[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeurskaart in privé auto verplicht


ricardo1e

Recommended Posts

  • Forumlid

ik denk dat die beste man al een beetje vooruit loopt 

met het feit dat ze ook in sprinters en andere kleine transport voertuigen 

de tachoplicht willen invoeren in duitsland 

om deze rede willen ze de tachoplicht in duitsland invoeren 

 

http://www.express.de/koeln/toedlicher-crash-in-niehl-transporter-kracht-in-tanklaster--fahrer-tot-,2856,26813048.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat een gezeur zeg.

ik heb mijn portemonnee altijd bij mij daar zit in mijn ID mijn digipas mijn rijbewijs mijn bankpas en nog meer andere pasjes.

als ik een controle krijg en ze vragen mij er om kunnen ze gewoon alles krijgen ik heb niets te verbergen.

waarom nu 123 reacties op zo iet onzinnig.

sorry hoor lijkt wel een kleuterschool.

 

Begrijp het gezeur ook niet meer maar kan me niet vinden in jouw stelling, we worden al zoveel gecontroleerd, wil toch nog iets van privacy en zelf beschikking overhouden, van mij krijgen ze dan ook niet meer dan waar ze recht op hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel je geen chauffeurskaart nodig hebt als je aan het rijden ben met je prive auto kan die tijd wel degelijk meetellen als werktijd.

 

Als het bedrijf bijvoorbeeld gevestigd is in plaats A en je moet je vrachtwagen ophalen of overnemen in plaats B dan telt de rijtijd in een personenauto  van A naar B mee voor de totale werktijd, zelfs al rij je zelf niet maar brengen ze je weg!

 

Formeel moet je deze tijd dus handmatig registreren.

 

Dit heeft een rechter in hoger beroep bepaald in een zaak waarin het ILT een boete had opgelegd voor onvoldoende rusttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt. Maar dat registreer je pas op het moment dat je je kaart in het apparaat steekt. Je hoeft, tijdens die rit in de personenauto, je kaart nog steeds niet bij je te hebben.

En dus in je vrije tijd al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is ook weer zo' n onzin discussie. Als je met vakantie gaat neem je je tachograafschijven ook niet mee. Dus neem je ook je kaart niet mee.

Die kaart is voor je werk en als je aan het werk bent neem je je kaart mee, net als je schijven. Stel je nou eens voor dat je met je privé auto op weg bent naar Spanje voor vakantie. Voor Breda word je gecontroleerd door het KLPD. En ze vragen naar je kaart. Wat willen ze daar dan mee. Je alsnog een bekeuring geven?  Stop nou eens met die onzin. Je hoeft je kaart alleen maar bij je te hebben als je werkt! Ook op een auto met een analoge tachograaf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Vond onderstaand stukje. Denk dat hiermee alles gezegd is.

 

Geachte heer XXXX,

 

Wanneer u in uw personenauto rijdt is dit een voertuig die als zodanig niet onder het Arbeidstijdenbesluit vervoer (atbv) valt. Mocht dit particuliere vervoer wel onder het Atbv vallen, zijn voertuigen tot 7,5 ton ingevolge artikel 3 van de Verordening 561 vrijgesteld. Echter het principe zal zijn dat de particulier in zijn eigen auto niet onder bedoelde wetgeving valt. Op grond hiervan vervalt de vorderingsbevoegdheid van artikel 15 lid 7 van de Verordening 3821/85. Mocht u in het weekeinde op een taxi of bus rijden dan moet u uiteraard wel uw bestuurderskaart kunnen tonen. Dus prive niet en kunt u dus in de door u omschreven situatie uw kaart inderdaad in uw vrachtauto laten zitten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Meld- en Informatiecentrum
ILT/Handhavingsbeleid
Inspectie Leefomgeving en Transport
Nieuwe Uitleg 1 | 2514 BP | Den Haag
Postbus 16191 | 2500 BD | Den Haag
088 489 0000 (lokaal tarief

 

Ik moest onlangs ergens wachten op de laatste 2 pallets die nog niet klaar waren, en las een stuk in een blad dat in de wachtruimte lag. Het ging over de Belgische politie die de jacht op de oost Europese chauffeur geopend heeft. Een van de agenten die aan het woord kwam gaf aan dat als bijvoorbeeld een Roemeense chauffeur met een personenbusje van Roemenië naar België gebracht werd men dat als arbeidstijd aanrekende. Dat is ook feitelijk juist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden