[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

opgepast!!!! de mijne is ......


laurens

Recommended Posts

dit smaakt naar meer. ben gefascineerd door transport van grote hoeveelheden... massatransport dus.

Zwoel scheepvaart als dergelijke dingen intereseren me wel. scheepvaart echter neit om zelf te doen, maar wel de aan of afvoer van die goederen. Zit dan ook graag in de havens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt Alex.

De twee foto's zijn op de turnpike=tolweg genomen. In de VS zijn een paar tolwegen en daar rijden ze met doubles en triples, de doubles zijn twee 48 foot trailers.

Speciaal voor de forum leden stopte ik voor 30 minuten, maar deze twee is alles dat voorbij kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schitterend dat men zijn rustperiodes zelfs nog opofert voor het forum!

Je spreekt daar over 48" containers? gaat het neit over 45voetjes? of bestaan er nog iets grotere? Is het wel interessant dan zoveel verschillende afmetingen? zeker als je weet dat die 48 voets hier in België-Nederland enzo waarschijnlijk op de baan mogen komen omwille van de lengte. Voor internationaal vervoer dus neit echt handig denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Rufus, hier zijn de meeste opleggers 53 ft, maar veel flatbeds=platte oplegger zijn 48 ft en ook vrij veel koel opleggers. Hoe langer, hoe zwaarder. In een stuk of 7 staten is de max lengte 57 ft, maar die zie je niet veel.

De puppies=korte trailers zijn 28 ft, die kun je overal twee aanhaken.

In Michigan heb je de trailers met 8 assen, het max gewicht daar is 180.000 pond, wat is ong.81 ton.

En ja, ik offer mijn wel verdiende rust op voor jullie, zo als je mij ooit ergens ziet staan, stop maar wat geld onder de ruitenwisser.:cool:

PS 1' betekent foot en 2" betekent inch, dingen die je in EU niet hoeft te weten, maar hier vrij snel leert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

Nee inderdaad Europallets kennen ze hier niet, ook de maat 80cm X 120cm is onbekend. Hier gebruiken ze die halfdichte pallets je ziet ze wel eens uit de containers komen van die pallets die aan de zijkanten dicht zijn of daarin hooguit twee gaten hebben voor de lepels van de heftruck.

Blokpallets of cheps en oranje pallets kom je hier weer wel regelmatig tegen.

GR K&B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee inderdaad Europallets kennen ze hier niet, ook de maat 80cm X 120cm is onbekend. Hier gebruiken ze die halfdichte pallets je ziet ze wel eens uit de containers komen van die pallets die aan de zijkanten dicht zijn of daarin hooguit twee gaten hebben voor de lepels van de heftruck.

Blokpallets of cheps en oranje pallets kom je hier weer wel regelmatig tegen.

GR K&B

ja die pallets komen hier bij ons ook regelmatig toe.. echt klote pallets... als je u transport-pallet dar van onder meot krijgen als er geen gewicht meer opstaat... gggrrr die onderste latjes zouden daar af moeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast peetrique
ja die pallets komen hier bij ons ook regelmatig toe.. echt klote pallets... als je u transport-pallet dar van onder meot krijgen als er geen gewicht meer opstaat... gggrrr die onderste latjes zouden daar af moeten

Daarom snap ik ook niet hoe ze dat daar doen? Andere soorten pompwagens (sorry..trans-pallet) gebruiken?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch niet corydon, de mijne is net dik genoeg om tussen die plankjes vast te komen als er geen gewicht opstaat... en dan trek je ze voortdurend mee. Het zijn echter wel zeer stevige pallets en vrij makkelijke om vaten van 208 liter makkelijk op te behandelen. Eens je de truck in handen hebt om deze vaten dan af die pallet te krijgen, dan loop je met je vaten makkelijker dan met je vrouw :)

maar tgaat hier over pallets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik ken ze ook, we hadden die krengen vroeger ook wel eens, ik gleoof dat ze die skids noemen , wij pompten de plankjes er ook onderuit... maar dat ze er in de VS ook last mee hebben, waarom maken ze in godsnaam dan die ondingen?????? wij lieten ze wel eens op eurpallets zetten in der tijd... maar nu sinds ik da spul van Plieger wegdoe heb ik er geen last meer van .... JOEPIE!!!! LANG LEVE DE EUROPALLET!!!! ik ben voor de europallet en tegen de ozonlaag hahahaha!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Daarom snap ik ook niet hoe ze dat daar doen? Andere soorten pompwagens (sorry..trans-pallet) gebruiken?:confused:

Pompwagen???????? Wat is dat. Hier huren we gewoon een sjouwer. Die lost wel. En ik zit te wachten met een lekkere kop koffie en de laptop op het stuur. Duur? Welnee. Je neemt een cheque van het bedrijf en hup, het is betaald. Ik heb hier nog niet een pallet aangeraakt. En als je er alleen al over denkt om zelf te lossen, dan heb je bij veel bedrijven een probleem. Hier zijn de unions zo machtig dat je daar de kans niet voor krijgt.

Lekker hoor. Deurtjes open, aan dokken, Koffie drinken en deurtjes dicht.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Redneck vergeet 1 klein dingetje, je krijgt dus niet betaald.

Klopt gedeeltelijk. Ik krijg niet betaald wanneer er een "lumper" aan te pas komt. Maar er zijn genoeg bedrijven die niet met lumpers werken en dan krijg ik wel betaald.

Het is niet veel maar goed, meestal kom je er wel mee uit, tenzij je in California bent of aan de Mexicaanse grens. Ik weet niet waarom maar over het algemeen duurt in California alles lang. Daarom probeer ik daar zoveel mogenlijk weg te blijven. Gemiddeld genomen ben ik zo'n uurtje of 1,5 tot 2 bezig met wachten en lossen. In CA is dat wel een beetje meer. Een heel beetje meer zelfs. Maar goed. Hier hebben we daar tegen geen Aldi of Lidle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Bij H&R gaat het met ingang van volgende maand ook veranderen. Als er een lumper aan te pas komt krijgen wij ook voor het leveren betaald en als we langer dan 12 uur wachten krijgen we ook betaald. Misschien niet veel, maar het begin is er. Maar ja als je dan net als vandaag 11 uur staat te wachten om te lossen en iedereen heeft 2 a 3 uur lostijd, dan ben jij eindelijk aan de beurt en is dezelfde lading in een half uur gelost... en om 21 uur pas leeg in LA. Ach ja volgende keer beter. GR K&B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden