[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rust in combinatie met boot


bolle Jan

Recommended Posts

Gast sindaco

nou peter uit eigen ervaring met de koeler die aan de stroom moet .....na 3,5 uur in de rij staan mocht ik aanrijden en dan begin je dus al met verplaatsen en dan mocht ik weer 5 min wachten om anderen voor te laten gaan en weer 100 mrt rijden en ik heb het 1x gehad dat ik vanaf de plek in de rij 57 min nodig had voordat ie stil stond op de plek waar ie mocht blijven staan.

 

dus had ik wel het geluk dat ik met de rust in de rij en de vaartijd mooi aan de 12 uur kwam en alles goed was, maar als ze je met de combi niet tussen de opleggers kunnen plaatsen ivm 2 stroomkabels nodig kan het soms krap met dat uurtje worden.

 

 

ook als je dan eerst bootje zou hebben ingevoerd dan heb je zoveel stop en go dat de controle pipo ook denkt dat ie in het jaja...  bootje genomen wordt :p

 

volgens die achterlijke wet mag je maar 2 verplaatsingen hebben en als die bootmensen je een aantal keren ergens stop zetten dan heb ik altijd maar snel de tacho op wachten gezet ipv rust.

dan blijft het gewoon vallen onder andere bezigheden 

maar waar hebben we het eigenlijk over.

 

een simpele chauffeur zou de digitacho zo ontworpen hebben dat bij ingave boot / trein er onder de 20 km per uur geen verandering in het icoontje zou optreden.

 

en altijd dit dus in combinatie met het vaarbewijs op naam van de chauffeur en kenteken.

maar dat zal wel te simpel zijn gedacht en levert te weinig kansen op geldafname door controle pipo's op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ja huub reed ook gewoon over land naar noorwegen.

in zijn tijd zat er waarschijnlijk nog land tussen :D

 

gelukkig hebben we hier in overloon bijna nooit de wind vanuit venray....r zit toch wat in de lucht daar denk ik :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hou het op de uitleg van sindaco, rob niat. bij boot einde land, tacho op rust. boot op, dan tacho op bootje, en daarna eventueel nog een 3e rust maken om de 12 uur compleet te krijgen. Of is het nu 11 uur? 12 toch?

 

 

Het is 12 uur,

De  onderbreking mag maximaal dus 1 uur duren,maar t kan ook korter zijn,maar je moet dan toch een vol uur compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die wijsheid kun je niet uit de rijtijdenwet hebben, want zo staat het er niet.

In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onder- broken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

bewerkt door ErikB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is nog steeds wel zo denk Huub . Maar ook hier geldt dat als de vrachtwagen maar stil staat, dit geldt als rust. Aan welke bar of boven welke pot de chauffeur ook hangt

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als ik het zo nog eens bij lees, dan begrijp ik wel weer waarom ik het vroeg. want het blijft moeilijk. en de tacho werkt op zich niet mee. die geeft gewoon aan dat je te weinig rust hebt, of te veel diensttijd. dat bootje erop is leuk, maar de tacho begrijpt dat zelf niet. dus je moet toch altijd de agent overtuigen bij controle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik deed regelmatig holyhead - dublin en vice versa, bij aankomst op rust, bootje invoeren en einde land. Dan de boot op, weer op rust en gereden tijd onthouden (bijv. 13 minuten ). Aan de overkant bij afrijden boot begin land invoeren en dan mag je nog 47 minuten rijden om een rustplaats te zoeken, maximaal een uur in totaal dus. Vervolgens de resterende rusttijd volmaken tot een totaal van 11 uur. Ik ben in de UK hier 3 op gecontroleerd en mij werd medegedeeld dat ik het op de juiste manier deed, heb er dus ook geen prenten aan overgehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

mij is verteld dat je op boot, trein instelling, de bewegingsensor  is uitgeschakeld, zodat een bewegen van de auto tijdens de boot/treinpassage niet als rijden geregistreerd wordt. je zet hem pas als je op de boot staat op boot/trein en heb dan nog een keer de mogelijkheid (na evt omzetten) om deze te herhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden