[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

temperatuur metertje slaat al een tilt


Gast trucker10

Recommended Posts

Op de Scania 4 serie durft het temperatuur metertje al eens op volle bak te gaan terwijl dit niet het geval is qua motortemperatuur . Ik ben vorig jaar met deze wagen beginnen te rijden wegens andere firma en de eerste keer dat ik dat zag , stopte ik als een gek op de pechstrook , deed de nodige controle en belde de baas > spring eens binnen bij die Scania garage . De techniekers hebben de wagen nagekeken en dachten aan een lekstroom in de kabelbundel , het euvel was een 3tal maand opgelost , toen zag ik het terug opduiken , bij het eerstkomende onderhoud toen deed ik terug de melding en terug hebben ze der naar gekeken > naar gekeken < :ja: want na een paar maand kwam het terug , ondertussen is het al een 6 tal geleden dat ik het aan de garage vermeld heb en af en toe ( 2 tot x keer per dag ) zie ik de meter full hot staan :eek: . Is er iemand die dit ook op de 4 serie voorgehad heeft en wat is de oplossing om het weg te houden ? post-15033-1394786969,8897_thumb.jpgZonder dat ik het voertuig moet van de hand doen :ja: .

post-15033-1394786969,371_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Andere temperatuur sensor proberen en anders eens een nieuwe of 2de hands klokkenwinkel en zien of daarmee het euvel verholpen is.
Kan ik op het bedrijf eens kijken naar die dat der staat om te slopen of de ref nummers hetzelfde zijn . Het eigenaardigste is dat telkens wanneer de garage er naar gekeken heeft het een 2 a 3 tal maand wegblijft . Ik heb ze al gevraagd wat ze doen , maar daar krijg ik geen antwoord op , tja dan los ik het op en hebben zij geen " werk " inkomsten aan mijn wagen . Bedankt bituum trapper :ok: .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de klap is een serieus gemeende tip. !

Bij het eerste nazicht was ik niet in onze vaste garage en deze technieker had het over een lekstroom in de kabelbundel . De klap op het dashbord kan misschien , daar tijdens het rijden het metertje in de normale stand terug komt . Ik rij nogal eens door putten op de Belgische wegen = een klap op het dashboard :ja: . Maar toch zou ik het willen oplossen zonder dat ik geweld moet gebruiken :angel: . Dus alle tips zijn nog steeds welkom .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als een klap op het dashboard werkt zou ik toch denken aan een stekkertje of printplaatje wat af en toe dienst weigert even een x je dashboard open maken en goed blazen met de lucht slang en daarna contactspray er op

Ik zelf heb het al een paar x gehad maar dat was met volle vracht in dikke klim bij terug komst ff bij de garage aan om goed tussen de radiatoren met hoge luchtdruk de panelen vrij te maken van stof en zand ( gaat in mijn geval om een DAF ) en het is weer klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als een klap op het dashboard werkt zou ik toch denken aan een stekkertje of printplaatje

Dan is het een eerste indicatie dat men in het dashboard moet zoeken.

Anders de temperatuurvoeler eruit en eventueel een nieuwe erin.

En anders veel succes. Dan is er ergens een draadbreuk, of een connector die vies of stoffig is, of ...?? ergens tussen de voeler en de meter en dan kunt u uw hart ophalen met zoeken ...

(Tenminste ..., als het niet veranderd is ten opzichte van de 3-serie waar ik ooit hetzelfde mee heb gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga in overleg met de baas , de voeler eens afkoppelen , zie ik dan nog een uitwijking dan kan ik gaan zoeken achter eventueel een vals contact , dat het metertje als doorgeef fungeert en hierdoor deze verkeerde indicatie toont . Het zal ook al te maken hebben met de staat van dienst 9 jaar en dit jaar zal ik hem op 1.000.000 km zetten , maar als chauffeur zou je moeten fier zijn en eens over de grenzen heen kijken

die mannen houden Peterbilts , Macks en Kenworths uit de 70's in orde als Working Trucks , hier is da export schroot !!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

LOLZijn heel veel oplossingen, maar ze werken allemaal maar tijdelijk.

Dit is een bekend euvel bij de Scania 4 serie, de oliedruk meter kan soms ook spontaan plat liggen.

Bij de R series is het de buitentemperatuurmeter die voor geen reet klopt, die zei laatst dat het 53 graden was terwijl het 's nachts koud buiten was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, er rijden massa's van die schandia 4 series rond....LOL
Oeps 10 jaar geleden reed ik met een DAF ( duwen anders fietsen ) rond en daar begaf ook de printplaat van de metertjes , waarschijnlijk hebben ze bij Scania teveel afgekeken i.p.v. hun eigen werkwijze aan te houden . Nadien ben ik met een nieuwe Volvo ( vernieuwde FM ) beginnen te rijden en de eerste dag kom deze al terug naar de garage in de eerste zes maand hebben ze der alle kinderziektes kunnen uithalen > de motortjes van de ruiten hebben ze zowel links als rechts kunnen vervangen , de immobiliser ( lezer rond het stuurslot ) hebben ze kunnen vervangen , de eerste rit was zeer bedroevend , wagen trok niet op was lam , de reactie van de garage deze zit nog wa stroef , tot ik daar aankwam en met +/- 10T lading de verantwoordelijke achter het stuur zetten en na 1 km belde hij al de hoofdtechnieker om de computer klaar te maken en aangesloten te gaan testrijden , heb zelf filmpjes gemaakt en opgestuurd naar de Belgische invoerder , bij het starten had ik kerstverlichting aan -uit op het dashboard door ook een massaprobleem zakte de spanning tot onder de 17 a 18 volt en viel de relais uit eens deze uitviel pakte hij een sluipstroom en hups terug de 26 a 27 volt van de alternator en tja hoor lichtje aan en uit . Bij elke wagen zal er al eens iets mislopen :ja: . Ik duik straks in de vrachtwagen en haal al eens een deel van het dashbord open en daarna is het poetsen , mijn bijrijders van afgelopen week hebben wat kruimels achtergelaten bij het eten in de slaapcabine of de papa heeft te wild gestuurd :zegtniets: .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden