[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Code 95 ervaring


Gast Hallowed

Recommended Posts

Bij de ADR cursus die ik deze week heb gevolgd kwamen ze zelfs controleren of de personen die er voor in aanmerking kwamen ook daadwerkelijk aanwezig waren.

Gr. Harrie

hoi, maar dit lijkt mij toch standaard dat er bij gehouden wordt wie er wel/niet bij is/zijn?

ja mag toch van zo'n cursus begeleider aannemen dat hij dat zelf allemaal netjes bij houd?

of zouden er nu al fraude gevallen bekend zijn met deze scholing?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gelukkig maar eerlijk gezegd.

want ik vind het een zoveelste melkkoe:mad:

Tellen deze dan wel mee?

De instructeur die ik deze week had bij mijn ADR vertelde dat alleen hele dagen ( 7 uur) meetellen voor de punten.

Tijdens onze cursus kwam men daar zelfs op controleren en moesten degene die er voor in aanmerking komen bij het begin en aan het einde van de dag tekenen voor aanwezigheid.

Hij stopte dus ook echt niet eerder met lesgeven en maakte het aantal lesuren helemaal vol.

Gr. Harrie

Als je de Duitse ADR herhalingscursus volgt telt het maar voor 8 uur, de Nederlandse voor 16 uur. Hoezo melkkoe???? Je moet je "Europeaan" voelen, behalve als het op geld aankomt, geld van bepaalde instanties zeker!!

Als ik controle krijg en ik heb 5 sloffen shag uit Luxemburg bij me heb ik een probleem, terwijl ik er netjes accijns en btw over betaald heb. Koop ik ze in Nederland is er niets aan de hand. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de Duitse ADR herhalingscursus volgt telt het maar voor 8 uur, de Nederlandse voor 16 uur. Hoezo melkkoe???? Je moet je "Europeaan" voelen, behalve als het op geld aankomt, geld van bepaalde instanties zeker!!

Als ik controle krijg en ik heb 5 sloffen shag uit Luxemburg bij me heb ik een probleem, terwijl ik er netjes accijns en btw over betaald heb. Koop ik ze in Nederland is er niets aan de hand. :stom:

herman,

als je in Nederland 5 sloffen shag uit Luxemburg koopt, hoeveel betaal je daar dan voor?

en rook je eigenlijk wel?

ik heb over 2 weken ook de ADR-herhaling.

in eindhoven.

3 uur heen, 3 uur terug, 3 uur heen, 3 uur terug.

en dan na een kort nachtje weer in de files naar de zaak.

fijn op de zaterdag nog 2 keer zo'n rit.

met alleen de reistijd zit ik al bijna goed voor de nascholing? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
herman,

als je in Nederland 5 sloffen shag uit Luxemburg koopt, hoeveel betaal je daar dan voor?

en rook je eigenlijk wel?

Ik bedoel als ik als Nederlander 5 slof Luxemburgse shag bij me heb, maar dat had je al begrepen denk ik?

Als ik slaap rook ik niet. Ik slaap niet echt veel......

ik heb over 2 weken ook de ADR-herhaling.

in eindhoven.

3 uur heen, 3 uur terug, 3 uur heen, 3 uur terug.

en dan na een kort nachtje weer in de files naar de zaak.

fijn op de zaterdag nog 2 keer zo'n rit.

met alleen de reistijd zit ik al bijna goed voor de nascholing? :stom:

Dan wordt het tijd voor een nieuwe personenwagen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je de Duitse ADR herhalingscursus volgt telt het maar voor 8 uur, de Nederlandse voor 16 uur. Hoezo melkkoe???? Je moet je "Europeaan" voelen, behalve als het op geld aankomt, geld van bepaalde instanties zeker!!

Als ik controle krijg en ik heb 5 sloffen shag uit Luxemburg bij me heb ik een probleem, terwijl ik er netjes accijns en btw over betaald heb. Koop ik ze in Nederland is er niets aan de hand. :stom:

Dit klopt niet Herman. De Nederlandse telt maar mee voor 2 x 7 uur = 14 uur en geen 16 uur.

Alles wordt berekend in dagen van 7 uur en halve dagen tellen helemaal niet mee.

Dus ADR + tank (herhaling) die bij ons 2 1/2 dag duurde telt ook maar mee voor 14 uur.

Gelukkig hoef ik me daar niet druk meer over te maken vanwege de leeftijd.

Toch een keer positieve leeftijdsdiscriminatie. :eek:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hoi, maar dit lijkt mij toch standaard dat er bij gehouden wordt wie er wel/niet bij is/zijn?

ja mag toch van zo'n cursus begeleider aannemen dat hij dat zelf allemaal netjes bij houd?

of zouden er nu al fraude gevallen bekend zijn met deze scholing?:confused:

Bij de eerste cursusopgave moet je opgeven of deuren door het CCV moeten worden bijgehouden. Hiervoor moet je betalen.

Kosten CCV uitvoeringstoezicht

€ 29,60

Zie:

http://www.vtl-cursussen.nl/

Klik op het Oranje vlak waarin staat Opleidingen in het kader van.........

Op deze site staat ook een teller hoeveel de cursussen waard zijn.

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in Assen had ik inderdaad al zo'n lijst van VTL gehad, heb op de zaak gevraagd hoe hun dat in willen delen.

antwoord was dat hun eerst een aantal onderdelen kiezen die ze zelf relevant vinden, en de overige uren zouden we dan zelf mogen kiezen.

ik had van VTL ook begrepen dat de theorie wel degelijk omgezet mochten worden in praktijklessen (ik ben net als vele andere nu eenmaal geen theorie figuur)

maar ik ga het wel meemaken, voorlopig zou ik het eerste dit najaar gaan beleven, en voor de rest hebben we gelukkig nog wel even de tijd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De controle door het CCV is wel degelijk van belang! Een charter van ons heeft onlangs met een van z'n chauffeurs een cursus 'in gebruikname nieuw voertuig' gevolgd. Dit telt ook al mee.

Door omstandigheden werd de volgorde theorie/praktijk omgeruild. Terwijl ze onderweg waren, kreeg de instructeur een belletje vanuit Nijkerk: er stond iemand van het CCV op hem te wachten voor een controle:ja: Opeens deed het zuinig rijden niet meer ter zake, want de erkenning was in gevaar... Plank gas terug:hamer:

Zelf heb ik al wel 7 uur zuinig rijden gescoord, en op zich is het wel nuttig. Maar nu het vervolg nog... Al diverse suggesties gehoord (digitach, logistiek medewerker etc) waar ik persoonlijk zelf het nut niet zo van zie. Inderdaad puur om uren te scoren de hele dag de theorie achter de digitach doornemen? Laat maar...

Wat men nu wil doen bij ons, is zo'n soort chauffeursdag die ook in Truckstar geadverteerd word. Een dag met je collega's leren uitwijken, slippen, lading zekeren etc. Dat spreekt meer aan, en ongetwijfeld haal je er ook wat zinnigs uit!

Eind deze maand begin ik (voor mezelf) opnieuw het ADR-certificaat te halen, dus de uren gaan wel een beetje door. Inmiddels heb ik de bevestiging binnen van de examens, waar ook vermeld staat dat de uren mee gaan tellen. En inderdaad, alleen de aanmelding bij het examen voor code 95 kost al bijna 30 € per examendeel... Gaat nergens meer over.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De controle door het CCV is wel degelijk van belang! Een charter van ons heeft onlangs met een van z'n chauffeurs een cursus 'in gebruikname nieuw voertuig' gevolgd. Dit telt ook al mee.

Door omstandigheden werd de volgorde theorie/praktijk omgeruild. Terwijl ze onderweg waren, kreeg de instructeur een belletje vanuit Nijkerk: er stond iemand van het CCV op hem te wachten voor een controle:ja: Opeens deed het zuinig rijden niet meer ter zake, want de erkenning was in gevaar... Plank gas terug:hamer:

Zelf heb ik al wel 7 uur zuinig rijden gescoord, en op zich is het wel nuttig. Maar nu het vervolg nog... Al diverse suggesties gehoord (digitach, logistiek medewerker etc) waar ik persoonlijk zelf het nut niet zo van zie. Inderdaad puur om uren te scoren de hele dag de theorie achter de digitach doornemen? Laat maar...

Wat men nu wil doen bij ons, is zo'n soort chauffeursdag die ook in Truckstar geadverteerd word. Een dag met je collega's leren uitwijken, slippen, lading zekeren etc. Dat spreekt meer aan, en ongetwijfeld haal je er ook wat zinnigs uit!

Eind deze maand begin ik (voor mezelf) opnieuw het ADR-certificaat te halen, dus de uren gaan wel een beetje door. Inmiddels heb ik de bevestiging binnen van de examens, waar ook vermeld staat dat de uren mee gaan tellen. En inderdaad, alleen de aanmelding bij het examen voor code 95 kost al bijna 30 € per examendeel... Gaat nergens meer over.

Maarten

Dit ligt aan de duur van de cursus, wat neer komt op € 14,80 per dag dus voor 7 uur.

tel uit de winst voor CCV 35 uur is 5 dagen a € 14,80 = € 74,00

En je moet niet besluiten om op het laatste nippertje van dag te wisselen want dan is het gewoon pech en geen nascholingsuren. :eek:

Bron http://www.vtl-cursussen.nl/

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit klopt niet Herman. De Nederlandse telt maar mee voor 2 x 7 uur = 14 uur en geen 16 uur.

Alles wordt berekend in dagen van 7 uur en halve dagen tellen helemaal niet mee.

Dus ADR + tank (herhaling) die bij ons 2 1/2 dag duurde telt ook maar mee voor 14 uur.

Gelukkig hoef ik me daar niet druk meer over te maken vanwege de leeftijd.

Toch een keer positieve leeftijdsdiscriminatie. :eek:

Gr. Harrie

14 uur kan ook wel Harrie, waar het mij om ging is waarom dezelfde cursus in Duitsland maar voor de helft scoort. Misschien belangen van CCV?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur kan ook wel Harrie, waar het mij om ging is waarom dezelfde cursus in Duitsland maar voor de helft scoort. Misschien belangen van CCV?

Is er bij deze Duitse cursus wel een registratie mogelijk bij het CCV.

Ze kunnen controleren op aanwezigheid en misschien durven deze controleurs wel niet de STREEP over.

Maar jij hoeft je daar toch ook niet druk over te maken (gelukkig).

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
herman je gaat naar duitsland en wilt daarvoor nederlandse uren voor je nederlandse code 95?

ik denk dat je nog blij mag zijn dat je überhaupt een paar uur bijgeschreven krijgt.

Nee, ik ga niet naar Duitsland, maar het is raar dat ik een opfriscursus doe en dus up to date ben met mijn kennis dat het wel in eigen land moet gebeuren! Als je als Nederlands student je bul haalt in een ander land is het toch ook overal geldig?

Ik vindt het gewoon geldklopperij van het CCV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Reken daar maar niet op!

Ik heb e.e.a. laatst uitgezocht omdat ik er zelf mee aan de gang ga. Op de site van het CCV staat een lijst met door hun erkende opleiders, van andere dan die neemt men geen examen af. En raad eens: alleen Nederlandse bedrijven:ja:

Vervolgens heb ik er één uitgepikt, mij daar ingeschreven en de volgende vraag: wilt u de uren mee laten tellen? Dan moeten WIJdit doorgeven aan het CBR/CCV.

Tegen betaling uiteraard...

Met andere woorden: die weg lijkt me dichtgetimmerd.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reken daar maar niet op!

Ik heb e.e.a. laatst uitgezocht omdat ik er zelf mee aan de gang ga. Op de site van het CCV staat een lijst met door hun erkende opleiders, van andere dan die neemt men geen examen af. En raad eens: alleen Nederlandse bedrijven:ja:

Vervolgens heb ik er één uitgepikt, mij daar ingeschreven en de volgende vraag: wilt u de uren mee laten tellen? Dan moeten WIJdit doorgeven aan het CBR/CCV.

Tegen betaling uiteraard...

Met andere woorden: die weg lijkt me dichtgetimmerd.

Maarten

Ook zoiets, ik betaal m'n verlenging ADR zelf, het bedrijf heeft geen belang bij mijn ADR. Oké, maar de afmelding van 14 of 16 cursus uren kost me dus ook nog een keer €60.-? Zal er morgen even over praten op kantoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook zoiets, ik betaal m'n verlenging ADR zelf, het bedrijf heeft geen belang bij mijn ADR. Oké, maar de afmelding van 14 of 16 cursus uren kost me dus ook nog een keer €60.-? Zal er morgen even over praten op kantoor.

Dit bedrag is € 29,60 voor 2 dagen.

Herman val jij niet in de categorie van voor ( Datum ???) zodat je geen chauffeursdiploma hebt en dus ook geen nascholing hoeft te doen ??:confused:

Gr. Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
jan dat komt omdat het standaard cursussen zijn en die worden op standaardwagens gegeven.

je kun toch niet verwachten van zo een standaardinstructeur dat die alle wagens kent.

eigenlijk zijn het gewoon standaard sukkels :D:D:D

jE MAG WEL MET JE EIGEN AUTO EEN BIJSCHOLINGSCURSUS DOEN, JE MAG ALLEEN GEEN WERK VERRICHTEN TIJDENS DE BIJSCHOLING. TROUWENS IK BEN ZO EEN SUKKEL DIE BIJSCHOLINGSCURSUSSEN GEEFT. IK BEN AL 25 JAAR BEROEPSCHAUFFEUR, EN IK BEN MIJN EIGEN VERKEERSSCHOOL GESTART OMDAT IK ME HEB GEERGERD AAN DE PRIJZEN DIE VERSCHILLENDE RIJSCHOLEN HANTEREN. IK WERK GEWOON ALS CHAUFFEUR EN VERZORG OP ZATERDAGEN CURSUSSEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:stom: En nu heb ik hoofdpijn van al dat geschreeuw :ja:.....:DLOLLOLLOL

On-topic dan maar; Rubberduckie, Ik heb begin dit jr. VCA-basis gevolgd en die telt voor

14 uur. Neem dus aan dat wat jij hebt gevolgd voor hetzelfde of meer zou moeten gelden.

Cursus kwam niet van VTL,maar geld wel voor de uren:ja:.

Stuur anders maar ff pb,maar vind't raar dat het bij jou niet mee zou mogen tellen.

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden