[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

waarom is dit er niet


knoet

Vraag

  • Forumlid

wij als bestuurslid van een(groot) logistiek bedrijf worden op alles gecontroleerd door de verschillende instanties, en wee de gebeente als je een fout maakt of 5 minuten te kort eet ,kost je gelijk een boel geld, maar WAAROM gvd is er geen instantie die bedrijven controleert op het naleven van het cao, en niet aankomen met ,en de bond dan, die doen dit alleen bij grote bedrijven?? en dan nog, en vul maar in want daar is genoeg te halen en vooral publiciteit, maar werk je bij een wat kleiner bedrijf kun je beter, om in hun woorden te spreken eieren voor je geld kiezen 

de bond doet dit wel dmv hun juridische afdeling, krijg je de mededeling van de firma, we kunnen niet meer door 1 deur, je rijd hier nooit meer, krijg je een ontslag vergoeding van 1/3 maandsalaris per jaar dus 800 euro x x aantal jaren en je staat op straat, en niet aankomen met ik vind wel wat anders, zo denken er een paar duizend chauffeurs ook die op een nul uren contract voor 2 jaar staan ook,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik kan uit uw reactie maar één ding concluderen "U bent een Frankrijk" liefhebber, dat is uw goed recht en ik namelijk niet alhoewel ik zelf Franse voorouders heb, heb ik alsnog een bloedhekel aan de Franse politie die je voor de lulligste zaken proberen om geld uit je zak te kloppen, als ze niks kunnen vinden wat rij en rusttijden aangaat, ze vinden altijd wel wat, sommige denken dat je een rijdende "Flappentap" bent.

Er zit trouwens wel een verschil in mentaliteit heb ik al die jaren wel opgemerkt toen ik nog regelmatig door het Franse land heen reed en dat is of je met een Noorderling of met een Zuiderling te maken hebt, de laatste zijn wat toegeeflijker is mijn mening.

Maar ik zal het wel weer fout hebben, betweters heb je namelijk overal, ja ook hier dus, maar het is een vrij land dus U mag ervan vinden wat U het beste lijkt, gelukkig hebben we allemaal een andere mening.

Ik zal mijn familie daar er nog eens over onderhouden hoe de verstandhoudingen liggen met de bevolking en lieden die niet oorspronkelijk uit Frankrijk komen, je schrikt behoorlijk als je dat hoort, over discriminatie gesproken!!!

 

Grt. Henry

  

 

 

Dan zal ik mijn gezicht wel mee hebben denk ik, :D

Ik heb jaren daar mijn werk gedaan,waaronder regelmatig met ADR goederen, en ben reeds vele malen gecontroleerd,maar heb nog nooit een onterechte bekeuring gehad.

let op wat ik zeg: onterecht,natuurlijk heb ik ook wel eens betaald,maar dan wist ik tevoren dat t niet in orde was en nam bewust t risico.

 

De Franse politie voert,onder druk van de EU een zero tolerance beleid,tot voor enige jaren was het aantal verkeersslachtoffers daar t hoogste van de EU,en dat probeert men  nu naar beneden bij te stellen,wat ze aardig lukt.

En daar hoort de controle op buitenlanders nu een maal bij ja,niet alleen alcohol of drugs,maar ook overbelading en de rij en rusturen.

Niet alleen t vrachtverkeer hoor maar ook luxe wagens zijn een dankbaar object voor de controleurs.

 

Overigens worden de franse chauffeurs zelf daar ook zeer streng op gecontroleerd,niet langs de weg,maar de heren controleurs komen op t bedrijf langs.

Wel eens een Fransman gezien die zich niet aan zijn uren houdt?? ik niet,ze zijn allemaal als de dood om een overtreding te maken.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

Wow... wat een reactie...

 

Heeft U een stigmatiserend probleem of zo?  zoek een goede psycholoog knulletje en hiermee discussie ten einde,

 

Nee hoor, Opa. Ik heb zelfs helemaal geen probleem. Het enige wat ik hier doe is waar een forum voor bedoeld is; ik wissel mijn mening en standpunten uit naar aanleiding van uw post.

 

 

U valt over die vijf minuten, ik niet, allang niet meer trouwens, man man is al ruim 15 jaar geleden, weet je wat ik zal de admin vragen om dat storende verhaaltje waar jij je zo druk over maakt weg te halen, dus Admin doe je best want er zijn hier lieden die zich hieraan storen en het is dat het vandaag 4 mei is anders had ik hier wel een andere zin geplaatst maar ik verlaag mij niet aan lieden waarvan hun achtergrond nogal dubieus is gezien het feit dat U zich hier nogal over opwind.

U leest ook niet goed, het was ook MIJN FOUT en ja daar heb ik dus een boete voor gekregen en weet je wat ik verhoog om U een plezier te doen die 900 Franc naar 9000 franc, is het zo beter Mijnheer?

 

Maar hoe kan ik nu de schuldige worden? U begint toch over die vijf minuten? En dat u uw fout erkent klopt, maar vervolgens neemt u alle moeite om deze af te zwakken door die Fransman in het militairachtige pakje erbij te halen.

 

De insinuatie dat mijn achtergrond nogal dubieus is zou ik graag met onderbouwing zien, dat is een behoorlijke aantijging. En ik wind me niet op, mijn eerste post was enkel en alleen bedoeld om aan te geven dat de bekeurende instantie weinig aan de regelgeving kan doen. En daarnaast te onderstrepen dat het uw eigen fout was.

 

Hier komt bij dat ik in mijn werkbare leven als beroepschauffeur nog NOOIT in een kroeg of sterker nog aan een stamtafel heb gezeten, neen ik hield mij daar van verre, als ik sterke verhalen wil horen dan kijk ik wel naar SBS 6 o.i.d.

 

Ik schreef ook, Stamtafel cq chauffeursforum... Mocht u het nog niet in de gaten hebben gehad, sommige topics hebben hier wel eens wat weg van een stamtafelgesprek....

 

Nog wat, U kent mij niet en ik laat mij dan ook hier niet betichten van onwaarheden, trouwens U komt mij bekend voor in U almachtige overtuiging dat U een liefhebber bent van de Franse overheid!!!

Kan alleen ff niet op de naam komen :D

 

Ik weet niet op wie u doelt... Verklaar u nader. En nogmaals, ik heb niets in het bijzonder tegen Frankrijk. Het ging mij puur en alleen om het feit dat u uw fout verdoezelde door de Fransman te denigreren, ik had dezelfde opmerking bij een Pool, Let, Belg of Brabander gemaakt.

 

En Knoet lees zelf nog eens je onsamenhangend stukje even terug en realiseer dat niet iedereen overal bij welk bedrijf dan ook de regels van zo'n bedrijf kent of hoe men daar met elkaar omgaat, wij zien graag hier enige juiste onderbouwing van jouw verhaal terug en wellicht snappen wij dan allemaal waar nu de "schoen" wringt.

 

Dit was een wijze raad, als u de zin iets verbouwd, kunt u er zelf wellicht ook nog wat mee.

  

Overgegaan in leesmodus voor onbepaalde tijd...............................ben in conclaaf met één van mijn Neven in Bordeaux, hij probeert Nederlands te leren, nou zal hem ff helpen, LOL

 

Misschien kan hij u Frans leren, zodat u één wordt met die man in dat militairachtige pakje... En dat hij u die vijf minuten vergeeft...

 

 

En als laatste nog een advies van een wijs man:

 

En zet die boosheid aan de kant, want boze mensen worden niet serieus genomen namelijk, wel redelijk blijven, die boosheid reageer je maar af tegen een boksbal in de sportschool o.i.d. nee niet je vrouw gebruiken als af-reageer obstakel zij is er juist ook om je te steunen vergeet dat niet, Uw dierbaren moet je te vriend houden ten alle tijden hoe moeilijk je het ook hebt.

bewerkt door Johannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik begon mijn verhaal dat er geen instantie is die werkgevers controleert op het naleven van gemaakte afspraken, wel heel veel instanties die ons controleert op gemaakte afspraken, dit was onduidelijk???

 ik haalde een voorbeeld aan van Frankrijk en gelijk een heel verhaal over Frankrijk, het gaat niet om Frankrijk alleen duitsland, en vergeet de belgen  niet, het gaat erom dat de instanties in Nederland tot op zekere hoogte schappelijk zijn , en de mannen hier begrijpen tot op zekere hoogte dat je met je rug tegen de muur staat en soms geen kant op kunt.

 en voor de gene wie schreef over het non tolerance belijd in frankrijk, 5 minuten over de rij cq rusttijd en de torenhoge bekeuringen dit bevordert echt de veiligheid niet, laat die klanten in frankrijk, duitsland,/// is bij een routier  controleren en de hh chauffeurs die wegrijden of ze alcohol gedronken hebben.

 ik begon mijn verhaal idd uit frustratie dat als er 15/ 20 uur per maand vergeten word uit te betalen, er eigennljik maar 1 optie,als je werk wilt houden, is gewoon je mond houden, anders word er wel een verstoorde arbeids verhouding gecreëerd, of iets dergelijks, en dan moet je nog maar zien of je het geld waar je aantoonbaar recht op hebt krijgt, maar goed, om elke week met een hoop onmacht en frustratie aan het werk te gaan is het dus ook niet, dus eerst is alles door een advocaat anex accountant  na laten kijken, en kijken of het zin heeft, want ik denk als het tot 5 jaar terug gaat, het om een boel geld gaat

ik weet zeker dat er mannen in het rond rijden die precies hetzelfde meemaken zoals ik , met hun kloten gisteren achter het stuur zaten om tot de ontdekking te komen dat de werkgeven gewoon je uurtjes betaald en niet de zondag uren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb al zo vaak aangegeven dat het niet klopt, werd en word niks mee gedaan, in het begin ging het om een paar uur per maand , allemaal kleine dingen  en  had ik het toen gedaan, crisistijd , had ik op straat gestaan en 55 was toen al oud, maar het gaat nu om ,de laatste maanden om wel erg veel uren en niet of te weinig betaalde vergoedingen, en ik irriteer me er steeds meer aan, gaat ten slot over een paar honderd euro per maand en ik vind dit veel geld, en als ik er voor ga, dan maar het hele traject

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 en voor de gene wie schreef over het non tolerance belijd in frankrijk, 5 minuten over de rij cq rusttijd en de torenhoge bekeuringen dit bevordert echt de veiligheid niet, laat die klanten in frankrijk, duitsland,/// is bij een routier  controleren en de hh chauffeurs die wegrijden of ze alcohol gedronken hebben.

 

 

 

Dat was ik.

 

Het gaat niet direct over wel of niet veilig,het gaat erom dat er een regel is: je moet een bepaalde tijd rust maken,als je dat niet doet ben je strafbaar,ergens moet men een grens stellen.

Als men morgen het maximaal aantal rijuren per dag naar 20 uur stelt maakt dat van jou ook geen moordenaar,maak je er 21 ben je werom strafbaar.

Zo ook met alcohol: je mag 0.5 promille hebben,ben je dan dronken?misschien ,misschien niet,maar "ergens"hebben ze een grens gesteld,en dat is 0,5 pro mille.

Zo ook met roken of open vuur op een raffinaderij of chemische plant,is t gevaarlijk? op een paar plaatsen zeer zeker,lang niet overal, en om het risico uit te sluiten is dit aan strikte regels gebonden.

 

En als je die regels overtreedt ben jij strafbaar en moet je niet de man die ervoor betaald word om jou te controleren de schuld geven.

Zeker niet als die regel willens en wetens overtreden is, 5 minuten eerder te gaan rijden is nergens voor nodig en daar is geen excuus voor.

T is mij ook wel eens overkomen hoor en ik vond t toen ook aardig stom van mezelf. 

 

Overigens,heb je wel eens gekeken in zo n Franse routier en heb je toen gezien wat de gemiddelde Fransman dan drinkt?

Niet in de avond als men toch te bed gaat,maar bij de weinigen die tussen de middag ook in de resto eten is de waterconsumptie gigantisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^  neem dit maar serieus, en dat geld voor iedereen in Nederland.

 

Ja je bent niet meer als een nummer, hij/zij die het verhaal van Ibo gelezen heeft kan dat weer bevestigen, iemand die door het vuur ging voor zijn werkgever.

 

 

Dit wil ik toch wel wat nuanceren Ger,ik heb in Ibo zijn verhalen ook gelezen dat hij van de firma veel medewerking gekregen had als er wat was met zijn kleindochter,of toen zijn vrouw overleedt.

 

We weten niet in welke context deze planner die woorden gesproken heeft,dus ik vind t wel erg kort door de bocht om op dit ene bericht de hele firma daar,en tegelijkertijd ook alle bedrijven in Nederland,daar op vast te pinnen.

 

Goeie bazen zijn er ook en die hangen we apart,ik weet t ja. :D

 

WE zullen t t.z.t. wel horen van m.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat er regels zijn ,moet ook, ze zijn er ter bescherming van de chauffeur, toen ik begon had je het stamblad met rijtijden lieg en kleurboekje en was je helemaal overgeleverd aan de grillen van de werkgever,  het is in mijn ogen een beetje te veel doorgeslagen naar de andere kant, nu veel te star, neem nu de maasvlakte, 1 plek waar je mag staan, en in mijn optiek is het daar nog niet te vreten ook, kan ook niet eten daar, niet met mijn nachtvergoeding, als je daar om een uur of negen aankomt is het vol , maar je mag nergens staan; en dan, of sàvonds op de duitse autobahn, om na achter nog ergens ruimte te vinden is ook een krime en kom je gewoon over je tijd heen, ben je ook overgeleverd aan de dienders,

maar goed deze frustratie mijnerzijds begon dat er bedrijven zijn die hun chauffeurs geen redellijke vergoeding geven en dat er geen instantie is die dit controleert, heeft mijns inziens ook te maken dat er nog NOOIT enige cohesie en saamhorigheid geweest is in het transport,

 zou dit er wel zijn dat je dit soort praktijken ook nog , maar ik denk in veel mindere maten, doen de havenwerkers veel beter, hebben wij weer last van maar toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Volgens mij controleren de bonden wel degelijk of U voldoende verteergeld krijgt. Echter U moet dit wel zelf aan de bonden melden inclusief bewijslast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

klopt dit doen de bonden ook , maar alleen als de chauffeur in kwestie de kastanjes voor iedereen uit het vuur haalt, en toen WAS je een aardige`` collega``natuurlijk heb ik dit wel eens aangekaart bij de hh chauffeurs, maar goed ,lost niks op

natuurlijk zijn er goede bedrijven, ik wil ze zeer zeker niet allemaal over 1 kam scheren, en hulde aan de eigenaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden