[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

luchthoorn / electrishe hoorn


gtiracer

Recommended Posts

  • Forumlid

ik heb een daf lf eev en wil graag van dat miezerige toetertje af

wat is t handigste om te nemen een lucht of elec hoorn ???

en hoe en wat met aansluiten ik heb gehoord dat mensen hele cabine moesten strippen

om aan te kunne sluiten klopt dat??

en wat voor hoorn is een aanrader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en hoe en wat met aansluiten ik heb gehoord dat mensen hele cabine moesten strippen

om aan te kunne sluiten klopt dat??

en wat voor hoorn is een aanrader

Niet alleen de cabine, ook de versnellingsbak moet uit elkaar, en er behoort ook, als je het heel goed wilt doen, iets aan de krukas veranderd te worden.

Sheephoorns zijn leuk, vooral om 3 uur in de ochtend bij uw favoriete truckstop.

Koop er 1 bij een scheepswerf.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet alleen de cabine, ook de versnellingsbak moet uit elkaar, en er behoort ook, als je het heel goed wilt doen, iets aan de krukas veranderd te worden.

Sheephoorns zijn leuk, vooral om 3 uur in de ochtend bij uw favoriete truckstop.

Koop er 1 bij een scheepswerf.:D

hoezo v-bak en krukas

ben vandaag bij een truck shop geweest die hadden een tgv hoorn welliswaar zonder aansluitset

maar die hebben t niet over v-bak enzo gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoezo v-bak en krukas

ben vandaag bij een truck shop geweest die hadden een tgv hoorn welliswaar zonder aansluitset

maar die hebben t niet over v-bak enzo gehad

als je het via rechtstreekse verbinding doet zoals ibo schrijft heb hoe meer toeren hoe meer druk dus ook meer geluid............

en een tgv hoorn gaat op de elektriek he een hoorn op lucht dus beter via v-bak:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je het via rechtstreekse verbinding doet zoals ibo schrijft heb hoe meer toeren hoe meer druk dus ook meer geluid............

en een tgv hoorn gaat op de elektriek he een hoorn op lucht dus beter via v-bak:D

ik snap t niet helemaal ik dacht dat je de hoorn gewoon tussen een bestaande luchtleiding zette maar hier word in eenkeer versbak erbij gehaald ik wil gewoon als ik op de knop druk dat er meer herrie wordt gemaakt hoeft niet supersonish te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap t niet helemaal ik dacht dat je de hoorn gewoon tussen een bestaande luchtleiding zette maar hier word in eenkeer versbak erbij gehaald ik wil gewoon als ik op de knop druk dat er meer herrie wordt gemaakt hoeft niet supersonish te zijn

mijn oudste zoon van 10 was aan het meelezen en die snapte precies hoe het bedoelt werd!!!:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je ze op het dak wilt monteren dan moet inderdaad de hemel er uit en kun je de lucht onder de chauffeursstoel weg halen, monteer je de hoorn onder het voertuig dan kun je de lucht van de bestande hoorn afhalen. Het kan zijn dat de luchtvoorraad(leiding)te klein is dan moet je de lucht van Kring 4 afhalen met een 10mm leiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

en als je een superhard geluid wilt dan is er ook nog een optie om de toeter aan te sluiten op de turbo, dat gaat hard man!

Freddie,

Nu ben je in de war.....

De turkse fluit wordt aangesloten op de turbo in verband met de hoge tonen. Die alleen is bestand tegen de hoge toeren van de turbo.

Gewoon aansluiten op de versnellingsbak.

Zoals bekend is een versnellingsbak eigenlijk een "vertragingsbak", dus aansluiten voor de vertragingstandwielen. Daar gaat de lucht sneller en wordt er dus meer druk opgebouwd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
ik heb een daf lf eev en wil graag van dat miezerige toetertje af

wat is t handigste om te nemen een lucht of elec hoorn ???

GTI, om even te verduidelijken:

Een Turkse fluit noemen ze zo omdat het geluid lijkt op dit fluitjes met een bolling in het midden.

Je hoort dan ook verschillende toonhoogtes.

Hoe kom je aan die verschillende tonen zul jij je afvragen.

Nou, ik weet niet of je zo'n hoorn al eens hebt gehoord bij een vrachtauto, maar moet je maar eens goed opletten:

als de turkse fluit gebruikt wordt, geeft de chauffeur steeds gas.

Dit om de turbo steeds sneller te laten draaien, want.... hoe sneller de turbo draait, hoe hoger de toon uit de turkse fluit.

Nog iets over de TGV-hoorn: Pas daar ook mee op!

Zoals anderen al hebben gezegd, gebruik een dikke, extra versterke luchtslang, zeker bij gebruik van lucht uit de versnellingsbak, en niet te vergeten: RVS-aansluitpunten, aangezien die opgewassen zijn tegen de hoge druk, dit in tegenstelling tot het veelgebruikte gietijzer!

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je toch nog iets waar je trots op kAn zijn he :grote smurf:

als je als vader niet trots bent op je zoon moet je je schamen als je als chauffeur hier al niet tegen kan denk ik dat je het nog heel vaak zwaar te verduren krijgt onderweg maar ja jij kiest toch je nickname hier m.a.w. was een beetje vragen erom

ps hebbie ook een dafpetje??:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

OK Matthieu...

Het was wel grappig...., hij vroeg hoe en wat met de versnellingsbak. Of vertragingsbak volgens sommige.

Het voertuig gaat wel sneller bij hetzelfde toerental vd motor.

Mijn vrouw dacht dat het ook niet zo fraai was, waarop ik haar vertelde dat ze dat soort onzin altijd met elkaar uithalen, en je word er (hopenlijk) alleen maar wat scherper en slimmer van

Gooi oude hoorn weg, schroef de nieuwe in dezelfde plaats met dezelfde lucht aansluiting.

Zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
OK Matthieu...

Het was wel grappig...., hij vroeg hoe en wat met de versnellingsbak. Of vertragingsbak volgens sommige.

Het voertuig gaat wel sneller bij hetzelfde toerental vd motor.

Mijn vrouw dacht dat het ook niet zo fraai was, waarop ik haar vertelde dat ze dat soort onzin altijd met elkaar uithalen, en je word er (hopenlijk) alleen maar wat scherper en slimmer van

Gooi oude hoorn weg, schroef de nieuwe in dezelfde plaats met dezelfde lucht aansluiting.

Zo.

:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel 1 ding geleerd, er zijn hier enkele leden, vooral uit t noorden, of oosten....... waar je mee moet op passen.:D

en wat te denken van die immigranten uit amerika en zo??:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden