voor rekening van de werknemer zou zijn geweest.

Zonder enig overleg verdient dit zeker geen schoonheidsprijs, dat ben ik met u eens.

ja maar ik ga ervan uit dat het voor ts moelijk is .

ten errste hij is bekeurd voor de zekering van de lading .

de werkgever heeft toch de plicht om er voor te zorgen dat er voldoende bevestiging materiaall aan wezig is .

.bv cargo stokken (als ze nog zo heten) spanbanden .koord .ect .

ik neem aan dat ts zoals ik begrijp alles gebruikt had om het vast te zetten .

maarja dan krijg je het gelul weer ,had die maar voor moeten zorgen .

de chauffeur is altijdddd het haasje.

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het lijkt mij niet kunnen dat je werkgever nu alsnog geld inhoudt terwijl ze eerder hebben gezegd de boete voor hun rekening te nemen. Heb je ergens bewijsmateriaal dat zij de boete voor jou hebben betaald (mailtje, brief of iets dergelijks)? Als dit zo is dan hebben ze niet het recht zomaar geld in te houden van jouw salaris.

d

Sowieso mag een werkgever niet zomaar een bedrag inhouden van je salaris zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Als ze vinden dat je alsnog de boete had moeten betalen, dan moeten ze je daar netjes een brief voor sturen met het verzoek om het bedrag aan hen te voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
;) was ook niet persoonlijk bedoeld maar meer als een schreeuw om leden te krijgen, met die paar % die er lid zijn zullen we nooit iets winnen. Dusdoet dewerkgever waar hij zin in heeft.

dat doen ze nu ook en dat blijven ze doen omdat wij praters zijn en geen doeners wij kijk eens naar Frankrijk als die het er niet mee eens zijn staan de pompen leeg een is er geen eten meer in de winkels gr toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Dit was een boete van rond de 700 euroos,gekregen in Zwitserland.Was voor het niet goed zekeren van lading in een koeler. ( adr leeggoed). Had het zo goed als het kon vastgezet met stangen. Had er blijkbaar niet genoeg. .

Had je dit probleem ook op voorhand gemeld bij jouw werkgever?

Krijg jij zonder problemen stuwmaterialen mee, of wordt jouw dat ontzegd?

Had jij de instructie om de lading goed te stuwen, maar vond je het wel prima zo?

Vragen vragen vragen........uit jouw verhaal kan ik niet opmaken wiens oorzaak deze overtreding is.

En dus kan ik ook niet weten wie in deze schuldig is!

Mijn ervaring is inmiddels dat je je eigen zoveel mogelijk moet indekken.

Mijn werkgever schuift ook zoveel mogelijk verantwoording in mijn schoenen, dus daar probeer ik mij ook naar te gedragen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ben ik het op zich helemaal mee eens,maar als ze hier op het forum zitten en ook meediscusieren vind ik dat je dit ook mag vragen(mijn idee)

Ja hoor, als je maar vindt dat mijn FNV Bondgenoten lidmaatschap niet automatisch betekent dat ik verplicht wordt tot antwoorden. Ik vind de stelling van Scania wel redelijk goed in dezen. Ik wil ook wel eens zeggen wat ik zelf vind...:ja: of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit was een boete van rond de 700 euroos,gekregen in Zwitserland.Was voor het niet goed zekeren van lading in een koeler. ( adr leeggoed). Had het zo goed als het kon vastgezet met stangen. Had er blijkbaar niet genoeg. Bekeuring heb ik toen zelf betaald en later die week teruggekregen van mijn werkgever. Nu,na drie mnd,wordt het alsnog van mijn loon afgehouden.

Heb jij nog vorderingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een boete mag NOOIT en te nimmer van het salaris worden afgetrokken, zonder toestemming van diegene, die de boete kreeg.

In dit geval heeft de werkgever zelfs de boete aan de chauffeur uitbetaald. Daarna weer terugvorderen is ten ene male onjuist.

Een "flits"bekeuring komt op naam van de werkgever binnen (auto staat op naam van werkgever). De werkgever mag dan nooit dat bedrag op het loon inhouden (iets, wat veel gedaan wordt en door bijna iedereen voor zoete koek wordt geslikt). Werkgever zal EERST moeten aantonen dat het moedwil of grote nalatigheid is wil hij de boete p de chauffeur terug kunnen vorderen.

Als de werkgever zonder je toestemming deze 700 euri van je salaris af trok, kun je stellen dat je te weinig salaris ontving en kun je dit bedrag als te weinig uitbetaalde salaris zeer eenvoudig opeisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een boete mag NOOIT en te nimmer van het salaris worden afgetrokken, zonder toestemming van diegene, die de boete kreeg.

In dit geval heeft de werkgever zelfs de boete aan de chauffeur uitbetaald. Daarna weer terugvorderen is ten ene male onjuist.

Een "flits"bekeuring komt op naam van de werkgever binnen (auto staat op naam van werkgever). De werkgever mag dan nooit dat bedrag op het loon inhouden (iets, wat veel gedaan wordt en door bijna iedereen voor zoete koek wordt geslikt). Werkgever zal EERST moeten aantonen dat het moedwil of grote nalatigheid is wil hij de boete p de chauffeur terug kunnen vorderen.

Als de werkgever zonder je toestemming deze 700 euri van je salaris af trok, kun je stellen dat je te weinig salaris ontving en kun je dit bedrag als te weinig uitbetaalde salaris zeer eenvoudig opeisen.

Geen speld tussen te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden