Spring naar bijdragen

Ben-nie

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    70
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

18 Good

Over Ben-nie

  • Rang
    Senior Forumlid

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. En belangrijk is altijd je administratie en boekhouding goed bijhouden. Niet in je vrijetijd een beetje op chauffeursforum te zitten rond neuzen😜
  2. Een busje kopen en rond reizen kost geld en je hebt geen inkomen. Als je een stuurvast-houden als hobby ziet, heb je als chauffeur dus een betaalde hobby. Als je in de positie bent of weinig nodig hebt voor je levensonderhoud als zzp, kun je NEE zeggen tegen opdrachten en zo toch door europa dwalen zonder de druk van opdrachtgevers te ervaren. Helemaal als de economie een beetje meezit. Als je dan ook nog eens bij voorbaat een grote zak geld hebt om te investeren kun je dat ook nog met je eigen truck doen. Je moet het je alleen kunnen permitteren om dan tegen een niet leuke opdracht nee te zeggen en een paar dagen zonder inkomen thuis te zitten. Moet je eerst een vak leren een goede job vinden, de discipline hebben om geld op zij te zetten en dan een stap durven maken. En dat zijn er maar weinigen gegeven.
  3. Zoo weer lekker positief allemaal, zullen jullie niet is lekker om laten omscholen tot bus chauffeur ben je met 36 uur sturen klaar en toch 2400,- in de maand. Maar ff de vraag beantwoorden, zowel als ZZP en als 'eigen rijder' heb je klanten nodig, die krijg je in het transport nagenoeg alleen door te 'netwerken'. oftewel kennissen te hebben die transportopdrachten hebben. Dat kunnen planners zijn of mensen die bij bedrijven werken waar ze in de positie zijn om ladingen aan transporteurs te gunnen. Deze mensen gunnen je alleen werk als ze denken dat jij dat op een nette en correcte manier voor een redelijke prijs kunt vervoeren. Dat betekent dat je nu al in je bijbaantjes je handen uit de mouwen moet steken en je werk netjes moet doen. Als je nu al bij verschillende transportbedrijven aan de slag kan heb je meer kennissen die jou later misschien een rit gunnen. Grofweg kun je Zelfstandigen in delen in twee groepen. De ene rijdt het hele jaar vaak voor 1 opdrachtgever (charter) voor een transportbedrijf. Hierbij zijn de tarieven laag, maar is er wel de afspraak dat ze jou het hele jaar aan het werk houden. Je kunt je hierbij afvragen hoeveel vrijheid je hebt. Terwijl je wel zelf verantwoordelijk bent voor Ziekte kosten/arbeidsongeschiktheid/pensioen. En daarnaast vaak ook nog eens geen contract/zekerheid hebt. De tweede groep zelfstandigen heeft vaak veel losse opdrachtgevers. Dit kunnen transportbedrijven zijn maar ook elk ander bedrijf dat wat te vervoeren heeft. De rit prijzen zijn hier vaak hoger maar de moeilijkheid is om elke dag weer werk te hebben en de andere dag geen opdrachtgevers teleur te stellen. Dit werk is vaak pas vlak van te voren bekent. In de praktijk betekent dit vaak dat je prive bijna geen planning kunt maken en soms vrij bent wanneer je dat niet gepland had. Mijn advies is dan ook om eerst te blijven studeren, als je 18 bent je rijbewijs te gaan halen en lekker na schooltijd (onder schooltijd) een ritje te rijden. Is mij altijd prima bevallen
  4. En over goede bazen gesproken, ik kon ze niet meer vinden. Nu jaag ik mezelf op, maar dat deed ik toch al. Een voordeel als je rondjes om de kerk rijd en je jaagt jezelf op ben je ook vroeg thuis. ps met jagen bedoel ik nu niet meer het gaspedaal (kost veel te veel brandstof) maar snel palletje er uit en door.
  5. Waarom de bonden zoveel macht hebben shompie? omdat er geen andere partij is waar werkgevers en overheid mee kan praten. Omdat de huidige individualistische generatie (waar ik mij zelf ook onder schaar) zich niet verenigd. Ook ik regel mijn zaken zelf, maar we krijgen wel te maken met regels die anderen ons opleggen. De hele discussie over de transport bond blijft een kip/ei verhaal. De bond spreekt dingen af waar 'wij' het niet mee eens zijn, daarom zijn we ook geen lid. Maar omdat we geen lid zijn hebben we ook geen stem. Dat is democratie! Ik heb zwaar respect voor *Ger* die zoveel tijd en energie steekt om dingen aan de kaak te stellen, ook al zou ik graag zien dat bepaalde dingen anders geregeld werden. We hebben allemaal last van concurrenten uit het Oosten en zeiken daar veel over maar 'de bond' is de enige die er wat tegen probeert te doen, al slaan ze de plank in mijn ogen soms aardig mis. Heb waardering voor elkaar i.p.v bakken stront.
  6. We verzet alleen nog maar 2/3 van het werk dat je eerder deed in een week. Helaas zijn de opbrengsten van de vrachten niet mee gestegen. Juist ja we zijn te duur geworden!!!!! 1/2 uur omrijden om gezellig en goed te eten kan al helemaal niet meer, rustig eten ook niet want dat moet in 45 min als je nog door moet, oftwel stress stress en nog eens stress. altijd pas zaterdag thuis ipv vrijdag en nog minder betaalde uren ook. Rij niet voor niets alleen nog rondjes om de kerk.
  7. Hoe is dat bij de meeste winkelketens eigenlijk geregeld met rolcontainers, weet dat bij Deka/Dirk alleen de broodkarren door de chauffeur zelf gelost moeten worden, de rest op de laadklep zetten en klepje laten zakken. Bij schuitema zag ik de chauffeurs vaak de rc zelfs het magazijn in duwen. Lijkt me nog al een verschil in werk eigenlijk. En volgens mij zijn er een hoop chauffeurs in de stukgoeddistributie die gewoon om n uur of zes thuis zijn. of 4 dagen in de week werken
  8. Als geld het belangrijkste is misschien, ik zou thuis nog net geen potje gaan zitten janken als mijn auto door Vos (of ander mega bedrijf) werd overgenomen. Chauffeuren moet toch altijd een beetje hobbyen blijven. Bij Vos hebben ze nu niet echt hobby auto's. En een stukje teamgeest lijkt mij moeilijk te creeren bij zo'n grote firma
  9. Zijn alleen weer foto's van in mijn ogen 2 totaal verschillende dingen. Smartphone bedienen OF met je telefoon aan het oor zitten bellen. Of je nu dat laatste aan het doen bent of dat men zich achter de het oor zit te krabben en in zich zelf praat, is in mij ogen voor de veiligheid niet heel verschillend. Het grote probleem is het bedienen EN lezen van allerlei apparaten. vroeger keek je met een schuin oog op je ritlijstje nu tuur je op je scherm. Dat is vaak toch net even een klein seconden langer is mijn ervaring. En in die tijd leg je heel wat meters meer af, met alle gevaren van dien. Bellen, eten en drinken onder het rijden is in mijn ogen heel wat anders. Als ik dat nooit onderweg gedaan had was ik al ontelbare keren in slaap gesukkeld.
  10. Ben-nie

    ABT Klarenbeek

    Deze Quote kwam ik tegen en kon niet laten die hier te posten '' De mens heeft zijn fantasie om hem voor te bereiden op de werkelijkheid. '' Arne, beterschap verder en veel veilige km bij DKS
  11. Volgens mij zit daar nu de crux waar het zo vaak fout gaat, De risico's echt afdekken, betekend wel degelijk een dermate hoge verzekeringspremie dat je idd niks overhoud! Dat is volgens mij het verschil als je je laat inhuren als zzp'r met Niwo vergunning, formeel neem jij dan ritten/vrachten aan met alle risico's van dien. Dat is ook waar het vaak fout gaat bij eigenrijders die voor prijzen rijden van een zzp'r + een beetje autokosten. Daarvoor is ook de hele vakbekwaamheids-eis in de Niwo vergunning voor, dat je een beetje weet waar je aan begint voor je een rit/vracht aan neemt. Een vrijere ZZp- constructie in de transportsector lijkt me niet echt een goed idee, getuige de vele chauffeurs die nu al in een (omzeil)constructie stappen en daar alleen maar slechter van worden. Sorry maar volgens mij kan de gemiddelde chauffeur niet echt rekenen en overzien waar hij instapt als hij zzp'er wordt. Terwijl er vele 'werkgevers' zullen klaar staan om van hun werknemer, door hun een mooie worst voor te houden, een zzp'er te maken. die-ene, trouwens bedankt voor het delen van deze constructie, dat getuigd er van dat je niet zomaar ergens in stapt en weet waar je over praat. Dat is volgens mij nu juist een vereiste om als zzp'er / eigenrijder aan de slag te gaan.
  12. Ben-nie

    De Arme vrachtwagen

    Jaah terug naar paard en wagen; veel meer werkgelegenheid?????????
  13. had iig meerdere auto's zag ze gister nog met 2 auto's (daf ssc) koppelen op ind. ter. Venray
  14. Wie heeft er hier gelijk?? ik neig naar Rodekool, Gerard 2910 leg mij eens uit hoe je als charter voor DSV en Beijer luierend geld kunt verdienen? moet je volgens mij wel heel veel euro's van de chaufeur afnemen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...