[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

magnetron daf


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

Hey mensen ik heb sinds begin van het jaar een magnetron in het middelste kastje.

deze heeft het een hele poos goed gedaan en ineens niet meer...

na ongeveer 45seconden (de tijd verschilt steeds) hoor je dat hij niet meer dat harde 'gezoem' maakt maar nog maar heel zachtjes.

lampje brand nog/tijd loopt nog en hij draait nog gewoon rond alleen verwarmt hij niet meer.

mee terug naar de daf geweest daar hebben ze hem getest, was niet mis mee zeide ze. waarschijnlijk was de kabel die achter te kast ligt kapot getrilt.(toch raar dat hij t in t begin wel gewoon doet?)

maar ik ben niet voor 1 gat gevangen. onder het bed heb ik ook een zware 24V aansluiting.

de magnetron dus onder t bed aangesloten.

gisteravond een maaltijd erin en na 2min50... weer hetzelfde als eerst!

het is een samsung roadmate hij heeft aan de zijkanten en achter ongeveer 10 cm en aan de voorkant een halve meter. dus te weinig koeling is het ook niet (hij word ook niet warm).

iemand een idee wat er aan de hand is?

de kabel van de zekering kast naar boven lijkt me niet? zou erg raar zijn als ook de kabel van de zek. kast naar t punt onder t bed kapot was toch?

de kabel van de accu naar de zek. kast dan? (die valt toch onder de DAF garantie? )

of toch de magnetron? (ook nog garantie)

iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe zijn de accus van je auto.... het zou kunnen dat deze meten dat je te weinig spanning hebt en alles wat je niet nodig hebt om te starten uitschakelen...

Hang me er niet aan op, ben geen monteur....

vergeten erbij te zetten. de motor draait uiteraard.;)

en uitzetten van deze extra kabel kan dus ook niet zitten rechtstreeks op de zekeringkast aangesloten (daar gezekerd) en door getrokken naar de kast boven en de aansluiting onder t bed.

dus denk niet dat dat het is, heb m ook al wat meer toeren laten draaien maar maakt geen verschil.

auto is n 105 van feb. dit jaar dus neem aan dat accu's niet nu al kapot zijn?

maar toch bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mmmm nee... denk niet dat dat het is.... wat zegt de Daf er zelf van??

dat van die maaltijd en op de 2de aansluiting niet doen is gisteravond gebeurd...

dus morgen maar even kijken of ik ergens tussen door langs de daf kan.

ben benieuwd ik gok dat er gewoon iets kapot is IN de magnetron!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja is bekend!!! gebeurt bij ons ook af en toe, heb je dan ook de foutcode NC in beeld? Bijvoorbeeld: No Currancy = niet voldoende spanning.

Maar we hebben ook al vaak meegemaakt dat de warmteregelaar defect was, dan moet er een nieuw spanningselement in. Maar hoe dan ook het repareen van een magnetron is altijd goedkoper als hetmoeten kopen van een nieuwe.

Ga eens langs bij Truckerspoint, (Michel van Lith, werkt vroeger bij Frans op den Bult in de Shop)

Ik breng ook onze magnetrons en andere electronische apparatuur altijd naar hem toe,en hij repareert het goed tegen een acceptabele prijs.

Truckerspoint

Gewerbegebiet Gildehaus-Bad Bentheim

(A30 Oldenzaal --> Osnabruck, 1e afslag eraf (Gildehaus), boven aan rechts 1e weg rechts, 1e weg rechts en dan de weg volgen)

Brüsselerstraße 30

48455 Bad Bentheim

Deutschland / Germany / Duitsland

Tel.: (0049) (0)59 24 25 54 55

Fax: (0049) (0)59 24 25 54 54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja is bekend!!! gebeurt bij ons ook af en toe, heb je dan ook de foutcode NC in beeld? Bijvoorbeeld: No Currancy = niet voldoende spanning.

Maar we hebben ook al vaak meegemaakt dat de warmteregelaar defect was, dan moet er een nieuw spanningselement in. Maar hoe dan ook het repareen van een magnetron is altijd goedkoper als hetmoeten kopen van een nieuwe.

Ga eens langs bij Truckerspoint, (Michel van Lith, werkt vroeger bij Frans op den Bult in de Shop)

Ik breng ook onze magnetrons en andere electronische apparatuur altijd naar hem toe,en hij repareert het goed tegen een acceptabele prijs.

Truckerspoint

Gewerbegebiet Gildehaus-Bad Bentheim

(A30 Oldenzaal --> Osnabruck, 1e afslag eraf (Gildehaus), boven aan rechts 1e weg rechts, 1e weg rechts en dan de weg volgen)

Brüsselerstraße 30

48455 Bad Bentheim

Deutschland / Germany / Duitsland

Tel.: (0049) (0)59 24 25 54 55

Fax: (0049) (0)59 24 25 54 54

Hey mark,

hij geeft geen fout code, de tijd loopt gewoon rustig verder terug.je hoort alleen aan het gezoem dat hij niet meer verwarmt (t eten blijft dan ook gewoon koud).

hij zit nog in de garantie dus t nieuwe kopen is zowiezo nog niet aan de orde maar ik zal truckerspoint in mijn achterhoofd houden! (altijd leuk om even rond te snuffelen).

mocht ik wel een nieuwe moeten kopen word het denk ik toch een zware omvormer met een normale 220V magnetron.

maar bedankt voor de info mark! altijd nuttige info daar uit t noorde:p!

weltruste voor vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja is bekend!!! gebeurt bij ons ook af en toe, heb je dan ook de foutcode NC in beeld? Bijvoorbeeld: No Currancy = niet voldoende spanning.

Maar we hebben ook al vaak meegemaakt dat de warmteregelaar defect was, dan moet er een nieuw spanningselement in. Maar hoe dan ook het repareen van een magnetron is altijd goedkoper als hetmoeten kopen van een nieuwe.

Ga eens langs bij Truckerspoint, (Michel van Lith, werkt vroeger bij Frans op den Bult in de Shop)

Ik breng ook onze magnetrons en andere electronische apparatuur altijd naar hem toe,en hij repareert het goed tegen een acceptabele prijs.

Truckerspoint

Gewerbegebiet Gildehaus-Bad Bentheim

(A30 Oldenzaal --> Osnabruck, 1e afslag eraf (Gildehaus), boven aan rechts 1e weg rechts, 1e weg rechts en dan de weg volgen)

Brüsselerstraße 30

48455 Bad Bentheim

Deutschland / Germany / Duitsland

Tel.: (0049) (0)59 24 25 54 55

Fax: (0049) (0)59 24 25 54 54

Bij michel kon je in de FodB tijd altijd goed bij hem terecht. Die jongen heeft echt verstand van zaken.

Hij heeft zijn zaakjes volgens mij toch wel voor elkaar met het tentje,he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
altijd nuttige info daar uit t noorde:p!

weltruste voor vandaag!

Gewoon binnenland blijven rijden want, Enschede ligt in het OOSTEN!!! :angel:

Euhhhh, heb je hemniet toevallig op ontdooien staan ipv verwarmen???? Is bij ons ook al voorgekomen, de hele handel demonteren, mee naar Michel, Ahaaaaa zei Michel, ff knopje anders... Gehaktballetje erin en na 90sec PING, en dan de blaren in de bek krijgen hé!:zegtniets:

Lekker slim weer dus! Maar ik sluit niets meer uit tegenwoordig.... Aldoende leert men! :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij michel kon je in de FodB tijd altijd goed bij hem terecht. Die jongen heeft echt verstand van zaken.

Hij heeft zijn zaakjes volgens mij toch wel voor elkaar met het tentje,he.

Juist doordat hij weet wat hij doet en bloed serieus is, heeft hij alles goed voor elkaar.

Ook voor een bakkie koffie,een goede bal gehakt, een bakkie soep, tosties en een snelle hap kun je prima bij hem terecht. Dus als er bij de grens geen plek is kijk dan eens bij hem....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon binnenland blijven rijden want, Enschede ligt in het OOSTEN!!! :angel:

Euhhhh, heb je hemniet toevallig op ontdooien staan ipv verwarmen???? Is bij ons ook al voorgekomen, de hele handel demonteren, mee naar Michel, Ahaaaaa zei Michel, ff knopje anders... Gehaktballetje erin en na 90sec PING, en dan de blaren in de bek krijgen hé!:zegtniets:

Lekker slim weer dus! Maar ik sluit niets meer uit tegenwoordig.... Aldoende leert men! :stom:

juist ja!:o

voor mij is t naar boven dus niet zo zeuren;)

maar heb een nieuwe gekregen en deze werkt perfect:banaan:

ga binnenkort wel even kijken bij michel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid

Oud topic dit, maar het probleem is hetzelfde.

Dwz: mijn Samsung Roadmate heft sinds een paar weken exact hetzelfde probleem. Alles doen, behalve verwarmen godver de godver.......

Ding echt nauwelijks gebruikt - pas sinds kort af en toe - maar alweer vijf jaar oud dus 0 garantie. Kreng kostte indertijd geloof ik 425 en tegenwoordig vragen ze er een schaamteloze 522 voor.

Het bovengenoemde reparatie adres zit ook niet echt om de hoek van waar ik woon (A'dam).

Bij mijn lokale elektronica mannetje geweest en die kan alles repareren, maar kan niet aan het benodigde onderdeel komen. Houdt Samsung angstvallig afgeschermd.

By the way: alles is door de dealer geïnstalleerd en aangesloten. Ik sluit uit dat het probleem zit in de bekabeling etc.

Ik begrijp dat het om de zgn warmtegeleider gaat? Als ik dat onderdeel kan bemachtigen, dan kan mijn ' mannetje' het repareren.

Iemand mss tips cq suggesties???

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb inmiddels een andere en t probleem doet zich gelukkig (nog) niet voor.

als t weer gebeurd koop ik een omvormer en 230v magnetron..

om op jouw probleem terug te komen,

geinformeerd in bijv duitsland of belgie? misschien dat ze daar schappelijker zijn?

imitatie onderdelen? of van een ander merk?(geen idee of dat kan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verreweg de beste oplossing, magnetron kost ca 50 euro en omvormer ca 200 euro, en ze gaan nooit tegelijk kapot

daarom dus, maar ze wilde toen bij ons geen omvormers inbouwen... alles moest origineel zijn!...

inmiddels zijn er een aantal die t al wel hebben en hoor er niets meer over! (ik moest toen alles nieuw kopen en dan maakt t financieel weinig uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oud topic dit, maar het probleem is hetzelfde.

Dwz: mijn Samsung Roadmate heft sinds een paar weken exact hetzelfde probleem. Alles doen, behalve verwarmen godver de godver.......

Ding echt nauwelijks gebruikt - pas sinds kort af en toe - maar alweer vijf jaar oud dus 0 garantie. Kreng kostte indertijd geloof ik 425 en tegenwoordig vragen ze er een schaamteloze 522 voor.

Het bovengenoemde reparatie adres zit ook niet echt om de hoek van waar ik woon (A'dam).

Bij mijn lokale elektronica mannetje geweest en die kan alles repareren, maar kan niet aan het benodigde onderdeel komen. Houdt Samsung angstvallig afgeschermd.

By the way: alles is door de dealer geïnstalleerd en aangesloten. Ik sluit uit dat het probleem zit in de bekabeling etc.

Ik begrijp dat het om de zgn warmtegeleider gaat? Als ik dat onderdeel kan bemachtigen, dan kan mijn ' mannetje' het repareren.

Iemand mss tips cq suggesties???

-

Heb nog wel een goede gebruikte staan voor € 220,- mag je hem overnemen...

;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Inmiddels al een oud topic, maar ik trek hem toch weer even naar boven.

Ik heb ook een Samsung Roadmate gehad. Alleen betaalde ik er "slechts" €375,00 voor bij TB-Roosendaal. Maar het probleem was hetzxelfde. Nog geen twee jaar, rottooooo!!

Ook geprobeerd met hoger toerental, maar dat bood ook geen soelaas. Sinds twee jaar heb ik een 220volt-omvormer. Een goedkoop prulletje van de Lidl/Aldi. Kostte meen ik, amper 7 tientjes. 750 Watt. Uiteraard moet ik wel de motor laten draaien. Werkt perfect. Waarom dat die samsungs zo duur moet zijn weet ik niet. Maar alles waar "truck" of "aqua" voor staat is schreeuwend duur. Dus als die Samsung het weer begeeft, gewoon een 220 volt-omvormer aanschaffen.

Succes,

Ptr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden