[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De kloof tussen bonden en leden


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid

 wat jij vindt van het antwoord van v Rijsel is jou probleem, ik kan er mee leven  ;)

Smaken verschillen Ger,wat voor jou een bevestigend antwoord is hoeft dat voor mij,en nog wat mensen,niet te zijn.

En t was een stelling die Tjitze,middels zijn flyers, aan iedereen openbaarde,dus niet alleen aan leden van CNV,ook aan mij als lid van FNV.

Was t een prive post geweest had ik dat niet hier ter discussie kunnen stellen,nu wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Het zijn gewoon mensen die in loondienst staan 

 Precies,en dus dienen zij uit te voeren wat degene die hun loon opbrengen( de leden) van hun vragen,net als jij en ik dat bij onze baas ook moeten,dat zij daardoor soms "shit"op moeten ruimen is risico van t baantje.

Waarbij eigen initiatief toegejuicht word,maar geen eigen leven mag gaan leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nog eens even terug gekeken en volgens mij zijn de vragen beantwoord  :confused:

>> klik << 

 

 

 Het niet mogen doorbrengen van de wekelijkse rust in de cabine is niet iets dat door het CNV bedacht is. Dit vindt zijn basis in de europese verordening uit 2006.Dat klopt,maar onze vertegenwoordigers hebben daaromtrent onze mening niet gevraagd,als sociale partners hebben ze daar toch enige invloed op. De achtergrond hiervan is dat als je rust hebt je niet op de auto en de lading hoeft te passen en het zou erg prettig zijn als je de rust thuis bij je gezin of familie kan doorbrengen. Een sociaal leven moet ook voor een chauffeur mogelijk zijn.

Nergens ,maar dan ook nergens gaat deze EU verordening er van uit dat eeen chauffeur dan ook daadwerkelijk zijn wekelijkse rust thuis bij zijn gezin doorbrengt,er word in de verordening slechts verboden om in de auto te verblijven,waar dan wel word met geen woord over gerept.

Het grote verschil in prijs tussen nederlandse en buitenlandse chauffeurs wordt, naast het verschil in loon, deels veroorzaakt doordat er geen regeling getroffen wordt voor het doorbrengen van de rust in een hotel en het veilig parkeren van de vrachtwagen (al dan niet met lading) op een beveiligde parkeerplaats.

Dit is onzin.als je t voor de oost europeaan duurder maakt door m in een hotel te dwingen,word t voor de Nederlander evenredig duurder.

OF een auto wel of niet bewaakt moet staan maakt de situatie op dat moment uit,een lege auto ,op de parking van een restaurant stat volkomen veilig,dit word beslist door de lading en wat tb bedrijf wilt.

voorwaarde voor zo n parking bijn en restaurant is natuurlijk veelal wel dat de chauffeur daar "klant "is.

In de praktijk zie ik dat veel oost-europese chauffeurs de weekendrust in de auto doorbrengen. Zij krijgen geen geld van hun werkgever voor een hotelovernachting en voor het veilig parkeren van de vrachtwagen. Als deze werkgevers die kosten wel gaan betalen wordt het verschil in transportkosten al weer een stuk kleiner.

 

Nu zorgen veel overnachtigingen op parkeerplaatsen en bij brandstofpompen voor overlast voor bewoners en bezoekers van die brandstofpompen.

Dit is de vicieuze cirkel,reguliere restaurants sluiten over t weekend omdat de "klanten"liever gratis langs de autoweg staan of op n industrie terrein zonder de nodige voorzieningen

 

De gemeenten draaien vaak op voor het schoonmaken en houden van die parkeerplekken, dus dat betaald de burger.

Veel chauffeurs kiezen er niet voor om maanden onderweg te zijn en pas na twee of drie maanden weer terug te keren in hun eigen land. Zij worden in meer of mindere mate hiertoe gedwongen door hun werkgever.

IK weet zeker dat je iedere willekeurige Nederlandse chauffeur, zou vragen of ie maanden onderweg wil zijn tegen een salaris wat dubbel of drie dubbel is van wat tbhuidige CAO E6 loon is je mail;box vastloopt met aanmeldingen.

Belgische en Franse bonden steunen de maatregelen die in Frankrijk en Belgie gedaan zijn om het doorbrengen van de wekelijkse rust door te brengen in de cabine.

Die zouden ook eens beter na moeten denken

  •  
  •  
  •  
  •  

IK heb t antwoord wat in je "klik"stond  geknipt en geplakt,en heb daar ,in rood,zo mijn weerwoord op.

 

Verder ,zo tussen neus en lippen door,nog n ander probleem waar men tegenaan loopt: 

 

DE werkgevers hebben een convenant met de belastingdienst;de vergoeding voor een hele dag van huis is momenteel iets van € 44.00, en als je een zaterdag of feestdag niet kunt werken komt daar € 11 bij,das € 55.00,als je daar buiten je eten ook nog een hotel van moet betalen zal t erg krap worden.vergoed de baas t hotel ,boven op deze € 55.00, word dit gezien als inkomen en betaal je er ook nog 40 % belasting over.

Wil je dat jou niks kost( wie wil dat niet :D ) komt er voor de baas ,boven op de hotelkosten,nog eens de belasting bij,reden temeer om dan maar helemaal met t werk te stoppen en uit te vlaggen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Oh hoeven ze daar niet de zelfde regels te volgen dan :confused:

En wat de rest van je verhaal betreft, teveel aannames, ik weet niet wat de belastingdienst gaat zeggen van een hotel wat betaald moet worden, er zullen nieuw afspraken gaan gelden denk ik dan, maar leg dat maar bij het FNV neer, die lossen dat wel op als ze het dossier niet kwijtraken ;)

sorry Ger, een beetje kinderachtige opmerking naar mijn mening hoor. Welke bond het ook is, ze horen normaal te reageren zowel de FNV als de CNV (en eventuele andere partijen). Jou persoonlijke hetze tegen de FNV heeft niets met de vragen van Peter te maken.

Ik blijf zelf ook van mening dat welke bond dan ook, normaal op vragen van leden (en niet leden ook, want dat zijn mogelijke nieuwe leden) moet reageren. Dat is hun werk klaar......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anton woonde niet in Amsterdam hoor. Maar in Landsmeer )of net iets verder in Den Ilp in de barakken met meerdere vrouwen (dat dan weer wel : LOL: ).

Nu weet ik ook gelijk wat Huub daar wou doen.......

Wat jij denkt toch niet

 

Nee ik ben op de Dapper markt geweest Moest wat hebben En gevonden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is toch zo moeilijk niet Ieder station kun je een fiets huren

Ik gebruik mijn O.V. kaart waar ik een fiets mee kan huren Heb alles op mijn O.V. kaart staan

Daarbij komt nog Boven de 65 jaar Kost de tram of metro niks Alleen het spits uren moet je betalen

Ik zie wel veel lopen achter

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal van venray uit op de fiets? ^^

 

Dat is toch zo moeilijk niet Ieder station kun je een fiets huren

Ik gebruik mijn O.V. kaart waar ik een fiets mee kan huren Heb alles op mijn O.V. kaart staan

Daarbij komt nog Boven de 65 jaar Kost de tram of metro niks Alleen het spits uren moet je betalen

Ik zie wel veel lopen achter

Huub

 

Ja dus, helemaal op de fiets! LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

niks, betaald krijgen als je niet werkt lijkt mij normaal

dus volgende week ben je niet nodig, dus blijf maar thuis (en verdien je niets......) mooi he, zo'n 0 uren contract.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Flauwekul. Uitbetaling bij ziekte dient altijd gebaseerd te zijn op een gemiddelde aantal uren dat je de laatste (drie?) maanden hebt gemaakt. Niet op wat er in je contract staat.

Dat is bij mijn weten ook alleen maar zo, omdat dit in de cao zo bepaald is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en toen kregen ze er problemen mee omdat er geen hotel bestemming op zit Voor 15 februari moest de boel ontruimd zijn :bey:

Bron??

Hier wil ik wel het mijne van weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste vraag direct raak, iemand heeft een contract van 32 uur maar word geacht iedere dag van 9 tot 5 te werken, en als dit allemaal wel kan. Nee natuurlijk niet want hij heeft maar een contract van 32 uur. Kijk dat is nu de mentaliteit vandaag de dag, ik mag toch aannemen dat deze man de extra uren ook betaald krijgt ? Als je geen 40 uur in de week meer kan werken als je gezond bent, dan vind ik het niet vreemd meer dat werkgevers kiezen voor personeel uit andere windstreken, en geen vaste contracten meer afgeven.

Lekker makkelijk, zo een aanname.

Er zijn meerdere redenen om maar 32 uur (wat in andere sectoren heel gewoon is) te werken, behoudens de gezondheid.

Iemands privé situatie kan dit ook verlangen.

Ok, dat is dan weer niet het probleem van een werkgever.

Maar men roept wel dat men personeel zoekt, maar van enige flexibiliteit vanuit werkgevers hoek mag dan geen sprake zijn.

Dan ben je als werkgever echt niet met je tijd meegegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze (rechter)woning werd bewoond door 6 Polen, op last van de gemeente ontruimd omdat er wel een gezin mag wonen maar niet 6 mensen met verschillende namen, dan zou er een hotel/pension bestemming op moeten zitten, het is nu gewoon een bedrijfswoning op het industrie terrein

attachicon.gif1.JPG

Dank je Ger.

Werd deze woning in opdracht van een vervoerder gehuurd?

Zo ja...dan is er eindelijk een "oplossing" voor het verblijf tijdens de weekendrust, en dan is het weer niet goed.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze (rechter)woning werd bewoond door 6 Polen, op last van de gemeente ontruimd omdat er wel een gezin mag wonen maar niet 6 mensen met verschillende namen, dan zou er een hotel/pension bestemming op moeten zitten, het is nu gewoon een bedrijfswoning op het industrie terrein

 

attachicon.gif1.JPG

Dan kunnen ze hier en daar ook Nederlanders uit zetten Bij mij wonen ook 6 Nederlanders met verschillenden Achter namen Ook van wege een gebrek aan huizen  

 

Waar gaat het naar toe En de politiek is totaal van slag af Zeggen iets verkeert staan ze voor de rechter

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kun jij een huis of appartement kopen  boven de 3 ton

 

Bij de gouden leeuw zijn de huur prijzen 1200 Euro in de maand Of nog meer Klopt staan er veel leeg Gewoon omdat ze niet te betalen zijn Daarbij de keuken en bad kamer moet je zelf doen  Mijnheer RABO doet er niks af

 

De sociale huur prijzen van een huis of appartement gaan we al snel boven de 700 euro in de maand  

 

In het centrum gaan de prijzen naar 16oo euro toe

 

Welke arbeider kan dat betalen

 

Hier op het Industrie terrein staan ook huizen die verhuurt zijn Waarom zou dat niet mogen

 

Nog iets Waarom  hebben er veel hypotheek af trek Het is schuld op schuld Ik zou zeggen weg er mee En huur toeslag ook Dat maakt de huizen ook zo duur

 

De normale man kan het zo niet meer bol werken Gewoon een  derde van jou netto inkomen mag je niet boven komen voor de huur Dan zullen er veel problemen op gelost worden

 

Op het ogenblik zijn het gouden tijden voor bewindvoerders en deurwaarders ga zo maar door

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Huub bij mij in het dorp is een huis daar wonen wel 25 mensen in met verschillende achternamen.

ook man en vrouw woont hier is voor jouw.

 

ze noemen hier het bejaardenhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Er is wel over nagedacht hoor, door de werkgever ;)

De chauffeur heeft duidelijk niet nagedacht, waarom geen 40 uur contract als je er (bijna)altijd meer als 40 maakt.

Ik heb overigens ook op de CNV site aangegeven dat overuren bij een contract van 32 uur dienen te beginnen bij 32 uur en niet bij 40 :ja:

ik heb een 35 uur contract, daar beginnen de overuren ook vanaf 35 +. Helaas krijgen wij weer geen extra uren bij ziekte over de overuren. Dus alleen maar die 35 uur.

Tja, een andere CAO he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik niet met jou eens Er zijn er bij Die zijn via de bond naar school geweest

 

Zetten alles op papier En een bestuurder gaat er mee verder

 

Er komen meer klachten binnen als jij denkt

 

Wij hebben hier in Venray een kantoor Vroeger was het FNV bouw. Nu is het verandert

 

En we zijn ook op het Internet Lokaal Limburg Noord

 

Er wordt hart aan gewerkt om de afstand zo klein mogelijk te houden

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden