[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Diesel schoner dan benzine


steenhaas1

Recommended Posts

  • Forumlid
Ziet u hier nu een samenzwering van 'de geleerden'? (Wie dat ook mogen zijn?) Ik neem aan dat u de wetenschappers bedoelt van universiteiten en hogescholen? Maar dat zijn doorgaans de eersten, om toe te geven dat ze niet alles weten. Probleem is vaak dat de politiek aan de haal gaat met de onderzoeksresultaten van 'de wetenschap'.

Zelf ga ik uit van de goede trouw van de meeste wetenschappers.

Helaas moet je tegenwoordig toch echt OOK kijken naar WIE het onderzoek heeft betaald. Of het onderzoeksinstituut flink ondersteund met financiele middelen.

Er zijn weinig wetenschappers/onderzoekers die nog echt onafhankelijk zijn.

Zo zeggen veel Amerikaanse onderzoekers dat de mens geen enkele invloed heeft in het opwarmen van de Aarde ... andere hebben wel bewijzen voor Global Warming gevonden. Kijk je dan naar van wie die onderzoekers afhankelijk zijn ... dan zie je wel een patroon. Zo ook bij vele andere onderzoeken; zoals bijvoorbeeld onderzoeken over de effectiviteit van de griepvaccinatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Zure regen" was een aantal jaren geleden ook zo'n bevlieging. Daar horen we niets meer van. Ook die zielige, kale bomen in de bossen komen niet meer elke avond langs op televisie. Net zo abrupt als de hype kwam, is hij ook weer verdwenen.

Er zijn echter destijds wel maatregelen genomen zo hebben chemische fabrieken nu FILTERS ... en wordt de uitstoot van schadelijke stoffen dus beperkt.

Op dit moment is het met name het MINDER schadelijk maken als je het mij vraagt. Zo ook wat betreft de uitstoot van dieselmotoren. Jammer echter is dat het roetfilter nog wel de nog kleinere deeltjes vrijlaat ... en laten die nou juist dieper in je longen doordringen... JA, ook weer uit een onderzoek gebleken.

Dat uitstoot van schadelijke- en milieugevaarlijkse stoffen beperkt moet worden en teruggebracht moet worden naar nihil ... dat staat buiten kijf.

Kijk naar de wereld om je heen. Door menselijk toedoen = industrie is deze nu belast met schadelijke stoffen; zowel in de lucht, de bodem maar ook in ons grondwater.

Het level van Kwik in de zee is nog nooit zo hoog geweest als nu. Het is te hoog in onze Oceanen!!!!

Metingen over de gehele Oceaan dus! Wetenschappelijk moet nog BEWEZEN worden wat voor'n invloed dit heeft .... maar echt wetenschappelijk iets voor 100% = bewijzen is dus m.i. vrijwel onmogelijk. Dus blijft de conclusie uit en doen we of er niets aan de hand is.

Als je gaat kijken zie je echter wel de invloed; een van de zaken die de onderzoekers vonden was dat vissen niet meer helemaal volgroeid raakten = ze bleven kleiner dan gewoon het geval zou zijn bij die soort. Achtergebleven in de groei dus door die verontreiniging.

Sinds de industrie opkwam ... maar ook plastics uit olie is er zeer veel veranderd en niet ten goede wat het milieu betreft.

Plastics vind je overal in zee. Ook afgebroken in zeer kleine deeltjes zodat zelfs de kleinste dieren uit de voedselketen het binnenkrijgen (eten) .... in plastics zitten stoffen die heel veel op natuurlijke hormonen lijken. Boven aan de voedselketen staat dan de Rob en de IJsbeer. Volkeren (inuit) die deze dieren eten en daarvan afhankelijk zijn = daarvan is gebleken dat er voornamelijk alleen nog meisjes worden geboren, geen jongens meer. (of weinig)

Er zijn eskimo (inuit) gemeenschappen waar geen jongens meer worden geboren .... ! <geisoleerde volkeren dus waar weinig invloed & voedsel van buitenaf wordt ingevoerd,die dus nog echt van de jacht afhankelijk zijn>

En zo zijn er tal van zaken. Leg je die allemaal naast elkaar = dus de dingen die je echt kunt ZIEN ... dan weet je zeker dat er iets flink mis is.

Maar ... dan heb je dat nog niet Wetenschappelijk bewezen!!!

En bij Wetenschappelijk bewijs heb je natuurlijk afhankelijk van het onderzoek ook controle groepen nodig .... waar vind je nog een onaangestast stuk zee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Plastics vind je overal in zee. Ook afgebroken in zeer kleine deeltjes zodat zelfs de kleinste dieren uit de voedselketen het binnenkrijgen (eten) .... in plastics zitten stoffen die heel veel op natuurlijke hormonen lijken. Boven aan de voedselketen staat dan de Rob en de IJsbeer. Volkeren (inuit) die deze dieren eten en daarvan afhankelijk zijn = daarvan is gebleken dat er voornamelijk alleen nog meisjes worden geboren, geen jongens meer. QUOTE]

Hou mij er buiten dame... :D

hahaha ...ooit een hongerige Eskimo tegengekomen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoorde laatst een verhaal, ik weet niet of dit waar is maar ik moest er ineens aan denken. Het schijnt dat er al een motor is die op water zou kunnen lopen, dus gewoon dat spul uit de kraan. Echter kort nadat de beste man dit had uitgevonden, werd de man neergeschoten en zijn uitvindingen waren nergens meer te vinden...

Beste KEVINvB, dat was jaren geleden de motor van Wardenier uit Wolvega. Google maar eens op "wardenier wolvega"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn eskimo (inuit) gemeenschappen waar geen jongens meer worden geboren .... !
Nee, maar dat vrouwen-overschot klinkt me wel interessant in de oren!

Zou dit nou eindelijk de echte reden zijn, dat vriend Kalakuski naar het hoge noorden is geemigreerd:D?

Hij heeft het lang verborgen weten te houden, maar we zijn er nu eindelijk achterLOL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden