[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zijn alle chauffeurs even eerlijk?


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik ben dit topic niet gestart. Het is uit een ander topic gehaald. Ik heb de naam ook niet bedacht. Er word hier altijd maar afgegeven op werkgevers, het liefst met naam en toenaam. Dat er werknemers zijn die er een grote puinzooi van maken word gemakshalve maar even vergeten.

Sorry dat ik een ex werkgever ben dus die andere kant ook ken en ook knbaar wil maken. Ik ben niet roomser dan de paus, dat heb ik nooit gezegd. En dat ik mijn zondes wegwuif zoals jij dat zegt is de grootst mogelijke onzin. Ik neem voor elk woord wat ik hier geschreven heb mijnverantwoording.....

Sorry joh, hiermee ga je het niet redden :D

Weet niet wat je bedoelt met "hiermee ga je het niet redden" ?

Maar blijkbaar voel je je aangevallen terwijl dit niet mijn bedoeling is. Herinnerde je alleen aan een aantal quotes van jouzelf die haaks op het onderwerp staan.

Tja , en dat je beweerd dat je dit nooit gezegd hebt kan ik begrijpen, je kan tenslotte met zoveel postings niet alles onthouden.

Zelf geef je aan niet roomser dan de paus te zijn, waarom dan wel het verwijt naar anderen? Totaal zinloos deze discussie!

We kunnen ons beter druk maken over "hoe ons hachje te redden" in deze veranderende markt.

Sorry idd dat ik je de topicstarter noemde maar je gaat wel erg graag op dit onderwerp verder wat naar mijn mening een totaal zinloze discussie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 171
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast shompie

Zoals ik al zei, ik sta nog steeds achter ieder woord wat ik geschreven heb. En ik vergeet weinig en als ik tegenstrijdige dingen schrijf mag je mj op.opheldering vragen.

Verder maak ik mij niet al te druk om hoe het fout loopt. Ik red mezelf wel. (Komt weer de egoïst in mij omhoog)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
wat naar mijn mening een totaal zinloze discussie is.

Zinloos ? diegene die uurtjes bijschrijft of diesel steelt , zal inderdaad hier niet openlijk schrijven van ...... ja hoor ik doe het zo of zo .

Waarom is bij ons toegangs controle gekomen in de winkels waar we leveren ?

Omdat ik en ook andere chauffeurs bij mijn oude baas bestolen werden in onze rij- werkuren , wat deden we we zetten de tacho op rust terwijl we leverden en kort in de buurt van de winkel pakten we onze pauze en zette onze tacho op werken .

15 minuutjes werken terwijl hij op rust stond en nadien 25 minuutjes pauze terwijl hij op werken stond , voila we hadden al 10 minuutjes terug , we deden dat 2 tot 3 maal daags , want onze manager trok sowieso 1 uur pauze af van onze totaal tijd die dag , ook de verplaatsing van huis tot het centraal magazijn mochten we niet als werken opschrijven , hij pakte dat als vergoeding voor het naar huis rijden met de vrachtwagen .

Op deze manier leren ze je oneerlijk te zijn , ik zat 12 uur in of rond de vrachtwagen en werd er 10 betaald . Nu huidig ben ik vanaf huis tot huis betaald en hoef ik deze praktijken niet meer toe te passen .

Het voorbeeld van die chauffeur met zijn handen diep in zijn zakken kan ook en overeenkomst zijn tussen hem en zijn baas >>> jij doet internationale ritten ze hoeven je te lossen , jij hoeft dit niet te doen . Nu als je werken ziet en je wil werken help je als chauffeur een handje op deze manier geef je jouw visite kaartje af , kan altijd van pas komen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zinloos ? diegene die uurtjes bijschrijft of diesel steelt , zal inderdaad hier niet openlijk schrijven van ...... ja hoor ik doe het zo of zo .

Waarom is bij ons toegangs controle gekomen in de winkels waar we leveren ?

Omdat ik en ook andere chauffeurs bij mijn oude baas bestolen werden in onze rij- werkuren , wat deden we we zetten de tacho op rust terwijl we leverden en kort in de buurt van de winkel pakten we onze pauze en zette onze tacho op werken .

15 minuutjes werken terwijl hij op rust stond en nadien 25 minuutjes pauze terwijl hij op werken stond , voila we hadden al 10 minuutjes terug , we deden dat 2 tot 3 maal daags , want onze manager trok sowieso 1 uur pauze af van onze totaal tijd die dag , ook de verplaatsing van huis tot het centraal magazijn mochten we niet als werken opschrijven , hij pakte dat als vergoeding voor het naar huis rijden met de vrachtwagen .

Op deze manier leren ze je oneerlijk te zijn , ik zat 12 uur in of rond de vrachtwagen en werd er 10 betaald . Nu huidig ben ik vanaf huis tot huis betaald en hoef ik deze praktijken niet meer toe te passen .

Het voorbeeld van die chauffeur met zijn handen diep in zijn zakken kan ook en overeenkomst zijn tussen hem en zijn baas >>> jij doet internationale ritten ze hoeven je te lossen , jij hoeft dit niet te doen . Nu als je werken ziet en je wil werken help je als chauffeur een handje op deze manier geef je jouw visite kaartje af , kan altijd van pas komen .

Begrijp ik goed dat jij je reistijd naar en van het werk dus betaald wil hebben?

Wanneer een chauffeur bij ons de auto mee naar huis neemt, schrijft hij ook de reistijd niet op, ter compensatie. Omdat hij dan niet met z'n eigen auto hoeft te rijden. Zo raar vind ik dat niet. Hij krijgt tenslotte ook reiskostenvergoeding, terwijl hij die op dat moment niet 'verbruikt.'En wanneer jij twaalf uur diensttijd hebt, op een dag, heb je geen pauze? Ik vind het niet zo raar dat een baas pauze af trekt die in het het CAO-boekje staat.

Dus om dan maar iets terug te 'stelen' ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Begrijp ik goed dat jij je reistijd naar en van het werk dus betaald wil hebben?

Wanneer een chauffeur bij ons de auto mee naar huis neemt, schrijft hij ook de reistijd niet op, ter compensatie. Omdat hij dan niet met z'n eigen auto hoeft te rijden. Zo raar vind ik dat niet. Hij krijgt tenslotte ook reiskostenvergoeding

1. Wij kregen ook geen reiskostenvergoeding , want daarvoor hadden we de vrachtwagen ter beschikking .

2. De wettelijke rustpauze bedraagt 45 min bij normaal rijden max 9 uur , hoe dan ook er hing steeds 1 uur in mindering .

3. Toen het bedrijf nog in handen was van de oprichter werden we wel van huis tot huis min de pauze betaald , na de overname door een manager is dit gewijzigd , doch de facturatie naar de opdrachtgever vermelde nog steeds begin uur tacho tot eind uur tacho .

4. De baas waar ik nu voor rij en nog steeds voor dezelfde opdrachtgever betaald me vanaf instap tot uitstap min de pauzes die ik niet aan een filiaal ( winkel ) van de opdrachtgever pak .

5. Vorig jaar was er sprake van een bijdrage wegens het gebruik van de vrachtwagen ( voordelen in natura ) om ermee naar huis te rijden , daar ik mijn rit onderbreek en mijn huis op de as van laatste winkel maar het centraal magazijn of standplaats van baas ligt hebben we dit bij vadertje staat van de tafel geschoven .

v.b. morgen is mijn laatste winkel in Tienen , de baas woont in Wolvertem en het magazijn waar ik moet laden ligt in Sint-Niklaas , ik woon in Herent ( N26 ) , moet ik naar de baas zal dit via de ring van Brussel zijn > file extra kost voor opdrachtgever > deze ook niet tevreden .

Tienen naar Hoogkamerstraat 1, 9100 Sint-Niklaas - Google Maps

De andere rit die stopt in Gerpinnes heb ik wat extra kilometers en zou Wolvertem beter uitkomen .

Gerpinnes naar Hoogkamerstraat 1, 9100 Sint-Niklaas - Google Maps

In de vrachtwagen zit een track and trace en deze kan langs beide kanten gebruikt worden , verantwoording van het wel degelijk onderbreken van de rit ( krijg wel geen slaapvergoeding :stom: ) maar ook van het aantal rijuren ( totaal tijd )

Dat is nu net wat bijdraagt om eerlijk te worden tegenover elkaar zowel baas al loopjongen . I

k zou er bij mijn vorige werkgever geen probleem met gehad hebben , had hij ook die uren niet betaald gekregen , maar hij kreeg ze nog steeds van de opdrachtgever betaald en dat zag ik als zijnde dat hij ze bij ons pikte .

Was hij dan eerlijk met ons ? Ik weet wat ondernemen inhoud , maar niet op de manier van die manager , jullie zijn met 4 chauffeurs er zijn 20 werkdagen incl feestdagen eind van de maand moet ik 80 uur voor mij hebben , doe dat maar eens in een maand met 3 feestdagen en dan nog een chauffeur die ( ADV voor jullie ATV ) neemt , uren pikken bij de mensen die ervoor werkten > dat was pas eerlijk , vandaar dat je ook niet meer eerlijk bent tegenover hem .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn baas is ook niet eerlijk tegenover mij,

maar ik steel er nog geen papiertje.

Ik tank zelfs niet bij de Q8, om de schijn te vermijden dat ik daar tank voor de punten.

Je kan het dom vinden, maar het is mijn eer te na, en bovendien, als hij in de sloot zou springen

zou ik dat ook gewoon niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Chauffeurs zijn doorgaans niet slecht of oneerlijk. Ik heb vele goede en helaas ook wat verkeerde mensen aan boord gehad. Het is wel een feit dat chauffeurs doorgaans gewend zijn aan dikke salarissen en zich nauwelijks realiseren dat ze best goed betaald worden. € 2.000,00 netto is toch wel wat minimaal nodig blijkt te zijn om thuis alles lekker te laten draaien. Mijn dochter heeft jaren gestudeerd en heeft een HBO diploma. Zij krijgt € 1850,00 bruto! En...... is tevreden! Okay en toegegeven, voordat je als chauffeur de weg op mag, ben je tegenwoordig ook een vermogen kwijt aan opleidingen. Maar je kunt daar wel mee beginnen als je 16 jaar bent. Een HBO-er is minimaal 17 jaar als hij of zij begint aan een 4 jarige studie. In het meest gunstige geval gaat de HBO-er pas op 21 jarige leeftijd iets verdienen. En als dat nu gelijk een top salaris zou zijn, niet dus!

Ik realiseer me heel goed dat ik hiermee geen vrienden maak op het chauffeursforum. Begrijpelijk, maar ook wel een beetje kortzichtig bekeken. We klagen allemaal over de buitenlanders en hoe zij de markt kapot rijden. Maar kijken we wel eens in de spiegel? Waarom willen wij het werk doen wat wij 20 jaar geleden deden? Waarom zijn wij nu zo boos dat de Oosteuropeanen dat nu doen? Kunnen we niet eens eerlijk zijn? Het was namelijk 20 jaar geleden leuk om te doen. Er was nog onbetaalbare charme en avontuur. Dat is er gewoon niet meer. En heel direct, onze vakbonden hebben daar niets aan gedaan. Ja nu, nu het te laat is. Nu begrijpen ze opeens de ernst van de situatie.

De voormalige situatie komt gewoon niet meer terug! We moeten het doen met hetgeen haalbaar is. Werkgevers als werknemers. We kunnen onszelf uit de markt prijzen en volharden dat onze kwaliteit de aller hoogste is, of we moeten ons aanpassen aan de situatie die er helaas is. We zijn nu eenmaal niet groter als dat we ons voordoen. Soms is het nu eenmaal zo! E6? Het was leuk toen het nog kon. Laten we ons richten op D5 en niet zo zeuren. We hebben met zijn allen al genoeg kapot gezeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

En wat zijn de werktijden van een HBOer, hoeveel uur per dag werkt diegene, en hoeveel tijd in de week is een HBOer NIET bij zijn gezin?? Zomaar wat vragen hoor Kuzzee36???? Of is dat ook maar "ouwe jongens, krentebrood"???

Ik mompel iets van "appels met peren vergelijken" ........

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

En vergelijk maken van mensen die 180 uur de maand draaien en mensen die er 250 draaien en dan nog eens extra sanitaire kosten hebben of was en plas je overal gratis .

Nu ja het komt boven 2.000 € dat is zowat de maatstaf voor de niet westerse chauffeur en dan gaan met die banaan .

Uurtjes staan of draaien , hoe of waar maakt niet uit ik lease u en gebruik u waar en wanneer ik maar wil .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Ik vind gewoon dat je voor het werk wat een chauffeur doet veels te weinig betaald krijg zeker als je doordeweeks van huis af ben

Dat is zo veel als duidelijk. Gelet op de verantwoording die je als stuurvasthouder hebt...

En het asociale karakter van het werk, lange dagen dan wel niet thuis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waarom richten op d5 terwijl eigelijk e betaald zou moeten worden volgens de hooggeleerde heren van de bonden:stom:,ik vind gewoon dat je voor het werk wat een chauffeur doet veels te weinig betaald krijg zeker als je doordeweeks van huis af ben

Ik ben het daar volledig mee eens. Laat dát duidelijk zijn! Hoewel ik wel grote twijfels heb bij de waarde van die hoog geleerd zijnde heren van de bonden, maar dat terzijde.

Ik denk echter dat het veiliger is om ons nu even te richten op hetgeen wat haalbaar is dan op iets als de hoofdprijs. Dat is wat ik er mee bedoel. De markt staat momenteel gewoon niet of nauwelijks toe dat wij door kunnen blijven gaan met het vragen om de hoofdprijs (wat wellicht zelfs redelijk zou zijn). Het is gewoon de markt die dit bepaalt en niets of niemand anders. Net zoals bijvoorbeeld een huis, die in 2007 nog 2 ton waard was, nu ook maar 1,5 ton opbrengt. En dan kunnen we ook wel met zijn allen gaan roepen dat dat huis 2 ton waard moet zijn, als de markt het er niet voor betaalt, is die waarde nu eenmaal geen 2 ton. En dan nog zal de makelaar proberen om die verkoper van dat huis aan zich te binden, want daar leeft hij uiteindelijk van. En bij de vakbonden is dat niet anders.

Waarom gaan wij nu eigenlijk niet massaal naar de vakbonden toe om te eisen dat er weer E6 betaald gaat worden? Zij zijn toch uiteindelijk degenen die met hun praatjes, acties en weet ik wat al niet meer, hebben getracht om hogere salarissen er uit te slepen? Of was dat allemaal maar gewoon een loze worst om leden te winnen? Als die vakbondsmensen echt gebruik zouden maken van hun hooggeleerdheid, dan zouden ze ook kennis van de markt hebben en trachten om het op een andere wijze op te lossen.

Dus nee, ik ben geen tegenstander van E6. Helemaal niet zelfs! Ik heb alleen mijn twijfels bij de haalbaarheid daarvan op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de markt staat vragen van de hoofdprijs niet toe!!!!!

word binnenkort 50 en wat ik mij nog kan herinneren van heel vroeger toen mijn vader nog chauffeur was dat het ook geen vetpot was thuis,

dus in al die jaren niks verandert het geld komt niet bij ´jan met de pet´terecht.

en bij elk cao overleg is er wel weer een andere reden te bedenken waardoor wij´ achterblijven ´in salaris

de rijken worden rijker en de arme armer uitspraak die door de jaren heen telkens terugkomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ger, dan had jij ook door moete leren. Je wist wat je zou gaan verdienen als chauffeur.

Ik wist ook wat ik zou gaan verdienen. Mijn vader was ook chauffeur. Niet achteraf piepen omdat je vroeger een verkeerde keuze heb gemaakt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gemiddelde HBO-er moet behoorlijk wat meer leren en kunnen dan de gemiddelde chauffeur.

Is dus inderdaad geen vergelijk. Wat verdient een taxi chauffeur? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar deze mensen hebben wel de hypotheeklasten van 200.000 euro te betalen , die zijn namelijk niet in waarde gedaald.

Dus eigenlijk wil jij ze er dubbel laten opdraaien , EN hoge rentelasten EN lager salaris EN inlevering van uren En aan het einde der rit een restschuld als ze de hypotheek moeten aflossen als ze hun huis willen gaan verkopen.

Over de haalbaarheid van deze? , daar heb ik nu mijn twijfels bij.

Nee, natuurlijk wil ik dat niet! Waarom zou ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Verkeerde vak gekozen ? mijn zoon heeft ook HBO en verdiende met z'n 21e € 2800,- en auto van de zaak telefoon en internet van de zaak, nu (28) heeft hij ca € 3500,- nog steeds auto, internet en telefoon van de zaak, mocht hij het geluk treffen dat hij een hoger opgeleide vrouw treft (en dat heeft hij lerares wiskunde) dan hebben ze samen zomaar € 5500-6000 euro in de maand en dat met dezelfde 70 uur werk die de chauffeur in z'n eentje mag maken en daarvoor ca de helft betaald krijgt :bey:

en dan bestaat er nog een deel van uit "toelages" als onkosten vergoedingen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden