[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

trein/veerboot optie


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

heyyheyy

wat ik me nu afvroeg hoe werkt de trein/veerboot optie. ik hoef hem zelf niet te gebruiken maar was gewoon nieuwsgierig.

je zet hem met je pas erin op deze optie bij het pauze maken (zeg een uur) voor de boot.

en rijd daarna de boot op (rijden ?? moet je hem nu nogmaals op boot zetten?) staat daarna 7u ( op pauze) op de boot. en rijd (weer rijden?? ) er daar weer af en parkeert in de haven.nadat je een uur gestaan hebt (9u totaal) druk je hem van de bootoptie af? en ga je gewoon rijden?

je hebt nu 2x een aantal minuten gereden in je pauze? en 1u pauze + 7u pauze( dus je komt nog n uur tekort die je dan in de haven staat). hoe registreert je tacho dit nu? heb je dan wel je nacht rust gemaakt en accepteren ze dit overal (D,? B ? FR ? ).

gewoon even nieuwsgierig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heyyheyy

wat ik me nu afvroeg hoe werkt de trein/veerboot optie. ik hoef hem zelf niet te gebruiken maar was gewoon nieuwsgierig.

je zet hem met je pas erin op deze optie bij het pauze maken (zeg een uur) voor de boot.

en rijd daarna de boot op (rijden ?? moet je hem nu nogmaals op boot zetten?) staat daarna 7u ( op pauze) op de boot. en rijd (weer rijden?? ) er daar weer af en parkeert in de haven.nadat je een uur gestaan hebt (9u totaal) druk je hem van de bootoptie af? en ga je gewoon rijden?

je hebt nu 2x een aantal minuten gereden in je pauze? en 1u pauze + 7u pauze( dus je komt nog n uur tekort die je dan in de haven staat). hoe registreert je tacho dit nu? heb je dan wel je nacht rust gemaakt en accepteren ze dit overal (D,? B ? FR ? ).

gewoon even nieuwsgierig..

als je bijv op de boot staat te wachten druk je hem in voordat je de boot op rijd. Als je daarna je rust er goed op hebt staan hoef je hem niet in te drukken. heb je een kort overtocht en moet je daarna nog een keer rusten weer opnieuw indrukken en naar een parkeerplaats rijden. In het buitenland word dit gewoon geacepteerd. Maar waar veel de fout in maken is dat je 9uur niet mag onderbreken. Onderbreek je je rust moet je gelijk 11 maken. Vergeet niet de rijtijd van je rust af te trekken, dat vergeten een hoop chauffeurs nog wel eens;) . je mag je dacht ik 2 maal per 24u onderbreken. Wat ik altijd klote vind bij de boot Hoek v holland<--->harwich is dat je op tijd op de boot moet staan om je 9 uur te maken. Kom je bijv een uur binnen voordat hij gaat varen kun je net je 9uur er niet op zetten. En als je bijv 8uur en 30min er op hebt staan en je onderbreekt je rust moet je gelijk 11 uur maken en daar zijn ze in harwich nog al geil op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je bijv op de boot staat te wachten druk je hem in voordat je de boot op rijd. Als je daarna je rust er goed op hebt staan hoef je hem niet in te drukken. heb je een kort overtocht en moet je daarna nog een keer rusten weer opnieuw indrukken en naar een parkeerplaats rijden. In het buitenland word dit gewoon geacepteerd. Maar waar veel de fout in maken is dat je 9uur niet mag onderbreken. Onderbreek je je rust moet je gelijk 11 maken. Vergeet niet de rijtijd van je rust af te trekken, dat vergeten een hoop chauffeurs nog wel eens;) . je mag je dacht ik 2 maal per 24u onderbreken. Wat ik altijd klote vind bij de boot Hoek v holland<--->harwich is dat je op tijd op de boot moet staan om je 9 uur te maken. Kom je bijv een uur binnen voordat hij gaat varen kun je net je 9uur er niet op zetten. En als je bijv 8uur en 30min er op hebt staan en je onderbreekt je rust moet je gelijk 11 uur maken en daar zijn ze in harwich nog al geil op.

dus als ik het goed begrijp,

moet je zowiezo 9u aaneengesloten stilstaan op de boot,

1uur VOOR de boot dan op t knopje en dan nog 8uur varen telt niet als 9u nacht rust? dan moet je na t varen nog 3uur maken via t knopje?

tenzij je ineens 9u kunt maken p de boot, hoef je t hele knopje dus niet te gebruiken...

als je teovallig na 8u45 eraf moet (zoals jouw harwich) dan moet je niet nog n kwartier staan maar 3 en een kwartier..?

leuker kunne we t niet maken... wel lastiger!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus als ik het goed begrijp,

moet je zowiezo 9u aaneengesloten stilstaan op de boot,

1uur VOOR de boot dan op t knopje en dan nog 8uur varen telt niet als 9u nacht rust? dan moet je na t varen nog 3uur maken via t knopje?

tenzij je ineens 9u kunt maken p de boot, hoef je t hele knopje dus niet te gebruiken...

als je teovallig na 8u45 eraf moet (zoals jouw harwich) dan moet je niet nog n kwartier staan maar 3 en een kwartier..?

leuker kunne we t niet maken... wel lastiger!:D

ja het is af en toe niet helemaal te volgen:stom:. Zijn er al genoeg geweest die hadden wel 9 uur er opstaan maar onderbroken. Leuk dat een collega een keer gewoon opnieuw z'n rust kon gaan maken:zegtniets:. Het is idd of 9 aaneengesloten of 11 onderbroken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het staat ook duidelijk in de richtlijn dat de 2x mogelijke onderbrekingen ( van maximaal 30 min per keer ) alleen mogen plaatsvinden bij een normale dagelijkse rust en dus NIET bij een verkorte dagelijkse rust.

je kunt dus beter ( als het kan ) zo vroeg mogelijk bij de boot zijn en hem meteen op boot zetten, zodat je die tijd voordat je erop rijdt al te pakken hebt.

wat niet erg duidelijk omschreven staat en waar ik zelf nog wel mijn twijfels van uitleg over heb is of die twee verplaatsingen mogen plaatsvinden BINNEN de normale dagelijkse rust= dus 11 uur in totaal inclusief de verplaatsingen.

zoals ik het lees mag het allemaal samen vallen binnen de 11 uur.

dit is de tekst die ik bedoel

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Als ik bij de boot stil sta zet ik hem gewoon op rust, als ik de boot oprij en dan stilsta zet ik hem op boot.

En sta nooit langer dan 9 uur bij elkaar ( met de TT), nog nooit iemand over gevallen in Zweden niet en laatst in Zwitserland ook niet.

Ik zorg wel dat ik altijd mijn tickets bewaar om te laten zien dat ik daadwerkelijk een boot gehad heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het staat ook duidelijk in de richtlijn dat de 2x mogelijke onderbrekingen ( van maximaal 30 min per keer ) alleen mogen plaatsvinden bij een normale dagelijkse rust en dus NIET bij een verkorte dagelijkse rust.

je kunt dus beter ( als het kan ) zo vroeg mogelijk bij de boot zijn en hem meteen op boot zetten, zodat je die tijd voordat je erop rijdt al te pakken hebt.

wat niet erg duidelijk omschreven staat en waar ik zelf nog wel mijn twijfels van uitleg over heb is of die twee verplaatsingen mogen plaatsvinden BINNEN de normale dagelijkse rust= dus 11 uur in totaal inclusief de verplaatsingen.

zoals ik het lees mag het allemaal samen vallen binnen de 11 uur.

dit is de tekst die ik bedoel

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Ik denk dat je dat hier zo goed ziet,in de onderbreking mag je,extreem gesteld, zelfs nog een uur rijden dus bij twee onderbrekingen 2 uur(om bij een klant te komen b.v.)

Rijd je minder dan een uur,als je b.v met aanmelden bij boot of trein en ernaartoe rijden een half uur bezig bent zul je toch je 11 uur moeten volmaken,en word dit niet gezien als een verkorte rusttijd.

In een grijs verleden heb ik nogal wat Engeland werk gedaan en soms maakten we gebruik van een soortgelijke regeling:

In Zeebrugge of oostende de boot op,4,5 uur varen daarna in Dover eraf,met immigration en parkeren een half uur(als je mazzel had),ook toen mocht je onderbreken ,maar slechts een uur,en je moest dat uur compenseren,dus:

We mochten toen nog 8 uur maken.

Met deze regeling moest je: 8 uur totaal stilstaan + onderbreking 1 uur + compensatie 1 uur dus 10 uur stilstaan vanaf oprijden Zeebrugge/Oostende tot je weer vertrok uit Dover.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Zit dagelijks op de boot Harwich-Hoek v Holland. Je mag 2 onderbrekingen hebben met max van een uur.Dus als ik om half 7 in Harwich aankom, zet ik hem op boot, 7 uur rij ik er op, zet ik hem weer op boot, rij er af om 5 uur, kwartier naar de lier, laden=rust, en om 6 uur weer weg. Heb dus elke dag meer als 11 uur rust met 2 onderbrekingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden