[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

BREAking news; Trucker mag stopteken politie negeren


theod

Recommended Posts

  • Forumlid

AMSTERDAM - Vrachtwagenchauffeurs met een waardevolle lading hoeven binnenkort niet direct te stoppen als ze een stopteken van de politie krijgen. Bij wijze van proef mogen ze eerst 112 bellen om na te gaan of het stopteken door een echte agent wordt gegeven.

Dat hebben de transportsector en de politie met elkaar afgesproken, schrijft het AD dinsdag.

De aanleiding is dat het steeds vaker voorkomt dat criminelen zich voordoen als agenten in burger om een vrachtwagen aan de kant te zetten. Vervolgens trekken ze een pistool en gaan ze er met de lading vandoor.

Belangenorganisaties in de transportsector pleiten al langer voor een dergelijke regeling. Transportcriminaliteit zou de sector 350 miljoen euro per jaar kosten.

De organisaties willen ook net als in Engeland een zogenoemde Vulnerable Load Card (kwetsbare lading kaart) invoeren.

Overvallers

Als een chauffeur vermoedt dat overvallers hem aan de kant willen zetten, laat hij de kaart zien. De agenten moeten de vrachtwagen dan naar een druk pompstation of een politiebureau loodsen, waar het een stuk lastiger is een vrachtwagenchauffeur te beroven.

bron: nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de RTL Ontbijtnieuws Hyves hebben ze ook een poll hierover. En uiteraard weer een héle hoop domme opmerkingen van domme mensen die "Truckers" als uitschot zien, en alleen maar last hebben van vrachtwagens!!! :mad: :mad: :mad::hamer: :hamer: :hamer: Helemaal ziek wordt ik van dat klootjesvolk! :ja: Het wordt echt tijd dat we met z'n allen het werk eens voor een weekje of 2 neerleggen!!! :ja::angel:

Op deze link kunnen jullie de fijne reactie's lezen van alle mensen die een hekel hebben aan vrachtwagens!

http://rtlontbijtnieuws.hyves.nl/polls/7848627/Truckers_mogen_in_de_toekomst_een_stopteken_van_de_politie_negeren_als_ze_de_boel_niet_vertrouwen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dit is mijn inzending:

Eigenlijk is het van de domme dat het zover moet komen. Laat de overheden eerst en voor altijd eens een vuist maken tegen de criminelen die de wegen onveilig maken. Vaak loopt een opgepakte crimineel al weer buiten voordat de diender het proces verbaal heeft uitgetypt!

De opmerking "laat de chauffeur zich wapenen"is een loze kreet. Moeten de chaufeurs dan met een buks in de cabine gaan rijden?

2 man op de bok...? Wie gaat dat betalen, bij gebrek aan respect voor het vak is het tegenwoordig (door de te lage vrachtprijzen) al haast niet mogelijk een Nederlandse chauffeur op de wagen te krijgen!

"Alle motorvoertuigen moeten gelijk behandeld worden"..... Ok, geen rijtijdenwet die het onmogelijk maakt naar een veilige plaats te rijden, ok, geen inhaalverboden meer op 6 baans wegen, ok, geen rijverboden op zon en feestdagen (te kust en te keur in DLD en diverse ander zuid en oost europese landen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dit de mijne!

Ik ben het wel eens met de stelling. Aangezien er de laatste tijd ook in Nederland chauffeurs door nep agenten een stopteken krijgen, waarna ze beroofd worden van hun vrachtwagen, en blij mogen zijn als ze het er levend vanaf brengen! En het is niet zo dat de chauffeurs helemaal ongestoord door kunnen rijden, want in zo'n geval mag je in eerste instantie doorrijden, maar je moet dan wel 112 bellen en overleggen met "echte" Politie zodat hun na kunnen gaan of het om echte agenten gaat of niet.

Lees allemaal even onderstaand persbericht, misschien dat jullie het dan een klein beetje begrijpen.

Gewapende overval op trucker in Soesterberg

Gepubliceerd op 17 november 2009, 14:51

Laatst bijgewerkt op 17 november 2009, 17:43

SOESTERBERG Twee of drie gewapende mannen hebben maandagavond op de rijksweg A28 bij Soesterberg een Utrechtse trucker ontvoerd en van zijn vrachtwagen beroofd. De overvallers zijn er vandoor gegaan met een 'buit van aanzienlijke waarde'.

De politie weigert verdere details prijs te geven. ,,Het gaat om daderinformatie en die brengen we niet naar buiten'', meldt woordvoerster Mieke Kort.

De Utrechtse vrachtwagenchauffeur reed maandagavond vanuit Amersfoort over de A28 richting in Utrecht. Hij merkte dat hij werd gevolgd door een donkerkleurige Audi. De bestuurder van deze personenauto maande de vrachtwagenchauffeur bij de carpoolplaats op de Richelleweg in Soesterberg tot stoppen. Onder bedreiging van een wapen werd de trucker door twee of drie mannen gedwongen uit te stappen en zijn vrachtwagen af te staan. De politie wil niet zeggen met wat voor wapen er is gedreigd. ,,Ook dat is daderinformatie.''

De chauffeur is na de roof meegenomen in de Audi. Hij is op de Verlengde Paltzerweg uit de auto gezet en heeft later die avond aangifte gedaan bij de politie.

De gestolen vrachtwagen is rond half twee 's nachts brandend teruggevonden op de Structuurbaan in Nieuwegein. De brandweer heeft de brand geblust, maar de vrachtwagen is desondanks flink uitgebrand. Duidelijk is dat de overvallers buit hebben gemaakt, maar de politie kan of wil niet zeggen of de hele lading of slechts een deel is verdwenen. De politie wil niet zeggen wat de lading van de vrachtwagen is.

Bron: Gooi & Eemlander.

En...

Zoals jullie weten rijdt de Politie tegenwoordig ook in onopvallende auto's, dus zo moeilijk is het niet voor criminelen om bijvoorbeeld een donker gekleurde Volkswagen of Audi te kopen, en zo'n lichtkrantje in de hoedenplank te bouwen. Waar Stop Politie op komt te staan als ze hem aanzetten! Dus nogmaals... Ik vindt het een prima plan! Gewoon eerst 112 bellen voordat er gestopt wordt, of naar het dichtstbijzijnde Politiebureau rijden.

En er zijn hier inderdaad heel veel mensen die hatelijk doen over vrachtwagens!

Alleen wil ik al die mensen nog wel eens horen als wij chauffeurs binnenkort eens een weekje het werk neer gaan leggen voor een betere CAO. Dan is iedereen in paniek omdat er geen eten en drinken meer in de supermarkten ligt, en er geen benzine meer te krijgen is aan de pomp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vraag me af wie bepaalt of het een waardevolle lading is ? Voor de 1 is een vrachtwagen vol printerpapier vast net zo waardevol als 1 met een lading vol rolexen.

--== Freddy ==--

Daar heb je opzich wel een punt Freddy, maar zo erg is het toch niet voor de Politie

om even een paar kilometer door te rijden op de snelweg zodat de chauffeur de kans krijgt om even met 112 te bellen of het echte agenten betreft? Die agenten zullen het vast wel begrijpen als het hun door de korpsleiding wordt uitgelegd, en de chauffeur ze kenbaar maakt dat hij eerst gaat bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ik vraag me af wie bepaalt of het een waardevolle lading is ? Voor de 1 is een vrachtwagen vol printerpapier vast net zo waardevol als 1 met een lading vol rolexen.

--== Freddy ==--

Ik denk dat je daar zelf wel een antwoord op kan geven.

Waardevol voor de firma jatex! Dus snelle handel, kleding, tabakswaar etc. Daarnaast natuurlijk ook niet vergeten de vrachten met metalen, broodjes tin, alu of i.d.

Vrachtje wijn gaat er ook nog wel uit en vlees (vitello bv....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op de RTL Ontbijtnieuws Hyves hebben ze ook een poll hierover. En uiteraard weer een héle hoop domme opmerkingen van domme mensen die "Truckers" als uitschot zien, en alleen maar last hebben van vrachtwagens!!! :mad: :mad: :mad::hamer: :hamer: :hamer: Helemaal ziek wordt ik van dat klootjesvolk! :ja: Het wordt echt tijd dat we met z'n allen het werk eens voor een weekje of 2 neerleggen!!! :ja::angel:

Op deze link kunnen jullie de fijne reactie's lezen van alle mensen die een hekel hebben aan vrachtwagens!

http://rtlontbijtnieuws.hyves.nl/polls/7848627/Truckers_mogen_in_de_toekomst_een_stopteken_van_de_politie_negeren_als_ze_de_boel_niet_vertrouwen/

Heb er net ook een reactie neergezet.

JA sommige zien de vrachtwagen enkel als ondingen.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BREAking news; Trucker mag stopteken politie negeren

Jullie verengelsen nogal.....:angel:

En vrachtwagens zijn ondingen, altijd eentje voor mij bij de klant. Of 1 die op mijn parkeer plaats staat.....

Dan moet je maar doorwerken :D:D

Ik heb een aantal reacties gelezen maar ben er vlug mee gestopt.Kansloos volk af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Het is waarschijnlijk een klein groepje mensen die altijd op allerlei artiekelen reageert, maar er niks vanaf weten en waarschijnlijk te lui of te stom om te werken.

De gemiddelde medelander zal toch wel beter weten?

Ik vrees het ergste Corydon....

Het transport en zeer zeker het beroep wordt zwaar ondergewaardeert en als de mensen kunnen klagen over die lompe alles in de weg staande vrachtwaggels, zullen ze het zeker niet nalaten.

"Beati pauperes spiritus"

zal ik maar zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maken kinderen achterin de auto nog het "toetersignaal"?

Hier zwaaien we zelfs naar elkaar waar het rustig is, en vaak zat word er even met de lichten geknipperd tijdens bv. inhalen, of als je even een baantje opschuift om iemand er in te laten.

Jammer. Maar laat het je niet verlagen tot hun niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ik maar denken dat ze hier alleen op CF zo nu en dan als een kip zonder kop reageren zonder eerst zich eens een beetje in te lezen wat er nu echt in het openingsbericht staat.;););)

Dat valt hier best mee hoor Gé! :ok:

Als je naar die Hyves reaktie's kijkt dan zie je pas hoe mensen echt over de transport

wereld denken! :ja::rolleyes: En daar kan ik me persoonlijk best wel kwaad om maken!

Wie zorgen ervoor dat hun vreten kunnen kopen in de winkels? Precies... Wij! Wie zorgt ervoor dat die draken kunnen tanken aan de pomp? Juist... Wij! (In dit geval vooral Agelique BS en haar collega's ;)) :D En dat moet eens een keer flink doordringen bij dat k*tvolk! :ja:

Lees voor de gein eens mijn onderschrift/handtekening?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat valt hier best mee hoor Gé! :ok:

Als je naar die Hyves reaktie's kijkt dan zie je pas hoe mensen echt over de transport

wereld denken! :ja::rolleyes: En daar kan ik me persoonlijk best wel kwaad om maken!

Wie zorgen ervoor dat hun vreten kunnen kopen in de winkels? Precies... Wij! Wie zorgt ervoor dat die draken kunnen tanken aan de pomp? Juist... Wij! (In dit geval vooral Agelique BS en haar collega's ;)) :D En dat moet eens een keer flink doordringen bij dat k*tvolk! :ja:

Lees voor de gein eens mijn onderschrift/handtekening?!

Barry,met dat k*tvolk, bedoel,je daar dezelfde draken mee die de producten fabriceren en verhandelen die wij mogen vervoeren????

En die liever naar de ,door ons be-voorraadde,supermarkt gaat om vlees en groenten dan zelf een varken in hun moestuin te houden .

Lees ook mijn onderschrift/handtekening eens,,,,,,,denk daar eens over,ook in je reacties.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vrees het ergste Corydon....

Het transport en zeer zeker het beroep wordt zwaar ondergewaardeert en als de mensen kunnen klagen over die lompe alles in de weg staande vrachtwaggels, zullen ze het zeker niet nalaten.

"Beati pauperes spiritus"

zal ik maar zeggen...

Calcat iacentem vulgus,kun je er ook nog van maken.:D:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden