Spring naar bijdragen

HIT

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    2272
  • Geregistreerd

  • Gewonnen dagen

    10

Over HIT

  • Verjaardag 21-03-1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.harminfratransport.nl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lelystad, Nederland

Converted

  • Locatie
    Lelystad, Flevoland, Nederland
  • Interests
    Auto's, Wegafzettingen, Opsporing
  • Beroep
    Wegafzetter en Transporteur

Recente profielbezoeken

26794 profielweergaven

HIT's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

6,6k

Waardering in de gemeenschap

  1. HIT

    Code 95 cursus

    Dat roep ik al jaren, en dan ben ik nog wel instructeur ook. Ik heb ooit een boek van Odilo gekregen bij een c95 cursus... Met een rode pen begon ik de fouten te corrigeren, na pagina 25 ben ik gestopt. De C95 opleidingen zitten vol fouten.
  2. HIT

    Code 95 cursus

    In principe is het antwoord A, echter zijn zowel B als C voorbeelden van een bedrijfsrem.
  3. HIT

    IGO truck nav

    ehm ja, daar halen wij heel veel vandaan. Zelfs betalende klant via een of andere provider.
  4. HIT

    IGO truck nav

    Psst, heb je die uitleg op 1 van de volgende manieren? 1 in jip en janneke taal 2 als uitleg voor idioten die er niets van snappen😇
  5. HIT

    IGO truck nav

    Weet iemand hoe je deze kunt updaten? Het gaat om IGO trucknavigatie
  6. HIT

    Vierde keer

    Ja, er is inmiddels een nieuwe. Ik zal er binnenkort foto's van plaatsen. Maar ik schrok er wel van, deze bots kostte in 2014 € 36.000,- de nieuwe bijna € 50.000,-
  7. HIT

    Vierde keer

    Het patroon van de LEDS is EC65 zoals voorgeschreven. Verder heb ik nog steeds zwaailampen en die hebben geen vast patroon. Het patroon is onderzocht en is het minst schadelijk voor hypnose en epeleptie.
  8. HIT

    Vierde keer

    Zo ben je al vanaf 2005 tot 2018 zonder schades aan het werk en dan in vijf jaar tijd ook al de vierde klapper. 21 februari 2023 Mijn telefoon gaat, het is mijn nichtje die ook op de bots reed bij ons. "Harm ik ben aangereden, de auto is door de lucht gevlogen en ligt op dek op in de berm." De materiele schade was meer dan ik had gedacht: - Verschoven achteras(veerstroppen weer naar de kloten) - vierkante banden - doordat de bok waar het raamwerk op is gemonteerd is gescheurd was deze botsabsorber total loss. Volgens mijn verzekeringsagent is de totale shade boven de € 200.000,- Maar wonder boven wonder heeft niemand hier lichamelijk letsel overgehouden, de bestuurster is na 2 dagen observatie naar huis gegaan en ik heb dezelfde dag nog een uur met haar aan de telefoon gezeten. Ze moest haar verhaal kwijt, ze snapte niet wat er was gebeurd want ze zag ons gewoon staan. Wat btw wel mooi werkt in de nieuwe auto's is het "noodhulpsystem" Toen de auto stopte met bewegen heeft de auto gelijk 112 gebeld met een positiebepaling en is via VW carassistance gelijk contact met haar gelegd. Toen ik aankwam was dit wat ik zag: VID-20230221-WA0033.mp4
  9. HIT

    Derde keer......

    Kleine update: augustus 2021 De derde grote shade aan de bots was niet eens aan onszelf te danken.... Aan wie wel? Er zat geen papiertje onder de voorruit maar zo troffen we de auto aan op de parkeerplaats in Almere...
  10. Da's niet helemaal correct, ligt ook veel aan het voertuig. Voertuigen die helemaal zijn aangepast aan een verkopende klant zijn niet verkoopbaar vaak, algemene voertuigen zijn juist weer wel snel weg en ook nog vaak voor een veel beter prijs.
  11. HIT

    Adr parkeerproblematiek

    klopt deels, via APV is het mogelijk om parkeerterreinen aan te wijzen. Ook BiBeKo.
  12. HIT

    Adr parkeerproblematiek

    Hier is dus jurisprudentie over, dat is niet de taak van de overheid. De taak is zorgen voor plaats voor kortstondige rust, dat de plaatsen ook gebruikt worden voor nachtrust word eigenlijk gedoogd. Niet voor niets is er na een uitspraak in 2008 op veel parkeerterreinen een max. van 12 of 24 uur ingesteld aangegeven met bebording. Toen ik voor Den Hartog reed maar ook voor Voss Logistiek had die bijna overal parkeerterrein voor opleggers, geladen of niet. Dan kost het iets tijd maar daar moet een werkgever mee werken dat is niet voor de chauffeur maar je kan gewoon gebruik maken dan van elke parkeerplaats om te slapen. Waarom zouden we bedrijven waar we moeten laden/lossen daar niet gewoon toe verplichten? En dan hoeft dat zeker niet voor alle auto's die komen laden en lossen, maar als je auto's hebt die door de omstandigheden geen redelijke rijtijd meer over hebben een plaats bied. Het is makkelijk om altijd maar te roepen "De overheid moet", je kan ook zeggen dat er een verantwoordelijkheid vanuit de sector zelf is. Meer parkeerterreinen aanleggen die openbaar toegankelijk zijn rondom Rotterdam werkt niet, dat heeft het verleden al bewezen want dan rijden er nog meer mensen door naar Rotterdam om dichterbij het laad/los adres te overnachten. En dan heb je nog steeds hetzelfde probleem, prive parkeerterreinen zijn zelfs al overvol. Enige plaatsen die niet vol staan door de week... de parkeerterreinen van transportbedrijven en verladers.
  13. HIT

    Adr parkeerproblematiek

    Waarom het havenbedrijf? Waarom de bedrijven waar men laad en lost niet zelf laten oplossen? Via het havenbedrijf is het gemeenschapsgeld wat moet worden gebruikt. Hij was idd leeg, maar wat ik nog weet van zoutzuur uit mijn tijd bij Den Hartog is dat er nog genoeg gassen in een lege tank zitten dat bij een lek in de eerste uren er genoeg mensen nog ziek van kunnen worden in de buurt van de tank. Maar we lopen weg van de reden waarom ik voorbeelden geef. Als ze niet handhaven en er gaat iets mis dan worden ze vergruist, en als ze wel handhaven en er gaat niets mis dan ook. Ze doen hun werk en daar hoort bij dat ze handhaven(staat letterlijk in de jobomschrijving). Ik zeg ook nergens dat je in eerste instantie geen vermaning of proces krijgt. Maar als je alles goed documenteert is met een simpel bezwaar ook alles weer van tafel, zelfs in Frankrijk en Duitsland. Weer wordt hier iets verwacht van de overheid, als verladers en vervoerders toch weten dat er een probleem is dan kunnen ze dat toch ook zelf verhelpen? Aankopen en exploreren.
  14. HIT

    Adr parkeerproblematiek

    Er is te weinig parkeerruimte daar ben ik het mee eens, maar is dat het probleem van de wegbeheerder of het probleem van de chauffeur? In werkelijkheid is het het probleem wat zou moeten worden neergelegd bij de opdrachtgever en de opdrachtnemer en dus niet bij de chauffeur. Ik heb al jaren niets meer met ADR gedaan dus daar kan ik niet over oordelen, maar de ritten stukgoed die ik nog doe de laatste jaren hoef ik niet een halve dag te plannen voor een slaapplaats. Hooguit dat ik een half uur tot uur minder kan rijden maar ik heb dan wel een plaatsje bij een uitstekende eetgelegenheid.
  15. HIT

    Adr parkeerproblematiek

    Ja, behalve als het iemand kan worden aangerekend dat hij aan de situatie iets had kunnen veranderen. Of heeft nagelaten om op te treden. Twee extreme voorbeelden: -Vuurwerkramp Enschede. -Moerdijk. Handhavers en Opsporingsambtenaren zijn zelfs bedreigd thuis omdat ze te laks zijn geweest in de ogen van de burgers.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden