Spring naar bijdragen

In en Uitvoegen


Gast Valkje

Recommended Posts

  • Forumlid

In en uitvoegen, soms gaat het hoffelijk...en soms...????

ja en waarom word (ook door collega chauff.)de hele invoegstrook niet meer gebruikt zoals het aangeleerd is,ze pleuren hem er zomaar voor ipv eerst voldoende op snelheid te komen,meestal in het begin van de invoegstrook al.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat is het probleem ook: zo snel mogelijk weer de regels vergeten... en vooral het IK-gehalte van tegenwoordig viert hoogtij. 

Al heb ik zelf ook een hekel aan die weefvakken: vaak te kort en bedacht en aangelegd toen het nog veel minder druk was op de wegen. Aan de andere kant: op de A1 bij Voorthuizen waar de A30 er bij komt richting Amsterdam is dat weefvak laatst ongeveer met 'n kilometer verlengd en nog staan ze op de eerste 100 meter te mierenn**ken om er tussen te komen!

 

En ook met één Europa hebben we allemaal verschillende regeltjes helaas: het ging me zelf laatst ook bijna fout op de E19 voorbij St. Job. Was even gestopt omdat ik vond dat de koeler wat stil was (onnodig gelukkig) en dan moet je weer terug in de stroom. Een Fransoos was niet genegen om op te schuiven of in te houden maar wel om het gat dicht te rijden natuurlijk; dan maar door op de vluchtstrook wat hier te lande gebruikelijk is. Alleen heeft men daar in alle Belgische wijsheid besloten om een paal te plaatsen op het eind van de invoegstrook... Mijn geluk was de beleefdheid en oplettendheid van de volgende chauffeur anders was minimaal de trekker onderaan wat kaal geweest en mijn imago zwaar beschadigd...   

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Die paaltjes aan het eind (en langs de in en uitvoegstrook) bij parkeerplaatsen heeft U te danken aan de collega's die hier een extra parkeerplek denken te vinden. Dit nieuwe fenomeen komt dan weer voort uit de nalatigheid van de overheid om het aantal parkeerplaatsen voor trucks uit te breiden aan de behoefte

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig ben ik niet iemand die altijd rondloopt met de vraag...Wat als.

 

Beide spiegels nog heel, wel even weer weten waar je hart zit, want had dus wel die tweede vrachtwagen vanaf het tankstation zien wegrijden, maar wist niet dat er nog eentje voor hem was weggereden.

Ik wilde al naar links gaan, maar daar zat die collega al die voor Van Happen op de rem moest.

En dan gaat het toch erg snel als je er dan met een vaartje van 70 voorbij rijd.

Achteraf was het misschien ook zelf een beetje mijn eigen schuld, ik had ook wat meer afstand kunnen houden na het invoegen.

Maar ja, je voegt in en gaat vanzelf mee met de rest van het overige verkeer.

Daar er ook dus een collega achter me reed.

Denk dat die ook wel zoiets had...ok.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dagelijkse kost op de a 67 .... wees voorbereid er zitten best veel erg korte in en uit voegstroken op die weg ......en veel buitenlanders die de situatie niet kennen.Ik denk ook mede daarom een van de meest genoemde weg wb ongevallen.....

 

groeten martje

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Stond nou in dit filmpje ook een paaltje zo bij de invoeger dat je niet even doorkan op de vluchtstrook dan? Kan het niet goed zien.

Wat een eikels om dat te bedenken dan  :eek:

Veeg liever dat spul wat kampeert op de vluchtstrook daar weg in plaats van dat soort levensgevaarlijke oplossingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zat gisteren klem vanaf de A50 op de A12, op de linkerbaan door de bocht, rechterbaan ging net 70, ik met 90. Krijgt een luxe wagen voor mij het benauwd in de flauwe bocht en rijden we ineens amper 80. Zo bleef ik min of meer naast de truck op de rechterbaan. Maar ieder kent dat staartstuk wel de linkerbaan wordt geweeft met de A12 .. en daar reed net ook personen wagen met en geen haast en geen bril op. De linker baan van de A12 was volledig vrij en er kwam 123 ook niks aan. Tja dan heb je even kort besef dat je letterlijk klem rijd tussen de personen wagen en de truck naast je. Gelukkig koos de personen wagen op het laatste moment toch de linkerbaan, want ik stond op het punt in de ankers te vliegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gelukkig koos de personen wagen op het laatste moment toch de linkerbaan, want ik stond op het punt in de ankers te vliegen... 

 

 

 

nooit gehoord van anticiperen in het verkeer?   je rijd er per slot van rekening niet alleen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zat gisteren klem vanaf de A50 op de A12, op de linkerbaan door de bocht, rechterbaan ging net 70, ik met 90. Krijgt een luxe wagen voor mij het benauwd in de flauwe bocht en rijden we ineens amper 80. Zo bleef ik min of meer naast de truck op de rechterbaan. Maar ieder kent dat staartstuk wel de linkerbaan wordt geweeft met de A12 .. en daar reed net ook personen wagen met en geen haast en geen bril op. De linker baan van de A12 was volledig vrij en er kwam 123 ook niks aan. Tja dan heb je even kort besef dat je letterlijk klem rijd tussen de personen wagen en de truck naast je. Gelukkig koos de personen wagen op het laatste moment toch de linkerbaan, want ik stond op het punt in de ankers te vliegen...

Eventjes er achter blijven en dan op de A12 inhalen was geen optie? Ik rij daar ook 2a3 keer per week en de meesten wachten daar gewoon even. Die 300 meter dat je er achter blijft is toch geen ramp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lastig op zo'n kort weefstrook, Heb je maar kort de tijd, er was ook niks aan de hand als de personen wagen gewoon gas erop had gehouden, dan had ik ruimschoots voor mijn collega kunnen invoegen

Je zou ook op tijd naar de rechterbaan kunnen gaan, je weet dat de 2e baan ophoud,
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden