[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

December 2012


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

December2012

Zoals sommigen al tussen de regels door gelezen hadden, was de decembermaand door mij bedoeld om de helft van m’n oude verlof en TVT op te maken. Daarnaast, als arm chauffeurtje,via een uitzendburo wat bij te beunen in de levensmiddelen. Dus de eerste maandag naar een grote jongen die supermarkten af rijdt met groente etc. voor ‘n gesprekje en ’n docktest. Helaas… ook tot onvrede van het uzb vraagt men 12 man aan en plaatst er vervolgens 3!

Maar vrijdags al telefoon van ’n ander uzb: die zochten ook mensen voor soortgelijk werk in de twee weken rond de kerst. Dinsdag daar heen om te praten en te rijden, en of de duvel er mee speelt hetzelfde verhaal. Hier plaatsen ze 10 van de 25 gevraagde mensen… Dus óf men is bang geweest om op de bek te gaan en heeft riant mensen besteld óf de handel was echt rustiger. Of, wat me hier al in het oor werd gefluisterd: men heeft zelf voldoende parttimers om de mooi gespreide piek van dit jaar op te vangen.

Maar goed, na twee weken vakantie komen er nog drie; maandagmiddag om 17.25 uur telefoon. Uitzendburo. “Kun jij vannacht een koppeltje Travemunde doen?” Nou… eh… liever niet eigenlijk…Stond om 7 uur naast m’n bed (er kon eens iemand bellen voor werk immers), en bovendien: wie betaalt die ca. 140 km woon/werk? “Eh… wij niet”. Maar verder geen probleem, lekker thuis geslapen die nacht. Uiteindelijk donderdag en vrijdag voor kerst bij een distributiebedrijf in Apeldoorn gereden en dat was het dan!

Mijn bedoeling was om eens iets totaal anders te gaan doen: om het vooroordeel te bevestigen of ontkrachten over dat werk, en om al doende zo hier en daar vast een visitekaartje af te geven voor in mindere tijden. Uiteindelijk werd het toch weer het werk dat ik al 20 jaar doe, en dat zet dan meteen het compliment van het uzb namens de klant weer wat op de juiste plaats. Al is zoiets wel goed voor je ego. :angel:

Dus nu ruim vier weken verder, ruim vijf kilo zwaarder, lui als ’n varken en twee dagen gewerkt. Wel eens leuk hoor, even bij ’n ander in de keuken kijken; die twee dagen werk compenseren dan weer de verreden tank benzine van de afgelopen tijd en ook ’n klein visitekaartje is afgegeven. Meer kan ik er niet van maken; het geeft wel een idee hoe blij je momenteel moet zijn met een baan. Alsmaar wachten op dat ene telefoontje, met vaak minder prettig nieuws ook nog, daar kan ik slecht tegen. Het geeft een beetje 'n idee wat al zoveel mensen moeten voelen in deze tijd:(

Maandag voor de kerst naar m’n eigen werkgever geweest, pakketje halen en even bijpraten natuurlijk. Zo terloops maar eens gevraagd wanneer er weer gewerkt kan/moet worden: “kom 2 januari maar eens koffie drinken en nieuwjaar wensen” Dus vóór donderdag gebeurt er nog steeds weinig !

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat zal er ongetwijfeld achter zitten Gé, en dan heb ik gewoon 'n baan en doe dit als 'hobby' om het zo eens te zeggen. Maar ben je echt werkzoekende, dan is dit de harde realiteit!

Wat me ook opviel in deze: het ene uzb biedt netjes D5 (én reiskosten omdat de opdrachtgever die luxe kent), terwijl het andere uzb mij bij uitzondering D4 biedt. Daar ben ik eens op doorgegaan, verbeeld me niets maar met 20 jaar ervaring nog geen D5 betalen? Hun verklaring is heel simpel: wanneer je werkloos raakt/bent, zakt je inkomen naar 70% van het laatst verdiende loon en dan kan iedereen voor zich uitrekenen hoeveel dat is. Vergeleken met dat bedrag is D2, de gebruikelijke instapschaal tegenwoordig, altijd beter...

Ik... eh...:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals sommigen al tussen de regels door gelezen hadden, was de decembermaand door mij bedoeld om de helft van m’n oude verlof en TVT op te maken.

Nee, had echt geen idee:angel::D

Opzich wel jammer dat je niet de kennismaking hebt kunnen maken die je wel voor ogen had. Als je ergens een paar rondjes supermarktdistributie had kunnen doen, had je daar wat aan kunnen ruiken. Die twee dagen die je hebt gereden, was dat met een bakwagen voor de paarse firma?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bijna Marnix, bijna... als je paars gaat ontleden krijg je geel en blauw.

Eerste dag met 'n 75 CF met city, de tweede dag met 'n R380 motorwagen met zo'n roeispaan naast de stoel:D

Maar dan rijdt zo'n schakel-luie handbak toch heel wat prettiger dan 'n opgeboorde 75-310 automaat zeg... De good-old Turbostar is er niets bij qua daveren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klopt Frank, al is het natuurlijk zo-wie-zo wel een nare tijd om werk te zoeken nu.

Maar inderdaad: werk is werk, en al loop je soms dertig keer tegen dezelfde dingen aan kun je daar beter maar éénendertig keer overheen stappen op dit moment. In deze tijd kun je redelijk normaal doorleven, mits je werk hebt. Kom je er naast te staan dan wordt het beduidend moeilijker. Zeer zeker als het eigen schuld (of keus) is...

Maar goed: de krant al gelezen (en daar moet je je niet teveel van aantrekken al die horror-verhalen tegenwoordig), we hebben het nieuwe jaar gehaald dus moeten we er met z'n allen maar weer voor gáán denk ik:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Yep ik doe ook mijn best voor mijn werkgever geld te verdienen.

Waren de tijden anders geweest had ik werk dichterbij gezocht...50 km per dag woonwerk op eigen kosten is gewoon zonde.

Poos terug mijn buurman gesproken die werkt bij die geel/blauwe (:D) distributeur.

Daar zou ik zelfs nog een kans maken zei hij, maar durf niet te wisselen...houden wat je hebt zeg ik (en ik heb ook gewoon een hele fijne goede werkgever nu)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Poos terug mijn buurman gesproken die werkt bij die geel/blauwe (:D) distributeur.

Die zijn wel van de adressen, veel bouwplaatsen ook

maar durf niet te wisselen...houden wat je hebt zeg ik (en ik heb ook gewoon een hele fijne goede werkgever nu)
Toch kan dat wel meevallen. Laatst eens zitten te loeren op internet bij zo'n juridisch loket. Als je maar minimaal 'n jaarcontract krijgt ('intentie tot lange termijn') en 26 weken en één dag hebt gewerkt is je recht op WW weer veilig gesteld. Dan is er nog zo'n regeltje (zou ik na moeten zoeken) waardoor ook je dienstjaren weer gaan gelden. Maar als je naar je zin zit zou ik daar zeker blijven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden