[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dieseldieven slaan toe


fratica

Recommended Posts

Ik ben benieuwd of er ook chauffeurs zijn die al bestolen zijn van hun volle tank met diesel. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en heeft de afgelopen 10 dagen dit tot 2x toe meegemaakt. 's Avonds parkeren met een volle tank op een overvolle parking en de volgende ochtend wakker worden met de dop van de tank zonder inhoud... Niets gehoord of gemerkt.

Hoe is het mogelijk vraagt hij zich af.

De eerste keer was vorige week donderdag 22 mei  in Frankrijk bij Port de Strassbourg, de Center Routiers. Bij het bellen van 112 duurde het even voordat er iemand aan de lijn kwam die ook een andere taal dan frans kon praten. Daarna vroeg de politie aan hem of hij zelf niet even kon langskomen om de papieren op te halen...

Vanochtend vroeg (zaterdag 30 mei) helaas dus de tweede keer. Ditmaal stond hij in Duitsland op A44 richting Kassel. Bij 112 konden ze daar wel engels verstaan en nu kwam de Polizei meteen polshoogte nemen. Ze deden dit overigens keurig, zoals hij van de duitsers gewend is. Hij is geen vriend van de duitsers maar hij respecteert ze omdat ze hun job serieus nemen. Zelfs na het verliezen van de oorlog zijn ze nog steeds het beste land van de wereld. 

Wat we duidelijk willen maken is dat dit bij iedereen kan gebeuren ook bij een Roemeen met een slowaaks contract. En voor de collega's: kijk uit voor de route die door het oosten van Duitsland gaat, het is er niet zoals in het westen. We hebben het hier dan over de route, niet over de mensen die daar wonen.

Graag reactie bij wie dit nog meer overkomen is en hoe bij jullie de ervaringen zijn.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Brandstofdiefstal is al heel oud alleen gebeurd dat nu veel vaker, ik denk omdat het nu zo duur is!

Toen de oost-Duitse grens nog potdicht zat kwam het wel eens voor dat een collega de bon toonde van gisteravond 730 liter te hebben getankt en wakker worden met de tank op reserve.....

Daar verzamelde ik toen de tijd wat gegevens van en speelde die door naar mijn toenmalige werkgever. (Selman Huissen, die toen goed was haha)

Die nam dat zeer serieus en in korte tijd werden alle doppen vervangen door doppen met een degelijk slot, geen goedkope shit die je met één klap of met een schroevendraaier kon forseren maar echt goed afsluitbaar.

Dat ging goed totdat er een melding kwam dat de aanzuigpunten van de tank werden afgesloopt en zo kon alsnog de tank leeggezogen worden en ook dat maakt bijna geen geluid.

Toen werd daar een stalen plaat overheen geplaatst en de techniek ging ook vooruit, er zijn doppen gevonden die min of meer fijn geknepen waren met een enorme tang, dan kom je tot de ontdekking dat daar geen slot tegen bestand is!

Vervolgens werd er een korf in de tank geplaatst, dop eraf en je kon er een slang in doen maar door die korf kwam die niet verder dan ca 5cm en zo bleef de schade beperkt.

Bleek nog niet genoeg wat dan was het met grof geweld een gat in de tank rammen en voilá alleen is dat wel meer risico omdat dat duidelijk zichtbaar is en enigszins wel lawaai maakt waardoor aandacht aangetrokken kon worden.

 

Later toen ik bij Moeijes werkte was er een collega die de wagen vlakbij huis parkeerde en dat deed hij bij het LandelijkVersCentrum van Albert Heijn in Nieuwegein en ook daar bleek dat de brandstof er niet veilig was.

Dan ging dat om kleinere hoeveel heden en daarom werd gedacht dat er stiekem een personenauto mee werd afgetankt maar toch,

Die man regelde een houten schot (dikke plaat multiplex) die breder was dan de tank zelf, deed de luchtveren omhoog, plaatste dat shot ervoor en deed de luchtveren weer omlaag waardoor de tank onbereikbaar was.

 

Dit probleem werd en wordt vooral veroorzaakt vanuit het voormalig oostblok en vooral omdat daar de vrachtprijzen bij lange na niet op orde zijn zoals we hier de brandstofclausule kennen, iets waar een Roemeen nog nooit van gehoord heeft!!

 

(dat hierboven geplaatste ding bedoel ik met korf) is geplaats toen ik met dit bericht bezig was

bewerkt door turboRoodkapje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

er zijn zelfs chauffeurs bedreigd met een mes af ander soort wapen om hun tankpas te laten gebruiken om een andere wagen (van de dieven) af te tanken!

dat gebeurde bij onbemande tankstations die amper verlicht waren waarvan de camera's onbruikbaar of geblindeerd waren

maar dat waren verreweg de goedkoopste pompstations waardoor die wel bezocht werden

en daarom nam ik wel eens mijn trouwe

 

 

vriend  post-3139-0-47248600-1396116369_thumb.jp

 

 

mee, dat deed werkelijk wonderen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of je hebt die foto van Internet geplukt of je geeft hier wel heel veel van je privacy prijs  ;)

 

aan bepaalde privacy hecht ik weinig waarde maar ik trek wel een grens en mensen die mij kennen of weten wie ben kunnen mij heel simpel vinden in het social-media

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Datzelfde flikken ze oa in parijs in de wijken waar al die allochtonen wonen ook....ze beginnen te schreeuwen als je bij verkeerslicht staat dat er achter iets mis is...jij gaat kijken en je hut wordt leeg geroofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook zon korf in tank zitten.

maar..dan nog.

daarom parkeer ik bijna nooit naast iemand.

ik zet hem meestal zo weg.dat er niemand naast

kan staan..

en (sorry voor her vooroordeel),never nooit naast

oostblok autos.

heb te vaak gezien..dat er slangen etc

in die zijvakken liggen.

zie een duitser/fransoos etc nog niet snel diesel

stelen...

nee...daar blijf ik ver bij uit de buurt

 

Dit is juist waar mijn man geparkeerd stond!! naast een duitser... dus nu jij weer... Volgende keer misschien wel de ogen open houden trouwens, de wereld is niet meer zoals hij was.

over duitse/franse gesproken die 'niets' doen, hij heeft eerder nochtans duitse vrachtwagenchauffeurs hun eigen lading zien stelen. Hij stond achter een vrachtwagen geparkeerd en er kwam een auto tussen beide, vervolgens kwam de chauffeur uit z'n cabine keek eerst goed in het rond en zag dat mijn man een ander kenteken had dus keek van ja het zal wel... vervolgens gingen de deuren open van de laadbak en werd er vanalles uitgeladen en in de auto geladen.

 

Dezer dagen is het juist de mensen uit west-europa die iemand kunnen aanwijzen zoals ze doen, de mensen uit het oosten. het is te triest voor woorden dat dit continu gebeurt. uiteindelijk kunnen ze zich ook verschuilen, het is te makkelijk om het op iemand anders te steken die voor de ander als slecht word gezien. Terwijl er goede en slechte mensen van overal komen in elke rand en stand van elk land in de hele wereld.

 

Waar het hier uiteindelijk om gaat is dat wat er momenteel op de weg gebeurt ronduit schandelijk is en het beinvloed alle weggebruikers, ongeacht je afkomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden