[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nationaal of internationaal ??


Hendrik

Recommended Posts

  • Forumlid

Mijn vrouw krijgt waarschijnlijk de bons bij de supermarkt die gaat verdwijnen op zich geen ramp we kunnen dan nog wel rondkomen daar licht het niet aan maar om toch ook een keer op vakantie te kunnen ga ik waarschijnlijk ander werk zoeken

Nu zou je zeggen dan zoekt je vrouw ander werk ....dat hoeft om mij niet het rijden is mijn lust en mijn leven en ik vind het belangrijk dat als de kleine meid uit school komt er iemand thuis is (misschien ouderwetse gedachte)

Omdat de vrouw Donderdagavond/vrijdagavond en zaterdagmorgen werkt ben ik nu wel thuis

Mocht dat nu straks gebeurd zijn heb ik de mogelijkheid om enkele nachten van huis te zijn !

Nu is mijn vraag wat is wijsheid ?

Ik heb een paar noten op de zang : ik wil niet weer altijd om 0.45 mijn nest uit ik kan het nu nog net redden met 5 uur slaap

Verder wil ik geen 20 adressen op 1 dag meer en ook wil ik de binnensteden zo veel mogelijk vermijden !!

Wat zou een oplossing zijn in deze Internationaal of Nationaal ik ben echt niet vies van hard werken maar dit hou ik ook geen 5 jaar meer vol !!

En hoe komt het straks met de 48/55 urige werkweek ik bedoel ik kan wel ander werk zoeken maar waarschijnlijk kom ik dan met hetzelfde loon als nu thuis

Kortom ik weet eigelijk niet hoe ik hier mee aanmoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:sjalom: oja licht moet ligt zijn hihi

Je moet zorgen dat je met jou loon rondt kunt komen

En wat je vrouw of vrending in het loon zakje krijgt is mooi mee genomen

Daar moet je van uit gaan En het andere Wat wil je zelf

En die 48 of 55 uur valt wel mee

Je moet iedere dag 11 uur maken En daar zegt niemand wat van

Niet te zwaar in zien De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf zou mijn hart volgen,wat wilt u het liefst?

Over de voor en nadelen van internationaal rijden kunnen we uren praten alsook over nationaal rijden natuurlijk,nogmaals zelf zou ik mijn hart(gevoel) volgen.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor het geld moet je niet veranderen, internationaal verdient misschien wel minder als nationaal. Het lijkt wel meer maar vergeet niet dat eten en drinken onderweg vrij prijzig is. Ook weet de politie van prijzen als je wat fout doet. Het voordeel van buitenland is dat je meer aan je rust komt. Maar als je toch wil veranderen kijk eens wat een uitzendburo te bieden hebt. Je hebt afwisselend werk en je kan kijken wat je bevalt. Misschien kan je dan bij dat bedrijf ook blijven. Sterkte met je keuze.:confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je zegt het zelf al 'dit hou ik ook geen 5 jaar meer vol'

NU, is het dus de tijd om te veranderen .. chauffeurs worden immers volop gevraagd en of dit over 5 jaar nog zo is (niemand kan zo ver de toekomst in kijken).

Nationaal of internationaal ... ligt aan jezelf en natuurlijk de mogelijkheden bij bedrijven bij jouw in de buurt. En ga er met chauffeurs praten wat het werk daar inhoudt, hoe de betaling is etc.

Ik kan je wel zeggen 'kom bij ons' maar je woont gewoon 'te ver weg' woonwerkverkeer zou je dan op den duur echt de keel uit gaan hangen vrees ik.

Vanuit vaste dienst bij een uitzendbureau gaan rijden zou ik echt niet doen.

Veel te veel onzekerheid en als ze niets voor je hebben of erg weinig dan kun je niet terug vallen op een uitkering want je hebt zelf immers een vaste baan opgezegd. Dat is dus geen optie.

Over het algemeen verdien je op kortere ritten meer dan op lange internationale ritten, domweg omdat je op het kortere werk meer uren maakt.

De kosten van eten onderweg kun je natuurlijk beperken door bijvoorbeeld een kookstelletje mee te nemen of een magnetron voor in de wagen aan te schaffen. Ook drinken kun je natuurlijk van huis meenemen. Dat scheelt flink. Maar als je je onkostenvergoeding puur ziet om te eten etc ... dan verdien je niet zo gek veel meer als een nationale baan hoor!

Het hangt puur van de uren af die je elders (bij een andere werkgever) kunt maken.

Advies: Mocht het bij jouw in de buurt kunnen ga Brandstoffen rijden.

In dat soort banen ben je ingedeeld in de E-loonschaal maak je ruwweg 11 a 12 uur per dag (auto wordt gedeeld dag/nachtdiensten) en ben je toch elke dag thuis.

Met oog op de 48urige werkweek loop ik hier zelf ook aan te denken.

(niet omdat ik minder wil werken ... maar als die 48uur er dan toch komt dan maar tegen een goede betaling).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

een ieder alvast bedankt voor de reaktie's ik hoop dat nog meer collega's reageren zowel binnen als buitenland chauffeurs dat zijn toch de verhalen uit de praktijk en wat het loon betreft zit ik aan iets van 2400 euri netto te denken misschien is dit veel in het beroepsgoederenvervoer maar ik heb nu te maken met een eigen (Gil) Cao alhoewel ik maak nu ook 210 uur voor ongeveer 1900 euro !!

Ik wacht jullie reaktie wel af maar dat er iets veranderd in huize Hendrik staat vast !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan je wel zeggen 'kom bij ons' maar je woont gewoon 'te ver weg' woonwerkverkeer zou je dan op den duur echt de keel uit gaan hangen vrees ik.

Dat moet je niet altijd zeggen Angelique! Ik heb vorige week vrijdagmiddag geladen in Dordrecht voor Rouen,op de parking afgekoppeld en naar Twente afgereisd. Met m'n truck uiteraard!Zondagmiddag weer teruggereisd,aangekoppeld en maandagmorgen in Rouen gelost.........Woon-werk verkeer,hoezo?

Kwestie van afspraken maken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

TJA, IK BEN MET BUITENLAND RIJDEN MEER GAAN VERDIENEN DAN OP HET BINNENLAND, MAAR JA, EEN SOCIAAL LEVEN HEB JE NATUURLIJK NIET...HET IS MAAR WAT JE HET BELANGRIJKSTE VINDT.SUCCES.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat moet je niet altijd zeggen Angelique! Ik heb vorige week vrijdagmiddag geladen in Dordrecht voor Rouen,op de parking afgekoppeld en naar Twente afgereisd. Met m'n truck uiteraard!Zondagmiddag weer teruggereisd,aangekoppeld en maandagmorgen in Rouen gelost.........Woon-werk verkeer,hoezo?

Kwestie van afspraken maken denk ik.

Niet iedere werkgever zal de truck regelmatig mee geven voor woonwerkverkeer. En niet iedere werkgever heeft veel werk richting het noorden. Niet een kwestie van afspraken maken .. maar vooral wat er mogelijk is.

Ik ken inderdaad een chauffeur (vrouw) die iedere week vanuit Friesland afreist met d'r luxe naar Rotterdam - voornamelijk dagritten doet (ploegendienst) en daar een kamer huurt. Vaak rijdt ze dus al op zondagmiddag naar Rotterdam en als je vrijdag laat klaar bent dan ook nog eens terug naar huis ... hoeveel weekend hou je dan over? Mij lijkt dat verre van ideaal. Ik zit voor mijn eigen gevoel met 105km woonwerkverkeer enkele reis toch echt wel op het randje.

(bij ons ben je als je dat wilt gewoon de hele week van huis ma/vrij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat internationaal veel eenzamer is dan het werk wat je nu doet.Je komt natuurlijk veel minder bij klanten.Dat is in iedergeval mijn idee:confused:Ik heb daar dus geen ervaring mee.Ik heb wel ervaring met veel, (tussen de 6 en de 12) klanten op een dag hebben en mooi overal een beetje ouwehoeren.

Ik rij nu natuurlijk een heel stuk minder maar ik rij veel in de avond/nacht tussen 20.00 en 03.00 en die verdiensten vallen mij niet tegen.

Groot gelijk dat je hier ervaringen opvraagt want het is heel wat anders.

Succes:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

Hallo beste aankomende internationale en nationale chauffeurs

Heel erg toevallig kom ik op deze site en wil graag een paar dingen vertellen over hoe het is als internationaal chauffeur.

Ik ben 34 jaar en heb na 10jaar als een internationaal een beslissing genomen om eind van deze week te stoppen. Het leven als internationaal is verschillend, want je hebt een lange rit en een korte rit. Een lange rit is iets wat je echt moet kunnen, want het enige wat je doet is 10uur maximaal rijden en misschien onderweg een paar leveringen tot je de laatste heb gelost en dan de retour lading wat overigens voor een paar bedrijven moeilijk is te krijgen in Spanje en dan mag je leeg terug. En dan heb je de korte ritten wat wel leuker is want je bent meer bezig met het lossen.

Ik heb lang in UK gewerkt ( Schotland, en Ierland ) en reed veel met gekoelde trailers. Je neemt de boot of de trein in Calais en als je klaar bent ga je naar de haven pak je rust en koppel een andere trailer aan en dan ga je verder. Dus als je meer wilt verdienen dan kun je het beste naar de UK gaan. Dan heb je natuurlijk ook Duitsland wat niet zo ver weg is. Ik ben erg blij dat ik dit heb gedaan voor zo`n lange periode, ik was zo vrij als een vogel en ben bijna overal geweest. Zoals in UK, Schotland Wales, Ierland en noord Ierland, Duitsland ,Denemarken, Norwegen,Zweden (niet in de winter ),Polen, Hongarije Zwitserland, Oostenrijk, Italie, Spanje, Frankrijk, Belgie en Luxenburg. Portugal en de Oostblok landen ben ik niet geweest.

Als je vragen hebt over het internationaal werk laat me het weten.

Met vriendelijke groeten van een aankomende nationaal chauffeur.

‘Rij voorzichtig en onthou JIJ BENT DE CHAUFFEUR en dus ben JIJ de eind verantwoordelijke. En als je moe bent, wees niet een idioot om door te rijden, rust gewoon even uit. BETER TE LAAT DAN NOOIT AANKOMEN.’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden