[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wat vind jij van de verlichting op aanh/trailers.


road train

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Mijn werkgever heeft een aantal Ekeri trailers met achterop 13 achterlichten en 8 knipperlichten dacht ik uit me hoofd. Met bolletjes vind ik het wel mooi maar er rijd er ook eentje met led en dan is het net of ie de hele tijd zit te remmen zo fel. Met bolletje zeg ik ja maar led is wat mij betreft ook overdreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Vincent van Asten

Als het maar functioneel is    :wijn:

 

bij mij zit alles wat erop moet zitten zit er op, en als het kapot is maak ik het :D

ik wil alleen extra achteruitrij verlichting op de aanhanger. (zit al op de motorwagen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ja sommige zijn net rijdende kermisattracties hoe meer hoe beter, maar ook hier wordt al jarenlang door de weg politie opgelet, teveel onnodige verlichting kan je ter plekke eraf halen, ik zou zeggen laat het gewoon origineel krijg je ook geen problemen onderweg en hier komt nog bij, zoals ik eens van een "chauffeur" heb mogen vernemen met ontzettend veel lampen op die combinatie, dat hij zich doodergert als er één lampje stuk was en dan had hij er zo de pest in dat hij moest en zou dat lampje vernieuwen, kortom het zat hem behoorlijk dwars want de "lijn" werd onderbroken vertelde hij mij, ja het zal wel ik heb er geen last van, toen niet en nu nog niet, als alles het doet vind ik het al prima.

Hier wat voorbeelden, de eerste is eigenlijk overdreven met zo'n rij aan rode lampen, je zal er maar achter rijden in het donker.

De andere zijn mijns inziens vrij neutraal en standaard, dit soort verlichting hadden en hebben ze nog op de trailers zitten, niks mis mee.

Grt. Henry

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weinig afgunst Robbie

Ik had er genoeg teringzooi op zitten ,en ik kocht het gewoon zelf , want ik vond het ook mooi

had alleen maar de goed keuring nodig van het baassie .

en de monteur maar die hielp ik ook wel in de garage als het nodig was , kon gelukkig zelf aardig uit de voeten

en de sleutelaar wist ook dat ik er geen troep van maakte (sluiting of zo) en dat hij het dan weer in orde moest maken

En als er 1 voorbij komt met led verlichting , ga je toch niet in die lampen zitten staren , en dan zeggen dat je er door verblindt wordt

als het mistig of regenachtig met weinig zicht zie hem te minste vroeg genoeg

 

Henry in de tijd dat ik nog reed nooit een bekeuring of waarschuwing gehad

en alles stond op schakelaars

als we afgelost werden ging alles op nul

dus de aflos chauffeur werd niet opgezadeld met een teveel aan verlichting

trouwens die verstralers op dak mag je ook niet voeren , de maxium hoogte daar van in 1.4 mtr 

zo zijn er heel veel die dat wel voeren

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik snap niet waarom men er zich zo druk over maakt??

 

kan er niet beter te veel als te weinig verlichting op zitten???

 

je zit er te dicht op.....als je er last van krijgt ! 

 

voor een goede vriend kwam het te laat, die overbodige luxe, zoals jullie dat vinden......

 

toen mocht niet eens contour verlichting hebben.....

 

omdat er een vriendelijke chauffeur zijn voertuig dwars op de weg had staan voor de poort....om hem open te maken

 

mijn vriend reed toendertijd op de motor, en zag op het laatste moment dat er een vrachtwagen stond,

 

was er toen die verlichting er maar,  dan was het nu allemaal anders geweest.

 

en je kunt zeggen wat je wil.......iedereen is anders...

 

als ik zie hoe ze tegenwoordig zo kort achter elkaar rijden........dan snap ik wel....waarom ze gaan klagen ,

 

over te veel licht LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

...

Ik had er genoeg teringzooi op zitten ,en ik kocht het gewoon zelf , want ik vond het ook mooi

 

Maar....uh......

Hoor jij niet voorin het spul te zitten en te sturen ofzo :confused:

En hoe kun jij het zien (en dus mooi vinden) indien je het niet KUNT zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Valkje

Aan ledverlichting moet men gewoon wennen.

Dat geld hetzelfde als toen de Xenon verlichting zijn intrede deed.

En elke chauffeur moet zelf weten wat hij of zij er allemaal opschroeft.

Wat ik mooi vind hoeft een andere nog niet mooi te vinden en dat geld andersom uiteraard ook zo.

En als er iemand voor me rijd met extra verlichting erop heb ik daar geen moeite mee.

Die extra verlichting kwam je ook al tegen voor 20 jaar terug, dus voor mij nu niet echt iets nieuws.

Alleen de kwaliteit verlichting word steeds beter.

En ik zie toch nog altijd liever rode lampen voor mijn neus dan witte koplampen.

Als ik die namelijk voor me zie rijden, dan breekt bij mij pas echt het zweet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Hoor jij niet voorin het spul te zitten en te sturen ofzo :confused:

 

Ik was geen buschauffeur Murphy

die gaat aan het begin van zijn dienst voorin zitten

en komt daar met zijn reed pas van af als zijn dienst er op zit. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lambiek en Tiny, extra lampen etc.kan nuttig zijn behalve in Oostenrijk en Zwitserland want daar kan je gewoon een prent krijgen mits het niet origineel door de fabriek erop gezet is en daar moet je ook nog een "bewijs" van bij je hebben, zoniet dan een prent, als je ze aanhebt of had staan, uit natuurlijk niet! zie afbeelding van overbodige verlichting althans je kan het weleens ergens nodig hebben maar als er eentje op z'n strepen gaat staan kan je ze soms ter plekke verwijderen, is ook weleens gebeurd heb ik vernomen wat achteraf weer niet nodig had geweest wat ze waren op dat moment van aanhouding/constatering niet aan, later is die hele bende er weer opgeschroefd.

Dit plaatje heb ik van een oud con/collega ooit eens gekregen die was heel trots op z'n karretje.

 

Tiny je hebt helemaal gelijk wat contour verlichting betreft en inderdaad in de jaren '80 was het nog verboden om zulke verlichting op je trailer o.i.d. te hebben later is dat rap veranderd omdat er teveel ongevallen plaatsvonden vanwege het niet zien van een trailer/oplegger toen "mocht" het opeens wel allemaal oftewel "men dempt de put als het kalf verdronken is" uiteraard is verlichting belangrijk maar ik doelde er ook op dat men gewoon ook hele kermisattracties ziet rondrijden en kijk dat vind ik nu onnodig maar wat vooral geldt "welk nut dient het" dat je normale verlichting voor heb met ook tegenwoordig de daglichtlampen en aan de zijkanten de contourverlichting, standaard bedoel ik hiermee en dat lijkt mij voldoende.

Ik ben ooit eens aangehouden op de A4 omdat m'n stadsverlichting brandde en die moest uit!! van die hooggeleerde politieagent, het zomaar verwarring kunnen veroorzaken etc.niks tegen in te brengen en hij dreigde al direct met een prent als ik ze aanliet, later toch maar eens geïnformeerd hierna en de politieagent had het verkeerd je mag overdag gewoon verlichting aanhebben mits het niet verblind etc.kan ook zijn dat deze bewuste politieagent er de pest in had die maandagmorgen, ha ha

 

Grt. Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik was geen buschauffeur Murphy

die gaat aan het begin van zijn dienst voorin zitten

en komt daar met zijn reed pas van af als zijn dienst er op zit. :ja:

Jij doet mijn werk nu wel heel simpel voorstellen Lambiekske...

Is moet geregeld met mijn reeT van mijn stoel af.

Bij het station sta ik op het perron te wachten op die ene trein (die nooit komt) of sta een sigaartje te roken.

Ook moet ik er wel eens vanaf om dozen met brood, de post, kranten, pakketten en oude van dagen op te laden, dan wel te lossen....

Voorts duurt 1 ritje nooit langer dan 45 min tot een uur en dan gaat mijn reeT ook van de stoel af, richting koffie automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden