[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Ritverslag ...


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Onder deze thread kun je je ritverslagen kwijt ... misschien wel een leuk onderwerp dacht ik zo?!

Ritverslag : Maandag 21 februari 2005

Vrijdag kreeg ik mijn ritopdracht ... een particuliere verhuizing doen in Scheveningen en moest daarvoor een 20ftje opzetten.

Ik had er qua parkeerplaats nogal een hard hoofd in en ben dus zondagavond al ff wezen kijken, ik bedoel Scheveningen ligt niet zo heel ver van mijn woonwerkroute af en dus besloot ik met de luxe al even langs te schieten.

Waar ik al bang voor was ... geen parkeermogelijkheden ... bleek die avond wel. Een soortement woon+winkelstraat ... alsook min of meer een doorgaande route. De woon/winkel (voorheen een uitzendbureau bleek op de ruit te staan) was leeg .. niemand te bekennen .. en een aantal Betaalparkeerplaatsen voor de deur!

De planner dus alvast een smsje gestuurd ... hoe vroeger je de planner op de hoogte stelt hoe beter m.i. want op de openbare weg kun je immers moelijk blijven staan om een paar uurtjes te gaan staan laden .. ik bedoel de politie is dan niet veraf!

Gelukkig bleek alles mee te vallen. De goede man was zelfs een gedeelte van de nacht opgebleven om die parkeerplaatsen voor mij vrij te houden. Eerst had hij het geprobeerd door middel van die oranje pillonnen te plaatsen maar die bleken na een paar uur al gejat te zijn!!!

O O O ... Den Haag ... ? (oke, Schevenigen is natuurlijk geen Den Haag ... ) Mooie boel dus.

Hij is dus verder bezig geweest die plaatsen voor de vrachtauto vrij te houden dus wat hem gelukt is, tot mijn grote vreugde.

parkeren.JPG

Voor mijn auto waren nog twee gehandicaptenparkeerplaatsen ...

amsterdammertjes.JPG

Amsterdammerstjes heb je ook in Scheveningen al staat er dan een ooievaar als logo op ... fabrikaat Nederland Haarlem - Zelhem

De klant vond het een aangename verrassing mij (vrouwelijke chauffeur) aan te treffen en ik kreeg gelijk een groot compliment dat ik zo goed kon parkeren ... tja, ik vind dat logisch en gewoontjes ... maar kan een compliment altijd wel waarderen.

lading.JPG

Eerst was er natuurlijk koffie ... ook voor de chauffeur die namelijk als brandstof koffie absoluut koffie nodig heeft.

Als containerchauffeur heb je het geluk NIET te mogen helpen met laden.

Het werd aan mij ook niet gevraagd, hetgeen wel gebeurt (naar ik hoor) bij mijn mannelijke collega's.

Ik heb dus even de tijd genomen om bij een reisbureau binnen te stappen. En heb dus zitten bladeren in mogelijke vakantiebestemmingen ... moskou/st Petersburg of toch maar Venetie???

Of een zonbestemming zoals Mallorca???

Tijd zat want ze hebben er ruim 3 uur overgedaan om alles in die container te passen ...

Betaald parkeren dus ... lekker puh niet gedaan!!!

Laden is immers geen parkeren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogen jullie als container vervoerder zelf niet laden of lossen?

Kzou niet weten waar ik me heel die tijd mee zou bezig houden. Kpeis da ik gewoon uit verveling zou vragen of ik niet kan helpen, of dit zelfs gewoon doen... Al was het maar om terug snel te kunnen vertrekken.

Tja ik zen niet iemand die "veel geduld" heeft in zo een dingen. hoe rapper geladen of leeg hoe liever... de baan op da is de roeping en zoveel mogelijk produkt in zoweinig mogelijk tijd vervoeren....

Ik hou nogal van volumes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kzal ook maar eens een verslagsle maken van mijn dagske vandaag he... kwestie van ontopic te blijven....

Beladen camion-remorque (reeds gisteren voorgeladen) van Viane naar Bassilly vervoert (+-15 a 20min) daar achteruit tegen de hand binnen rijden in "garage" zoals men op de examens zegt. Dan leeg naar Gent zeehaven om terug zo een 4000 liter + 31000 liter te laden.

Lossen in de haven in een garage die dan gesloten was (--> niet gelost dus) :(

met alles richting Geraardsbergen alwaar ik nog zo een 8tal klanten voorzien heb van warmte daar ze allen een beetje laat gekeken hadden of ze hun weekend nog door konden... Allemaal zondervallers dus!

Naar depot rijden, remorque afpikken en camion terug bijladen voor maandag morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mogen jullie als container vervoerder zelf niet laden of lossen?

Kzou niet weten waar ik me heel die tijd mee zou bezig houden. Kpeis da ik gewoon uit verveling zou vragen of ik niet kan helpen, of dit zelfs gewoon doen... Al was het maar om terug snel te kunnen vertrekken.

Tja ik zen niet iemand die "veel geduld" heeft in zo een dingen. hoe rapper geladen of leeg hoe liever... de baan op da is de roeping en zoveel mogelijk produkt in zoweinig mogelijk tijd vervoeren....

Ik hou nogal van volumes.....

Nee, we mogen (in ieder geval van de werkgever uit) NIET zelf helpen laden/lossen, mede door de kans op blessures en daardoor ziekteverzuim.

Ook betaald de verzekering niets uit als ons IN de container iets zou gebeuren (doordat je zelf aan het laden/lossen bent geslagen)

Wat betreft die wachttijden ... daar moet je echt wel aan wennen.

Dus neem je iets te lezen mee ... een goed boek doet wonderen, alsook een notebook waarop je ook DVD's kunt afspelen.

Een kwestie van aanpassen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kzal ook maar eens een verslagsle maken van mijn dagske vandaag he... kwestie van ontopic te blijven....

Beladen camion-remorque (reeds gisteren voorgeladen) van Viane naar Bassilly vervoert (+-15 a 20min) daar achteruit tegen de hand binnen rijden in "garage" zoals men op de examens zegt. Dan leeg naar Gent zeehaven om terug zo een 4000 liter + 31000 liter te laden.

Lossen in de haven in een garage die dan gesloten was (--> niet gelost dus) :(

met alles richting Geraardsbergen alwaar ik nog zo een 8tal klanten voorzien heb van warmte daar ze allen een beetje laat gekeken hadden of ze hun weekend nog door konden... Allemaal zondervallers dus!

Naar depot rijden, remorque afpikken en camion terug bijladen voor maandag morgen.

En nu nog een keer MET foto's ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vanaf volgende week neem ik digitaaltje dagelijks mee als ik em niet vergeet.

nog een vraagje: zijn jullie wachttijden de volle pot betaald of is dit betaald als rusttijd?

En wie betaald die laad-/lostijden? De klant? Of is dit de baas die dit alles uit eigen zak financiert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel vanaf volgende week neem ik digitaaltje dagelijks mee als ik em niet vergeet.

nog een vraagje: zijn jullie wachttijden de volle pot betaald of is dit betaald als rusttijd?

En wie betaald die laad-/lostijden? De klant? Of is dit de baas die dit alles uit eigen zak financiert?

Wachttijden worden bij mijn werkgever volledig betaald!

Bij een container hoort 3 uur laad/lostijd inbegrepen in de prijs (voor zover ik op de hoogte ben) duurt het langer dan krijgt de verlader daarvoor een rekening, zodat die extra uren ook netjes worden betaald mocht het dus langer duren dan die 3 uur.

Er zijn echter bedrijven, ook in het containertransport die 50-50 regeltjes hebben, bij mijn huidige werkgever is dat gelukkig niet het geval. Hij betaald netjes volgens CAO.

Wel maak ik dikwijls mijn (korte)rust binnen deze laad/los-uren ... dus schrijf ik een uur of zo als pauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is een leuk idee rijsverslag van......met foto's er bij !!

Nou zodra ik weer op de wagen zit dan komen er ook wat verhalen hier te staan.

En ik heb net een Samsung D 500 gekocht dus de foto's komen er ook wel bij dan !! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vind dit soort verhalen machtig om te lezen.. en ach die punten en komma's lees ik er zelf wel in. Maakt het interesant sommige dingen kun je dan mooi anders interpreteren :D.

Nee niks mis mee hoor..vooral doorgaan met die story's

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

super zeg deze verhalen ik heb ze met open mond zitten lezen. De punten en komma's heb ik niet eens op gelet ,dus graag ga zo door allemaal. mn complimenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de voorbije week zeer veel toffe ritjes gehad, maar ontdanks het vele werk heb ik het forum effe in de steek moeten laten, dan maar effe enkele foto's posten van deze week he.

foto 1 en 2: deze kwam de Brusselse rin kort achter mij opgereden.... Effe afhouden zodat ik em eens goed kon bekijken en hem op de gevoelige plaat kon zetten.... pareltje toch he.

foto 3: americaanse truck van van mieghem transport als ik me niet vergis. Deze kom ik vrij veel voorbij, volgende keer probeer ik hem mooier te fotograferen.

foto4: marsmannetjes gesignaleerd in België (Enghein - Edingen), Ietsjes verder liep er nog zo een grijs, blinkend mannetje...

post-7-1394778910,4421_thumb.jpg

post-7-1394778910,5577_thumb.jpg

post-7-1394778910,6479_thumb.jpg

post-7-1394778910,7338_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto 1 en 2:De volgende wagen bevatte een schoon chauffeuseke. Een knap ding achter het stuur dus. Jammer genoeg kon ik ze niet fotograferen, maar ik heb dan maar haar wagen vastgelegd op de gevoelige plaat, en nu maar hopen dat iemand haar kent....;)

foto 3 en 4: ik dacht dat de drie rijstroken dienden om te rijden en de pechstrook er was voor hulpdiensten en pechgevallen...., blijkbaar dienen deze op onze Brusselse ring ook al als rijstrook, uitvoegstrook, of voorbijsteekstrook...:mad:

post-7-1394778910,8251_thumb.jpg

post-7-1394778910,9337_thumb.jpg

post-7-1394778911,0261_thumb.jpg

post-7-1394778911,1266_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto1: mijn laad-losinstallatie van oplegger (bij nachte)

foto 2: mijn oplegger na een goeie wasbeurt. nu is em eindelijk terug netjes

foto 3 en 4: lossen bij klant met camion-remorque. Telkens volle vracht, +-40 minuten lossen. Totale tijdsduur voor de vracht: +- 3h50 minuten. (startplaats naar Brussel, laden, terug komen naar klant en lossen)

Binnen te rijden tegen de hand. indien we 's nachts lossen moeten we volledig zonder verlichting binnen rijden en hopen dat je niks stuk rijdt...

In de winter kom ik hier dagelijks en soms wel 2x daags langs.

post-7-1394778911,6192_thumb.jpg

post-7-1394778911,7119_thumb.jpg

post-7-1394778911,888_thumb.jpg

post-7-1394778912,0204_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snel even op de laaddepot int geniep een foto gemaakt van een vertrekkend schip (er mag daar normaal niet gefotografferd worden, maar kom voor het trukkersforum mag dit wel eens)

foto 1,2,3: schip vertrekt na lossing op depot van Brussel

foto 4 een ander schip dat net beginnen lossen is op depot Brussel

Hier komen schepen toe tot +- 4 miljoen liter brandstof... Sommige dagen lossen er zo 4 schepen en liggen er nog 2 te wachten om te lossen....

Zeg nu nog eens dat wij niet goed werken (wij = mijn collega's, concurrenten en ikzelf ook een beetje)....

Dagelijks kan ik zelf +- 140000 liter wegvoeren, meer kan ook maar dan zit je met problemen ivm rij-en rusttijden...

post-7-1394778912,1123_thumb.jpg

post-7-1394778912,2213_thumb.jpg

post-7-1394778912,3411_thumb.jpg

post-7-1394778912,4385_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ik net een heel verhaal zitten typen druk ik nondeju op control en nog iets. Alles weg. Nou in t kort dan. Mooie foto's Rufus en een drukke baan ook. Ik ben vorige week Polen in geweest en ondanks dat ik er s'winters weinig trek in heb moest ik deze week naar Slowakije. Op de heenweg via Waidhaus en Praag was t nog best te doen, maar tussen Praag en Brno was t best slecht. Woensdag een auto geladen in Liptovski Mikulas en via Zilina en Olomouc Donderdag nog 2 geladen in de Tsjechische wintersporthoek bij Trutnov. Gistermiddag de laatste net onder Lobau in Duitsland en vanmiddag een gelost in Soesterberg. De rest komt Maandag wel. Was om 16u vanmiddag thuis en heb lekker weekend. Ik hoop met veel voetbal want ja, allebei de jongens voetballen. De een s'morgens en de andere s'middags.

De groeten en een prettig weekend allemaal. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal worden de wagens hier geladen en uitgevoerd naar die landen als ze hier niet meer goed genoeg zijn en nu kom jij ons vertellen dat je ginds wagens laadt en terug naar hier brengt...

Zijn dat nieuwe wagens dat je mee brengt?

Heb je in die landen niet teveel "schrik" omtrent overvallen of diefstal in je cabine? Ik zou daar niks op mijn gemak zijn. Geef mij maar het oude europa...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Rufus, ik rij voor een alarmcentrale, gelijk bij jullie de touring, schade- en pechauto's terug van Nederlanders (veelal toeristen) die waar dan ook in Europa gestrand zijn. Dus de ene week de Ardennen ofzo en de andere week kan dat wel Schotland of Spanje zijn.

En hoezo 'geef mij maar het oude Europa?' We zijn nu wel de onwijze wachttijden kwijt aan de grenzen. Die liepen voorheen wel eens op tot een dag ofzo. En denk je echt dat het in pak m beet Tsjechie krimineler is dan in Belgie of Nl? t Is overal wat Rufus. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Rufus, ik rij voor een alarmcentrale, gelijk bij jullie de touring, schade- en pechauto's terug van Nederlanders (veelal toeristen) die waar dan ook in Europa gestrand zijn. Dus de ene week de Ardennen ofzo en de andere week kan dat wel Schotland of Spanje zijn.

En hoezo 'geef mij maar het oude Europa?' We zijn nu wel de onwijze wachttijden kwijt aan de grenzen. Die liepen voorheen wel eens op tot een dag ofzo. En denk je echt dat het in pak m beet Tsjechie krimineler is dan in Belgie of Nl? t Is overal wat Rufus. Matthieu.

Tja in dat geval begrijp ik idd waarom je overal zowat auto's moet gaan opladen. Je ziet zowat alles en komt zowat overal denk ik maar kdenk niet dat ik zoiets graag zou doen, maja dat is ieder zijn keuze he.

Jullie worden dan waarschijnlijk ook op de meest onmogelijke momenten opgebeld om te vertrekken?

Met het oude Europa bedoelde ik dat als ik internationaal zou rijden, dat mijn voorkeur dan zou uitgaan naar de landen tot duitsland, oostenrijk, italië. Alles daar rechts naast zegt me eigenlijk niet zoveel. Het is inderdaad overal wat maar verder als deze landen zou ik niet zo graag vertoeven.

De opening van de grenzen is natuurlijk wel interessant ivm de wachttijden enzo zoals ook jij vernoemde. Daar heb ik niks op tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
foto1: mijn laad-losinstallatie van oplegger (bij nachte)

foto 2: mijn oplegger na een goeie wasbeurt. nu is em eindelijk terug netjes

foto 3 en 4: lossen bij klant met camion-remorque. Telkens volle vracht, +-40 minuten lossen. Totale tijdsduur voor de vracht: +- 3h50 minuten. (startplaats naar Brussel, laden, terug komen naar klant en lossen)

Binnen te rijden tegen de hand. indien we 's nachts lossen moeten we volledig zonder verlichting binnen rijden en hopen dat je niks stuk rijdt...

In de winter kom ik hier dagelijks en soms wel 2x daags langs.

een mooi span rufus :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een mooi span rufus :tu:

Wel, ik moet zeggen dat ik van hetzelfde gedacht was toen hij zijn douche gekregen had.... Kzou dat echt moeten proberen wekelijks te doen, maar door tijdsgebrek sla ik wel regelmatig eens over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Margriet

Wel grappig,zo'n forum als dit heeft toch n grote invloed.

Ik had al wel eens van het bedrijf Cuijken gehoord en er wel eens autos van gezien.

Nu ik hier op t forum 2 verslagen heb gezien lijkt t wel of ik ze overal zie,of ik ga er meer opletten ofzo,wel grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden