[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

veroorzaker ongeluk moet rijbewijs kwijt


scheurijzer

Recommended Posts

  • Reacties 147
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

1 Vraag aan scheurijzer, heb jij nog nooit geen schade gereden?

Ik rijd gelukkig meer GEEN schade als wel.

Maar meteen mijn rijbewijs kwijt? Dan grote kans dat ik als ik al niet ontslagen word meteen mijn stuur aan de spreekwoordelijke wilgen hang.

Raakt een schilder dan ook zijn baan kwijt als hij zijn kwast laat vallen?

Als een telefoniste een verkeer nummer draait ook?

Als een metselaar zijn steen in twee-en slaat die heel moest blijven?

Verbaas me enigzins dat dit uit het toetsenbord van een chauffeur komt met de naam scheurijzer........ :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddy, als je uitvoegt vanaf de snelweg rij je op de hoofdrijbaan en heb je voorrang!! weet ook dat in de praktijk het vaak anders gaat maar jij zit hier echt niet fout. Sinds korte tijd is het zo dat als de pijlen voor uitvoegen beginnen je niet eens meer mag invoegen omdat je tijd genoeg zou hebben gehad volgens de dienders.

ok geen probleem als ik het veroorzaak jammer dan moet ik maar opletten

dit is een uitspraak waar kant nog wal wordt geraakt, je speelt wel met je salaris en je huisje boompje beestje denk je daar ook aan als je zoiets neertypt??

Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd..

Ik rijd op de hoofdrijbaan en moet van strook wisselen naar de uitvoegstrook.... die uitvoegstrook is tevens ook invoegstrook van afslag eerder....daar kwam die bestuurder weg en die wou gewoon rechts aanhouden om ook af te slaan waar ik heen moest...dus hij hoefde niet van strook te wisselen.. en dat moest ik wel.. en dan word ik als schuldige aangewezen, daar hij gewoon op een voor hem doorgaande strook reed.

Al met al.. wel lullig dat die jan doedel of niet iets achter me ging rijden, dan wel tandje gas bij ging zetten om voor me te komen..mn knipperlicht was op tijd uit.. en na 3 spiegelchecks had ik hem nog niet gezien... Reed ie een meter naar voren, dan wel naar achter had ik hem opgemerkt..heel aparte gewaarwording in elk geval... Maar had ik hem geraakt had ik volgens scheurkogel mn papiertje in kennen leveren.. nou lekker dan.. :D

Maar ik las dat hij achter op een trailer was gekleund... Beetje kerel die staat voor wat ie tikt steekt nu de brand in ze roze papiertje(of plastic kaartje) :D :D.. graag met foto's

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rijd gelukkig meer GEEN schade als wel.

Maar meteen mijn rijbewijs kwijt? Dan grote kans dat ik als ik al niet ontslagen word meteen mijn stuur aan de spreekwoordelijke wilgen hang.

Raakt een schilder dan ook zijn baan kwijt als hij zijn kwast laat vallen?

Als een telefoniste een verkeer nummer draait ook?

Als een metselaar zijn steen in twee-en slaat die heel moest blijven?

Verbaas me enigzins dat dit uit het toetsenbord van een chauffeur komt met de naam scheurijzer........ :eek:

dat is nu weer de eenvoud wat ik hier lees ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk uitgelegd..

Ik rijd op de hoofdrijbaan en moet van strook wisselen naar de uitvoegstrook.... die uitvoegstrook is tevens ook invoegstrook van afslag eerder....daar kwam die bestuurder weg en die wou gewoon rechts aanhouden om ook af te slaan waar ik heen moest...dus hij hoefde niet van strook te wisselen.. en dat moest ik wel.. en dan word ik als schuldige aangewezen, daar hij gewoon op een voor hem doorgaande strook reed.

Al met al.. wel lullig dat die jan doedel of niet iets achter me ging rijden, dan wel tandje gas bij ging zetten om voor me te komen..mn knipperlicht was op tijd uit.. en na 3 spiegelchecks had ik hem nog niet gezien... Reed ie een meter naar voren, dan wel naar achter had ik hem opgemerkt..heel aparte gewaarwording in elk geval... Maar had ik hem geraakt had ik volgens scheurkogel mn papiertje in kennen leveren.. nou lekker dan.. :D

Maar ik las dat hij achter op een trailer was gekleund... Beetje kerel die staat voor wat ie tikt steekt nu de brand in ze roze papiertje(of plastic kaartje) :D :D.. graag met foto's

--== Freddy ==--

ok fred maar dat is te lang geleden dus roze papiertje blijf maar jij ben niet fout met je invoegen die andere was fout ....moet je weten als chauffeur cat 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ok fred maar dat is te lang geleden dus roze papiertje blijf maar jij ben niet fout met je invoegen die andere was fout ....moet je weten als chauffeur cat 1

Dat moet je me ff uitleggen dan ?? ik verander van rijstrook en die persoon niet, die volgt gewoon zijn baan... De enige fout die ik hem kan aanrekenen is dat ie niet ff verder naar voren of naar achteren ging... maar volgens mij ben ik dan nog steeds wettelijk aansprakelijk.. Anders zou ik daar iedereen wel uit die baan kunnen drukken...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok fred maar dat is te lang geleden dus roze papiertje blijf maar jij ben niet fout met je invoegen die andere was fout ....moet je weten als chauffeur cat 1

Nee hoor dan pakken ze hem gewoon op ART.5 van de WVW oftewel het kapstok art.

Grz -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat moet je me ff uitleggen dan ?? ik verander van rijstrook en die persoon niet, die volgt gewoon zijn baan... De enige fout die ik hem kan aanrekenen is dat ie niet ff verder naar voren of naar achteren ging... maar volgens mij ben ik dan nog steeds wettelijk aansprakelijk.. Anders zou ik daar iedereen wel uit die baan kunnen drukken...

--== Freddy ==--

jij komt van de snelweg dus voeg je uit jij moet de gelegenheid krijgen die kreeg je niet dus hij fout niet jij hij moet van zn gas af .

ik ga op bed morgen weer 4.00 uur op pad en dan moet ik helder zijn

prettige avond en als jullie morgen weer met zn allen in de file staan door een kleine blikschade van een of andere die niet oplet denk je misschien ook wel die moeten ze het gelijk afpakken het is voor ons allen grote ergenis dan ook voor de veroorzaker want we staan wel in 10 km file door zoiets.

vr gr all :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goh zeg, ik heb nog nooit zo laat zoveel leden op 1 topic online gezien:D.

Scheurijzer heeft een hot topic.

Euh... kan je ook een beetje gas geven?:sjalom:

Oh ja, Freddy. Had je die wagen nu meegenomen dan had je nu wel mooi wat meer tijd voor ons allerwaardevolle forum gehad. Volgens ons gewaardeerd lid gastrapper zou dat een win/win situatie zijn.

bewerkt door Big Red 1
Effe wat voor freddy erbij gekalkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag beleef je het opnieuw! een ongelukkie met grote gevolgen, Er hoeft in dit kleine land maar iets te gebeuren en alles staat weer stil.

Normaal gesproken kan men op de autosnelweg GEEN ongeluk krijgen ,Want we rijden allemaal dezelfde kant op .....toch.

Maar waarom gebeuren er dan toch ongelukken ?

Doordat we niet opletten op alles en iedereen die op de snelweg zit

Het lijkt mij daarom een goed plan om DE VEROORZAKER VAN EEN ONGELUK OP DE SNELWEG HET RIJBEWIJS GELIJK VOOR EEN HALFJAAR AF TE NEMEN.

en dat zonder pardon.je vangt dan alle vliegen in een klap die zich asociaal gedragen in het verkeer en niet opletten !

Dit geld natuurlijk niet als het een ongeluk betreft van mechanische/technische aard

Ik denk dat we door deze sanctie heel wat minder onnodige files krijgen

dit is echt pure kwats

dus als je een klap band krijgt op je stuur ass en je schiet naar links toen tege een andereauto aandan zou ik dus men rijbewijs kwijt zijn:confused::confused:

want het is een ongeluk,

komt omdat mijn band klapte,

en ik schoot naar links tegen men mede weg gebruiken:confused::confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, wimke, want scheurijzer schreef

Dit geld natuurlijk niet als het een ongeluk betreft van mechanische/technische aard

wat scheurijzer als een chauffeur met 33jaar evaring niet weet, is dat de uit/invoeg strook ook onder snelweg valt.

freddy is een gevaar op de weg, die ze onmiddelijk zijn rijbewijs moeten afnemen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in nederland wordt er van uitgegaan dat men een aanrijding niet expres veroorzaakt.

mocht na onderzoek blijken dat iemand moedwillig een ongeval te hebben veroorzaakt, dan hebben we na artikel 5 nog artikel 6. (zelfde als artikel 5, maar dan met een aanrijding als gevolg)

en dan kan je je rijbewijs afgeven.

vind ik mooi zat, we moeten maar geen "ongelukjes" afstraffen met een permanent rijverbod. ook niet de mensen die hun auto ergens tussen smijten om maar vooraan te kunnen staan, en daarbij een file (of schade) veroorzaken.

gewoon een mooie bekeuring geven lijkt me al een hele verbetering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och, Scheurijzer geeft wel toe niet perfect te zijn, dat zou ik niet kunnen:D:D:D.

Als we nu iedereen z'n rijbewijs afpakken zodra de persoon het gehaald heeft vermijden we veel persoonlijk leed:). Ook geeft dat de oostblokker meer werk, wat goed uitkomt als ie over zijn betaling wilt praten.

En het forum word dan vaker bezocht, wat goed is voor Freddy en kornuiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch zou het voor een aantal bestuurders niet verkeerd zijn als ze hun papiertje (roze bankpas) terstond in mochten leveren.

In het geval zoals Freddy beschrijft zou de bestuurder van dat koekblik naar mijn mening terecht zijn bevoegdheid worden afgenomen, hoe blind moet je zijn dat je niet ziet dat er een vrachtauto wil uitvoegen, lijkt me ook meer op chauffeurtje pesten en a-sociaal weggedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch zou het voor een aantal bestuurders niet verkeerd zijn als ze hun papiertje (roze bankpas) terstond in mochten leveren.

In het geval zoals Freddy beschrijft zou de bestuurder van dat koekblik naar mijn mening terecht zijn bevoegdheid worden afgenomen, hoe blind moet je zijn dat je niet ziet dat er een vrachtauto wil uitvoegen, lijkt me ook meer op chauffeurtje pesten en a-sociaal weggedrag.

Hoe vaak maak je wel niet mee dat mensen naast je blijven hangen als je al een tijd je richtingaanwijzer aan hebt? Ze zien het gewoon niet! Ze kijken alleen maar recht vooruit, maar om zich heen (naar de juiste dingen dan)?.... neu dat niet. En als ze het wel zien, zijn er bij die niet weten hoe snel ze opzij moeten, wat ook soms gevaarlijke situaties oplevert.

In het geval van Freddy, was naar mijn mening Freddy wel fout geweest, omdat hij van rijstrook wisselde, en die vent niet.

Maar het idee om je rijbewijs meteen af te nemen? Nee... dat vind ik een stom idee. Want stel, iemand haalt een rare manoeuvre uit waardoor jij moet uitwijken en iemand raakt. Diegene die die manoeuvre maakte rijdt gewoon door.. en is dus onbekend en jij raakt je rijbewijs kwijt omdat je tegen een ander aanrijdt?? Want bewijs maar wie diegene was die jou liet uitwijken.

Nog zo'n voorbeeld, is waar gebeurd. Op een weg langs het kanaal reed een vrachtwagen. En iemand in de tegenovergestelde richting was aan het inhalen. Nu moest de vrachtwagen daardoor uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Want dat inhalen was gewoon levensgevaarlijk. Die vrachtwagen beland in het kanaal en die personenauto die aan het inhalen was, reed gewoon door. Ben je dan ook je rijbewijs kwijt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe vaak maak je wel niet mee dat mensen naast je blijven hangen als je al een tijd je richtingaanwijzer aan hebt? Ze zien het gewoon niet! Ze kijken alleen maar recht vooruit, maar om zich heen (naar de juiste dingen dan)?.... neu dat niet. En als ze het wel zien, zijn er bij die niet weten hoe snel ze opzij moeten, wat ook soms gevaarlijke situaties oplevert.

In het geval van Freddy, was naar mijn mening Freddy wel fout geweest, omdat hij van rijstrook wisselde, en die vent niet.

Maar het idee om je rijbewijs meteen af te nemen? Nee... dat vind ik een stom idee. Want stel, iemand haalt een rare manoeuvre uit waardoor jij moet uitwijken en iemand raakt. Diegene die die manoeuvre maakte rijdt gewoon door.. en is dus onbekend en jij raakt je rijbewijs kwijt omdat je tegen een ander aanrijdt?? Want bewijs maar wie diegene was die jou liet uitwijken.

Nog zo'n voorbeeld, is waar gebeurd. Op een weg langs het kanaal reed een vrachtwagen. En iemand in de tegenovergestelde richting was aan het inhalen. Nu moest de vrachtwagen daardoor uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Want dat inhalen was gewoon levensgevaarlijk. Die vrachtwagen beland in het kanaal en die personenauto die aan het inhalen was, reed gewoon door. Ben je dan ook je rijbewijs kwijt??

goendavond all

Ik heb het over onnodige ongelukken op de autosnelweg niet oevr de rijkswegen en andere zandpaden.

als iemand te hard rijd = rijbewijs kwijt

als iemand teveel drinkt = rijbewijs kwijt

als iemand op de autosnelweg een ongeluk veroorzaakt door een stommiteit bv bumperkleven aso rijgedrag eva dingen = rijbewijs kwijt

ik wil gewoon niet meer onnodig in de file staan doordat een of andere domkop niet oplet.

toegegeven leg ik de lat wel wat hoog maar zo als nu kan het niet langer

re freddie jij ben niet fout jij moet de gelegenheid krijgen uit te voegen die andere auto blijft op de zelfde baan !!!!!

dus die moet jou voor laten .:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als iemand te hard rijd = rijbewijs kwijt

wil je even uitleggen wat jij te hard vind?

ik persoonlijk vind 1km tehard, tehard. (1km harder als toegestaan)

ik weet zeker dat jij vandaag je rijbewijs ben kwijt geraakt door die manier.

geef het goede voorbeeld van je eigen idee, en lever je rijbewijs in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Scheurijzer:

Jij belt zeker nooit in de auto.

Jij eet of drinkt zeker nooit in de auto.

Jij zet nooit andere CD of andere radiozender op.

Hebt ook nog nooit op de kaart gekeken onder het rijden, of met je navigatie zitten spelen

Jij bent vast de perfecte chauffeur.

goh man wat weer een dompraat allemaal ga de donald duck lezen ipv reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden