[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vergunning Butter BVBA ingetrokken


Johannus

Recommended Posts

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

maar denken jullie dat die thuis zittend belgisch chauffeur daar nu weer aan de slag kan ,,ze vinden wel iets anders om goedkoop te rijden
Dat waarschijnlijk niet > vergunning ingetrokken , maar hier zijn ze dan wel goed bezig

Bovendien volgt verder onderzoek ivm de in het verleden betaalde lonen in functie van het toepassing van de Belgische CAO uurlonen ook voor de buitenlandse chauffeurs, en vordering van eventuele achterstallige RSZ bijdragen.

Op deze manier zal het ook gedaan zijn met onder de prijs te rijden en komt er geld in de staatskas .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trucker10, als er geld in de staatskas komt, dan is dat 1 malig.

Vanaf volgend jaar zal de Poolse staatskas dat geld kunnen zien.

En zelfs al zou er meer loon betaald moeten worden, dan zullen de Poolse collega's je dankbaar zijn.

Maar ik geloof nooit dat er een Belg of Nederlander meer van aan het werk komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trucker10, als er geld in de staatskas komt, dan is dat 1 malig.

Vanaf volgend jaar zal de Poolse staatskas dat geld kunnen zien.

En zelfs al zou er meer loon betaald moeten worden, dan zullen de Poolse collega's je dankbaar zijn.

.

Op deze manier worden hun transporten ook duurder en kan er terug geconcurreerd worden , want dan hebben deze bazen ( firma's ) ook hogere loonkosten . Van mij mag deze Oostblokker hetzelfde loon als zijn collega's uit het Westen verdienen :ja: kunnen ze onderweg ook iets meer spenderen aan eten of andere zaken komt ook deels de economie te goed .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je echt dat dat gebeurt?

Jij werkt nu voor jou salaris. Daar zal je tevreden mee zijn, al zou je ook graag meer krijgen.

Stel dat je vanaf volgende maand 500Euro meer krijgt. Ga je dat geld dan onderweg uitgeven, of blijf je net zo leven als nu en spaar je dat geld? Of geef het iig thuis uit.

Die mannen slepen heel wat eten mee van der thuisland. Of ze laten het meebrengen.

Met meer salaris gaan ze nog steeds niet in de frietkot, of bij Joost eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk je echt dat dat gebeurt?

Jij werkt nu voor jou salaris. Daar zal je tevreden mee zijn, al zou je ook graag meer krijgen.

Stel dat je vanaf volgende maand 500Euro meer krijgt. Ga je dat geld dan onderweg uitgeven, of blijf je net zo leven als nu en spaar je dat geld? Of geef het iig thuis uit.

Die mannen slepen heel wat eten mee van der thuisland. Of ze laten het meebrengen.

Met meer salaris gaan ze nog steeds niet in de frietkot, of bij Joost eten.

Ben bij Joost een aantal keren een Tsjech tegengekomen, de laatste reed bij Emons, voor 2000 euro.

Incidenteel bij een routier in Frankrijk een Roemeen, en toen ik bij Lamers reed, en dat is al een paar jaar geleden, wat Polen in Castets

De meesten zijn slimmer als wij; vermijden dure tenten. In Spanje zie je ze overal eten, in Portugal ook.

Niet waar wat je zegt dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze zullen best wel iets meer in een restaurant gaan eten, maar lang niet zoveel.

De Spanjolen en Portugezen zijn ook kisteters.

Weet niet hoelang je hier al niet mee geweest bent, maar over welke Spanjolen en Portugezen heb je het?

Of bedoel je auto's met die kentekens, zonder te weten wat voor nationaliteit de chauffeur heeft?

Rijdt vrijwel geen Spanjaard meer buitenland, hoor. Is daar nog wat erger dan hier.

En ik had het over IN Spanje...ooit IN Spanje een Spanjaard zien kisteten?

Trouwens, generaliseren gaat je goed af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel dat je vanaf volgende maand 500Euro meer krijgt. Ga je dat geld dan onderweg uitgeven, of blijf je net zo leven als nu en spaar je dat geld? .
Ik stop minimaal 1 keer per/dag langs een tent , bijna vaste stek is " Knuvelkes " langs de A2 richting Liège ( ik kom daar langs rond 8u45 a 9u45 pak ik mijn eerste 1/4 uur heb ik al +/- 2u30 rijtijd ) , de andere is den E19 Nivelles ( Nijvel ) richting Brussel , maar dat kan net zo goed in Tesenderlo , Blegny-Barchon , Heron, Spy zijn , 2 jaar geleden was dat elke rit dat ik naar Arlon fietste op den E411 in Wanlin en dan de IDS tankstop in Bastogne en daar was het een broodje gaan eten . Als ik morgen die 500€/maand meer heb zal ik wsl ietsjes meer onder de baan eten dan nu de boterhammetjes en de pot pindakaas in de draagtas te steken .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op deze manier worden hun transporten ook duurder en kan er terug geconcurreerd worden , want dan hebben deze bazen ( firma's ) ook hogere loonkosten . Van mij mag deze Oostblokker hetzelfde loon als zijn collega's uit het Westen verdienen :ja: kunnen ze onderweg ook iets meer spenderen aan eten of andere zaken komt ook deels de economie te goed .

Heb je wel eens aangedacht De eigen rijders Of zzper,s Zijn e rbij die rijden voor nog geen 15 Euro brutto per uur

Weten jullie ook Dat Butter ook werk uit besteed Hij schopt wat mensen de straat op

En laat een ander onder zijn naam het werk doen En wie lacht

Meer om je heen kijken Dan zie je wat er gaande is

Hier rijden Duitse bedrijven binnen land Een hele week lang

Ook Nederlandse bedrijven rijden in Duitsland ook een week lang

We mogen blij zijn dat er nog werk is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen blij zijn dat er nog werk is

Huub

Eeehhhhh Huub!

Even wakker worden. Er is haast geen werk meer.

En wat er nog wel is, dat neemt zienderogen af!

Wel even bij de tijd blijven ja!:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is hier en daar nog werk genoeg

Het nadeel is Niet meer voor de dure chauffeur

Vraag maar is het zelfde als een Oostblok chauffeur

Dan heb je werk genoeg

Dat is hier en daar al gaande

Daarbij de meeste chauffeurs willen geen 3 weken van huis af

Jij moet het zo zien Het vee moet iedere dag eten Dus ook transport

Produckten Landbouw wat van het land af moet En naar de fabrieken toe

Dat is de Basis waar we weer naar toe moeten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eeehhhhh Huub!

Even wakker worden. Er is haast geen werk meer.

En wat er nog wel is, dat neemt zienderogen af!

Wel even bij de tijd blijven ja!:o

Hoe bedoel je dat?

In er haast geen werk meer in de zin van het werk neemt af, of is er haast geen werk meer voor de Nederlander?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat?

In er haast geen werk meer in de zin van het werk neemt af, of is er haast geen werk meer voor de Nederlander?

Het laatste inderdaad.

En nu niet met verhaaltjes komen dat men niet in Finland wilt werken.

Ik heb het over hier en nu!:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel eens aangedacht De eigen rijders Of zzper,s Zijn e rbij die rijden voor nog geen 15 Euro brutto per uur

Huub

Heb je der dan al bij stilgestaan dat deze mensen malafide praktijken doen :( Dat het net deze zijn die de handel de verkeerde kant laten opdraaien . Dat ze rijden voor een degelijk loon en km vergoeding binnen 2 jaar zijn ze krom gewerkt en wat hebben ze verdiend ? slechte gezondheid en nog geen rooie cent op de rekening .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het werk neemt af en ook voor volgend jaar ziet het er niet geweldig uit.

Natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn en sommige bedrijven , sectoren , regio,s e/o landen zullen een plusje hebben maar totaal gezien is het minder dan dat het was , niet alleen bij transport per vrachtwagen , ook rail , lucht en zee kampen met dit probleem.

Winst van een bedrijf kan je niet afzien of je ze veel zier rijden , wat er (netto) overblijft aan het eind van een boekjaar , daar draait het jaar na jaar om!!!!

Kan zo maar zijn dat als je bij een bedrijf regelmatig een aantal auto,s stil ziet staan bij dat bedrijf meer winst wordt gemaakt dan een bedrijf wat zijn auto,s volcontinu 7 dagen 24 uur per dag inzet.

Dat ben ik met jou eens

Hier waar ik woon stan twee trekkers stil Maar in de zomer rijden ze dag en nacht

Niks anders als Polen Venlo

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je der dan al bij stilgestaan dat deze mensen malafide praktijken doen :( Dat het net deze zijn die de handel de verkeerde kant laten opdraaien . Dat ze rijden voor een degelijk loon en km vergoeding binnen 2 jaar zijn ze krom gewerkt en wat hebben ze verdiend ? slechte gezondheid en nog geen rooie cent op de rekening .

Dat ben ik volkomen met jou eens

Maar ga jij hun dat maar is vertellen

Ze kijken alleen maar naar lasten en plichten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je der dan al bij stilgestaan dat deze mensen malafide praktijken doen :( Dat het net deze zijn die de handel de verkeerde kant laten opdraaien . Dat ze rijden voor een degelijk loon en km vergoeding binnen 2 jaar zijn ze krom gewerkt en wat hebben ze verdiend ? slechte gezondheid en nog geen rooie cent op de rekening .

Maar in de tussentijd hebben ze wel gerenomeerde bedrijven naar de haaien geholpen met hun "Onder de prijs" rijden. Dit is al eind jaren 70 begin jaren 80 begonnen met de zgn "Eigen Rijders"

Die zijn toedertijd begonnen, de gezonde bedrijfstak welke het vervoer was, te ondermijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat toch met dat 'onder de prijs'?

Wat is DE PRIJS dan? Er is namelijk niet zoiets als DE prijs.

Je doet het voor een prijs, of je doet het niet.

Of je nou ZZPer, werknemer, ondernemer ben.

Een chauffeur die bij ze moeder thuis woont, heeft/zal een andere prijs hebben als iemand die getrouwt is, hypotheek, en 4 kinderen heeft.

Is DE prijs dan degene die kinderen heeft, of is DE prijs van die vrijgezel die thuis woont?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden