[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wil graag Chauffeur worden


Arnaud

Vraag

  • Forumlid

Heej Allemaal

ik ben Arnaud en ik ben 19 jaar oud

ik heb een Leerprobleem dat komt door me lage IQ kan ik niks aan doen zo ben ik geboren:S

hierdoor heb ik ook geen Opleiding/Diploma zoals MBO vmbo ofzo heb dus aleen basisschool gedaan ik wou van jongs af aan al vrachtwagenchauffeur worden is er aleen nooit van gekomen ik denk door dat ik niet goed genoeg kan leren ik heb 2 maand stage gelopen bij Bolk Transport in Almelo hier heb ik mijn Heftruck certificaat gehaald ze zieden hier al tegen mij dat Vrachtwagenchauffeur waarschijnlijk niks voor mij zou zijn oke veder nooit meer over nagedacht daarna stage gelopen in Supermarkt de Plus hier heb ik 6 maand stage gelopen daarna vroegen ze mij of ik daar in de vulploeg wou na school tijd dat gedaan na 2 jaar daar gewerkt te hebben als vakkenvuller werd mij gevraagd of ik daar voor vast wou werken 32 uur per week als Afdeling chef Diepvries/Zuivel dit met ouders en school overlegt en uiteindelijk gedaan omdat ik door mijn Leerprobleem veder bijna geen kans had dit 1 jaar gedaan daarna doorgegroeid naar Afdelingschef AGF/Diepvries tot heden doe ik dit nu maar nu wil ik heel erg graag mijn droom van vrachtwagenchauffeur worden uit laten komen heb mijn Rijbewijs B Inmiddels nu ook 7 maand heeft best lang geduurd voor ik dit had erg veel moeite gehad met de Theorie veder 90 uur Rijles gehad maar uiteindelijk wel geslaagd nu zeggen mensen altijd tegen mij dat ik best goed kan rijden voor iemand die net 7 maandjes zijn rijbewijs heeft niet om op te scheppen ofzo

en nu wil ik graag weten of het Mogelijk is om Vrachtwagenchauffeur te worden zonder VMBO/HBO/MBO te hebben zou ik het kunnen door mijn leerprobleem iedereen zegt altijd als je iets heel graag wilt kun je het hoe lang het ook duurt

wie kan me Helpen met Informatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoihoi

heb misschien ook werk bij Grobben Bv in Almelo

op de Ketting wagen ©

Afzet containers afzetten en ophalen bij de bouw en bij bedrijven particulieren

heb alleen een paar vragen aan jullie

in wat voor loonschaal kom je ik denk C0 maar weet niet of ik het goed heb

ze mogen je toch niet in A0 zetten?

ps. 19 April Examen CE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoihoi

heb misschien ook werk bij Grobben Bv in Almelo

op de Ketting wagen ©

Afzet containers afzetten en ophalen bij de bouw en bij bedrijven particulieren

heb alleen een paar vragen aan jullie

in wat voor loonschaal kom je ik denk C0 maar weet niet of ik het goed heb

ze mogen je toch niet in A0 zetten?

ps. 19 April Examen CE

Je hoort sowiezo in C0 te beginnen. A0 is een hele andere categorie. Klik hier voor de functietypering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Okey

ja heb vandaag na gevraagd ik welke Schaal ik kom het is C0

dus dat is wel normaal of is dat slecht van een bedrijf

Hallo Arnaud ik heb je draadje met belangstelling gelezen. Met je IQ zal het wel meevallen als je alles zo de eerste keer haalt.

C0 lijkt misschien niet veel meer het lijkt mij een heel redelijk salaris, de C0 schaal is wat ik ervan begrijp het eerste nivo van een chauffeur wat ook overeenkomt met jouw situatie lijkt mij. Je ben nog 18 jaar, hebt nog geen werk ervaring en hebt net je groot rijbewijs dan moet je gewoon onderaan beginnen denk ik.

Ik ben zelf nog bezig met mijn rijbewijzen en ben zelf ook benieuwd wat ik ga verdienen maar voor C0 ga ik het niet doen met mijn 27 jaar.

Ik moet die 6000 Euro voor mijn rijbewijzen toch een beetje snel terug verdienen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo Arnaud ik heb je draadje met belangstelling gelezen. Met je IQ zal het wel meevallen als je alles zo de eerste keer haalt.

C0 lijkt misschien niet veel meer het lijkt mij een heel redelijk salaris, de C0 schaal is wat ik ervan begrijp het eerste nivo van een chauffeur wat ook overeenkomt met jouw situatie lijkt mij. Je ben nog 18 jaar, hebt nog geen werk ervaring en hebt net je groot rijbewijs dan moet je gewoon onderaan beginnen denk ik.

Ik ben zelf nog bezig met mijn rijbewijzen en ben zelf ook benieuwd wat ik ga verdienen maar voor C0 ga ik het niet doen met mijn 27 jaar.

Ik moet die 6000 Euro voor mijn rijbewijzen toch een beetje snel terug verdienen natuurlijk.

Denk eraan dat er nog een - (min) percentage inzit vanwege je leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo Arnaud ik heb je draadje met belangstelling gelezen. Met je IQ zal het wel meevallen als je alles zo de eerste keer haalt.

C0 lijkt misschien niet veel meer het lijkt mij een heel redelijk salaris, de C0 schaal is wat ik ervan begrijp het eerste nivo van een chauffeur wat ook overeenkomt met jouw situatie lijkt mij. Je ben nog 18 jaar, hebt nog geen werk ervaring en hebt net je groot rijbewijs dan moet je gewoon onderaan beginnen denk ik.

Ik ben zelf nog bezig met mijn rijbewijzen en ben zelf ook benieuwd wat ik ga verdienen maar voor C0 ga ik het niet doen met mijn 27 jaar.

Ik moet die 6000 Euro voor mijn rijbewijzen toch een beetje snel terug verdienen natuurlijk.

He trucker Frank heb jij wel ervaring op de vrachtwagen???????

En wie zegt dat die ander geen werkervaring heeft dan.

Ik weet niet wat je nu doet maar als je nu bijv in ict zit,ga je toch van een koude kermis thuis komen denk ik.

Denk als je toekomstige baas er schijt aan heeft aan je werkervaring van wat je nu hebt ,want ook jij hebt geen rij ervaring dus in principe begin je ook als nieuweling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Denk eraan dat er nog een - (min) percentage inzit vanwege je leeftijd.

Bedoel je mijn leeftijd of de leeftijd van Arnaud?

He trucker Frank heb jij wel ervaring op de vrachtwagen???????

En wie zegt dat die ander geen werkervaring heeft dan.

Ik weet niet wat je nu doet maar als je nu bijv in ict zit,ga je toch van een koude kermis thuis komen denk ik.

Denk als je toekomstige baas er schijt aan heeft aan je werkervaring van wat je nu hebt ,want ook jij hebt geen rij ervaring dus in principe begin je ook als nieuweling.

Het was verder niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 18 bent heb je toch nog veel te leren in het algemeen.

En TS is 20 en niet 18 als ik had aangenomen scheelt al 2 jaar. Maar is nog steeds onder het volwassen minimumloon en een C0 salaris is dan niet slecht.

Ik heb verder wel wat ervaring, eigen internet bedrijfje gehad en ook een jaar ervaring als bijrijder op de vrachtwagen en verhuiswagen.

Maar mijn vorige salaris lich toch echt hoger als C0 en over het algemeen ga je er toch op vooruit met je salaris.

Maar ik ben ook een nieuweling in het beroepsvervoer als chauffeur inderdaad, maar er zijn genoeg transportbedrijven bij mij in de buurt :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bedoel je mijn leeftijd of de leeftijd van Arnaud?

Het was verder niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 18 bent heb je toch nog veel te leren in het algemeen.

En TS is 20 en niet 18 als ik had aangenomen scheelt al 2 jaar. Maar is nog steeds onder het volwassen minimumloon en een C0 salaris is dan niet slecht.

Ik heb verder wel wat ervaring, eigen internet bedrijfje gehad en ook een jaar ervaring als bijrijder op de vrachtwagen en verhuiswagen.

Maar mijn vorige salaris lich toch echt hoger als C0 en over het algemeen ga je er toch op vooruit met je salaris.

Maar ik ben ook een nieuweling in het beroepsvervoer als chauffeur inderdaad, maar er zijn genoeg transportbedrijven bij mij in de buurt :ok:

Op 20 jarige leeftijd moet je uitgaan van 83% van het brutoloon in de betreffende loonschaal

zie artikel 20 van de CAO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier

dus dat is wel normaal of is dat slecht van een bedrijf

Dit is bar weinig, en dat merk je nog wel ! Een oosteuropeaan krijgt wellicht nog meer.

Natuurlijk, je hebt geen ervaring, maar zo weinig betalen kan echt niet.

Ze zouden je gewoon in d0 moeten laten beginnen, en je jaarlijks er een schaal erbij moeten geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit is bar weinig, en dat merk je nog wel ! Een oosteuropeaan krijgt wellicht nog meer.

Natuurlijk, je hebt geen ervaring, maar zo weinig betalen kan echt niet.

Ze zouden je gewoon in d0 moeten laten beginnen, en je jaarlijks er een schaal erbij moeten geven.

maar ook dan krijg je op 20 jarige leeftijd maar 83 % van D 0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
maar ook dan krijg je op 20 jarige leeftijd maar 83 % van D 0

Dat zal vast wel. Maar dat is nog altijd meer dan voor 83% in c0 te zitten.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hey Arnaud,

Ik ben davy 35 en al 14 jaar chauffeur.

Mijn ouders waren ertegen dat ik chauffeur ging worden.

Nu een kinderdroom om in zo een grote truck rond te rijden,dat geef je niet zo maar op,dus ik de stoute schoenen aan getrokken en hopla ik me ingeschreven voor een cursus vrachtwagenchauffeur,en ja hoor een jaartje later draaide ik voor de allereerste keer alleen de weg op( een jaar met wachtijd en cursus inbegrepen).Ik was op school ook niet de slimste,maar op de cursus was ik een van de betere leerlingen.Dus Arnaud zeker proberen en je droom niet voorbij laten gaan en je zal zien het gaat je lukken.

Veel succes

Mvg Davy:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Aankoppelen ging niet geheel naar wens....:D

Ze zijn wel streng zeg, en een aanhanger, waarom? Dat ding volgt je in de dagenlijkse praktijk gewoon....;)

Ik heb het ook maar na de eerste 2 lesuren opgegeven, het lukte me maar niet om van dat ding af te komen :D

Maar zonde! Mij is verteld dat je best 1 a 2 foutjes mocht maken, bij mn C examen liet ik em zelfs afslaan :stom: met lessen nooit gebeurd en tijdens t examen zul t je zien. Maar de examinator zei dat t iedereen kon overkomen, daar gaf ik em dan ook maar helemaal gelijk in :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja ik had hem er wel goed voor staan alleen de volgorde was verkeerd

als ik zou weg zou rijden dan zal die eraf vallen zij die vrouw had vrouwelijke examinator:S

Ik doe Examen met Trekker Oplegger

IK GEEF NIET OP OP NAAR DE TWEEDE RONDE!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja ik had hem er wel goed voor staan alleen de volgorde was verkeerd

als ik zou weg zou rijden dan zal die eraf vallen zij die vrouw had vrouwelijke examinator:S

Ik doe Examen met Trekker Oplegger

IK GEEF NIET OP OP NAAR DE TWEEDE RONDE!!!!

Met andere woorden ... hij zat dus niet goed geborgd?

Dit kun je testen (weet je denk ik al wel?) door als je hebt aangekoppeld en de klik hoort (hoor je vaak) ff de luchtvering van je trekker omhoog te zetten en vooruit te rijden ... dan voel je of de trailer goed geborgd is of niet.

Ik weet niet of dit tijdens een examen zo hoort ... of mag ... dat kun jij ons beter vertellen denk ik. Ik werk al ruim 15jr als chauffeur en sta bij het aankoppelen van een oplegger eigenlijk niet meer stil wat ik nou precies gedaan heb ;)

In ieder geval meer succes de volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden