[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Opgave : Houdt komende week je onkosten onderweg eens bij


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
of de een geeft zijn geld wat efficienter uit dan de ander.

jij hebt toch ook niet hetzelfde uitgavepatroon als je buren in de straat.

heb geen idee wat de buren uitgeven en dat intereseert me trouwens ook niet

en de tering naar de nering zetten is iets anders als efficient met je poen omgaan

en als iemand uit de kist wil eten om voor iets te sparen is normaal en men is daar volkomen vrij in

maar verplicht uit de kist eten omdat je het niet red met je poen en dan bedoel ik om gewoon je natje en droog onderweg te kopen naar de poepdoos te gaan en 1 of 2 x contact met je gezin enz enz

nou dat is dus schandalig en daar gaat het hierom

of is italie van de week ineens een stuk goedkoper geworden:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een opgave voor iedereen die wil meedoen.

Houdt komende week de uitgaven die je onderweg doet eens bij .

Plaats die na die week hier op het forum.

angelique, wat wil je hiermee gaan doen?

ik zit meestal rond de 100 euri per week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon eens kijken hoe we uit komen met die onkostenvergoeding.

Ik kom er in ieder geval wel mee uit.

Bijvoorbeeld

* Brood en dergelijke kun je van huis mee nemen ... dat is een STUK goedkoper dan het te kopen bij een tankstation onderweg.

Want daar betaal je domweg veel te veel.

Onkosten onderweg kunnen zijn:

* Eten en drinken (en ja, Petje ;) alcohol valt daar ook onder)

* krant en/of week&maandbladen die je zo nu en dan onderweg koopt

* Telefoonkosten (ff omrekenen naar wat je gemiddeld per week uitgeeft)

* vul zelf maar aan ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb geen idee wat de buren uitgeven en dat intereseert me trouwens ook niet

en de tering naar de nering zetten is iets anders als efficient met je poen omgaan

en als iemand uit de kist wil eten om voor iets te sparen is normaal en men is daar volkomen vrij in

maar verplicht uit de kist eten omdat je het niet red met je poen en dan bedoel ik om gewoon je natje en droog onderweg te kopen naar de poepdoos te gaan en 1 of 2 x contact met je gezin enz enz

nou dat is dus schandalig en daar gaat het hierom

of is italie van de week ineens een stuk goedkoper geworden:confused:

italie is net als andere landen duurder geworden, maar ik kom nog steeds uit en lijdt absoluut geen honger of dorst.

maar ik wilde alleen onderstrepen wat herman stelde

je houdt minder over.

vroeger had ik ook meer onkostengeld over en nu dus minder.

maar niet iedereen geeft hetzelfde uit en dus is het ook heel verschillend wat je nodig hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet alle kosten die maakt onderweg (dus de extra kosten omdat je niet thuis bent) tot je onkosten rekenen. En dan moet je dus van normale maaltijden uitgaan, er van uitgaande dat je die thuis krijgt tenminste. Dat je dan soms ergens goedkoop in een kantine kunt eten is alleen maar meegenomen. Die mogelijkheid heeft niet iedereen. Je pilsje of wijntje s'avonds niet vergeten, die kost mij onderweg heel wat meer dan thuis. Niet als een kluizenaar s'avonds in je cabine blijven zitten, of zit je thuis ook altijd alleen op de bank? Ook alle telefoonkosten die je onderweg maakt voor je sociale kontakten enz. Trek dat allemaal maar eens af van die €41.28, houd je niks over, maar moet er dik geld bij.

Dus conclusie: onkostenvergoeding flink hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een glas melk kost hetzelfde als een biertje maar klinkt beter :rolleyes:

Ik zie liever 100 mensen met een melkprobleem dan 1 met een drankprobleem :o

Even serieus, als een buitenstaander dit topic zou lezen zou dit alleen maar weer vooroordelen bevestigen, in hun ogen dan.

Wat iedereen doet en uitgeeft moeten ze in proncipe zelf weten. Maar een onkostenvergoeding is voor je 1e levensonderhoud wat mij betreft.

Moet ik hier dan de sigaretten die ik rook ook meerekenen als onkosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon eens kijken hoe we uit komen met die onkostenvergoeding.

Ik kom er in ieder geval wel mee uit.

Bijvoorbeeld

* Brood en dergelijke kun je van huis mee nemen ... dat is een STUK goedkoper dan het te kopen bij een tankstation onderweg.

Want daar betaal je domweg veel te veel.

Jaja, alles KAN. We kunnen ook de hele week eten van thuis meenemen. Natuurlijk. Maar wat wil je nu eigenlijk. Aan de werkgevers vertellen dat we allemaal genoeg onkostenvergoeding krijgen en dat er wel een 10 euri minder kan?

De BEDOELING is dat je onderweg rustig aan een teveltje gaat eten dan in je vrachtwagen. De bedoelingis nu net dat jer er eens uitkomt.

De bedoeling van onkostenvergoeding is dat je nu net NIET eten van thuis meeneemt!!

Zeg dan ook maar tegen de minister dat hij een boterhammetje van de vrouw mee moet nemen dan op kosten van de staat in retaurant binnenhof zijn maaltijd nuttigt.

Dit doortrekkend en doorredenerend zullen we allemaal eindigen met het eten uit de kist op een pisserige parkeerplaats.

Uiteraard staat het iedereen vrij om op zijn eigen wijze in zijn levensonderhoud te voorzien. Maar je wijkt hiermee af van wat de bedoeling is. Werkgevers zijn gaan parisiteren en hebben de onkostenvergoeding inmiddels voorgesteld als loon. En dat is fnuikend! De onkostenvergoeding moet dusdanig zijn dat daar 3 maaltijden per dag met daartussendoor koffie met koek of thee moet kunnen kopen, en ook nog van kan douchen. DAAR moet je de berekening op loslaten. DAN pas kom je tot het inzicht dat het TE WEINIG, schromelijk TE WEINIG is.

En trouwens, wat de telefoon betreft: Als ik mij goed herinner is er destijds CAO-matig vastgelgd dan een chauffeur naast zijn onkostenvergoeding voor 10 euro per week of wellicht zelfs per dag, naar huis mag bellen op de kosten van de werkgever.

Is die regel ook al verdwenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je moet alle kosten die maakt onderweg (dus de extra kosten omdat je niet thuis bent) tot je onkosten rekenen. En dan moet je dus van normale maaltijden uitgaan, er van uitgaande dat je die thuis krijgt tenminste. Dat je dan soms ergens goedkoop in een kantine kunt eten is alleen maar meegenomen. Die mogelijkheid heeft niet iedereen. Je pilsje of wijntje s'avonds niet vergeten, die kost mij onderweg heel wat meer dan thuis. Niet als een kluizenaar s'avonds in je cabine blijven zitten, of zit je thuis ook altijd alleen op de bank? Ook alle telefoonkosten die je onderweg maakt voor je sociale kontakten enz. Trek dat allemaal maar eens af van die €41.28, houd je niks over, maar moet er dik geld bij.

Dus conclusie: Onkostenvergoeding flink hoger.

juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
italie is net als andere landen duurder geworden, maar ik kom nog steeds uit en lijdt absoluut geen honger of dorst.

maar ik wilde alleen onderstrepen wat herman stelde

je houdt minder over.

vroeger had ik ook meer onkostengeld over en nu dus minder.

maar niet iedereen geeft hetzelfde uit en dus is het ook heel verschillend wat je nodig hebt

ja ik kom ook uit doordat ik tegenwoordig brood en beleg mee moet nemen

moet ik ook nog niet eens op een bekeuring stuiten die bollo zelf moet betalen want dan is het huilie huilie

dus het is niet uit zuinigheid dat vele tegenwoordig uit de magnetron kanen

nee het is om uit te komen

en vroeger at men uit de kist om iets uit te sparen

EN DAT IS EEN GROOT VERSCHIL !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou in italie kun je nog steeds eten voor rond de 12 euri, inclus een halfe liter wijn als je wilt;).

kom daar maar eens aan hier in nederland en duitsland,daar betaal je tegenwoordig minimaal 16 euro en dan heb je nog niet eens een dolle avond van gehad, nee dan loopt de rekening al gauw op naar 25 euro.Barf

dus prijs verschillen zat in europa, weet niet hoe dat zit in belgie en spanje:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaja, alles KAN. We kunnen ook de hele week eten van thuis meenemen. Natuurlijk. Maar wat wil je nu eigenlijk.

Zoals ik al eerder heb gezegd: INZICHT krijgen in de werkelijke kosten.

En aangezien er hier op het forum nogal veel leden zijn die eens een weekje de kosten bij zouden kunnen gaan houden ... kun je een goed beeld krijgen van de werkelijke kosten onderweg.

van huis meenemen

(en die kosten reken ik ook tot mijn wekelijkse kosten):

En brood neem ik van huis mee ... water ook.

Daar brood bij een tankstation bijna 2x zo duur is als bij de buurtsuper.

Om over een fles water nog maar te zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik kom ook uit doordat ik tegenwoordig brood en beleg mee moet nemen

moet ik ook nog niet eens op een bekeuring stuiten die bollo zelf moet betalen want dan is het huilie huilie

dus het is niet uit zuinigheid dat vele tegenwoordig uit de magnetron kanen

nee het is om uit te komen

en vroeger at men uit de kist om iets uit te sparen

EN DAT IS EEN GROOT VERSCHIL !!!

sinds wanneer betaal je een bekeuring van de onderwegkosten??? Daar zijn die mijns inziens helemaal niet voor bedoeld.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn niet alleen de kosten voor eten en drinken.

Toen ik nog met een chauffeur getrouwd was merk je ook in vergelijk met een huwelijk waarvan de man elke avond thuis is dat je veel vaker ook een vakman in huis moet halen voor het een en ander. Bedoel maar viel bij de buurvrouw de verwarming uit maakte haar man dat even 's avonds na zijn werk, ik moest daar een vakman voor gaan bellen. Zelfde verhaal met een slot in een deur wat ineens niet meer werkt. Gelukkig word je als achterban wel steeds handiger in die dingen maar toch vond ik dat ook een extra kostenpost toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zijn niet alleen de kosten voor eten en drinken.

Toen ik nog met een chauffeur getrouwd was merk je ook in vergelijk met een huwelijk waarvan de man elke avond thuis is dat je veel vaker ook een vakman in huis moet halen voor het een en ander. Bedoel maar viel bij de buurvrouw de verwarming uit maakte haar man dat even 's avonds na zijn werk, ik moest daar een vakman voor gaan bellen. Zelfde verhaal met een slot in een deur wat ineens niet meer werkt. Gelukkig word je als achterban wel steeds handiger in die dingen maar toch vond ik dat ook een extra kostenpost toen.

Kom op zeg ... vrouwen zijn toch niet geheel hulpeloos meer toch?

Anno 2008!!!

En wie zegt uberhaupt dat je vent die zaken allemaal WEL kan ... ?

't lijkt mij in ieder geval geen kostenpost die je zou aftrekken van je dagelijkse onkostenvergoeding.

En wat betreft de bekeuringen ...

Als dat snelheidsbekeuringen zijn dan reken ik die tot risico van het vak.

En als het onder de 2 bekeuringen per jaar blijft vind ik dat mooi.

En die gaan gewoon van mijn loon ... niet van mijn onkostenvergoeding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh en uit welk potje moet dat dan betaald worden

leg eens uit ?

je mag helemaal zelf weten waar je t van betaalt, maar om nu te stellen dat het potje daarvoor bedoeld is..........Volgens mij is dat om je verteer onderweg te compenseren (of te proberen.) Je gaat me toch niet wijsmaken dat je dit geld voor bekeuringen gebruikt? De vraag is hier hoeveel je per week ongeveer uitgeeft, in mijn ogen dus niet aan bekeuringen want dan kan je alles wel erbij gaan tellen.

Overigens wordt dat inderdaad uit t potje salaris betaald maar daar ging hier de vraag niet over dacht ik. Wil jij onderweg een feesie bouwen dan is je vergoeding ook niet toereikend............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:confused:wat ik niet begrijp dat sommige ruim €2,- betalen voor een bak koffie

bij pomp etc(zo lekker vind ik die koffie niet)

zelf heb ik een waterkoker voor

me eigen koffie,thee,choco,soep etc

daarnaast eet ik uit me eigen truck om het zo te noemen.

waarom?stuk goedkoper,goed te eten,snel klaar,maak klaar

waar ik trek in heb (aparte smaak),kokkerel graag

en die chauftenten zijn niet bepaald goedkoop en vreten

is daar overal hetzelfde Barf

en ik kom nog wel es te staan op plekken waar niet

altijd wat in de buurt is.

daarnaast overal heb je supermarkten...

spendeer je pauze,w8tijd etc eens om ff te shoppen

ipv bij de pomp eten te gaan halen.

en nee ben geen krent of kluizenaar.

maar heb pleurishekel aan lang w8en op me vreten en ik

wil eten waneer ik wil en niet als het druk is dat langer duurt

of omdat er pas over zoveel km een goeie tent zit ;)

telefoonkosten??prive rond de €40 p/mnd

met juiste abbo en pasport ,sms nogal veel;)

rest gaat met fone vd zaak he

ps ik ben nu minder kwijt dan als ik elke dag thuis kwam om te eten

en ik eet goed en veel.

dus?hou ik over aan eind vd week->betaalde vakantie of wat anders

maar ieder zijn ding he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan me helemaal vinden in voorgaand betoog... Als ik per week zo'n veertig euri uitgeef is dat veel... Neem alles van huis mee en koop onderweg eventueel iets bij wat ik tekort kom... In een supermarkt...

En niet omdat ik een kluizenaar ben maar gewoon omdat ik geen behoefte heb aan de gezellige chauffeurstafel. Ik spreek meer dan genoeg collega's onderweg...

En de discussie of de onkostenvergoeding hoog genoeg is??? Ach, ik denk dat het chauffeursvak gewoon zo gegroeid is...Vroeger ging je met je broodtrommel het chauffeurscafé binnen, bestelde een kop koffie en at je eigen broodjes op.... Dat deed een vertegenwoordiger toentertijd ook niet volgens mij... En hebben wij, als chauffeurs, RECHT op hetzelfde als iemand in een andere beroepsgroep?? Ik weet het niet hoor...

Even een vraag tussendoor. Is de onkostenvergoeding ook Europees geregeld?? Moeten we allemaal hetzelfde gaan krijgen of wil de Nederlandse chauffeur zichzelf nog verder uit de markt prijzen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ok...

kant en klaar maaltijd: 4 x 2,50 (REAL)

koffie : 8 x 2,00 (Dld)

eten restaurant : 1 x 11,00

douchen+toilet : 5 x 4,50

busje gas /8 weken 0,10

drinken 6 x 1,00

broodjes : 5 x 3,00

totaal: 55,60 op 5,5 dagen...

ja, ik eet uit de palletbox.......

Eet smakelijk, je weet op zondag al wat je vrijdag gaat eten.............:confused:

Dinsdag: des morgens ontbijt, twee koffie a 2 euri 30 (la France) met 2 pain d chocolat = 7 euri.

Om 11 uur bakje koffie 2,30

Tussen de middag lunch, 15 euri

Om 15.00 uur koffie, 2,30

Avondeten, ricardje vooraaf, biertje toe, 25 euri. (als je geluk hebt)

douche, 5 euri,

totaal ongeveer tussen de 50 en 60 euri. )

Was je die week op vakantie? 11 uur een bakkie, tussen de middag lunchen , dus van 12 tot 13.30 en dan om 15 uur weer een bakkie om vervolgens 's avonds weer warm te gaan eten??

Wanneer rij je dan eigenlijk?

Ik heb een aardig vrouwtje, maar 2 keer per dag warm eten zit er hier toch niet in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eet smakelijk, je weet op zondag al wat je vrijdag gaat eten.............:confused:

Was je die week op vakantie? 11 uur een bakkie, tussen de middag lunchen , dus van 12 tot 13.30 en dan om 15 uur weer een bakkie om vervolgens 's avonds weer warm te gaan eten??

Wanneer rij je dan eigenlijk?

Ik heb een aardig vrouwtje, maar 2 keer per dag warm eten zit er hier toch niet in!

Trjongejongejonge. WAT zijn jullie toch NAIEF

Begrijpen jullie dan niet, dat de belastingdienst dit soort van berekeningen gaat aangrijpen dat we met de onkostenvergoeding rijkelijk worden bedeeld??

snappen jullie nu echt niet dat dit soort van "kijk eens even hoe zuinig ik ben" berekeningen met beide handen aangegrepen worden door belasting en werkgevers om maar mooi NIET die onkopstenvergoeding te verhogen?

Het gaar mij om het princype. Natuurlijk is brood bij de buurtsuper goedkoper dan bij een tankstation. Maar het is de BEDOELING dat je van de onkostenvergoeding geen brood bij de buurtsuper noch bij het tankstatuion koopt, maar die auto uitkomt en een lunch eet in een daarvoor opgerichte gelegenheid zoals een nette truckstop. DAAR gaat het mij om!!

En dan kom je er niet mee uit!!

Maar wat doen we? Onkostenvergoeding stijgt niet en WIJ passen ons wel weer aan om zuinige wegen te vinden. En dat is het zotte van het verhaal!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eet smakelijk, je weet op zondag al wat je vrijdag gaat eten.............:confused:

Was je die week op vakantie? 11 uur een bakkie, tussen de middag lunchen , dus van 12 tot 13.30 en dan om 15 uur weer een bakkie om vervolgens 's avonds weer warm te gaan eten??

Wanneer rij je dan eigenlijk?

Ik heb een aardig vrouwtje, maar 2 keer per dag warm eten zit er hier toch niet in!

En dan nog even dit. Je gaat met vakantie danwel op reis, maar nimmer op vakantie. maar dat is even terzijde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden