Spring naar bijdragen

JTE Transport in Enschede doet overname!


Tukker

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik las op Transport Online dat de firma JTE Enschede Visschedijk uit De Lutte overneemt het zou gaan om 9 man inclusief een planner!

Transportnieuws - JTE Transport neemt transportbedrijf Visschedijk over

Ik plaats grote vraagtekens bij overnames door dit bedrijf...

(Even toegeven heb er zelf gewerkt en ben er om persoonlijke redenen vertrokken).

Maar in de wandelgangen hoor ik verhalen over terug schalen.

En het verloop in chauffeurs is eigenlijk best wel groot binnen het bedrijf!

Dat was toen al het ruime verloop, maar gaan de overnames dan over de rug van de chauffeurs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 101
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik weet alleen dat de jongens die er werken in de broek doen en hun moet niet open trekken tegenover een bond! Maar dat zal ook wel zijn redenen hebben! Mijn informatie wat ik heb en heb gekregen strekt helaas niet veel verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet alleen dat de jongens die er werken in de broek doen en hun moet niet open trekken tegenover een bond! Maar dat zal ook wel zijn redenen hebben! Mijn informatie wat ik heb en heb gekregen strekt helaas niet veel verder!

Heeft het bedrijf JTE nog toegevoegde waarde in Nederland.

Kan het gemist worden?

Zou het niet beter zijn als ook dit bedrijf verdwijnt en het werk naar een transportbedrijf gaat wat wél volgens CAO betaald en waar de chauffeurs wél lid zijn van een bond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Herman. Dat is hoe ik betaald krijgt-

Dan heb je idd minder voor overuren en weekenden, maar wel een hoger uurloon voor de normale uurtjes.

Plus er valt niet veel aan teschrappen. Plus je kan op een kladje je salaris uitrekenen.

Even een voorbeeldje. Nu heb je voor je 40uurtjes 10Euro, en voor een overuur 12Euro.

Zou je alles gelijk trekken, kom je rond de 11Euro per uur uit. Je basissalaris is dan beter.

Zomaar even ruw berekent he.

Zal de onkostenvergoeding er ook even bijzetten. Die is voor mij elke dag gelijk, en geld per 24uur, of voor het grootste dagdeel van een ''halve'' dag.

In NL gaat alles per dagdeel. Dat kan je zomaar niet even uitrekenen.

Terug on topic. Was JTE een paar jaar gelden niet failliet gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee Herman. Dat is hoe ik betaald krijgt-

Dan heb je idd minder voor overuren en weekenden, maar wel een hoger uurloon voor de normale uurtjes.

Plus er valt niet veel aan teschrappen. Plus je kan op een kladje je salaris uitrekenen.

Even een voorbeeldje. Nu heb je voor je 40uurtjes 10Euro, en voor een overuur 12Euro.

Zou je alles gelijk trekken, kom je rond de 11Euro per uur uit. Je basissalaris is dan beter.

Zomaar even ruw berekent he.

Zal de onkostenvergoeding er ook even bijzetten. Die is voor mij elke dag gelijk, en geld per 24uur, of voor het grootste dagdeel van een ''halve'' dag.

In NL gaat alles per dagdeel. Dat kan je zomaar niet even uitrekenen.

Terug on topic. Was JTE een paar jaar gelden niet failliet gegaan?

Oww?? Dit is een vorm van bruto minder verdienen Willem, geen weekend en overuren meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee Herman. Dat is hoe ik betaald krijgt-

Dan heb je idd minder voor overuren en weekenden, maar wel een hoger uurloon voor de normale uurtjes.

Plus er valt niet veel aan teschrappen. Plus je kan op een kladje je salaris uitrekenen.

Even een voorbeeldje. Nu heb je voor je 40uurtjes 10Euro, en voor een overuur 12Euro.

Zou je alles gelijk trekken, kom je rond de 11Euro per uur uit. Je basissalaris is dan beter.

Zomaar even ruw berekent he.

Zal de onkostenvergoeding er ook even bijzetten. Die is voor mij elke dag gelijk, en geld per 24uur, of voor het grootste dagdeel van een ''halve'' dag.

In NL gaat alles per dagdeel. Dat kan je zomaar niet even uitrekenen.

Terug on topic. Was JTE een paar jaar gelden niet failliet gegaan?

Het is maar hoe je betaald wilt krijgen kies jezelf voor! Degene die er voor zoiets kiest spoort in mijn ogen niet! Werkgevers moeten betalen volgens CAO klaar punt uit doen ze dat niet zijn ze het niet waard om een bedrijf te runnen! Maar dat is ook weer mijn mening! Ieder voor zich een eigen keus.

En op antwoord of JTE een paar jaar geleden failliet is geweest? Nee! Wel inkrimping betreft transport op DK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zo zien wil wel ja.

Nu kost je gemiddelt 25Euro brutto. Voor je 40 uurtjes zal dat ergens rond de 20Euro zijn, en voor de zondaguurtjes rond de 32Euro.

Ik noem zomaar wat he.

Ik rij met een koelkast. Er zal in de weekende gewerkt moeten worden, en er mag gewerkt worden. Geen last van rijverboden.

Leg daar naast de rijtijdenwet.

Dan kan ik op vrijdag wel beginnen, maar op donderdag ben ik gewoon uitgereden.

Omdat ik in het weekend rijd, word die vracht niet extra betaald.

Een Nederlandse werkgever zal aan een weekend rit minder overhouden, als bv mijn werkgever. Puur omdat jullie weekend uren brutto meer zijn.

Als jij je 40ste uurtje in de week aan het werk ben, heb je dan het gevoel voor ''weinig'' aan het werk tezijn, terwijl je aan je 41ste uurtje begint je met een dikke glimlach op je gezicht rond rijd?

Of misschien nog anders. Als je bv 4 weekende hebben gewerkt (weet wel in jou werk niet altijd mogelijk.) Denk je dan, zo nu heb ik brutto lekker veel verdient. (En gekost!!!!)

Of gaat het toch meer over wat je netto gestort krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar hoe je betaald wilt krijgen kies jezelf voor! Degene die er voor zoiets kiest spoort in mijn ogen niet! Werkgevers moeten betalen volgens CAO klaar punt uit doen ze dat niet zijn ze het niet waard om een bedrijf te runnen! Maar dat is ook weer mijn mening! Ieder voor zich een eigen keus.

En op antwoord of JTE een paar jaar geleden failliet is geweest? Nee! Wel inkrimping betreft transport op DK!

Tukker in woon en werk in het buitenland.

Herman doelt op oudere discursie's waarin ik zeg brutto goedkoper tezijn als een Nederlander, maar netto meer over tehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tukker in woon en werk in het buitenland.

Herman doelt op oudere discursie's waarin ik zeg brutto goedkoper tezijn als een Nederlander, maar netto meer over tehouden.

Nee Willem, jij beweert nog steeds dat wij in Nederland bruto goedkoper moeten worden en netto meer moeten gaan verdienen.

Hoe dat moet weet jij ook niet!

En dit heeft niets te maken met negatief reageren op jou postings, het is maar net wat je wilt lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het er af is zouden ze nu wel "normaal" betaald krijgen. Op de rode pen na!

En geloof me die rode pen was heel dik:mad:.

D5 was al heel lastig om te krijgen bij Jhonny.....alleen de vaste kern had het en dat waren er niet veel.....

Maar moet wel toegeven dat het werk op DK perfect was voor mij.

De auto's waren altijd TIPTOP.

Ik was dus tevreden met een iets minder loon, maar wel leuk werk en goede wagens.....weet dat het nu daar wel iets anders eraan toe gaat

In mijn tijd was het nog 8 om 8 wagens naar DK nu schijnt het 3 om 3 te wezen hoorde ik....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat het personeel niet voor hun eigen rechten durft uit te komen, kan ik begrijpen, die a sociale directeur J.Jacobs is een bullebak eerste klas en die hielelikkers daar op kantoor kruipen hem in zijn dikke reet.

Wat al eerder in dit topic is aangegeven, dit bedrijf heeft geen toegevoegde waarde, rijd charter voor charters.

Zal mij benieuwen hoe lang ze dit willen volhouden, ik noem het geen gestreep in de uren en een "bedrijfsnormering", maar gesteel van de chauffeurs.

Je zult maar zo dom zijn dit te accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat het personeel niet voor hun eigen rechten durft uit te komen, kan ik begrijpen, die a sociale directeur J.Jacobs is een bullebak eerste klas en die hielelikkers daar op kantoor kruipen hem in zijn dikke reet.

Wat al eerder in dit topic is aangegeven, dit bedrijf heeft geen toegevoegde waarde, rijd charter voor charters.

Zal mij benieuwen hoe lang ze dit willen volhouden, ik noem het geen gestreep in de uren en een "bedrijfsnormering", maar gesteel van de chauffeurs.

Je zult maar zo dom zijn dit te accepteren.

Ik praat NIKS goed, maar op een 1 of ander manier bestaat het nog steeds en is dit het 2de bedrijf wat die in een korte tijd overneemt, dus iets zal die wel goed dan....

Ik kroop niet bij hem in de reet, maar daarom werk ik erook niet meer:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt, als deze meneer zo slecht betaald en iedereen weet dat, waarom gaan er dan nog mensen aan het werk daar. Blijf lekker thuis zitten uit het raam kijken en wachten tot het beter word, hou aan het eind van de maand je hand op en ga daarna weer lekker zitten en stop met janken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik praat NIKS goed, maar op een 1 of ander manier bestaat het nog steeds en is dit het 2de bedrijf wat die in een korte tijd overneemt, dus iets zal die wel goed dan....

Ik kroop niet bij hem in de reet, maar daarom werk ik erook niet meer:kill:

Iets goed dan... Ja overnames doen over de rug van... Laat Jacobs zijn chauffeurs, die hij met pijn en moeite vast kan houden door, normaal betalen en dan eens over iets gaan nadenken als overnames van bedrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie van de 100% regeling bij de firma JTE is dat het eigenlijk een 91% regeling is.

Want om de RVI tevreden te houden en zogenaamd aan de CAO te voldoen krijgen de chauffeurs wel 130% uren op papier te staan, alleen worden er maar 70% van die uren zo uitbetaald. Zo kom je namelijk volgens JTE weer op 100% uit en doet hij op papier niks verkeerd.(want het gemiddelde van 70 en 130 is 100 volgens JTE, dit werkt inderdaad met normale getallen maar niet bij procenten).

Als je namelijk 70% van de 130%uren neemt dan krijg je dus maar 91% uitbetaald.

Voorbeeldje: je krijgt normaal €10/u

je overuren worden dus €10 x 130%= €13,--

als je dan 40 overuren in de maand hebt zou je dus 40 x €13,- = €520,- moeten krijgen

bij een 100% regeling zou je dan 40 x €10,- = €400,- betaald krijgen.

tot zover allemaal geen probleem als je er zelf mee instemt om aan een 100% regeling mee te doen.

Maar als je ff verder rekend met de JTE oplossing van 70% uitbetalen van de overuren dan kom je toch ff bedrogen uit..

70% van je 40 overuren komt overeen met 28 uren

28 x €13,- = €364,- ( dit is de eerder genoemde 91% van de eigenlijk te ontvangen € 400,-((100%))

Met andere woorden, wil je genaaid worden vergeet dan de sex maar ga bij JTE werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden