HIT

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1223
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    4

Over HIT

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster
  • Verjaardag 21-03-71

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.harminfratransport.nl

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lelystad, Nederland

Converted

  • Locatie
    Lelystad, Flevoland, Nederland
  • Interests
    Auto's, Wegafzettingen, Opsporing
  • Beroep
    Wegafzetter en Transporteur

Recente profielbezoeken

9582 profielweergaven
  1. Confucius zei het ooit al: Geef me werk wat bij me past en ik hoef nooit meer te werken. ( tekst is mij altijd bijgebleven doordat ik achter een bus van de stadsdienst Zwolle reed en deze tekst achterop stond ).
  2. Late reactie maar, denk jij echt dat die bedrijven die luxe ook eisen van de hotelkamer waar men MOET doorbrengen? Of zal het worden zoals de trein naar Italië? Ik weet het niet hoor, maar als ik de keuze destijds had gehad om te slapen in de cabine of in dat krot dan had ik geslapen! Verder, krijgen die monteurs ook nog een OKV vergelijkbaar met die van een chauffeur? Regels zouden moeten gelden naar de werkelijkheid, niet naar hoe ontevreden mensen de omstandigheden naar buiten brengen. De werkelijkheid is dat de gemiddelde chauffeur liever in zijn cabine verblijft dan in een 0 sterren hotel. De werkelijkheid is dat ook onze Oost-Europese collegae daarvoor kiezen. Kom niet met "Ja, omdat ze anders geen inkomen hebben", dat antwoord moet eigenlijk zijn "het zijn economische vluchtelingen die vluchten door een beroep uit te voeren met gevolgen". Deze gevolgen overigens zijn vooraf bekend. De schijnwerkelijkheid is dat door politici en bonden wordt geroepen dat zij de wil doen van de meerderheid, al dan niet gemoeid met enige onderbouwing van de stellingen. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer de werkgevers gaan nadenken over de weekeind-, verteer en slaap vergoedingen. Want deze krijg je omdat je van huis weg bent en moet slapen in je cabine en omdat je moet zorgen voor eten. Wanneer we te eten krijgen bij de hotelkamer dan zijn er twee dingen ineens veranderd 1 we hebben een kamer met douchegelegenheid waarvoor de werkgever al betaald 2 we hebben te eten waarvoor de werkgever betaald. Nou ben ik geen rekenwonder in die zin dat ik de vergoedingen niet ken maar ik denk dat het voor een internationaal chauffeur al gauw 10% van zijn inkomen is.
  3. Daarbij komt ook nog dat het exceptioneel transport van de bedrijven in die landen nog genoeg betaald om niet naar het buitenland te hoeven kijken. Zoals bijvoorbeeld het bedrijf METRANS ( 34 trekkende eenheden en 60 getrokken eenheden ) waarvoor vd Vlist ook rijdt, de eigen auto's komen Polen bijna niet uit omdat het goedkoper is om derden in te huren.
  4. Maar dat laat weer niet zien wat de gemiddelde chauffeur aan luxe heeft, alleen wat er mogelijk is.
  5. En ook hier geld dat met alleen Nederlanders de producten niet verder dan de haven komen en de winkels op gegeven moment leeg zijn. Er zijn er ook niet teveel, want ook nu blijven er producten in de haven liggen die morgen eigenlijk al zouden moeten worden geleverd. Dit laatste is de reden waarom grote bedrijven weer overgaan op het bouwen van grote magazijnen en afstappen van "Just In Time Delivery". Ook zie je hierdoor weer vele bedrijfsterreinen met een kade verschijnen zodat er weer schepen kunnen lossen, maar ook over al terminals inlands om de levertijden te kunnen halen.
  6. ok en nu dan de waarheid hoeveel mensen er ook een vaste dienst hadden die in de nacht begon? En dan heb ik het niet over wisselende diensten, maar mensen die nooit een andere werktijd hebben? Waarom mijn vraag? Ik ken tientallen die weken in de voedselindustrie die niets anders kennen dan vroeg beginnen en vroeg eindigen. Bakkers, slagers, krantenbezorgers en printers enz..... Ik ben het gelijk met je eens als jij het hebt over wisselende diensten, maar dit onderzoek houdt geen rekening met vaste diensten. Maar ook wisselende diensten dan nog ligt het aan de persoon. Verder ben ik het wel met Ron eens, jij als vakbondsman wil je wil op leggen aan de individuele chauffeur. Net als alle vakbondsmensen, en dat moet stoppen. Ik heb altijd al een hekel gehad aan mensen die mij vertelden wat ik wel en niet mocht doen als het geen wetgeving is/was. Maar gewauwel over dat ik mij zou laten uitbuiten omdat ik anders wil als de CAO.... Ik persoonlijk heb nooit CAO verdiend, wel meer. Er zou een keuze moeten zijn, mensen die CAO willen volgen en mensen die hun eigen weg willen volgen. Alleen is dat iets wat de vakbonden niet willen..... want zij zijn ontstaan uit wat mensen zelf willen zonder dat anderen het opleggen.
  7. Voor laten gaan/ruimte maken heeft ook en België geen betekenis als het gaat om een bijzondere verrichting. Dus in deze gaat die vlieger niet op. Wat wel zo is is wat Lambiek al zegt, beiden maken een bijzondere verrichting en waarschijnlijk zal het uitdraaien op eigenschuldschade. Dat zal voor de automobilist dan wel weer wat negatiever uitpakken vanwege de hoogte van de schade.
  8. Als veteraan absoluut niet trots maar dit nummer roept .....
  9. Ik heb een tijdje zelfverdediging gegeven aan vrouwen en ouderen. Eerste wapen dat iedereen heeft maar jammergenoeg te bang is om te gebruiken is je stem. Deze mensen willen namelijk niet jouw dood, maar willen jouw lichaam of geld. Natuurlijk zijn er die er ook voor willen doden, maar die zouden dat dan sowieso wel doen of je nou mee werkt of niet. Schreeuw "moord en brand""de hele wereld bij elkaar" 8 van de 10 vluchten dan al want die zijn veel te bang om door anderen te worden aangekeken, maar vluchten ze niet dan worden ze eerder gezien. Een langzaam lopend iemand op een terminal valt minder op dan iemand die rent. 1 van de 10 zal proberen door te gaan en de mond snoeren, dan gebruik je wapen nr 2 je tanden. Van de 20 die je aan blijven vallen zijn er dan 17 zo onder de indruk dat ze een moment hun grip verliezen waarin je veel kunt doen of om aandacht te krijgen of om te vluchten. die laaste van de originele tien doe je alleen met techniek dan nog wat mee, maar ook van de 30 blijven er dan nog maar 2 over die doorgaan. Zo kun je zien dat je eigenlijk met je stem in 89% van de gevallen jezelf goed kunt redden. Kleding, uiterlijk of reputatie zouden geen van allen begrip moeten geven waarom iemand wordt lastig gevallen. Dat zijn excuses van mensen die geen respect hebben voor de mening en gedachten van anderen. Drie voorbeelden: 1) Hij liep met spikes en alles rond, dus hebben we hem maar even de straat uitgewerkt..... jongen was onderweg naar een verkleedparty..... 2) Ze liep in nietsverhullende kleding rond...... meisje had gewoon een rok aan en was netjes gekleed alleen ja hebben rimpelsauriers daar andere gedachten over, voor hen is een rokje dat net boven de knieen uitkomt al obsceen. Zo ook een dubbele blouse is al not done. 3) Hij heeft in het verleden al een en ander uitgevroten dus helpen we hem ff zodat hij nooit meer wat kan doen....... hij heeft hulp gehad en dat heeft gewerkt. Ook heeft hij de nodige jaren in een cel doorgebracht om over zijn daden na te denken maar dat is voor sommigen niet genoeg. ( ik type dit maar weet ook dondersgoed dat als iemand mijn familie iets lichamelijk aan doet en daarvoor heeft geboet toch niet veilig over straat meer kan. ) Maar ook een reputatie kan komen door leugens van een andere partij en dus totaal niet berustend zijn op waarheid. Jezelf voor moeten doen als iemand anders, daar lopen psychiaters van over. Waarom zou iemand zich anders voor moeten doen dan hij/zij is? Dat dit een mannenwereld is vind ik helemaal al onzin, dat is iets wat mannen zeggen die zelf onzeker zijn over het werk dat ze verzetten. Overigens, zijn dat ook dezelfde mensen die zo tegen buitenlandse chauffeurs zijn. 1) Het verleden van haar zal best meewerken in haar beleving, maar maakt het niet minder erg. Dit is iemand een trauma aanpraten omdat ze wel iets heeft gezegd waar veel vrouwen denken dat het niet gemeld mag worden zonder de baan te verliezen. 2) Ja en dus? Is dat een vrijbrief? Oh nee want je zegt zelf al: Er zijn legio vrouwen die zich zo kleden omdat ze zelf daar een beter gevoel bij hebben en zelfvertrouwen door krijgen. 3) Een kwart eeuw geleden in het Oostblok als je daar een vrouw lastig viel en men kwam erachter kon je van geluk spreken als je je auto nog kon bereiken. Maar ook vrouwen die toen reden werden met meer respect behandeld dan menigen tegenwoordig doen. 25 jaar geleden reed ik regelmatig naar Warschau met mijn toenmalige vriendin die ook chauffeuse is, en die kleedde zich net als thuis niets anders. En ja ze werd wel nagefloten, maar daar stond ze boven maar ze heeft nooit last gehad van grijpgrage chauffeurs. 4) Hier schuilt denk ik ook het grootste probleem. Doordat er vrouwen zijn die niet willen opvallen houden ze dus ook hun mond als er iets gebeurd, want opvallen doe je niet alleen door kleding. Daarom vind ik groepen als "Lady truckers" ook geweldig, haal die anonimiteit maar weg en laat merken dat vrouwen er zijn en blijven.
  10. Wel, als mensen bootjes kunnen verkopen in Afrika........ Kunnen wij ze niet sponsoren, ik bedoel een tientje voor 1 vlotje en er klimmen er 20 niet in een vrachtwagen........ Oeps foute gedachte........
  11. Ironisch, dit overkwam mijn zwager irl. Twee jaar lang vocht hij tegen een depressie erna maar kreeg toen een aanbod om toch weer te gaan werken. Met 53 was hij voor de schelp al te oud, maar hij werkt nu alweer een jaar voor een kleiner bedrijf uit de VS tegen een beter salaris.
  12. Een nummer waar ik al een jaar of drie naar op zoek was..... en via Dokter Pop heb ik hem!!!!! https://youtu.be/xd847TfxgCc
  13. Sterkte Ibo
  14. Borden overrulen belijning en dus met: voor je snufferd zegt F05 verkeersbord dat je mag inhalen mits het kan en je het tegemoetkomdende verkeer laat voorgaan. Dat betekend dus dat als er iemand naast de auto loopt het niet kan.
  15. Ja duhuh, de auto achter mij seinde naar jou dus ik dacht dat je hem bedoelde. Tot je naast me reed bijna en ik de tuut herkende.