[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Werken voor Belgische transportfirma.


Gast Valkje

Vraag

Gast Valkje

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld geworden, maar zijn er soms collega`s die ervaring hebben met het werken voor een Belgische transportfirma ?

De does en do not zaken, waar ik op moet letten, etc..?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Je steekt er op een leuke manier de draak mee Pierre.

Maar slaat wel de spijker op de kop.

Ik denk dat Belgie, op Denemarken na, de grootste uitvlagger van Europa is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Was en scheer je een dag of 10 niet, trek wat overmaatse, oude of kapotte kleding aan die je 's nachts uit de kledingbol geroofd hebt, trap de hielen van je oude bordeelsluipers plat en vergeet ook vooral je fluo-vestje niet aan te trekken.

Leer snel een paar woordjes Roemeens of Bulgaars en doe of je verders niks verstaat en begrijpt. Baangarantie 200% !!... ;)

 

Je was nog trainingsbroek vergeten :rolleyes:

En ipv platgetrapte bordeelsluipers kun je ook een paar slippers nemen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld geworden, maar zijn er soms collega`s die ervaring hebben met het werken voor een Belgische transportfirma ?

De does en do not zaken, waar ik op moet letten, etc..?

 

Kom jongens....dit zijn geen antwoorden op vraag die de TS heeft gesteld.

Volgens mij is zijn vraag duidelijk, zijn er collega's die ervaring hebben met het werken voor een Belgische werkgever!!!

Begin dan niet over uitvlaggen en moe landers, maar als je hier wel ervaring mee hebt zeg dan gewoon wat je er van vindt en wat ie kan verwachten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Corydon,

 

 

Ben jij zo vroeg wakker of net als ik heel de nacht niet geslapen? Dan kan het misschien zijn dat jij je eigen vergist door de slaap.

Heeft Rob een verleden hier ? Ik ken deze man namelijk niet , wel een Rob uit Barendrecht maar dat zal hem denk ik niet zijn.

 

Met vriendelijke groet,

 

Edonista

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

ik zie deze trend in heel Frankrijk ook steeds meer voorkomen,er rijden de laatste maanden hier steeds meer Bulgaren en Roemenen over de wegen,

zodanig dat ook  de franse chaufeurs er over klagen in de routiers(maar ja in het zuiden klaagt men daar over de vele Spanjaarden en Portugezen in het cabotagevervoer.maar ik heb mij laten vertellen door die chauff. dat er op frans gekentekende vrachtwagens geen moe landers (mogen) rijden en er daar wel controle op is.maar of dit waar is heb ik niet kunnen staven.de enigste moelanders die ik meemaak met los.of lad. zitten inderdaad toch wel op ned./ belg. of een enkele keer duits gekentekende auto's

 

Jean

bewerkt door Knoalster
quote verwijderd (staat hier direct boven)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Pierre toen ik voor het eerst buitenland begon te rijden schreven we 1965 en ik rijd nog steeds dus echt niet onder de indruk van je opmerkingen. In Belgie zijn net zo goed goede bedrijven als in Nederland en net zoveel slechte.Het is zelfs zo dat er in Belgie nog meer kleinere bedrijven zijn dan hier waar je best goed kan werken en normaal verdienen. Een van de grote verschillen met Nederland is dat chauffeur zijn in Belgie juridisch geen beroep is, dus ook geen CAO maar onderhandelen met je werkgever. Dat moet sommigen hier trouwens als muziek in de oren klinken als ik het goed begrijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

Belgen hebben wel degelijk een cao.

Overigens verschillen de arbeidsvoorwaarden niet eens zo heel erg veel.

fuck stropdas, love werkschoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor ik vind ook dat we onze nieuwe EU beter kwijt dan rijk zijn, daar weet ik ook alles van, ik kom ze al jaren tegen in de trein naar UK. Waar vroeger Nederlanders en Belgen reden zijn ze nu op een hand te tellen verder zit het vol met Oostblokkers. Daarom ben ik ervan overtuigd dat jonge mensen totaal geen kans hebben op een fatsoenlijke toekomst in het transport als er geen drastische veranderingen komen en helaas zie ik dat niet gebeuren. De maatregelen die ik tot nu toe voorbij zie komen zijn hoogstens een lap op een houten been en het opleiden van jongeren levert alleen de rijschool wat op maar niet de jongere want echt perspectief is er helaas niet..

Jammer genoeg geld dat ook niet alleen voor het transport maar voor heel veel bedrijfstakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Pierre het is niet alleen Nederland en Belgie ook Frankrijk moet je niet wegstrepen, Callebout die voor de chauffeurs een heel goed bedrijf was besteed tegenwoordig ook alle transport uit behalve het binnenland waar ze als voorwaarde franse chauffeurs willen al de rest Oostblok wat de klok slaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Pierre heeft gelijk...

Sorry, wij Belgen willen geen Nederlandstalige chauffeurs! Enkel RO, BG en PL zijn welkom zodat we elke dag op de E313 en R1/2 gezellig in de file staan en samen kunnen kletsen hoe een oostblokker tijdens de spits alles versperd heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden