[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het Ritverslag ...


AngeliqueBS

Recommended Posts

Gast johannes70

Ik wil graag even mijn ritverslag van deze week kwijt,want dit is een van de ergste die ik mij kan herinneren.

Ik start zondagmorgen om 08.00 uur de camion en rij vol frisse moed richting oplegger,dat ding erachter hangen en daar gaat ie dan;gasje bij want ik heb het druk zat want ik moet er morgen eentje bij Bolzano lossen en die lost"solo matina" en ik moet ook nog via Bregenz ook want ik zit niet helemaal pluis met de gewichten

Op Duiven even gauw 200 liter tanken.anders haal ik innsbruck niet en verder via bergh autobahn eruit.

Op ransbach eten en na een uurtje gaat ie weer,bij frankfurt staat 14 km file via de 3,dus ik denk hup dan maar via de 67 naar Mannheim en dan via de 8 naar ulm. Maar bij hockenheim hoor ik op de radio dat de 8 bij Pforzheim gesperdt is.

Shit denk ik,dan moet ik nog via Heillbronn en daar heb ik wel zo'n hekel aan aan die weg,maar goed ik probeer t toch,en wonder boven wonder loopt het nog redelijk door ook.Eingelijk loopt het als een raket want om 17.20 uur sta ik op ellwangen om effe te douchen en een bakkie.Na een uurtje weer verder nog effe de 10 uur volmaken.

Nou moe en voldaan draai ik om 19.45 autohof aichstetten op,doe een biertje en ga ligge.

04.30 loopt de wekker pfff wat een tijd man,wassen de koffie aan en daar gaat ie weer gas erop.

Op Pettnau 1000 liter tanken en de 3 kwartier volmaken en weer verder.

10.45 sta ik dan bij de beste man in Bolzano,melden dat ik 1 pallet voor hem heb,zet de auto hier maar neer zegt ie:nee zeg ik blijf boven staan(hij zit onder in een parkeer garage en er zijn mensen die hem achteruit naar onderen rijden,bij sommigen gaat het goed ,anderen rijden de boel naar de kloten. ik begin er niet eens aan)Dus de man is al wat gepikeerd dat hij met de heftruck naar boven moet maar goed hij komt eraan.

Isstie dan eindelijk boven moet ik de auto weer anders neerzetten want zo dicht aan de weg lost ie niet.Grrrrrrrrrrrrrr ik word al wat pissig,want hij heeft altijd wel wat,maar goed hij pakt hem eruit en we gaan weer naar beneden alwaar hij alles uit moet zoeken. Er zitten van allerlei soorten op en wat hij moet hebben is er niet en andere dingen heeft hij er teveel van,dus hij is nu helemaal over de rooie en staat daar een partij onzin tegen mij en de hele wereld te roepen.

Als ik dan tegen hem zeg,joh teken nou gewoon voor die 94 colli dan kan ik weg en kun jij op je gemak die boel uitzoeken,ik heb nog meer te doen.

Nou daar gaat meneer helemaal van over de zeik, en die hele boel moet de auto maar weer in,want hij wil het niet meer.

Hij staat met de klant te bellen en wil dat ik de boel maar ga regelen,ik zeg weet je wat jij kan? en ik naar de auto, bellen(het is ondertussen 11.45 en ik ben zo chagerijnig als morgen de hele dag)We gaan het regelen zegt onze planner en jawel na 10 min. komt hij de cmr. brengen en ik moet zo snel mogelijk van z'n terrein af,maar ik heb net koffie gezet en doe net alsof ik hem niet zie,en de beste man loopt nog steeds van allerlei dingen te roepen en te gebaren.

Nou dan verder maar de zin is er al af daar heb ik 2 dagen voor zitten jagen en waarvoor?stank voor dank bah!

Dus ik ga eerst maar eens brood smeren en koffie doen.

Als ik dan net weer rij......telefoon,huub staat in mantova en die man lost vanaf 1 november ook "solo matina,of ik die 2 pallets dan kan overnemen want ik heb er toch ook 3 voor hun. Ok. als ik dan in Verona arriveer staat huubie er al,ik meld me daar bij die man en die ene pallet die hij krijgt is er zo uit,maar als ik hem dan vraag of hij even 2pallets uit huub z'n camion kan halen en bij mij weer achterop kan zetten......nee dat kan niet,dat mag niet,en nog meer van die onzin,nou bedankt he

Dus met de konten tegen elkaar en die 2 pallets overrijden,maar dat valt ook nog niet mee met een gat van zo'n 15cm. en pallets van een ton stuk maar goed het lukt ons en ik heb hem weer vol,2adressen gelost en de kar weer vol.

Dan naar Mantova ik doe net of ik gek ben,nee hoor morgenvroeg 05.00 uur ik zeg joh:er staat geen auto en ik heb maar 5 pallets nee "domani matina alle cinque" ik zeg ben jij er dan ook,nee zegt ie dan lig ik nog op bed,......en bedankt he.

Al met al is mijn humeur naar het nulpunt gedaald,en rij naar de kroeg bij de raffinaderei vlakbij,en van pure ellende ga ik eerst maar es effe liggen om 17.00 .

Gelukkig belt er een collega en komt naar me toe,samen eten en veel te laat naar bed.Bah wat een dag!

Dinsdagmorgen dan weer om 04.30 uur van bed af,pffffffffffffffff denk ik, oh ja zonder wijn was 't vast niet zo fijn.Wassen koffie en weer naar die pipo's. Daar staan er al een stuk of 6 voor het hek te slapen,ik zet hem voor de slagboom en wachten want er is nog niemand,en ja 05.15 komt de eerste als een zombie binnen en wil nergens van weten.

Hij moet eerst koffie,roken en kijken of er misschien 'smorgens om 5 uur al iemand een sms.gestuurd heeft, de stumpert.

ondertussen sta ik me al mooi op te vreten,daar ga je dan zo vroeg voor je mandje uit.

05.25 uur mag ik hem er voor zetten en heeft hij nog een half uur nodig om 5 pallets te lossen,nou ja ik ben hem in ieder geval ook maar weer kwijt.

Dan op naar parma;07.30 arriveer ik daar en die man lost gelijk,dat is mooi gelijk even een ontbijtje maken en op naar Igea Marina,net boven Rimini

Daar ben ik dan om 11.15 met 13 pallets,ik melden;waaaaaaat zegt ie nee zoveel plek heb ik niet, dat word 14.00 uur...........rustig blijven johannes effe naar buiten en in het italiaans tot tien tellen,dat helpt.

De beste man gaat bellen,totdat er een oud vrouwtje komt vragen wat ze allemaal aan het doen zijn,want er staat een een of ander ding bij haar onder het raam te brullen(mijn koeler dus)en daar kan "di papa" niet van "dormieren"(volgens mij is het de moeder van de baas hier)

Ze komt me waarachtig vragen of ik alleen hun te lossen heb,nee zeg ik,ik heb nog 2 klanten die zitten te wachten."aspetare" zegt ze,en begint een boel te schreeuwen en herrie te maken,en ik kan de oplegger voor de deur zetten en ze beginnen met lossen.

De hele koelcel vol en 2 bakwagentjes van hun maar 12.30 ben ik het kwijt,en kan ik op mijn gemakkie naar Chioggia want daar heb ik nog 2 klanten

Onderweg wil ik eerst maar es effe douchen,maar die zijn niet veel te vinden in deze hoek,maar ik weet een kroeg waar ze er een hebben.

Als ik daar kom en vraag om de douche zegt de man "mi dispiace la doccia e non funczione!" godver dat ook nog,nou dan maar hopen dat ik vanavond kan douchen. Goed 16.00 ben ik dan leeg dus bellen en wat zegt hij tot mijn verbazing;ik heb niks,zoek maar een plek en bel maar om een uur of 10 morgenvroeg!Mijn humeur daalt alweer naar het nulpunt.

Op zoek naar een restaurant waar ik kan douchen,dus niet he bij het hotel in Chioggia mag ik wel douchen als ik een kamer neem voor 35 euro. Even denk ik er over na maar ik ben ook gek ik improviseer vandaag wel,ik ben toch leeg.

Dus mijn water kan op een stapel pallets gezet,deur dicht en ik sta in mijn blote tokus te douchen met steenkoud water achterin de oplegger brrrrrrrrrr,maar goed ik heb het zaakje weer schoon(en dat kun je tegenwoordig van menigeen niet zeggen!)

Daarna eten en mijn verdriet verdrinken en daarna in bed rollen.

Woensdagmorgen dan om 9 uur eraf,de boordcomputer loopt al te jengelen,ik kan laden in Parma, maar eerst maar es wassen en ontbijt maken. Telefoon:waarom ik nog niet aan het rijden ben? ja hallo ik moet ook eten,maar het komt goed uit dat ik geen haast had want het gaat niet door,ik moet nog maar effe wachten.

Nou na de middag dan laaie in Pozzeleone bij Vicenza,en dat duurt ook allemaal een eeuwigheid,maar ja er moet toch nog stukgoed achter vanavond dus zo erg is het ook weer niet.Hij komt bijna vol want ik hou nog 3 palletplekken over.

17.15 dan bij die stukgoedboer in Vicenza,en voordat die drie pallets erin staan en ik de papieren eens heb is het 20.15 uur hoera en nu moet het nog effe gebeuren,zitten en rijden en dat loopt natuurlijk als een raket de brenner omhoog. Ik zet dan het hele circus om 00.oo uur boven op de brenner neer en rol het mandje in.

donderdagmorgen 08.30 uur eraf wassen en ontbijt maken en 09.00 uur gaat het dan weer loss.

Het eerste stuk naar beneden netjes achter 3 polen zitten te ergeren die met 25 km.ph. naar beneden lopen te remmen,grrrrrrrr. Als het dan weer naar boven gaat lopen ze nog te kloten,ik heb me genoeg lopen ergeren en geef gas met die machine,net zoals vele anderen,en die arme mannen zitten nog heel verbaast te kijken ook want ze doen toch niks verkeerd?

maar goed boven aan de mautstelle kan johannes aan de kant.

Du hasst uberhold zegt die polizeipipo,ja maar zeg ik,nein nein du sollst zahlen,ja maar zeg ik, nein du sollst 35 euro zahlen oder du hasst grose probleme. Ja maar probeer ik nog een keer maar meneer gaat gewoon onverstoorbaar met z'n walkie talkie versterking oproepen,als er nog 2 van die pipo' s bijkomen vraagt de man met de meeste streepjes wat het word;zahlen oder?

Ik kies maar eieren voor mijn geld en betaal hem de 35 euri's en wens hem prettige kerstdagen maar dan moet ik toch maken dat ik weg kom.

Overbodig om nu te zeggen hoe mijn humeur is denk ik?Ik kom er trouwens nog goedkoop af vergeleken met andere landen,maar goed 35 euro is en blijft toch ook 35 euro.

Verder loop het vandaag als een raket via Munchen stuttgart karlsruhe pirmasens saarlouis naar capellen in luxembourg,daar alles volgooien toch weer 800 liter totaal en nog effe naar de 27(afslag) 21.00 strand ik daar.

Hier kom ik eingelijk nooit en jawel ik wil effe douchen maar omdat ik al gegeten heb moet ik 5 euro voor de douche betalen,anders 2,50 belachelijk. Nou dan maar niet douchen,ik scheer me en was me zo goed en kwaad dat kan(ik kan nu niet in de oplegger staan want die zit vol haha)doe een wijntje en ga naar bed.

Vrijdagmorgen 05.45 uur er weer af wassen koffie en 06.00 uur dan de baan op,sneeuw water wind prut file ellende later eindelijk Brussel voorbij en verder loopt het goed.

10.00 uur bij de eerste in oosterhout,nou dat stukgoed is er maar zo uit,dus 11.10 uur op naar doesburg.

Bij Kesteren denk ik eerst maar es effe eten want als vanavond op Urk sta schiet dat er ook weer bij in.

13.30 uur arriveer ik dan bij de rotra in Doesburg,lossen en bellen met een faxnummer want zoals altijd op vrijdag afhalen en naar Urk,daar word dan alles om geladen en heeft iedereen z'n rit erin,en is het meestal zo rond 23-24 uur dat we daar eens wegrijden.

Omdat ik ongeveer 3 kwartier rijden van Urk woon ben ik dan zo rond 24-01.00 thuis.(IK heb de auto altijd thuis)

Dus ik bel open wat zegt ie;kom maar naar de zaak in Huissen doen wij hem hier laaien en kun jij naar huis met de caddy(auto van de zaak) en zondagmorgen 8 uur weer vertrekken

Hmmm, vroeg weekend dus,dat is mooi maar dat ik de auto daar moet laten staan is minder,kloten eingelijk maar goed vervoer is geregeld.

Staat johannes dan om 18.00 thuis(wat nooit voorkomt)is er niemand want vrouw en kinderen zijn toevallig vanavond naar holiday on ice dus zit ik ook nog es alleen thuis.

Wat een baalweek zeg, bah,

groeten johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ik wil graag even mijn ritverslag van deze week kwijt,want dit is een van de ergste die ik mij kan herinneren.

Ik start zondagmorgen om 08.00 uur de camion en rij vol frisse moed richting oplegger,dat ding erachter hangen en daar gaat ie dan;gasje bij want ik heb het druk zat want ik moet er morgen eentje bij Bolzano lossen en die lost"solo matina" en ik moet ook nog via Bregenz ook want ik zit niet helemaal pluis met de gewichten

Op Duiven even gauw 200 liter tanken.anders haal ik innsbruck niet en verder via bergh autobahn eruit.

Op ransbach eten en na een uurtje gaat ie weer,bij frankfurt staat 14 km file via de 3,dus ik denk hup dan maar via de 67 naar Mannheim en dan via de 8 naar ulm. Maar bij hockenheim hoor ik op de radio dat de 8 bij Pforzheim gesperdt is.

Shit denk ik,dan moet ik nog via Heillbronn en daar heb ik wel zo'n hekel aan aan die weg,maar goed ik probeer t toch,en wonder boven wonder loopt het nog redelijk door ook.Eingelijk loopt het als een raket want om 17.20 uur sta ik op ellwangen om effe te douchen en een bakkie.Na een uurtje weer verder nog effe de 10 uur volmaken.

Nou moe en voldaan draai ik om 19.45 autohof aichstetten op,doe een biertje en ga ligge.

04.30 loopt de wekker pfff wat een tijd man,wassen de koffie aan en daar gaat ie weer gas erop.

Op Pettnau 1000 liter tanken en de 3 kwartier volmaken en weer verder.

10.45 sta ik dan bij de beste man in Bolzano,melden dat ik 1 pallet voor hem heb,zet de auto hier maar neer zegt ie:nee zeg ik blijf boven staan(hij zit onder in een parkeer garage en er zijn mensen die hem achteruit naar onderen rijden,bij sommigen gaat het goed ,anderen rijden de boel naar de kloten. ik begin er niet eens aan)Dus de man is al wat gepikeerd dat hij met de heftruck naar boven moet maar goed hij komt eraan.

Isstie dan eindelijk boven moet ik de auto weer anders neerzetten want zo dicht aan de weg lost ie niet.Grrrrrrrrrrrrrr ik word al wat pissig,want hij heeft altijd wel wat,maar goed hij pakt hem eruit en we gaan weer naar beneden alwaar hij alles uit moet zoeken. Er zitten van allerlei soorten op en wat hij moet hebben is er niet en andere dingen heeft hij er teveel van,dus hij is nu helemaal over de rooie en staat daar een partij onzin tegen mij en de hele wereld te roepen.

Als ik dan tegen hem zeg,joh teken nou gewoon voor die 94 colli dan kan ik weg en kun jij op je gemak die boel uitzoeken,ik heb nog meer te doen.

Nou daar gaat meneer helemaal van over de zeik, en die hele boel moet de auto maar weer in,want hij wil het niet meer.

Hij staat met de klant te bellen en wil dat ik de boel maar ga regelen,ik zeg weet je wat jij kan? en ik naar de auto, bellen(het is ondertussen 11.45 en ik ben zo chagerijnig als morgen de hele dag)We gaan het regelen zegt onze planner en jawel na 10 min. komt hij de cmr. brengen en ik moet zo snel mogelijk van z'n terrein af,maar ik heb net koffie gezet en doe net alsof ik hem niet zie,en de beste man loopt nog steeds van allerlei dingen te roepen en te gebaren.

Nou dan verder maar de zin is er al af daar heb ik 2 dagen voor zitten jagen en waarvoor?stank voor dank bah!

Dus ik ga eerst maar eens brood smeren en koffie doen.

Als ik dan net weer rij......telefoon,huub staat in mantova en die man lost vanaf 1 november ook "solo matina,of ik die 2 pallets dan kan overnemen want ik heb er toch ook 3 voor hun. Ok. als ik dan in Verona arriveer staat huubie er al,ik meld me daar bij die man en die ene pallet die hij krijgt is er zo uit,maar als ik hem dan vraag of hij even 2pallets uit huub z'n camion kan halen en bij mij weer achterop kan zetten......nee dat kan niet,dat mag niet,en nog meer van die onzin,nou bedankt he

Dus met de konten tegen elkaar en die 2 pallets overrijden,maar dat valt ook nog niet mee met een gat van zo'n 15cm. en pallets van een ton stuk maar goed het lukt ons en ik heb hem weer vol,2adressen gelost en de kar weer vol.

Dan naar Mantova ik doe net of ik gek ben,nee hoor morgenvroeg 05.00 uur ik zeg joh:er staat geen auto en ik heb maar 5 pallets nee "domani matina alle cinque" ik zeg ben jij er dan ook,nee zegt ie dan lig ik nog op bed,......en bedankt he.

Al met al is mijn humeur naar het nulpunt gedaald,en rij naar de kroeg bij de raffinaderei vlakbij,en van pure ellende ga ik eerst maar es effe liggen om 17.00 .

Gelukkig belt er een collega en komt naar me toe,samen eten en veel te laat naar bed.Bah wat een dag!

Dinsdagmorgen dan weer om 04.30 uur van bed af,pffffffffffffffff denk ik, oh ja zonder wijn was 't vast niet zo fijn.Wassen koffie en weer naar die pipo's. Daar staan er al een stuk of 6 voor het hek te slapen,ik zet hem voor de slagboom en wachten want er is nog niemand,en ja 05.15 komt de eerste als een zombie binnen en wil nergens van weten.

Hij moet eerst koffie,roken en kijken of er misschien 'smorgens om 5 uur al iemand een sms.gestuurd heeft, de stumpert.

ondertussen sta ik me al mooi op te vreten,daar ga je dan zo vroeg voor je mandje uit.

05.25 uur mag ik hem er voor zetten en heeft hij nog een half uur nodig om 5 pallets te lossen,nou ja ik ben hem in ieder geval ook maar weer kwijt.

Dan op naar parma;07.30 arriveer ik daar en die man lost gelijk,dat is mooi gelijk even een ontbijtje maken en op naar Igea Marina,net boven Rimini

Daar ben ik dan om 11.15 met 13 pallets,ik melden;waaaaaaat zegt ie nee zoveel plek heb ik niet, dat word 14.00 uur...........rustig blijven johannes effe naar buiten en in het italiaans tot tien tellen,dat helpt.

De beste man gaat bellen,totdat er een oud vrouwtje komt vragen wat ze allemaal aan het doen zijn,want er staat een een of ander ding bij haar onder het raam te brullen(mijn koeler dus)en daar kan "di papa" niet van "dormieren"(volgens mij is het de moeder van de baas hier)

Ze komt me waarachtig vragen of ik alleen hun te lossen heb,nee zeg ik,ik heb nog 2 klanten die zitten te wachten."aspetare" zegt ze,en begint een boel te schreeuwen en herrie te maken,en ik kan de oplegger voor de deur zetten en ze beginnen met lossen.

De hele koelcel vol en 2 bakwagentjes van hun maar 12.30 ben ik het kwijt,en kan ik op mijn gemakkie naar Chioggia want daar heb ik nog 2 klanten

Onderweg wil ik eerst maar es effe douchen,maar die zijn niet veel te vinden in deze hoek,maar ik weet een kroeg waar ze er een hebben.

Als ik daar kom en vraag om de douche zegt de man "mi dispiace la doccia e non funczione!" godver dat ook nog,nou dan maar hopen dat ik vanavond kan douchen. Goed 16.00 ben ik dan leeg dus bellen en wat zegt hij tot mijn verbazing;ik heb niks,zoek maar een plek en bel maar om een uur of 10 morgenvroeg!Mijn humeur daalt alweer naar het nulpunt.

Op zoek naar een restaurant waar ik kan douchen,dus niet he bij het hotel in Chioggia mag ik wel douchen als ik een kamer neem voor 35 euro. Even denk ik er over na maar ik ben ook gek ik improviseer vandaag wel,ik ben toch leeg.

Dus mijn water kan op een stapel pallets gezet,deur dicht en ik sta in mijn blote tokus te douchen met steenkoud water achterin de oplegger brrrrrrrrrr,maar goed ik heb het zaakje weer schoon(en dat kun je tegenwoordig van menigeen niet zeggen!)

Daarna eten en mijn verdriet verdrinken en daarna in bed rollen.

Woensdagmorgen dan om 9 uur eraf,de boordcomputer loopt al te jengelen,ik kan laden in Parma, maar eerst maar es wassen en ontbijt maken. Telefoon:waarom ik nog niet aan het rijden ben? ja hallo ik moet ook eten,maar het komt goed uit dat ik geen haast had want het gaat niet door,ik moet nog maar effe wachten.

Nou na de middag dan laaie in Pozzeleone bij Vicenza,en dat duurt ook allemaal een eeuwigheid,maar ja er moet toch nog stukgoed achter vanavond dus zo erg is het ook weer niet.Hij komt bijna vol want ik hou nog 3 palletplekken over.

17.15 dan bij die stukgoedboer in Vicenza,en voordat die drie pallets erin staan en ik de papieren eens heb is het 20.15 uur hoera en nu moet het nog effe gebeuren,zitten en rijden en dat loopt natuurlijk als een raket de brenner omhoog. Ik zet dan het hele circus om 00.oo uur boven op de brenner neer en rol het mandje in.

donderdagmorgen 08.30 uur eraf wassen en ontbijt maken en 09.00 uur gaat het dan weer loss.

Het eerste stuk naar beneden netjes achter 3 polen zitten te ergeren die met 25 km.ph. naar beneden lopen te remmen,grrrrrrrr. Als het dan weer naar boven gaat lopen ze nog te kloten,ik heb me genoeg lopen ergeren en geef gas met die machine,net zoals vele anderen,en die arme mannen zitten nog heel verbaast te kijken ook want ze doen toch niks verkeerd?

maar goed boven aan de mautstelle kan johannes aan de kant.

Du hasst uberhold zegt die polizeipipo,ja maar zeg ik,nein nein du sollst zahlen,ja maar zeg ik, nein du sollst 35 euro zahlen oder du hasst grose probleme. Ja maar probeer ik nog een keer maar meneer gaat gewoon onverstoorbaar met z'n walkie talkie versterking oproepen,als er nog 2 van die pipo' s bijkomen vraagt de man met de meeste streepjes wat het word;zahlen oder?

Ik kies maar eieren voor mijn geld en betaal hem de 35 euri's en wens hem prettige kerstdagen maar dan moet ik toch maken dat ik weg kom.

Overbodig om nu te zeggen hoe mijn humeur is denk ik?Ik kom er trouwens nog goedkoop af vergeleken met andere landen,maar goed 35 euro is en blijft toch ook 35 euro.

Verder loop het vandaag als een raket via Munchen stuttgart karlsruhe pirmasens saarlouis naar capellen in luxembourg,daar alles volgooien toch weer 800 liter totaal en nog effe naar de 27(afslag) 21.00 strand ik daar.

Hier kom ik eingelijk nooit en jawel ik wil effe douchen maar omdat ik al gegeten heb moet ik 5 euro voor de douche betalen,anders 2,50 belachelijk. Nou dan maar niet douchen,ik scheer me en was me zo goed en kwaad dat kan(ik kan nu niet in de oplegger staan want die zit vol haha)doe een wijntje en ga naar bed.

Vrijdagmorgen 05.45 uur er weer af wassen koffie en 06.00 uur dan de baan op,sneeuw water wind prut file ellende later eindelijk Brussel voorbij en verder loopt het goed.

10.00 uur bij de eerste in oosterhout,nou dat stukgoed is er maar zo uit,dus 11.10 uur op naar doesburg.

Bij Kesteren denk ik eerst maar es effe eten want als vanavond op Urk sta schiet dat er ook weer bij in.

13.30 uur arriveer ik dan bij de rotra in Doesburg,lossen en bellen met een faxnummer want zoals altijd op vrijdag afhalen en naar Urk,daar word dan alles om geladen en heeft iedereen z'n rit erin,en is het meestal zo rond 23-24 uur dat we daar eens wegrijden.

Omdat ik ongeveer 3 kwartier rijden van Urk woon ben ik dan zo rond 24-01.00 thuis.(IK heb de auto altijd thuis)

Dus ik bel open wat zegt ie;kom maar naar de zaak in Huissen doen wij hem hier laaien en kun jij naar huis met de caddy(auto van de zaak) en zondagmorgen 8 uur weer vertrekken

Hmmm, vroeg weekend dus,dat is mooi maar dat ik de auto daar moet laten staan is minder,kloten eingelijk maar goed vervoer is geregeld.

Staat johannes dan om 18.00 thuis(wat nooit voorkomt)is er niemand want vrouw en kinderen zijn toevallig vanavond naar holiday on ice dus zit ik ook nog es alleen thuis.

Wat een baalweek zeg, bah,

groeten johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ga zo ook op pad om een leuke rit te maken.

Ga over een uur op pad om:

Zondag middag te lossen in Barcelona, Daar na maandag ochtend om 9 uur in Toulouse te staan, vervolgens in de middag te lossen in lyon.

Ik kom dan leeg terug.

Woensdag ochtend laden in Ridderkerk voor Madrid. Donderdag lossen.

Vrijdag ochtend laden in Barcelona en een gedeelte lossen in Nice. Terug naar huis.

Zondag thuis en dan maandag weer laden voor Nice. Dinsdag lossen in Nice.

Leeg terug. Vrijdag weer laden in Nice en vol terug naar huis.

Dit alles met mijn koeriers bus anders is het niet te doen!

post-2332-1394779365,794_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben voor het eerst in 3 jaar weer in engeland geweest. Heb maandag eerst naar bielefeld lossen en laden. Beuningen nog gelost. Dinsdagochtend benthuizen laden voor 3 adressen londen. Disdagmiddag nog 1 van gelost. Woensdag andere 2 gelost en in brigthon teruggeladen. Donderdagochtend H.I ambacht gelost en rotterdam en numansdorp geladen voor southampton en milton-keynes. Vrijdagochtend alle 2 gelost en middags teruggeladen net boven londen. Aansluitend met trein weer naar huis.

Maandagochtend weer benthuizen lossen en laden voor londen-birmingham-south-yorkshire-newcastle. Dan ook weer een halve week vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus mijn water kan op een stapel pallets gezet,deur dicht en ik sta in mijn blote tokus te douchen met steenkoud water achterin de oplegger brrrrrrrrrr,maar goed ik heb het zaakje weer schoon(en dat kun je tegenwoordig van menigeen niet zeggen!)

Vraagje 1: Hoe maak jij je oplegger dicht vanaf de binnenkant? (interessant)

Vraagje 2: Zijn hier foto's van? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Vraagje 1: Hoe maak jij je oplegger dicht vanaf de binnenkant? (interessant)

Vraagje 2: Zijn hier foto's van? :D

Met een koeler is dat niet zo moeilijk hoor,als je eerst de vergrendeling dicht doet en dan de deur zo ver mogelijk dicht(van binnen) doet blijft hij op de rubbers wel hangen.

Ok. dan zit er nog wel een klein kiertje en voor je volgende vraag stelt lilly,ja er zit verlichting in zo'n koeler.

En nee,ik heb daar geen foto van,en denk ook niet dat er iemand op mijn gespierde lichaam zit te wachten.:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee,ik heb daar geen foto van,en denk ook niet dat er iemand op mijn gespierde lichaam zit te wachten.:eek:

Jammer, ben altijd wel geïnteresseerd in leuke, humorvolle chauffeursfoto's voor op mijn blogje *hahahaha*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Laat ik nu dan nu de week er na ook maar effe opschrijven dan,want anders word er misschien wel gedacht dat ik alleen maar loop te kloten zo,week in week uit,hahaha

Omdat ik zondagmorgen eingelijk moet vertrekken om 08.00 uur,en dat is nodig ook want anders staat johannes niet voor de middag in siziano(onder Milaan)en dat moet wel,want na 12.00 uur lossen die gasten niet meer.

Eingelijk moet ik dan weer strak rijden anders haal ik het niet want ik moet via de mont blanc,wederom om de gewichten,dus besluit ik maar es met mezelf dat ik zaterdagavond maar ga rijden.

Dus om 18.00 uur start ik de caddy en hobbel op huissen aan,daar arriveer ik om 19.30 en pak de auto weer in.

Hij staat er netjes bij,ze hebben alles voor me geregeld,dus na een bakkie pleur kan ik op gang.

Via maastricht eruit en 23.15 draai ik bij de ac achter luik de parking op en moet daar eerst effe een paar ongure types wegjagen want zijn volgens mij op gratis gasolie uit van een collega die al ligt te slapen,en ga dan na een blikkie naar bed.

Zondagmorgen 08.45 uur begin ik er dan maar aan,luxemburg tanken en viva la France in,op Sandacourt doet ik effe eten en met een uurtje weer verder,en op de cerdon nog een keer 3 kwartier maken.

Al met al sta ik om 20.30 boven aan de mont blanc tunnel,ik ben nummer 4,dus ticket halen en koffie.

Het duurt niet lang of er staan alweer 7 koelers,dus 20.45 uur gaan we onder begeleiding de 11.6km.lange tunnel door met een sukkelgangetje.

21.00 dan aan de andere kant in italie de parking op,alweer uitgewerkt met 10 rijuren dus effe douchen en een biertje en dan het mandje in.

Maandagmorgen 06.15 uur rammelt het hele circus weer,eruit wassen koffie en goed 06.30 uur begin ik aan de afdaling,bij Novarra effe gauw ontbijten en 10.10 uur arriveer ik bij de METRO in Siziano.

Dit is ook een adres,het is net een gevangenis,eerst de auto op de parking,dan melden bij de portier die dan echt zo’n beetje alles van je moet weten,als je dan geluk hebt mag je het hek in,anders blijven staan tot ze je omroepen.

Goed ik heb ook wel eens geluk en mag er gelijk in en ik mag na het melden achter bij de rampen ook gelijk ervoor,lossen 7 pallets,dan naar de palletafdeling om lege pallets te halen,dan weer naar de portier die moet dan overal in kijken en de papieren zien en als je dan geluk hebt mag je er weer uit.

Nou ik sta al met al om 11.30 weer buiten op straat ,dus op naar de volgend in Trezzano sur naviglio,daar 5 palllets gelost die ben ik zo kwijt ,eerst pauze

14.00 uur dan bij de volgende midden in Milaan,altijd leuk om er te komen, daar los ik er 4 die er ook zo weer uit zijn.

Dan op naar de 4e in Burago Molgora,die krijgt er vandaag wel 10,en net zo wat ik al gedacht had;zet hem maar in de hoek want daar hebben we geen plek voor(lees geen zin in)na 1.5 uur ja ik mag ervoor,lossen.

Al met al rij ik daar dan om 17.30 weg en probeer de laatste ook nog effe maar dat word m niet meer want het is hier net een mierennest man met al dat verkeer,niet te bekijken dus om 19.00 uur zet ik het span bij Alcatraz op Arluno,collega Huub zit er ook dus het word ook nog weer gezellie en ook weer veel te laat naar bed en ook weer veel te veel sap gehad maar goed ik kan toch uitslapen.

Dinsdagmorgen 09.00 uur van bed af,zo dat was niet fout,eerst maar es effe onder de pomp, want ik kan nog niet eens wakker worden ook.

09.30 uur dan maar es weg en de laatste klant met 5 pallets lossen in Vanzaghello,11.00 is het spul dan weer leeg en kan ik weer terug naar Burago Molgora,want daar krijg ik een volle bak kaas.

12.30 arriveer ik daar dan weer en 14.45 zit het erin,bellen want het zijn 30 palletplekken dus kan ik in Como nog 4 pallets bijladen,die zitten er ook zo in en ik krijg hier ook een transit dokument voor de sjeiz( zwitserland)

Dan eerst maar eens eten op de tirparking,dan kan ik vanavond m’n plan trekken.

18.00 uur dan op naar Chiasso daar is het druk maar ik ben zo weer weg,en hobbel dan Zwitserland in.

Op de regulatieparking staat niks dus kan ik zo doorrijden,dus om 21.00 uur rij op Stans sud de parking op,tijd voor een pul bier en maffen.

Woensdagmorgen 07.30 rij ik dan weer t sneeuwt ja,Rheinfelden eruit,niks loos dus 11.45 sta ik al op Bruchsal om te douchen en te eten .

12.45 dan op het gemakkie weer verder want ik heb toch tijd zat,maar bij Worms loopt er weer een te kloten,en dat duurt niet lang of ik zit me alweer kapot te ergeren,dus effe geen auto's en ik erom heen.

Mag ik barsten,de eerste auto die achter me zit,een onopvallende BMW en die man zwaait mij vrolijk lachend toe,ik wuif terug…………….polizei bitte folgen.god gruwelijke @#$%^&&**(&^$%#$.

Nou aan de kant maar de mannen hadden gezien dat ik elke keer liep te remmen,maar ja inhalen mag niet dus mag ik kiezen:60 euro voor inhalen of 30 euro voor de snelheid,nou dat is niet zo’n moeilijke keus en vrolijk wuifend gaan de mannen van de wet weer verder op zoek naar het volgende slachtoffer.Ik mag niet klagen.

Ik ook weer verder nog rustiger,want al die grappen kosten mij zo te veel euri’s.

Op Venlo maak ik nog effe een keer pauze en 20.00 uur sta ik dan op Veenendaal,uitgewerkt.

Donderdag dan om 05.30uur er weer uit,lossen in De Meern,daar ben ik ook zo weer weg en kan ik me door het verkeer heen zien te worstelen richting Voorhout.

Daar dan lossen en is het spul weer leeg om 10.00 uur,bellen en ik kan naar huis,mooi op mijn gemakkie richting de parel van drenthe.

13.00 uur thuis dan en 17.30 uur bellen waar ik morgen moet beginnen met laden,morgenmiddag 14.00 uur op Urk,dat komt ook weer precies uit met de 24 uur weekendrust,dus zo verkeerd heb ik het nog niet.

Groeten johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:tu:Heb weer een mooie week gehad..:tu:

1 Samen met een collega laden in benthuizen voor UK

2 Een mooi verlicht gebouw 's avonds in birmingham

3 Dinsdag bij het wegrijden bij de klant in birmingham in hartje centrum

Heb dinsdag ook nog sheffield en newcastle upon tyne gelost en in durham weer geladen. bedoeling was om met de lange boot terug te komen, maar alles was vol en overboekt. Is besloten om over land terug te komen. 's avonds nog aan cambridge gekomen en woensdagmiddag met dover-calais teruggekomen. woensdag avond thuis. donderdag rondje NL gedaan, en ben met 4adressen de ruhr in gegaan. 'savonds nog voor 20 euro de heftruckchauffeur omgekocht!!voor de rest 1 groot drama daarzo!! Heb in oberhausen 1.30 staan wachten bij een fabriek,maar gingen niet laden. Ben daar om 13h weggegaan. Als een speer naar r'dam heb nog kunnen laden voor birmingham. Daarna naar huis voor het weekend. Maandag voormiddag birmingham lossen, dan op terugweg nog londen lossen en terugladen in barking(londen)voor wederom benthuizen. Daarna hoop ik gelijk weer voor dat grote eiland te kunnen laden..

post-1683-1394779390,5009_thumb.jpg

post-1683-1394779390,6848_thumb.jpg

post-1683-1394779390,8307_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

afgelopen 2 weken is ria mooi 2 weken meegeweest met een rijbewijs op zak en heeft de nodige km's gemaakt.

de eerste dagen nog flink wennen, maar na 2 weken zit ik al geruster op de rechterstoel.

dat is ook erg vreemd in het begin ( die rechterstoel ).

ria op pad tussen latina en rome

daarna in rome zelf een beetje stadinwaarts op de ss5 Tiburtina

en als laatste nog ff naar bagni di tivoli

post-1283-1394779443,4885_thumb.jpg

post-1283-1394779443,9289_thumb.jpg

post-1283-1394779444,3376_thumb.jpg

post-1283-1394779444,7718_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarna komen we op weg naar naar pescara en napels in de staking terecht en vermaken ons 2 dagen bij een truckstop

daarna als we verder gaan een mooie route vanaf vasto binnendoor naar isernia en venafro en zo afgezakt naar caserta

op de laatste foto zie je wat er gebeurt als een haastige heftruckchauffeur met een te hoge mast niet op tijd remt:mad:

post-1283-1394779445,1399_thumb.jpg

post-1283-1394779448,2937_thumb.jpg

post-1283-1394779448,5982_thumb.jpg

post-1283-1394779448,981_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

met onze nieuwe digitale 105 nu de eerste rit gedaan en pas vorige week op maandagmiddag vertrokken.

we mogen gelijk weg met 5 adressen rome en napels.

als we de brenner overzijn gelijk prachtig weer en schitterend landschap.

na ons eerste losadres in rome gaan we verder naar anagni en lossen op een nieuw industrieterrein en ria is gelijk vriendjes met de zwerfhonden.

ja als je begint te gooien met frolic brokken.....

en lara maar denken, daar gaat me maaltje.

verder richting napels zie je overal bergen afval liggen en dit is maar een klein voorbeeld van de zooi.

na het lossen naar gaeta gereden en lange nacht gemaakt en na belading langs de kust terug.

normaal koppelen we onderweg maar met ons tweeen waren we vrijdagavond al thuis en zijn de volgende trailer maar komen halen;)

post-1283-1394779521,4041_thumb.jpg

post-1283-1394779521,7703_thumb.jpg

post-1283-1394779522,153_thumb.jpg

post-1283-1394779522,513_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op zaterdag weer weg naar reischenhart en lekker eten bij de griek en zondag's bij franco.

maandagochtend om 0400 uur op pad en ff 1 lossen bij ancona en door naar bari.

daar lossen we dinsdagochtend en kunnen terugladen vlak bij salerno.

je ziet nu wat foto's van de rit naar bari en van bari naar salerno.

ria moet nog wennen aan het schakelen in heuvelachtig landschap maar gaat steeds relaxter rijden.

wel vindt ze binnendoor vaak wat smal en dan komt er vaak veel ineens op je af.

1 langs de adriatische kust

2 tussen bari en de splitsing pescara/napoli bij cerignola

3 op weg ri napoli en vlak bij candela.

4 het plaatsje candela op de heuvel

post-1283-1394779523,4219_thumb.jpg

post-1283-1394779523,6635_thumb.jpg

post-1283-1394779523,8891_thumb.jpg

post-1283-1394779524,0676_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan duiken we bij mercato s severino de snelweg af op weg naar ons losadres en worden de straatjes smaller

de pompbediende verzekerde mij dat we goed zaten en nog een km of 3 verder moesten.

maar het wordt dan echt stapvoets verder en soms wordt het verkeer met een verkeerslicht geregeld anders gaat het echt mis.

maar uiteindelijk komen we bij de tent waar we moeten laden en er staan 2 containers voor ons en daar verliezen we veel tijd.

post-1283-1394779524,1649_thumb.jpg

post-1283-1394779524,5148_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een complete bak voor belgie en dubbelbemand dus gas erop.

de 105 bevalt uitstekend en na in capua nog ff gegeten te hebben nog een stuk door en slapen.

dan woensdag hele dag rijden en dan gaat ria vanaf modena ff naar de brenner sturen.

witheet is als ze na 150 km trutten achter een bulgaar eindelijk voorbij kan als ie een parking oprijdt.

deze man reed lekker 75-78-81-75

en dan wordt het wit op de brenner en zet ze de wagen boven op de parking neer, want ik mag weer;).

op donderdag zo efficient mogelijk gereden en om 1615 uur bij de klant in charleroi.

zit die vanaf 1500 uur dicht en dus pas vanochtend gelost.

in 10 dagen bijna 9000km gedaan en iedereen tevreden.

ik ben benieuwd wat de komende 2 weken met de digiwagen gaan doen, want nu hoefde ik nergens naar te kijken.

post-1283-1394779524,8769_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk ik ben al ruim 30 jaar getrouwd met ria en we hebben geen enkele moeite met het bij elkaar zijn.

wel is het zo dat ria maar 10 blokken van 2 weken per jaar meegaat en ik dus ook vaak alleen op pad ben.

aankomende 2 weken is ria lekker thuis en ben ik alleen 2 weken op pad.

daarna is het weer fijn om samen weg te gaan en aangezien ria nu ook rijden kan is het voor haar nog leuker geworden.

ook van het uit eten samen gedurende de 2 weken kun je toch alleen maar zeggen... dat is top..

heel veel mensen werken en zien elkaar alleen ff s'avonds en wij zijn lekker veel bij elkaar.

wij hebben er geen moeite mee en hebben het prima naar onze zin.

kijk de dingen lopen ook wel eens niet zoals het zou moeten en dan zijn 2 personen natuurlijk niet altijd in 1 richting te bewegen, maar dat is altijd en overal zo denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden