[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brandende vrachtwagen


Eesti

Recommended Posts

  • Forumlid
 

brand A71 Duitsland Rennsteigtunnel  / Rennsteigtunnel A71 brand

 

brand A71 Duitsland Rennsteigtunnel / Rennsteigtunnel A71 brand © Polizei Thuringen / Feuerwehr Thuringen

Beelden tonen hoe truckchauffeur 6 kilometer met brandende vrachtwagen door tunnel rijdt om ramp te voorkomen

Een Poolse truckchauffeur (41) heeft in Duitsland heldhaftige toeren uitgehaald. Toen hij er niet in slaagde om in een tunnel een brand aan zijn lading te blussen, kroop de man koelbloedig terug achter zijn stuur. Hij raasde nog zes kilometer voort alvorens, buiten de tunnel, zijn truck te stoppen. De Duitse politie zegt dat hij een ramp heeft voorkomen.

HR 10-02-24, 10:46 Laatste update: 10-02-24, 14:30 Bron: Die welt, Bild, Die Presse
 
 
 
Dempen opheffen
 
00:00
 
 
 
 
 
 
00:39 / 00:43
 
 
 
 
 

Het ongelooflijke incident vond volgens ‘Die Welt’ donderdagavond plaats in de langste verkeerstunnel van Duitsland. De Rennsteigtunnel op de A71 in Thüringen is maar liefst 8 kilometer lang. Na een tweetal kilometer merkte de chauffeur van een autotransport dat er brand was ontstaan aan een van zijn banden.

 

De 41-jarige Pool stopte zijn truck, stapte uit en probeerde met een brandblusser de vlammen te lijf te gaan. Toen hij er niet in slaagde de brand te blussen, sloeg hij alarm via een noodoproepknop in de tunnel.

Actiefilm

De man stelde echter vast dat het vuur zich snel uitbreidde. Daarop besloot, alsof hij de held in een actiefilm was, om terug achter het stuur te kruipen. Daarna raasde hij als een gek 6 kilometer voort door de tunnel, terwijl de brand steeds groter werd en intussen ook de wagens achteraan op de truck in lichterlaaie stonden.

Blijf op de hoogte

 

Krijg een melding bij belangrijke berichten over Breaking nieuws.

Hij slaagde er net in het einde van de tunnel te bereiken, voor zijn truck volledig door de vlammen werd opgeslorpt.

 

 

 

 

“Letterlijk op de laatste seconde kon hij de tunnel uitrijden en zijn truck parkeren”, aldus de politie van Thüringen. Daar begon de brandweer meteen met de bluswerken.

 
 

“Bedankt, Poolse held!”

“Het was absoluut een juiste beslissing van de bestuurder om door te rijden, anders had de brand zeker grotere proporties aangenomen”, vertelt een verkeersexpert in ‘Die Welt’. “Bedankt, Poolse held!”, meldt ook de vereniging van de transportsector in Thüringen. “Hij heeft een ramp voorkomen.” De schade door de brand wordt geschat op 250.000 euro. Maar dat had dus ook een veelvoud kunnen zijn.

 

 

https://www.hln.be/buitenland/beelden-tonen-hoe-truckchauffeur-6-kilometer-met-brandende-vrachtwagen-door-tunnel-rijdt-om-ramp-te-voorkomen~a4c7efd1/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Remmen aangelopen, en heb dat ook wel eens gehad.
Oplegger in Veghel aangekoppeld en bij Hallo geladen
Tussen Veghel en Son zat er een Poolse chauffeur langs me te gebaren dat er iets mis was.
Zag in de spiegel iets van rook en bij de pomp met parking eraf gegaan.
Heb de auto maar niet bij de pomp neer gezet😁
Had in mijn leven nog nooit  de remmen zo rood gloeiend gezien en konden ook elk moment gaan branden
maar gelukkig gebeurde dit niet met dank aan die Poolse chauffeur.

In ieder geval heeft die chauffeur daar op de A71 de juiste beslissing genomen.
Jammer dat hij zijn vangmuil van motorwagen niet meer los heeft kunnen trekken.
Dan waren zijn persoonlijke spullen niet verbrand geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:

Riep je iets doms over elektrische auto’s voordat je je realiseerde dat in het artikel staat dat het probleem bij de vrachtwagen lag? 🤨

Waar zitten die spoken, ik zie niets? Over elektrische auto's kan ik niets zeggen, ik heb er geen ervaring mee.

Over vastgelopen remmen kan ik wel iets zeggen, ik heb heb 2 maal hulp geboden bij een beginnende brand door vastgelopen remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden